Quico Sallés | Actualitzat el 28/07/2010 a les 11:40h

Victòria del catalanisme

El Parlament de Catalunya ha aprovat aquest migdia la Iniciativa legislativa popular (ILP) per prohibir els toros amb 68 vots a favor, 55 en contra i 9 abstencions. Els diputats de CiU -que tenien llibertat de vot- han estat claus per tal que la iniciativa prosperés juntament amb els d'ERC i ICV.
La qüestió nacional ha marcat clarament un debat amb molta expectació mediàtica i que no s'ha circumscrit als termes animalistes. La sentència de l'Estatut ha ajudat a bascular alguns dels vots més indecisos. El PP i Ciutadans han liderat l'oposició a l'abolició que han secundat la major part dels socialistes entre els quals el president Montilla.
Catalunya ha prohibit els toros. Una ajustada votació per amb 68 vots a favor, 55 en contra i 9 abstencions ha aprovat la iniciativa legislativa popular (ILP) per prohibir les corrides de toros al país. Una iniciativa registrada el passat 18 de desembre que ha encès un enconat debat amb tres flancs. Un foc creuat triangular d'artilleria pesada.

Primer, el debat racional molt ben plantejat per la plataforma animalista impulsora de la iniciativa. Segon, el debat emocional per argüir les posicions antiabolicionistes. I un tercer, que de retruc, ha pesat més del que s'esperava, la qüestió nacional. Una tendència que ha basculat la sentència de l'Estatut.

Ha estat un punt, el nacional, que ha intentat fugir, sense èxit, de l'escomesa mediàtica i argumental. Hagués plantejat la plataforma animalista aquesta ILP en una altra part de l'Estat? Clarament no. I no perquè Catalunya sigui més ecologista que ningú – el número de llicències de caça és una mostra  que l'ecologisme no es planteja en termes de mort d'animals- sinó que existeix un somort, un brou contrari al que alguns insistentment en diuen la “Fiesta”. Ha estat i és inherent al debat “la caspa espanyolista” del toreig, malgrat que recordem que la primera plaça de toros entesa com a tal a la península fou la d'Olot.  La “carnisseria” que deia en Josep Pla, ja no serà un espectacle a Catalunya, perquè la societat evoluciona, canvia. En definitiva, evoluciona. I els diputats no han fet res més que complir amb la seva obligació, discutir allò que uns milers de ciutadans han demanat per la via que legalment s'estableix. No ha estat un debat animalista del tot. Ho hagués estat si s'hagués plantejat a Múrcia.

Una discussió a l'americana

Un dels punts més apassionants del debat ha estat la negociació de la llei en sí. “Això és Washington” comentava un dels relators del projecte, en clara referència a la pressió dels lobbys animalistes i els antiabolicionalistes.

Uns, els animalistes, en un procés complex han utilitzat l'argument jurídic, “allò que se li fa un toro està prohibit fer-li a un gat o un gos”. Simple, però contundent, amb una única llicència literària: “L'art dóna vida, no la treu”. Fins aquí es podia arribar.

Els antiabolicionistes han apel·lat al debat més emocional, més històric, fins i tot, més folklòric. Però finalment, les postures personals, el debat emocional i les tendències animalistes s'han barrejat en el vot independent de cada diputat. I el que ha tombat els toros en última instància ha estat un debat nacional. Hem de tenir aquesta festa a Catalunya? Els diputats han dit que no. Qui surt guanyant són dos: el Sr. Pere Balañá, que no omple la Monumental, i cobrarà i , com no, els toros.

- Galeria de fotos
Més informació des del Robot de Nació Digital

Navega per les etiquetes

Parlament de Catalunyatoros

COMENTARIS

+0
-0
Hombre...pues si...
XxX, 30/07/2010 a les 17:12
"El toro"...no puedo estar más de acuerdo contigo...un 10 para tu comentario...de verdad.
+0
-0
Atavisme
El toro, 29/07/2010 a les 12:36
No sabeu de que parleu, ni us doneu conmpte de la manipulacio. L'atavisme tambe hi es en l'intent de marcar diferencies entre les persones d'un lloc o un altre. Mes valdria apropar-se i coneixer realment la historia dels pobles. No es civilitzat fer evident les diferencies en un intent de separar, ni menystenint els pobles pel sol fet de no ser el nostre. Penseu que sovint pateixen dels mateixos mals i vergonyes. Ultimament Catalunya i tambe Espanya, estan fent una perillosa deriva cap a punts susceptibles de violencia. Penseu que els nacionalismes, del color que siguin, han estat l'excusa de dos guerres mundials i d'infinitat de crims. Siguem realment civilitzats! Disculpeu que no posi accents.
+0
-0
Atavisme
El toro, 29/07/2010 a les 12:36
No sabeu de que parleu, ni us doneu conmpte de la manipulacio. L'atavisme tambe hi es en l'intent de marcar diferencies entre les persones d'un lloc o un altre. Mes valdria apropar-se i coneixer realment la historia dels pobles. No es civilitzat fer evident les diferencies en un intent de separar, ni menystenint els pobles pel sol fet de no ser el nostre. Penseu que sovint pateixen dels mateixos mals i vergonyes. Ultimament Catalunya i tambe Espanya, estan fent una perillosa deriva cap a punts susceptibles de violencia. Penseu que els nacionalismes, del color que siguin, han estat l'excusa de dos guerres mundials i d'infinitat de crims. Siguem realment civilitzats! Disculpeu que no posi accents.
+0
-0
Atavisme
El toro, 29/07/2010 a les 12:35
No sabeu de que parleu, ni us doneu conmpte de la manipulacio. L'atavisme tambe hi es en l'intent de marcar diferencies entre les persones d'un lloc o un altre. Mes valdria apropar-se i coneixer realment la historia dels pobles. No es civilitzat fer evident les diferencies en un intent de separar, ni menystenint els pobles pel sol fet de no ser el nostre. Penseu que sovint pateixen dels mateixos mals i vergonyes. Ultimament Catalunya i tambe Espanya, estan fent una perillosa deriva cap a punts susceptibles de violencia. Penseu que els nacionalismes, del color que siguin, han estat l'excusa de dos guerres mundials i d'infinitat de crims. Siguem realment civilitzats! Disculpeu que no posi accents.
+0
-0
Cacaluña apesta
Anònim, 28/07/2010 a les 20:33
Ni sobre ni nada, bien lejos y mejor para todos. Piraos con Kosovo al infierno. Que asco de gentuza sois los cacalanes!!!
+0
-0
Cacalunya és sobre Espanya
Anònim, 28/07/2010 a les 19:20
Precisament perquè no és una qüestió de testosterona (de "huevos", que dius tu) sinó de civilització, hem imposat la raó sobre l'instint primari que et nia sota la boina.
+0
-0
Enhorabuena CACALUÑA
Anònim, 28/07/2010 a les 19:01
Tras las Canarias (1991), sois los segundos en prohibir las corridas de toros! Machotes! Qué huevos teneis!
+0
-0
La tortura ja no pot ser cultura
Alan Smithee, 28/07/2010 a les 18:27
Ha estat un pas positiu i sobretot una mostra de civilització que em consta que agrada molt a Europa i resta del món civilitzat. Tal i com van fer a les Canaries, els espanyols algun dia s'ho hauran de replantejar perquè el que fan va contra el temps futur. En fi, ja s'ho faran.

Lamentables les paraules del Montilla, que defensa una llibertat increïble, que va contra les iniciatives populars i contra les decisions del Parlament. Què rarets que són aquests espanyols...
+0
-0
no digueu parides
Anònim, 28/07/2010 a les 18:16
no en teniu ni puta idea. jo he seguit el ple en directe, i ha quedat ben clar que la prohibició no es feia en clau identitària sinó per lògica, coherència amb el segle XXI. L'altre tema és que els catalans tinguin una manera de pensar més avançada que els espanyols que es troben al parlament, per això els catalans han votat a favor i els espanyols en contra. Però això és la conseqüència, no la causa.
+0
-0
no os equivoqueis,no veais tele5
Anònim, 28/07/2010 a les 18:13
Patetico;¿a quién le importa que se prohiban los toros en España? a los toreros,a los póliticos potsfranquistas que que nos gobiernan,a un puñado de aficionados,salvó en doso tres comunidades,donde por cierto son minoria las personas que están a favor,en fin con una mejor conjución polica y social en la mitad de las comunidades no habria toros...por lo tanto Catalunya 1 españa 0 es una lectura ridicula .
+0
-0
Diaris
AliBay, 28/07/2010 a les 18:12
Llegint els diaris electrònics de mig món i de l'altre mig, queda clar que Catalunya és la part civilitzada i Escanya, el tercer món.
+0
-0
prou tortures
Anònim, 28/07/2010 a les 17:45
avui els toros i espero que la setmana que ve siguin els correbous,no podem voler ser un pais europeu,i mantenir festas amb tortures als animals,visca catalunya lliure de torturadors politics i d´animals fem ara campanya tots a una contra els correbous
+0
-0
victòria
Anònim, 28/07/2010 a les 17:35
Trobo perfecte que aboleixin un espectacle cruel
+0
-0
Un toro, dos toros, tres toros!!!!
Anònim, 28/07/2010 a les 17:34
Això dic jo bribons Gürtel,Palma,PSCSOE Filesa, Comunitat de Madrid, ai laaaaas!!! Quants bribons que hi ha per aquestes terres hispàniques!!!!! Quines declaracions tant patètiques que feu alguns impresentables aquí dins. Ja ho sabem que tenim molts corruptes a Catalunya, però please, cada cosa al seu moment, ara resultarà que la ILP contra els braus l\\\'haviem de fer al any 30000000000000.....ui no!! Que no llegiu els diaris i escolteu les notícies, una vegada hi havia una comissió que va resoldre que s\\\'havia d\\\'investigar CIU. Apa, ara presentareu recursos i altres mandangues al TC contra la ILP, de moment, respireu i treieu la bilis, que se us nota la vostra ràbia i intolerancia. I si, pobres animalons.....però per que us foti més. NO ÉS LA MEVA FESTA NACIONAL. S\\\'accpeta més bilis i vomiteres espanyolites de pa sucat amb oli.
+0
-0
victòria
Anònim, 28/07/2010 a les 17:33
Trobo perfecte que aboleixin un espectacle cruel
+0
-0
Un toro, dos toros, tres toros!!!!
Anònim, 28/07/2010 a les 17:31
Això dic jo bribons Gürtel,Palma,PSCSOE Filesa, Comunitat de Madrid, ai laaaaas!!! Quants bribons que hi ha per aquestes terres hispàniques!!!!! Quines declaracions tant patètiques que feu alguns impresentables aquí dins. Ja ho sabem que tenim molts corruptes a Catalunya, però please, cada cosa al seu moment, ara resultarà que la ILP contra els braus l\\\'haviem de fer al any 30000000000000.....ui no!! Que no llegiu els diaris i escolteu les notícies, una vegada hi havia una comissió que va resoldre que s\\\'havia d\\\'investigar CIU. Apa, ara presentareu recursos i altres mandangues al TC contra la ILP, de moment, respireu i treieu la bilis, que se us nota la vostra ràbia i intolerancia. I si, pobres animalons.....però per que us foti més. NO ÉS LA MEVA FESTA NACIONAL. S\\\'accpeta més bilis i vomiteres espanyolites de pa sucat amb oli.
+0
-0
putaespanya
putaespanya, 28/07/2010 a les 17:29
Catalunya 1- espanya 0.
+0
-0
Gran triunfo
dr. Johnson, 28/07/2010 a les 17:05
Aquí se puede ver otro gran triunfo del catalanismo onanista:


http://www.elconfidencial.com/espana/generalitat-catalan-castellano-montilla-carod-20100728-68082.html


ENHORABUENA !!
+0
-0
Gran triunfo
dr. Johnson, 28/07/2010 a les 17:05
Aquí se puede ver otro gran triunfo del catalanismo onanista:


http://www.elconfidencial.com/espana/generalitat-catalan-castellano-montilla-carod-20100728-68082.html


ENHORABUENA !!
+0
-0
Corrupción nacionalista
dr. Johnson, 28/07/2010 a les 17:01
Convergencia se frota las manos viendo que su enorme y delictiva corrupción queda siempre en segundo plano, mientras se habla de los toros, la lengua, etc.
Ya dijo el dr. Johnson que "el nacionalismo es el gran refugio de los bribones"
+0
-0
Corrupción en Cataluña
Losiento, 28/07/2010 a les 17:00
Convergencia y otros se frotan las manos viendo que el tema de su enorme corrupción siempre queda en segundo plano. Ya dijo alguien que "el nacionalismo es el gran refugio de los bribones" (dr. S. Johnson)
+0
-0
Corrupción en Cataluña
Losiento, 28/07/2010 a les 16:59
Convergencia y otros se frotan las manos viendo que el tema de su enorme corrupción siempre queda en segundo plano. Ya dijo alguien que "el nacionalismo es el gran refugio de los bribones" (dr. S. Johnson)
+0
-0
Ai, Teo, Teo
Casper, 28/07/2010 a les 16:56
A mi em sembla que el titular reflecteix una realitat: els diputats s'han dividit entre catalanistes i espanyolistes, això és indiscutible. I han guanyat els catalanistes. S'ha de ser idiota per no veure-ho.
+0
-0
Sobre el titular
Teo, 28/07/2010 a les 16:45
Demanant disculpes per avançat pel vocabulari emprat, sols puc dir que aquest és el titular més idiota que he vist mai en una publicació, sigui digital o en paper, en llengua catalana.
+0
-0
Titular lamentable
ALF, 28/07/2010 a les 16:08
Potser sí ha estat una derrota de l'espanyolisme, que s'ho pren com una qüestió identitària. I no negaré que, a l'altre bàndol, també hi ha qui rebutja les corrides per catalanisme, però en són molts menys. Només cal veure les manifestacions de polítics i d'activistes dels últims dies. Però en cap cas és una victòria del catalanisme. És una victòria de l'ètica, de la moral, de Catalunya i del món, una victòria de l'ésser humà, de la raó.
+0
-0
Pensant
Marqués del Poal, 28/07/2010 a les 15:47
Un gran dia. Portada en tots els diaris, fins hi tot al TIMES.Cal anar endavant i estar preparats cada dia més per la rabiuda reacció de l'espanyolisme.Europa caldrà que un dia ens ajudi de l'antidemocràtica espanya. I sinó que ens ajudi els USA, ja que ells també saben que és això d'estar col·lonitzats.
+0
-0
No és cap victòria
anonim, 28/07/2010 a les 15:43
Qui cregui que això és una victòria de no se qui, s'equivoca. No crec que sigui cap victòria la prohibició d'una majoria a una minoria, amb un marge estret final. S'equivoquen perquè aquesta prohibició no és sostè per enlloc, ens diuen que és estrictament per a la defensa dels animals, quan alhora s'han blindat els correbous on, com sabem, les bèsties pateixen tant o més que a les curses. Aquesta prohibició, com hem vist, ha sigut purament política, nacionalista, on ha primat la revenja política. Si hem de calificar aquest dia, jo l'anomenaria el dia de la vergonya. I no s'equivoquin, a mi tampoc m'agraden els toros, però menys m'agrada aquest embogiment polític que patim a Catalunya i que ens portarà al conflicte violent si no s'atura.
+0
-0
espero que el congrès ho prohibeixi
Anònim, 28/07/2010 a les 15:27
Si senyor, espero que facin una llei al congrès per prohibir la llei aprovada al parlament català, així demostraràn altre vegada que l'unica via possible a Catalunya és tenir un Estat Propi. I...................ara no ser si ho he entès bé, però el PP parla de llibertat del ciutadans, i ells presenten un recurs contra tots els ciutadants que vam votar l'estatut!!! Com diem al meu poble: Si els burros volessin, teparien el cel!!!!
+0
-0
¿ Es el PSC-PSOE un partido progresista ?
Santiago F. jodiendo al facherío español, 28/07/2010 a les 14:49
Sólamente 3 diputados socialistas han ejercido como antitaurinos (Balcells, Comín, y Carreras) y tres mas se han abstenido.

Qué triste el papel del PSC, en el que la mayoría de sus miembros ha defendido los valores más crueles y rancios, y se ha alineado con la caverna (Ciudadanos y PP).

Un partido con esta falta de sensibilidad hacia los animales no puede ser progresista.

Felicidades ERC !!! Felicidades Iniciativa !!! Felicidades CiU !!!
+0
-0
Ara reconeixer Kosovo
Anna P, 28/07/2010 a les 14:39
Un pas més cap al reconeixament de Catalunya per part dels paisos civilitzats. Cal continuar, aquest és el bon camí: la propera resolució del Parlament de Catalunya hauria de ser d'acatar unilateralment la resolució del Tribunal Internacional de Justicia de La Haya i reconeixer la independència de Kosovo, malgrat el posicionament del govern espanyol.
+0
-0
Francesos?
AliBay, 28/07/2010 a les 14:33
El primer que comenta dels francesos (el segon sospito que n'és un altre) segurament és el mateix que ha deixat aquests comentaris que reprodueix. A França són tot d'una altra manera. No dic que millors; dic diferents.
+0
-0
Catalunya, un país civilitzat
Pere B., 28/07/2010 a les 14:26
Més que una victòria del catalanisme, que també, la d'avui és una victòria dels qui volem fer de Catalunya un poble civilitzat, un poble que respecti i ajudi els més febles de la societat (infants, gent gran, malalts i també els animals). Dies com el d'avui fan que em senti orgullós de ser català.
+0
-0
A l'amic dels francesos
Anònim, 28/07/2010 a les 14:25
Potser els francesos comencen a veure-li les orelles al llop i ja van esmolant les eines ??

Voldria que tant tu, com els teus amics francesos, estenguéssiu les crítiques a la comunitat canària que també les va prohibir far anys, sense cap debat identitari. I que després continueu amb les plataformes antitaurines que hi ha Espanya, amb les iniciatives que també s'estan produint a altres països latinoamericans, i finalment també a França on ja hi ha en marxa un procés semblant.

En qualsevol cas, company, cal saber perdre. Els que heu plantejat el debat en termes identitaris/nacionals héu estat els pro-taurins, mira si no qui n'ha fet ús de les senyeres a les manifestacions...
Dels nostres polítics podem criticar tan com vulguen i més, però avui, certament, han estat valents i coherents. Poca cosa se'ls hi pot criticar.
+0
-0
Congratulations
Hello, 28/07/2010 a les 14:22
I don't know if I'm in the right place, only for saying congratulations!
+0
-0
Más opiniones
Le Monde, 28/07/2010 a les 14:08
Vive la Catalogne ! Et qu'elle se sépare des autres provinces espagnoles : elle a son identité, son peuple, sa langue, ses quotidiens. Dans le métro de Barcelone (climatisé) les annonces sont en catalan. Cette Région européenne dynamique n'a que faire du pouvoir madrilène.

Et disparaît avec la tauromachie une certaine part de la misogynie. Bravo !

Suivante : la chasse. Ensuite les ruraux.

OUF enfin une goutte d'Humanité dans ce monde de brute !

Félicitations à la Catalogne. A quand une interdiction en France où cette barbarie est qualifiée de culture.

Décision très courageuse et très positive de la part des Catalans. A quand une décision similaire en France ?

Bravo aux 68 députés catalans qui ont montre le chemin, jouir de la souffrance animale est un archaïsme préhistorique pré- civilisation , cela vaut pour la chasse, combien de bêtes blesses qui agonisent dans leur coin, la pêche combien de poissons qui agonisent , ligne rompue mais l hameçon dans la gorge et bien sur les combats de coq. Quand on traitera les animaux avec humanité( honte aux élevages en batterie des poules des veaux etc.on traitera mieux l homme aussi et on verra moins d attentats

Bravo les catalans du Sud mais qu'en pense-t-on à Collioure ou Céret?

Inutile d'argumenter. Personne ne convaincra personne. Mais je prie pour que cette barbarie abjecte cesse. La cruauté envers les animaux défigure l'humanité.
+0
-0
RECTIFICACIÓ
Carles Viñals Casado, 28/07/2010 a les 14:03
La lectura d'un comentari anterior m'ha induït a cometre un error que em veig en el deure de rectificar. Els diputats de CiU que han votat en contra de la ILP han estat SET, que sumats als SIS que s'han abstingut sumen TRETZE, que no li han donat suport, i no pas VINT-I-TRES. No és un resultat satisfactori al meu parer, però sí suficient per invalidar, en part al menys, la cruesa del meu comentari. Quedi constància.
+0
-0
llibertat
Anònim, 28/07/2010 a les 13:37
avui catalunya és una mica més lliure!! felicitats!
+0
-0
Quin guirigall!
Anònim, 28/07/2010 a les 13:35
Els toros ja no es podràn veure al 2012 a Catalunya, fantàstic, ara hauràn d'organitzar excursions allà on fan toros, podran veure la familia i s'hi podràn quedar. Ara la següent ILP hauria de ser suprimir els peatges (ai, no, no pot ser, la caixa, ciu, montillas, psc, etc, etc, etc, en Saura). Per fi s'han carregat una festa nacional (ai no, que no son nacionalistes aquests que els hi agraden els toros), l'animal no patirà, potser al escorxador!!!!, jo seguiré menjant cua de toro que és molt bona.
Per cert, una puntualització , al montilla li importa molt poc si el toro pateix o no, esteu molt equivocats aquells que dieu que no té sentiments pels animals, i tant que en té, la bena fora del ulls. Ha votat perquè per ell és la seva festa NACIONAL.
+0
-0
Crueltat
JMAP, 28/07/2010 a les 13:34
La crueltat de les "corridas" es fer un espectacle la tortura i mor d'un animal, diferent es matar un animal a un escorxador per alimentació, en que es pren totes les "mesures necesaries" per evitar el patiment dels animals.
+0
-0
Avui el nostra païs és una mica millor
Anònim, 28/07/2010 a les 13:32
Avui Catalunya, el nostre païs, és una mica millor.

Fer del maltracte animal una festa no és cultura sino una barbàrie. No forma part de la nostra identitat, sino dels nostres veïns cromanyons, els espanyolets.

Enhorabona a tothom que, com jo, estimi els animals.
+0
-0
VOTEU-LOS I A FER PUNYETES.
Carles Viñals Casado, 28/07/2010 a les 13:32
Que 23 diputats de CiU han votat a favor de l'espanyolització i la barbàrie importada? VINT-I-TRES !!?? I aquest és el partit que ens portarà a la llibertat?? Aquest es el partit del "dret a decidir"?? A decidir QUÈ, si m'ho voleu dir? Que tots aquells que encara pensin votar-lo consultin amb la seva consciència. Cada cop veig més clara la hipocresía i la misèria moral que han determinat al llarg del temps que la pàtria de Casals, de Trueta, de Verdaguer i de Gaudí, visqui encara sotmesa a la de Lagartijo, José Antonio i Tejero. Que sigui per poc temps.
+0
-0
Opinantes en Le Monde
Amigos Franceses, 28/07/2010 a les 13:28
Las opiniones en Le Monde son tremendas, reflejan la evolución de la sociedad catalana, una Región que se ha convertido en ruín y mezquina, manipulada por los separatistas rampantes y rabiosos. Creía que esto de los Toros era un atavismo indeseable para Europa. Pero no, la cultura Europea está por la universal cultura española. Vergüenza y deshonor para los separatistas.
+0
-0
Otra opinión
Le Monde, 28/07/2010 a les 13:25
Le statut catalan, l’immersion linguistique, les bastonnades aux supporters de la sélection, les sanctions aux commerçants qui libellent en espagnol, etc. ont transformé la Catalogne en une région ou le chômage est grandissant ou les voyants économiques et financiers sont au rouge, ou la crédibilité est au raz des pâquerettes. Une région que les investisseurs fuient. Autant de « toros » aux cornes acérées qui courent aux trousses d’une classe politique catalane qui excelle dans l’incompétente.

+0
-0
Una opinión
Le Monde, 28/07/2010 a les 13:24
En ce jour, Hemingway et Picasso ne sont pas catalans. Il fallait assurément un Parlement régionaliste pour abolir cette pratique aux valeurs universelles, qui parlent au plus grand nombre, au-delà des frontières : le sacrifice, la cérémonie, le combat, la grandeur, la puissance, la beauté, l’héroïsme, la mort. Mais encore, pour l’homme qu’elle célèbre : se mesurer à l’animal, modeler sa charge brute, la ralentir, la canaliser, en diriger les assauts, défier le hasard, ruser avec la violence…

+0
-0
i la caça?'
Anònim, 28/07/2010 a les 13:19
Que ara prohibirem disparar als animals pel camp no?
Això és civilitzat? Es catalanista?
I que dieu d'enganxar ocells amb goma a les branquetes d'un arbre?' també és civilitzat?'
+0
-0
Catalanisme = civilitat.
Pirineus, 28/07/2010 a les 13:17
Òscar i Anònim de les 12:09 llegiu, si us plau, el Rubinenc de les 12:24. Penseu-ho, és una gran victòria del catalanisme, és cert, perquè el catalanisme és civilitat.
+0
-0
nova ILP
Anònim, 28/07/2010 a les 13:05
proposa una nova ILP per prohibir l'entrada al Parlament de CAtalunya a tots els lladregots, prohibir l'accès a les llistes electorals a inútils constatats, prohibir l'exercici de càrrec públic a tot aquell que no demostri al menys 10 anys d'experiencia empresarial en gestió i direcció d'empresa, prohibir......huy huy que crec que ja no es pot presentar ningún polític actual.
+0
-0
Vergonya !
Pep - Vallès Occidental -, 28/07/2010 a les 13:05
Enquestes serioses demostren que el 80% de poble català està en contra de les \\\"corridas\\\" i malgrat això els dos grans partits han tornat a demostrar , igual que fan amb la independència - que ells no escolten la veu de la gent. Que 23 diputats de ciu i gent com en castells...etc hagin estat incapaços de votar per la dignitat, la decència i la civilització és una vergonya. Els parlament de ciutadans , el luna , el del psc i el del rull : deplorables! Llistes obertes ja que aquesta colla de vividors s\\\' en foten de nosaltres!
+0
-0
ASSUMPTE RESOLT.
Carles Viñals Casado, 28/07/2010 a les 13:03
Civilització 1, Barbàrie O. Aquest ès el principi i aquest és el camí. Bé pels promotors de la ILP, bé pel poble català i pels diputats que han recollit el seu pensar i el seu sentir.
+0
-0
ai, la llengua
Anònim, 28/07/2010 a les 13:00
Periodistes: tingueu una mica de cura amb la manera d’utilitzar la llengua, que és la vostra eina i poques vegades domineu.
Ni corrides, ni curses, la forma correcta és correguda de bous.
Segons definició del DIEC:
Correguda de bous b) Espectacle públic en què una persona toreja un bou fins a donar-li mort, d’acord amb les convencions de la tauromàquia.
Home, no costa gaire fer la consulta, més que res perquè ja fa mesos que parlem del tema.
+0
-0
La crueldad española ha sido derrotada !!! Felicidades Catalunya !!!
Santiago F. jodiendo al facherío español, 28/07/2010 a les 12:59
+0
-0
Apali!
Anònim, 28/07/2010 a les 12:26
Que cracks que sou xD Però siusplau que aquest titular demagog no es converteixi en norma en aquest diari!
+0
-0
L'espanyolisme, derrotat
Rubinenc, 28/07/2010 a les 12:24
Fins i tot des del punt de vista animalista és una victòria cívica del catalanisme. Titular esplèndid.
+0
-0
sucedani.
gat escaldat, 28/07/2010 a les 12:12
I ja està, amb això ja s'ha repost de manera suficient el castellanisme retallador.
+0
-0
per L'Oscar
Anònim, 28/07/2010 a les 12:09
Totalment d'acprd amb tu!!! Si plantajem els toros com una cosa identitaria no anem bé. Estem parlant de drets desl animals!!
+0
-0
Titular poc encertat
oscar, 28/07/2010 a les 12:06
no estic d'acord amb el titular . Sóc independentista però avui la qüestió no era aquesta sinó la dignitat d'un animal
+0
-0
//*//
Anònim, 28/07/2010 a les 12:03
VISCA CATALUNYA LLIURE DE TORTURADORS
+0
-0
Seguim perdent
Anònim, 28/07/2010 a les 11:58
Joan Aloy, malgrat que hem marcat un gol molt bonic, seguim perdent per golejada.
+0
-0
S'ha imposat el seny
Anònim, 28/07/2010 a les 11:46
Crec que és la ILP més important que ha aprovat el Parlament.
El Montilla, evidentment, ha votat en contra. Mireu en mans de qui estem, d'un home que accepta la tortura dels animals.
Uff, quina sort, ja no haurem de veure més espectacles cruents.
+0
-0
Enhorabona!
Serrallonga, 28/07/2010 a les 11:44
L´enhora bona a tothom qui ho ha fet possible!
+0
-0
Evolució
Joan Aloy, 28/07/2010 a les 11:43
Catalunya civilitzada 1 - Ecspanya cañí 0

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: