Quico Sallés | Actualitzat el 03/08/2010 a les 10:28h

La «Vegueria d'Exteriors» de Reagrupament crida a una sola llista sobiranista

Disset catalans residents a l'estranger signen un manifest per demanar unitat.

 

Un total de 17 representants de la "Vegueria d'Exteriors" de Reagrupament, la representació transfronterera del moviment independentista, han signat un manifest per demanar una sola candidatura independentista. El document difós aquest dilluns i titulat, "Crida per una sola candidatura que declari la independència de Catalunya", demanen "seny, seriositat i patriotisme sobretot als líders de les formacions sobiranistes".

Així mateix "celebren" la crida de Joan Carretero, el passat dissabte 31 de Juliol a Arenys de Munt a articular "una coalició entre Esquerra Republicana de Catalunya, Reagrupament Independentista, Solidaritat Catalana  i la resta de partits i grups polítics que hi estan d’acord amb la candidatura per proclamar la independència".
 
Els catalans residents a l’estranger, reagrupats o simpatitzants a favor de la independència,  reunits dins de la Vegueria d’Exteriors, volem manifestar la nostra perplexitat a la fragmentació produïda en les darreres setmanes en torn a la candidatura unitària i transversal que proclami la independència al Parlament de Catalunya.

Comunicat 
 
Des de l’exterior dels Països Catalans els catalans que vivim a Alemanya, Brasil, França, Euskadi, Suïssa, Canada, Estats Units, Finlàndia, Holanda, Escòcia, Anglaterra, Bèlgica, Colòmbia, Argentina, Sudàfrica, Irlanda, Bahrain i Mèxic estem duent tot tipus d’activitats per difondre i guanyar el suport internacional per la independència de la nació catalana. En aquest sentit entre altres activitats, hem organitzat la manifestació de Brussel·les i Ginebra, hem creat i organitzar els referèndums a Holanda, Suïssa, Irlanda, Essen, Hamburg i Toronto i actualment estem col·laborant amb el d’Estats Units. També col·laborem amb el col·lectiu Emma en donar resposta a les noticies esbiaixades que es publiquen els mitjans de comunicació internacionals.
 
Tota aquesta tasca que hem realitzat i la que en aquests moments estem fent per ajudar a fer entendre als ciutadans de tot el món la reivindicació de la independència de Catalunya, s’ha realitzat d’acord amb la idea d’aconseguir que la comunitat internacional ens doni suport que quan el Parlament proclami la independència. Creiem que totes aquestes accions que s’està duent a terme, tant a Catalunya amb els referèndums populars i la gran Manifestació del 10J, com les que s’han fet o es pugin continuar realitzant a l’estranger, no serviran de res si a la institució de màxima representació democràtica dels catalans com és el Parlament de Catalunya no hi ha un grup nombrós de diputats disposats a proclamar la independència.
 
Per aconseguir-ho, fem una crida perquè només hi hagi una candidatura unitària de tots els independentistes que estem d’acord amb la proclamació d’independència al Parlament. Creiem que ningú pot obviar la feina i el treball que milers d’independentistes que pertanyien a diferents grups o partits polítics hem realitzat durant aquests darrers dos anys que han permès arribar en un context històric molt favorable a aconseguir la llibertat de la nació catalana. En aquest sentit i considerant el poc temps que queda fins a la convocatòria d’eleccions,  estimem que la candidatura ha de ser a partir d’una coalició de tots els partits o grups polítics, més que la d’una candidatura tancada basada en un sol partit o grup polític.
 
Per això celebrem la crida que ha fet Joan Carretero el dissabte 31 de Juliol a Arenys de Munt a fer una coalició entre Esquerra Republicana de Catalunya, Reagrupament Independentista, Solidaritat Catalana  i la resta de partits i grups polítics que hi estan d’acord amb la candidatura per proclamar la independència.
 
