Quico Sallés | Actualitzat el 11/08/2010 a les 20:12h

López Bofill deixa ERC per anar amb Laporta

En una carta al partit afirma que Esquerra "ha deixat de ser l'eina per la independència"

Héctor López Bofill en una intervenció d'Esquerra Independentista. Foto: EI/Arxiu ND

D'altra banda, el catedràtic de Dret Constitucional alineat amb el recentment dissolt corrent intern d'ERC Esquerra Independentista, Héctor López Bofill, ha enviat una carta al president d'ERC, Joan Puigcercós, al secretari general, Joan Ridao, i al secretari d'organització, Eduard López, i al president local d'Altafulla anunciant-los la seva baixa del partit.

Després de considerar que ERC –on va entrar a militar abans del congrés intern del 2008 després d'aconseguir l'aval de Josep Lluís Carod-Rovira- "ha deixat de ser l'eina" per portar el país a la independència i ha "perdut tota credibilitat com a partit independentista" per mantenir el pacte amb el PSC, manifesta que no comparteix el rebuig dels republicans a integrar-se en una candidatura unitària. Per això, anuncia que fa el salt a la Solidaritat Catalana de Joan Laporta, Uriel Bertran i Alfons López Tena. També, diu que participarà en les primàries de Solidaritat Catalana del 4 de setembre per escollir candidats.

Navega per les etiquetes

solidaritat catalanaerc

COMENTARIS

+0
-0
unitat?
rafel fdez., 12/08/2010 a les 13:30
Fa pocs dias que llegeixo aquest diari digital pero ja m'he donat comte de la quantitat de comentaris negatius a tots i a tot, i també de la quantitat d'anonims.Es que tots sou tant coneguts?.I la majoria encare demanen unitat als politics. La veritat, no us entenc.
+0
-0
A TOTS ELS ESPARVER-s
Anònim, 12/08/2010 a les 11:59
Mireu ESPARVER.- per desgràcia amb la teva situació que es la majoria dels ciutadans de terres catalanes, les que ells volen conservar, que a aquestes altures encara esteu en que si galgos o podencos....es que encara NO SAPS que si vols estornudar tens que demanar permís a castella? i que el 99% del casos et negaran que estornudes? ara et diem que vos també els pots retornar la pilota, que també els pots fer un GOL, sencillament tents una papereta de VOT, no la uses per ningú que els fatja el JOC sino que el fatges servir per que tú pugues JUGAR sense que et donin permís, s´ha d´obtenir el 51 per cent dels vots, però segons enquestes sobrepassem aquesta cifra...segun les seves no arribem al 1%, cap opció per votar que porte aparellat l´obligació de demanar PERMIS NO ENS VAL ANTESOS?
+0
-0
ANNA
Anònim, 12/08/2010 a les 11:24
ERC no despareixerà, és un projecte massa bonic i amb molta història per fer-ho. El que si han de desaperèixer són els dirigents actuals que ningú entén l'estratègia politíca que segueixen. Jo votaré pq l'Hector és una persona molt intel.ligent, catedràtic i responsable. Té la meva confiança i en canvi ERC l'ha perduda. Espero que algun dia siguin capaços d'arreglar-ho, però hauran de passar anys pq ara és massa tard.
+0
-0
refundar
AlbertS, 12/08/2010 a les 08:53
Crec, des de fora (no soc militant d'ERC tot i que els he votat, que la deriva d'esquerres amb l'abandonament del missatge indepentiste penalitzarà fortament a ERC. Se n'adonen però crec que és tard vist el missatge clar que tramet des de fa prop de 2 anys Rcat(molt més transversal que Erc i per tant amb una possibilitat de creixement més gran)L'opció de l'independència, front al pactisme d'esquerres que ha abonat Erc amb el Psoe, pot fer perdre a Erc més de la meitat de diputats. En dos messos no es pot canviar l'imatge donada i les proclames independentistes d'ERC ja no son creibles, com tampoc ho son les de CiU que son el partit unionista per excelència.
+0
-0
EN LOPEZ BOFILL UN ALTRE QUE VOL VIURE DEL CUENTO JA QUE A ERC SEMBLA QUE NO HI TINDRÀ FEINA.....
Anònim, 12/08/2010 a les 02:44
EN LOPEZ BOFILL UN ALTRE QUE VOL VIURE DEL CUENTO JA QUE A ERC SEMBLA QUE NO HI TINDRÀ FEINA.....

En Lopez Bofill, un altre que ha aguantat fins al final de la legislatura i ara a veure si es pot col-locar amb Solidaritat Catalana,ja que sembla que ERC no hi tindrà feina.....JA HO VEIEU HO FAN PER CATALUNYA....PANDILLA DE PARÀSITS.



Per tenir un mínim de credibilitat ho havia de fer molt abans.....Carretero no afluixis i aneu endavant que aquests esperen que formeu les seves llistes a partir de les vostres.No tenen res fet i sembla que només els altres els hi facin la feina.NO TENEN A NINGÚ..ESTAN TOTALMENT SOLS......

+0
-0
DESETABILITZAR LA CATALUNYA ESPANYOLA
GUERAU, 12/08/2010 a les 01:44
ES QUE ES TRACTA DE DESESTABILITZAR, L'ESTABILITAT ACTUAL ENS CONDUEIX DIRECTAMENT A ESPANYA I AL SUÏCIDI COL·LECTIU.
+0
-0
No tenen VOLUNTAT d\\\'unió amb RCAT
Anònim, 12/08/2010 a les 01:10
Aquesta tarda s’ha fet la presentació de SCxI a l’Orfeó Gracienc. Amb l’assistència de unes 250 persones dels 3 Districtes de Gràcia, Horta-Guinardó i Nou Barris. Amb en López Tena i E.Valdero. La primera pregunta a sigut relativa a la “unitat” (amb Rcat i altres). La resposta taxativa i concloent (manifestant que només ho explicarien UN SOL COP): Qui vulgui anar amb SCxI, que passi per les eleccions del 4 Septembre (Al tanto, els primers 7 llocs ja els tenen reservats i repartits!!!) i per votar t’has d’associar i pagar l’única quota (20€)...
Posant aquestes condicions, es evident que no volen que s’afegeixi Rcat. ...i conseqüentment, això no es sumar es DIVIDIR les forces emergents del Independentisme extraparlamentari... Quina es la legitimitat d’aquests 3 Srs ( i encara no saben com es diràn) per condicionar, enfrontar i confondre als sobiranistes?... No, no hi ha voluntat. INDEPENDÈNCIA CATALANA!!!

I encara en E.Valdero volent dir que "no passa res" si es presenten 2 candidatures!!!... i que hi han molts partits independentistes que en realitat ..."son quatre" (a files)!!!... No anem béeee!!!
+0
-0
ADEU
Pepet, 12/08/2010 a les 01:04
ADEU, amb companys així no fa falta adversaris. Es impressionant, tots aquests iluminats independentistes d'última hora només carreguen contra l'únic partit independentista que hi ha actualment. Curios i dona que pensar, mirat des de fora sembla un montatge per carregar-se l'independentisme.
+0
-0
No tenen VOLUNTAT d\\\'unió amb RCAT
Anònim, 12/08/2010 a les 00:53
Aquesta tarda s’ha fet la presentació de SCxI a l’Orfeó Gracienc. Amb l’assistència de unes 250 persones dels 3 Districtes de Gràcia, Horta-Guinardó i Nou Barris. Amb en López Tena i E.Valdero. La primera pregunta a sigut relativa a la “unitat” (amb Rcat i altres). La resposta taxativa i concloent (manifestant que només ho explicarien UN SOL COP): Qui vulgui anar amb SCxI, que passi per les eleccions del 4 Septembre (Al tanto, els primers 7 llocs ja els tenen reservats i repartits!!!) i per votar t’has d’associar i pagar l’única quota (20€)...
Posant aquestes condicions, es evident que no volen que s’afegeixi Rcat. ...i conseqüentment, això no es sumar es DIVIDIR les forces emergents del Independentisme extraparlamentari... Quina es la legitimitat d’aquests 3 Srs ( i encara no saben com es diràn) per condicionar, enfrontar i confondre als sobiranistes?... No, no hi ha voluntat. INDEPENDÈNCIA CATALANA!!!

I encara en E.Valdero volent dir que "no passa res" si es presenten 2 candidatures!!!... i que hi han molts partits independentistes que en realitat ..."son quatre" (a files)!!!... No anem béeee!!!
+0
-0
Venda de "Fum"
Anònim, 12/08/2010 a les 00:45
Això de: “SI convida també a tots els militants d'organitzacions independentistes a participar-hi.”...Que vol dir?. Que tots els militants independentistes paguin els 20€ i s’associïn a SCxI???... Per a que?...Per donar-se credibilitat democràtica i captar associats (que no hi te)???....No ho entenc. ...O potser sí???. (Algú m’ho pot explicar).

(Això fa un tuf que espanta... a FUM!!!)
+0
-0
Venda de "Fum"
Anònim, 12/08/2010 a les 00:13
Això de: “SI convida també a tots els militants d'organitzacions independentistes a participar-hi.”...Que vol dir?. Que tots els militants independentistes paguin els 20€ i s’associïn a SCxI???... Per a que?...Per donar-se credibilitat democràtica i captar associats (que no hi te)???....No ho entenc. ...O potser sí???. (Algú m’ho pot explicar).

(Això fa un tuf que espanta... a FUM!!!)
+0
-0
Un més (o un menys)
Anònim, 12/08/2010 a les 00:07
Vaja, un altre que es "recol·loca" perquè creu que així tindrà una cadira assegurada... Passin i vegin. Benvinguts al circ!
+0
-0
A SAC PER CATALUNYA
JULI VENDRELL, 11/08/2010 a les 23:39
JA SÓM MÉS: UN PEIX GROS COM L'HECTOR QUE ENGEGA ESQUERRA A DIDA! ENHORABONA HÈCTOR, SEMPRE M'HAS SEMBLAT UN SENYOR, ARA AJUDARÀS MOLT A LA CAUSA! COINCIDEIXO COMPLETAMENT AMB TU, AQUESTA COLLA DE BENACS, PUIGCERCÓS S'HAN PASSAT AL BÀNDOL ESPANYOLISTA, EL QUE HAN FET AMB LA IP I LA ILP ÉS IMPERDONABLE, IMPERDONABLE, UNA VERGONYA, PER ESCUPIR-LOS A LA CARA! ENGANYAR-NOS DÀQUESTA MANERA, UTILIZTAR EL NOSTRA VOT PER VOTAR EN CONTRA D'UN REFERENFUM PER LA INDEPENDÈNCIA NO TÉ NOM, O SI QUE EL TÉ, PERÒ ÉS MOLT GRUIXUT! TRAÏDORS, LLEPACULS ESPANYOLS! VISCA LA TERRA!
+0
-0
UNILATERALMENT
GUERAU, 11/08/2010 a les 23:22
TOTS EL VOTS A LA SUMA SCAT+RCAT, I MAJORIA PER DECLARAR UNILATERALMENT LA INDEPENDÈNCIA AMB UNA VOTACIÓ AL PARLAMENT.
+0
-0
d'acord en el mercat lliure
Anònim, 11/08/2010 a les 23:12
Estic d'acord, pero no es el mateix treure 900.000 vots una unica candidatura que 300.000 vots per cada una de les tres
en econs no sumen el mateix i per tant perdem força. Tambe el personal dubte de quina es la bona candidatura independentista iopta per cares i partits conguts que no siguin del tripartit que ens ha dut fins aquesta situacio extrema.
Ho dic i ho repetire, caluna unica candidatura independentista per poder tenir exit
+0
-0
Candidatures independentistes
Anònim, 11/08/2010 a les 23:07
No oblidem que estem en una societat de mercat lliure. Si som tants independentistes...per què no pot haver-hi tres opcions independentistes? (ERC, SCI i RCAT). La qüestió és que, un cop al parlament, es declari la independència.
+0
-0
Candidatures independentistes
Anònim, 11/08/2010 a les 23:00
No oblidem que estem en una societat de mercat lliure. Si som tants independentistes...per què no pot haver-hi tres opcions independentistes? (ERC, SCI i RCAT). La qüestió és que, un cop al parlament, es declari la independència.
+0
-0
Candidatures independentistes
Anònim, 11/08/2010 a les 22:55
No oblidem que estem en una societat de mercat lliure. Si som tants independentistes...per què no pot haver-hi tres opcions independentistes? (ERC, SCI i RCAT). La qüestió és que, un cop al parlament, es declari la independència.
+0
-0
COM I HAURÀ UNITAT PER UNITAT, NON CALDRÀ VOTAR CYU ;)
Anònim, 11/08/2010 a les 22:42
Mas, com i haurà unitat per proclamar un estat, serà in(util) votar CYU ;)
+0
-0
UNIO
Anònim, 11/08/2010 a les 22:18
si no hi ha unio independentista el personal votara CIU, vot util.

Cal UNIO, pero els egos sobre tot de puigcercos faran impossible el front comu tant necessari.

VISCA CATALUNYA LLIURE
+0
-0
Anem més bé
JGMir, 11/08/2010 a les 22:11
Això ja comença a agradar-me. Es comencen a moure les coses i el personal es va recol·locant. Estem cada cop més aprop de la coalició, encara que a algun capo no li faci el pes, però això és el que exigim per tirar endavant el projecte.
Aquesta tardor... fliparem mandongilles amb escamarlans!
+0
-0
cal un front comu
Anònim, 11/08/2010 a les 22:10
Cal unitat, un front comu. Tantes ofertes independentistes fara que el vot es dilueixi.
Un cop mortal per ERC seria que L'Ernest Benach els deixes.
Puigcercos ja ha demostrat que pot fer.
ERC va tenir la seva oprotunitat fa 7 anys i la fer desaprofitar, ara ja no te cap credibilitat.
Cal la independenca pero amb un partit unic, cal que Solidaritat Catalana pogui unir els independentistes i poder governar a Catalunya a patir del 24 d'octubre i proclamar al dia seguent la Independencia des de el Parlament!!!!!
+0
-0
ERC, que hem fet per mereixer això?
Toni Daró, 11/08/2010 a les 21:56
Sóc militant d'Erc de fa vint anys. La meva família i jo votarem Laporta. Tant ens fot si és de dretes. Vull la independència. Quan siguem un estat lliure ja tornarem a fer política de classe.
+0
-0
pp???
Anònim, 11/08/2010 a les 21:51
COM POTS DIR QUE ES EL MES COHERENT QUAN PROHIBEIXEN L'ANY 91 LES CORRIDES A CANARIES I ARA CRITIQUEN LA SEVA PROBIBICIO A CATALUNYA???...QUAN PORTAN L'ESTATUT CATTALA AL TC I NO ALTRES AMB LES MATEIXES NORMES...VERGONYA FAN AQUESTS FEIXISTES......
+0
-0
Dexei-vos de punyetes...
Anònim, 11/08/2010 a les 21:43
...i voteu al PP. És el partit més coherent i que no enganya ningú. Els demès només tenen saltimbanquis que tant els fot blanc com negre.
+0
-0
SCI la nova esperança!
Anònim, 11/08/2010 a les 21:33
Aquests d'Erc cada cop foten més pena. Creieu-me la nova opció es Solidaritat amb un líder fort com Laporta. Reagrupament està bé (estaria bé una coalició entre ambdós) però si em fan triar amb decanto pel trio "gladiator". Reagrupament el què li veig és que té poca tirada i molta gent s'està passant a SCI. Sincerament les llistes de Laporta em provoquen més trempera.
Salut i independència!
+0
-0
Ja vaig avisar
Anònim, 11/08/2010 a les 21:26
Ja fa un temps vaig enviar un email a la seu d'erc explicant el desencis de la gent que havienm votat tota la vida erc i varem veure com van fer president de CATALUNYA a un cordobes.

ERC desapareix!!!!!!

VISCA cATALUNYA lLIURE I VISCA REAGRUPAME
+0
-0
Les coses es van aclarant de mica en mica.
Anònim, 11/08/2010 a les 21:04
El més greu no és només que s'ignora la veu de poble, sinó la del votant, les bases i la militància.
+0
-0
Ja vaig avisar
Anònim, 11/08/2010 a les 20:58
Ja fa un temps vaig enviar un email a la seu d'erc explicant el desencis de la gent que havienm votat tota la vida erc i varem veure com van fer president de CATALUNYA a un cordobes.

ERC desapareix!!!!!!

VISCA cATALUNYA lLIURE I VISCA REAGRUPAME
+0
-0
Ja vaig avisar
Anònim, 11/08/2010 a les 20:53
Ja fa un temps vaig enviar un email a la seu d'erc explicant el desencis de la gent que havienm votat tota la vida erc i varem veure com van fer president de CATALUNYA a un cordobes.

ERC desapareix!!!!!!

VISCA cATALUNYA lLIURE I VISCA REAGRUPAME
+0
-0
ERC, se t'ha acabat el bon viure...
Anònim, 11/08/2010 a les 20:47
Tanta prepotència i no saber escoltar el poble, és el que té, que finalment, el poble se'n cansa.
Apa, aviat tancareu la barraqueta.

Jo els he votat tota la vida, ara votaré Reagrupament, que és el que em sembla més seriós.

+0
-0
Desapareixerà ERC i apareixarà Solidaritat Catalana
Anònim, 11/08/2010 a les 20:38
I un nou independentisme no controlat per l'espanyolisme com l'ERC protosociata. Visca Catalunya lliure.
+0
-0
Ben fet
Anònim, 11/08/2010 a les 20:35
A ERC només i queden protosociates a l'estil Ridao.
+0
-0
ERC desaparece?
Anònim, 11/08/2010 a les 20:34
¿ERC puede desaparecer más pronto de lo que los más optimistas pensabamos?

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: