Front comú municipal per reclamar la independència

70 alcaldes "autoexclosos de la Constitució" afirmen que se senten dipositaris dels sentiments dels catalans i que ja és hora de dir "Adéu Espanya"

| 05/09/2010 a les 15:40h
Arxivat a: Política, insubmissos, ajuntaments insubmisos, ajuntaments
Aquesta notícia es va publicar originalment el 05/09/2010 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Trobada dels alcaldes a Sant Pere de Rodes. Foto: Jaume Puig

Els ajuntaments catalans declarats moralment exclosos de la Constitució han fet un pas més i han promès anar de la mà per reclamar la independència de Catalunya. Actualment hi ha més d'una setantena de municipis que s'han adherit a la iniciativa que va començar el Port de la Selva (Alt Empordà).

Alcaldes i regidors d'una quarantena d'aquestes poblacions han consensuat aquest diumenge un manifest en el qual es comprometen a reclamar al pròxim president del Govern que lideri un moviment independentista que ha de culminar en un referèndum. Els alcaldes afirmen que "no tenen por" i que se senten dipositaris dels sentiments dels catalans, que estan tips d'agressions contra la llengua i la cultura.

....................................................

Front comú d'ajuntaments catalans per reclamar la independència de Catalunya 
 
(ACN).- Els ajuntaments catalans declarats moralment exclosos de la Constitucióhan fet un pas més i ha promès anar de la mà per reclamar la independència de Catalunya. Actualment hi ha més d'una setantena de municipis que s'han adherit a la iniciativa que va començar el Port de la Selva (Alt Empordà).

Fa dos mesos El Port de la Selva va ser el primer municipi en declarar-se moralment exclòs de la Constitució. Ho feia com a reacció a 'agressions' com la sentència del Tribunal Constitucional contra l'Estatut i les declaracions de Zapatero que donaven a entendre que Catalunya no tindria més quotes d'autogovern. Després d'aquest primer ajuntament, hi ha hagut un degoteig constant de consistoris catalans que s'han sumat a la iniciativa.

Actualment hi ha 73 ajuntaments que ja han aprovat la declaració. Són de diverses formacions polítiques i hi ha alcaldies de CiU, ERS, PSC, ICV i independents. El Port de la Selva ha convidat aquest diumenge els ajuntaments a una trobada al Monestir de Sant Pere de Rodes. Hi han assistit representants d'una quarantena de municipis i hi ha hagut una vintena d'alcaldes de poblacions moralment excloses de la Constitució com Vic, Manlleu, Llançà, Santpedor, Sant Pere de Torelló o Arenys de Munt. També hi han participat regidors d'alguns municipis que encara no s'han adherit a la declaració.

En total, segons Decidim.cat, hi ha gairebé 1.500 regidors que han donat suport a la proposta. L'objectiu és arribar al centenar de municipis abans de finals d'anys i després, tots plegats, reclamar al pròxim president de la Generalitat que atengui la petició del món local i del conjunt de la ciutadania i lideri un procés independentista que culmini en un referèndum.

De la trobada d'aquest diumenge n'ha sorgit el 'Compromís municipal sobiranista de Sant Pere de Rodes'. En aquest document, els alcaldes afirmen que l'Estat cada vegada és més 'centralista i uniformitzador' i que accepta menys la diversitat de Catalunya. 'És per això que volem expressar en veu alta i clara la nostra voluntat de seguir empenyent des dels nostres municipis per tal d'avançar de forma efectiva cap a la convocatòria d'un referèndum d'autodeterminació', afirma el manifest. 'Ja és arribada l'hora de començar a dir 'Adéu, Espanya!' de forma pacífica i cordial', conclou el compromís.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

DEMOSTRACIÓ
J.A., 05/09/2010 a les 17:53
+0
-0
En lloc de tant cridar i tant reunir-se per parla-ne, i a part de tanta comèdia pública, proposo als ajuntaments autoexclosos de la Constitució, demostrar-ho: Ni un duro més de cap impost cap a l'estat ni cap a la Generalitat sociata -sucursal de l'estat- i ni una llei més de l'estat en vigor a cap ajuntament. A veure si teniu collons, a part de saliva i afany de propaganta gratuïta.
unitat independentista
Anònim, 05/09/2010 a les 19:44
+0
-0
Entreu a www.araomai.cat i signeu en favor de la unitat independentista.
Falta poc per arribar a les 5 mil !!
Sol.lució
Enrique II, 05/09/2010 a les 21:33
+0
-0
Jo com a la pel.licula de Breavheart conocava a una reunió a tota aquesta penya i després els penjaba, i solucionat.
Això son alcaldes de veritat!
Vicenç Ramoneda i Ullar, 05/09/2010 a les 22:12
+0
-0
Els polítics que patim al parlament i que es diuen a ells mateixos que son catalans però, que son incapaços de lluitar per la llibertat de Catalunya, haurien de deixar pas a aquestes persones que si estimen Catalunya!
som una Nació... i serem un Estat
alfons/santes creus, 05/09/2010 a les 23:37
+0
-0
Sensacional iniciativa!!, he sentit els comentaris sobre Sant Pere de Roda que ha fet en Carles Mora a Igualada i crec que m'ha caigut alguna llagrimeta de la emoció.
Cada vegada som mes els que apel.lem a la dignitat del poble català per dir PROU als continus atacs culturals, econòmics, polítics i de identitat que rebem de l'Estat Espanyol.
A Reagrupament pretenem donar-li forma política a totes les reivindicacions, vinguin de la dreta, la esquerra, el centro.... o els que es declaren "ateus" polítics, perquè estan desenganyats de totes les barbaritats comesses en nom d'una mal anomenada política. La política es un servei que om fa a la comunitat durant un temps limitat, no pot ser mai un ofici... i encara menys un "negoci"
Reagrupament es dissoldrà com partit, el dia que es declari unilateral-ment al Parlament la Independència de Catalunya i s'aprovi la "nostra" Constitució.... amen

pit i amunt
alfons
Indepencencia -> masacre
Anònim, 06/09/2010 a les 01:24
+0
-0
El día que declaréis la independencia el ejército se ocupará de dejar las cosas otra vez en su sitio. Eso será así, afortunadamente. Los independentistas seréis los únicos responsables de las vidas que se pierdan.
Independencia = masacre
Anònim, 06/09/2010 a les 01:27
+0
-0
El día que declaréis la independencia el ejército se ocupará de dejar las cosas otra vez en su sitio. Eso será así, afortunadamente. Los independentistas seréis los únicos responsables de las vidas que se pierdan.
Historia ajuda
Anim, 06/09/2010 a les 01:36
+0
-0
Jo llegueixo l'historia de nacions en moments de turmoil i canvi i trobu que m'ajuda.

President J.F.Kennedy (1961)a la seva inaguracio va dir:
"Ask NOT what your country can do for you
ask what you can do for your country"

"No demanis que pot fer el teu pais per tu
demana que pots fer TU per el teu pais(catalonia)"

Benjamin Franklin inventor i politic (~1775) va dir:
"A society that sacrifices Freedom for Safety deserves neither"
"Una societat que sacrifica la Llibertat per Seguretat
s'en mereix cap"

Cada vot compta. Si no es vota compta per els altres.
Respecte, Seny, Anim i endavant
Para J.A. el de la DEMOSTRACIÓN
Anònim, 06/09/2010 a les 01:47
+0
-0
¿Cojones? a ver si esos alcaldes tendrían cojones para repeler a golpe de barretina y sardana la entrada del ejército español en sus calles y plazas para restablecer el orden constitucional.
Pla A i B
Reagrupat, 06/09/2010 a les 08:23
+0
-0
Es un segon camí molt sòlid de dret a la Independència. Felicitats Genís Pinard, Alcalde del El Port, i a tots els ajuntaments adherits. Entre tots ho farem tot
Força i endevant!
Miquel Aguilar, 06/09/2010 a les 09:09
+0
-0
Els alcaldes han de ser els primers en fer tot el possible dins de la pau i la democràcia per defensar el dret dels ciutadants que els voten. Aquest alcaldes demostren valentia i sentit democràtic a l' expresar el sentiment de la majoria dels seus convilatans. Salut i endevant! Els pobres espanyolets tan sols poden fer el què han fet sempre des de fa més de 300 anys: insultar-nos i amenaçar-nos amb l' exercit...pobre gent, no entenen res.
Para Miquel Aguilar
Anònim, 06/09/2010 a les 11:51
+0
-0
¡Oyeeee, Miguelín! ¿cómo te crees que se construyó esa Cataluña que tanto defiendes? pues con la fuerza de las armas. Repasa los libros de historia y después habla. Bocazas.
Mucho macho castellano
Anònim, 06/09/2010 a les 15:04
+0
-0
Es muy reconfortante leer como nos quieren los castellanos en su lengua espanyola castellana - nos prefieren bien castigaditos por su ejército, o sea, somos mejores muertos que libres, ja ja ja ja, son igualitos que hace 3 siglos, petrificados en el tiempo y sin que la evolución les haya ni siquiera tocado experimentar... en algún ZOO seguro estarían interessados en exponer unos cuantos ejemplares...
CATALUNYA SOM UNA NACIO //*//
MARC-SABATES.COM, 06/09/2010 a les 19:20
+0
-0
El meu pais és Catalunya //*// la meva llengua i cultura .Un Català mai pot ser o sentir se espanyol , és quelcom impossible sentir-se d ' un lloc de diferents costums i llengua .
ELS ANGLESOS HAN COMPRES AMB L ' ESCOCIA .
L ' ESPANYA ULTIM PAIS COLONIAL AL MON .
Llibertat per a la Catalunya amb Joan Laporta i Estruch de Solidaritat Catalana //*//.
MARC-SABATES.COM
BARCELONA
REPUBLICA CATALANA //*//
CATALUNYA SOM UNA NACIO //*//
MARC-SABATES.COM, 06/09/2010 a les 19:27
+0
-0
El meu pais és Catalunya //*// la meva llengua i cultura .Un Català mai pot ser o sentir se espanyol , és quelcom impossible sentir-se d ' un lloc de diferents costums i llengua .
ELS ANGLESOS HAN COMPRES AMB L ' ESCOCIA .
L ' ESPANYA ULTIM PAIS COLONIAL AL MON .
Llibertat per a la Catalunya amb Joan Laporta i Estruch de Solidaritat Catalana //*//.
MARC-SABATES.COM
BARCELONA
REPUBLICA CATALANA //*//