Els sotasignats fem una crida al seny, a la seriositat i sobretot al patriotisme de tothom, principalment  als líders de cadascuna de les formacions polítiques independentistes perquè al final s’arribi a un acord per aconseguir la candidatura més potent i unitària, que permeti proclamar la independència de Catalunya.
Manel Bargalló – Consultor d’una multinacional Alemanya (Kalrsruhe - Alemanya)
Miquel Marzabal – Dissenyador gràfic (Amsterdam – Països Baixos)
Albert Marti – Consultor de telecomunicacions (Guadalajara – Mèxic)
Marc Esteve – Economista (Dublín – Irlanda)
Matilde Romagosa - Fundadora de “Pau Casals Freude” (Hamburg – Alemanya)
Venceslau Pons – Filòleg  (Cracòvia – Polònia)
Anna Ginestí - Filòloga Clàssica (Munic – Alemanya)
Josep Lluís Pérez de Arce – President del Casal Català de Toronto (Toronto – Canadà)
Pere Baladron  - President del Casal Català d’Essen (Essen – Alemanya)
Josep Graupera – Empresari (Bucaramanga – Colòmbia)
Francesc Aran – Empresari (Bahia – Brasil)
Dolors Ferrer – Empresària (Zurich – Suïssa)
Francesc Xavier Gómez-Olivé – Metge ( Sudàfrica)
Mercer Batista – Artista (Amsterdam – Països Baixos)
Josep Font - Empresari (Buenos Aires – Argentina)
Salvador Constant – Informàtic  (Tennessee – Estats Units)
Carme Calderer - Presidenta del Casal Català de Minneapolis ( Minnesota – Estats Units)
 
En nom del 74 membres de la Vegueria d’Exteriors de Reagrupament


Navega per les etiquetes

reagrupament

COMENTARIS

+0
-0
Para el Sucio Suizo
Anònim, 03/08/2010 a les 21:42
Pobrecito Pedrito, tan lejos de su patria, con sus peroratas, idas de olla y utopias inalcanzables, como los Ansiados PPCC (Pedorros Payasos Ca Calanes), que penita da. Solo una cosa, quien se ha gastado las perras en imponer ideas opresoras e imperialistas ha sido la Generalidad de Cataluña, en este caso a la Comunidad Valenciana, a la que por cierto, se la pela todo lo que huele a catalán. Os haceis de querer de mala manera, es una lastima.
Lee el enlace, y tranqui tronko, esta en catalufo para que no te lloren los ojitos:


http://www.diaridegirona.cat/catalunya/2952/generalitat-atorga-635000-euros-mes-leditor-valencia-eliseu-climent/245101.html
+0
-0
gràcies a Nació Digital
Albert Martí, 03/08/2010 a les 19:08
Gràcies per publicar el manifest!

En quant als trolls espanyols, són senyal que anem bé, com més a prop estiguem del nostre objectiu més soroll faran.
+0
-0
gràcies a Nació Digital
Albert Martí, 03/08/2010 a les 18:03
Gràcies per publicar el manifest!

En quant als trolls espanyols, són senyal que anem bé, com més a prop estiguem del nostre objectiu més soroll faran.
+0
-0
Els Països Catalans i les altres Construccions Nacionals
Pere (Lausanne), 03/08/2010 a les 17:58
No escric per a la purriassa espanyola que comença a infectar el fòrum. M'he adonat que els van fotre fora de l'Avui i que ara cerquen altres webs per cagar-hi en llur llengua.
NO llegiu llurs comentaris i si malhauradament sou massoquistes i els llegiu, no els contesteu. Àdhuc si se us adrecen directament. És el que fa aquesta gentalla a e-noticies (una web feta en espanyol i mal traduïda al català, una espècie de EL PERIODICO digital).
**********************************************************
Sobre la befa dels PPCC recordo a tothom que en la història de les Nacions, allò que se'n diu Construcció Nacional ha implicat i implicarà i implica l'assimilació o la destrucció de pobles altres que la Nació dominant.

Prenem dos exemples clars: els Francesos eren un poble que vivia al territori de l'Île de France al voltant de París. Durant segles combateren els Normands i els Bourguignones. I al segle XIII amb el pretexte de l'heresisa càtar varen conquerir tota Occitània amb 1 milió de morts en 40 anys.

Però els Francesos no han pogut pas acabar llur construcció nacional perquè tenen un fotiment de guíxols a llurs sabates: Bretons, Alsacians, Catalans, Bascos i Corsos. Llur objectiu a partir de la Revolució (Mossèn Gregoire) fou erradicar tota altra llengua que no fos el francès. Heu de saber que els Bretons a la 1a Guerra Mundial tenien batallons propis PERQUè no parlaven pas francès.

El segon exemple ja el coneixeu i els Catalans del Sud hi som ben implicats perquè ENS VOLEN IMPOSAR LLUR LLENGUA "COMUNA".

Castella va iniciar la seua Construcció Nacional al segle XV però les institucions dels diferents regnes li ho impedien. Fou només a partir del 1714 que engegaren sistemàticament el procés d'assimilació.

Els Països Catalans comparteixen llengua i cultura i història antiga. Molt més i de bon tros que els Francesos de París i els Corsos.

La befa que feu alguns dels PPCC com a projecte polític no s'aguanta. És l'esperit del perdedor, del miserable, de l'esclau, del malalt de Síndrome d'Stockholm i de l'amic dels Espanyols, del Moro Amic que deia el falangista de Reus Josep Fontana fa anys.

Si els PPCC són una utopia sense futur, perquè amb la Transició el Poder Espanyol (Suàrez i Abril Martorell) esmerçaren esforços i molts calers per desenvolupar el blaverisme, la secessió lingüística i l'odi als Catalans al PV ? Només la por pot motivar aquesta fastigosa conducta espanyola.

+0
-0
Vagueria d'Exteriors
Anònim, 03/08/2010 a les 17:33
Nova Canço per al Estiu:

"Els Reagrupats som 17 gats!"

Això mil vegades! Som-hi!
+0
-0
Estamos en el XVIII!!!!
Anònim, 03/08/2010 a les 17:05
"un estat confederal, format per estats independents que anaven ala seva"
Coño, pues como estais ahora!!!! De puta madre!!! A vuestro rollo!!! Tanto para llegar a esto?!?!?
+0
-0
llegir bé
Anònim, 03/08/2010 a les 16:14
Corona de Aragón: Reino de Valencia, Reino de Mallorca, Reino de Aragón...y ¿Cataluña independiente? Ja!

Anònim, 03/08/2010 a les 13:46

borden? senyal que anem bé. la constitució ho diu claret al a portada. parla en tot moment de catalunya. a més el tros que t\\\'he posat parla clarament d\\\'una estructra d\\\'estat sobirà. La corona d\\\'aragó funcionava com un estat confederal, format per estats independents que anaven ala seva. no se si ets capaç d\\\'entendre més enllà de l\\\'estat central unitari. :-) tingues bon dia i llegeix-te bé l\\\'enllaç :-) que ho posa ben clar. CATALUNYA ERA UN ESATAT INDEPENDENT AMB LES SEVES LLEIS I INSTITUCIONS. si no diguem què va abolir felip V amb el decret de nova planta? jajajajjaj pobret.
+0
-0
Aprende a leer con Pipo
Anònim, 03/08/2010 a les 14:44
A ver: "Un total de 17 representants de la "Vegueria d'Exteriors" de Reagrupament"

17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17 17

ni uno más, es todo lo que hay en el mundo entero 17. Asi que no hay nada malo en que Zoidberg eche un cable, no? Y si te refuerza, pues bien, y de paso, mirate debajo del ombligo, por si eres tú el "curtet" "Cagat en combat"!!!
+0
-0
A l'anonim de un firmante más
Rcat en combat, 03/08/2010 a les 13:51
Mira que s'ha ser "curtet". Ho signen els representants en nom de 74 Rcats de l'exterior. Em sembla bé que opineu, que insulteu, però no estaria de més que us enteressiu de la noticia, només entreu en pla destraler i aixó evidenment ens reforça cada cop més.
+0
-0
Corona de Aragón: Reino de Valencia, Reino de Mallorca, Reino de Aragón...y ¿Cataluña independiente? Ja!
Anònim, 03/08/2010 a les 13:46
A ver, paleto, como te molan los enlaces, leete esto y dime donde aparece una Cataluña independiente.
A mi me la bufa lo que ha sido, es o será esta comunidad autónoma, pero vete a vender el rollo catalanista a tu casa.
Y de los Payasos, pues eso, pura invención imperialista.
Abur!!!


http://es.wikipedia.org/wiki/Corona_de_Arag
%C3%B3n
+0
-0
LLEGIR
Anònim, 03/08/2010 a les 13:31
Recuperar la libertad?

Anònim, 03/08/2010 a les 12:59

HAS LLEGIT ON DIU QUE CATALUNYA TENIA L'ESTRUCTURA D'UN ESTAT SOBIRÀ? SI NO EREM UN ESTAT INDEPENDENT COM QUE TENIEM CONSTITUCIÓ PROPIA? jajajajaaj pobrets....com de mal us a fet l'educació española.
+0
-0
Países hispano-cubanos
Orgull Botifler, 03/08/2010 a les 13:31
No tinc ganes d'entrar al debat dels PP.CC. és una invenció política amb una arrel linguistica real. Fruit de la història, tambè és parla espanyol a Cuba i no hi ha una entitat política que es digui "Países hispano-cubanos\\\".

Respecte al vot de l'exterior. El problema pel PSOE és que el vot exterior és molt majoritàriament del PP i únicament a Euskadi és significatiu el vot exterior nacionalista. És normal, quand la gent surt a l'extranger (fora d'Espanya, és clar) tendeix a sentir-se més espanyola... excepte els cuatre "frikis" de sempre... és el que hi ha.
+0
-0
sXVIII (18)
Anònim, 03/08/2010 a les 13:26
¿Recuperar la libertad?

Anònim, 03/08/2010 a les 12:59

NOMÉS COMENTAR-TE QUE EL SEGLE XVIII, NO ÉS L'EDAT MITJANA. SALUTACIONS,

pd:ET RECOMANO QUE LLEGEIXI L'ENLLAÇ A LES CONSTITUCIONS CATALANES.
+0
-0
CiU no aposta per la independència
Vicenç Ramoneda i Ullar, 03/08/2010 a les 13:17
Puig: “CiU no aposta per la independència aquesta legislatura”
El secretari general adjunt de CDC no descarta recuperar en un futur el diàleg amb Espanya, encara que actualment “no hi hagi cap porta oberta”
(mes a..
http://www.elsingulardigital.cat/cat/notices/2010/08/puig_ldquo_ciu_no_aposta_per_la_independencia_aquesta_legislatura_55289.php?IDN=55289
)



Cap vot qui no vulgui la llibertat de Catalunya!
Cap vot a CiU, C's, PP, PSOE-psc o ICV ja que han declarat la guerra a les ànsies de llibertat de Catalunya!

Independence is not requested, it proclaimed!

Visca la Democràcia!
Visca la Constitució Catalana!
Visca la Llibertat!
Visca Catalunya Estat!
+0
-0
Vot dels catalans a l'exterior
Alex (Rennes, França), 03/08/2010 a les 13:08
Totes les informacions sobre la reforma electoral que vol portar a terme el Govern espanyol per a suprimir el vot dels residents catalans i espanyols a l\\\'estranger les podeu trobar a la pàgina web (
http://www.fiecweb.cat
) o, sobretot i molt detallades, al Grup Facebook de la FIEC(Federació Internacional d\\\'Entitats Catalanes) que aglutina unes 60 entitats catalanes de l\\\'exterior. Gràcies a ells i al seu treball (i no precisament gràcies a CiU, ERC o ICV) els catalans residents a l\\\'exterior podrem mantenir el vot en les properes eleccions al Parlament de Catalunya encara que resti amenaçat pel futur (el projecte de llei es discutirà al setembre al Congrés de Diputats). Visca la Catalunya Exterior ! Visca els més de 400 000 catalans que des de fora creiem més que mai en una pàtria lliure ! i gràcies als signants del manifest per intentar assolir un mínim d\\\'unitat entre candidatures sobiranistes.
+0
-0
Un firmante más!
Anònim, 03/08/2010 a les 13:07
De fuera de los "Paiasos Catalans" y solo hay 17 firmas?!? Menudo exito!!!
Pero tranqui, panda, un colega mio del espacio exterior (creo que es del mismo planeta que "Pedrito, el sucio suizo") está dispuesto a ser el decimoctavo firmante. Ahí le podeis ver poniendo cara de extrañeza al leer el programa político de Reagrupament.


http://sp8.fotolog.com/photo/8/25/26/xxxfenixxxx/1236099232616_f.jpg


De nada, chicos, todo por la causa!
+0
-0
¿Recuperar la libertad?
Anònim, 03/08/2010 a les 12:59
Mmmm entonces propones reintegrar Cataluña a la Corona de Aragón? Porque nunca ha sido un territorio independiente, lo sabes, no?
Y eso de Payasos Catalanes? Eso si que es una inventada y de las gordas! Anexionarse Baleares y Valencia, que fuerte!!! Por cierto, eran Reinos en la Edad Media. Que era Cataluña entonces? unos Condados? La marca hispánica? Que tiempos eh? Y ahora vais de lideres imperialistas! Quien os a visto y quien os ve!
+0
-0
Karlsruhe
Manel, 03/08/2010 a les 12:59
Moltes gràcies per publicar la crida. Des de l'exterior no s'enten que davant del moment històric que vivim, hi hagi poca responsabilitat i seriositat entre els independentistes.

La història no perdonarà als líders que malbaratin aquesta oportunitat

Endavant les atxes!!
+0
-0
recuperar la llibertat
Anònim, 03/08/2010 a les 12:36
Catalunya disposava al segle XVIII, d\\\'una estructura institucional d\\\'Estat, amb la reserva amb que aquest concepte es pot fer servir abans del segle XIX, amb tots els atributs d\\\'una entitat sobirana i de les funcions pròpies d\\\'una comunitat política evolucionada que tenia el seu referent jurídic en les Constitucions i el seu màxim òrgan representatiu en les Corts.


http://ca.wikipedia.org/wiki/Constitucions_catalanes
+0
-0
Són francesos a Laussanne?
Salva, 03/08/2010 a les 12:06
Pere, a Andorra parlen català però no són catalans. Més aviat, com va escriure mossèn Ballarín, els catalans serien andorrans del sud.
+0
-0
UNITAT
Anònim, 03/08/2010 a les 12:00
El poble català vol unitat.

Signa-ho si hi estàs d'acord



http://www.idlu.eu/index.html




i si us plau, reenvia l'adreça als teus contactes.

Gràcies!
+0
-0
Votar des de fora?
Anònim, 03/08/2010 a les 11:51
Hola Pere,

Caram, em quedo perplexe amb això que has comentat de que han fet una llei per canviar-ho. Ens podries comentar amb més detall? quan ha entrat en vigor?

Gràcies!
+0
-0
ALS NUM. 1
atlasac, 03/08/2010 a les 11:34
Al 1,,, TOTS A HORA D´ARA DEURIEM D´ÈSSER NUMS 1, als que els agrada lo altre és facil el tren i cap a castella, nosaltres dins d´ANDORRA no hi cabem---ho he dit mil vegades el TEU VOT ens ha fet i ens FA mil vegades mes mal que el que fan els ETARRES!!! que bé he? que els beneficiaris de la teva actuació NO ET POSEN A LA GARJOLA COM FAN AMB ELLS!!!Al igual que la Silvia pensava jo, però.....voleu dir que no està en el mateix aire això?, com és que encara queden VOTANTS que sols pensen amb el partit!! com a català que sóc (amb perdó també sóc XENOFOB-INTOLERANT-RACISTA-FACISTA...i que més....)juraria que aquests Partits Polítics globalment ens han fet més mal que el franco, que ja es dir...per això estan les estadístiques, i com en aquell temps hi ha ciutadans que VOTEN amb la mateixa filossofia...a VOS... NO ENS HAVEU FET JA MASSA MAL? PERQUE VOLEU AJUDAR ALS GENOCIDES QUE A POC A POC ENS FARAN DESAPEREIXER? DIEVO... ALMENYS EL PER QUË!!!!
+0
-0
Catalunya i PPCC
Pere (Lausanne), 03/08/2010 a les 11:09
Per al Edu_bcn:

Conec uns quants valencians de Suïssa que tenen consciència de la pertinença lingüística i cultural a una mateixa entitat que em podem dir PPCC. És el mateix amb Andorra. Un documental a una tv francesa es passejava per regions de muntanya d'arreu d'Europa i arribà a Andorra. Tot parlant amb un pastor andorrà, li demanà: vosaltres sou Catalans, oi ? I l'Andorrà contestà que sí, que PARLAVEN Català i que era la llengua del país. Com a Flandes o al Quebec, la identificació nacional i cultural amb llurs respectives "maisons mère" pot ésser diferent i el cas valencià o illenc té més a veure amb la colonització espanyola que amb la manca de consciència de PPCC.
+0
-0
Cap d'ells ni jo tampoc no podrem pas votar
Pere (Lausanne), 03/08/2010 a les 11:05
Sembla que els Espanyols han fet una llei a mesura dels bascos, gallecs i catalans de la Diàspora. No podrem votar ni a les municipals, ni a les autonòmiques ni al Congrés de Madrid. Només al miserable Senat. Imagino que van fer comptes els dos repugnants partits Espanyols i van adonar-se que les Diàspores votaven "nacionalistes" massivament. Doncs, apa !, amb la més pura tradició de la cafreria espanyola, nació miserable sense ni un sol gram de tradició democràtica als gens, els fem fora de les votacions.

Així, doncs, ni tots aquests ni jo mateix podrem votar com hen votat des de fa molts anys.

Recordo als 80 els italians residents a Suïssa baixar en massa amb els trens cap a Itàlia per poder votar. Els governs de la DC tenien por que els italians de l'estranger votessin massivament pel PCI. No és pas estrany amb Itàlia vista la seua tradició feixista.

Un element més a afegir per a assolir la independència: els Catalans no existim com a figura jurídica i ni tan sols tenim dret a votar al nostre país.
+0
-0
anònim
Edu_bcn, 03/08/2010 a les 10:52
És molt interessant (o dantesc depèn com vulgueu veure) com aquests senyors utilitzen els termes Països Catalans i Catalunya alhora.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: