QS/Diaridelacrisi | Actualitzat el 26/08/2010 a les 16:19h

Un error d'Hisenda anul·la més de 5.000 milions d'euros d'IVA

Aquesta nul·litat afecta 480.000 expedients de liquidacions de l'impost corresponents a 2006, 2007 i 2008; la del 2009 ha quedat suspesa

Una errada interpretativa podria desgavellar els ja malmesos fons públics. Segons ha denunciat col·lectiu de Tècnics del Ministeri d'Hisenda (GESTHA), el Tribunal Economic- Administratiu Central (TEAC) ha declarat nul·les liquidacions d'IVA per valor de 5.100  milions d'euros. Segons el TEAC totes les liquidacions d'IVA emeses per l'Agència Tributària (AEAT) corresponents als anys 2006, 2007 i 2008 (no prescrites), així com les liquidacions d'anys anteriors que estiguin recorregudes i pendents de sentències fermes, unes 480.000, s'haurien calculat malament.

Segons Gestha, aquesta resolució del TEAC ve motivada per un error en el sistema de treball de l'Agència Tributària, que "responent a una voluntat de simplificar la complexitat del procés" ha considerat l'any natural com període de liquidació d'IVA quan la Llei d'IVA només contempla períodes trimestrals o mensuals. Una pràctica que el Tribunal considera "inacceptable".

 
Segons els inspectors, l'import afectat per la nul·litat es desglossa en 3.500 milions d'euros relatius a les liquidacions a ingressar, així com de la reducció de les devolucions i compensacions, i en 1.600 milions de la nul·litat dels expedients sancionadors associats a aquestes liquidacions .

Regularitzar la situació dels contribuents afectats

Com a conseqüència d'aquesta anomalia, Gestha avisa  que ara l'AEAT haurà anular de ofici els expedients viciats, tornar les sancions i els imports liquidats i, si escau, reprendre les comprovacions segons el criteri legal trimestral o mensual. Un operatiu que el col·lectiu considera "difícil de dur a terme", ja que l'actual distribució de competències de l'AEAT concentra la signatura dels expedients en molt poques persones, i serà "molt complicat" comprovar l'any 2009 i refer totes les liquidacions d'anys anteriors abans que prescriguin.

Suspesa la comprovació del IVA de l'exercici 2009

A més, els tècnics afirmen que la tramitació de la comprovació de l'IVA de l'exercici 2009 ha estat paralitzada per l'AEAT a l'espera de modificar els programes informàtics adaptant-los al criteri establert pel Tribunal Econòmic-Administratiu.

Segons Gestha, la sentència d'aquest Tribunal recolza les denúncies que aquest col·lectiu fa des de fa anys a les autoritats del Ministeri d'Economia i Hisenda sobre els riscos de mantenir criteris incorrectes i anomalies en l'atribució de competències que afecten a l'Agència Tributària.
 

Navega per les etiquetes

ivahisenda

COMENTARIS

+0
-0
Tacticisme?
Anònim, 27/08/2010 a les 18:23
Escolta, anònim 12:51, tu de veritat saps del que parles? Com collons fots els càlculs perquè l'IVA anyal et surti més benefició que mensual o trimestral?
+0
-0
Tacticisme preelectoral
Anònim, 27/08/2010 a les 12:51
Aquesta "notícia" també és un parany pre-electoral que en realitat no significa cap benefici per als soferts pagadors d'impostos ans el càlcul de l'iva és més beneficiós anyal que mensual o trimestral.
+0
-0
Encigalats
Anònim, 26/08/2010 a les 18:30
Les normes fiscals espanyoles són tan enrevessades que fins i tot ells s'encigalen solets. Com volen que complim les nostres obligacions si fins i tot ells no les entenen? I a més, això que ha passat ara no és el primer cop, eh?

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Recull fotogràfic
Vés a: Les nevades dels últims anys

Les nevades dels últims anys

Galeries de fotos dels temporals de neu arreu del país, des del 2003 fins a l'actualitat.

educaweb.cat


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: