Redacció Barcelona | Actualitzat el 22/07/2010 a les 08:51h

Carod: «Les independències no s'improvisen»

El vicepresident titlla de "frívols" els que volen la independència en "dos dies". Aposta per un exèrcit català.

"Les independències no s'improvisen". Aquest és el titular de l'anàlisi polític que fa aquest dijous l'actual vicepresident de la Generalitat, Josep-Lluís Carod-Rovira, al diari Avui i en el qual dibuixa el que, segons ell, ha de ser el "full de ruta" de Catalunya per ser estat propi. Un procés que "no serà cosa de dies", -com alguns s'hi refereixen "sense rigor ni realisme", afegeix- sinó que s'ha de dur a terme "sense precipitació", amb "preparació internacional" i amb Espanya. L'expresident d'ERC afegeix que caldrà també repartir amb Espanya els béns i propietats catalanes i que serà "imprescindible" una "mínima estructura professional de defensa nacional" del nou estat català.

Carod-Rovira comença el seu article criticant a aquells que "amb alegria i frivolitat" fan referència a la independència com si fos "cosa de dos dies" o com si, "un dia, de cop i volta, ens alcéssim del llit independents". "Res més lluny de la realitat", afegeix el vicepresident de la Generalitat que assegura que si no es vol dur el país a "una nova frustració col·lectiva", "s'ha de pensar en el procediment, el ritme i les dificultats". En aquest sentit, fa una crida per començar ja a treballar "discretament i en cada àmbit perquè tot estigui previst per al moment de la veritat".

Un moment, "el de la veritat", que haurà d'arribar, segons Carod, després d'assolir uns objectius que ell descriu en deu punts. En primer lloc, Catalunya només tindrà un estat propi a través d'un procés "democràtic i pacífic", per tant "acceptant la voluntat de la majoria del poble català" i "la nova legalitat que se'n desprengui". Un procés que, davant "la discrepància amb la legalitat d'Espanya" afegeix, obligarà a tenir una supervisió internacional.

En aquest sentit, l'antic dirigent republicà remarca en l'accés a l'estatalitat, "l'objectiu no ha de ser contra Espanya" sinó que ha de ser també atractiu per aquells "que se senten també espanyols' i interessar 'per motius democràctics". "Tot allò que ens allunya de la majoria ens allunya de la sobirania", afegeix. "Sense Barcelona, el Baix Llobregat i l'àrea metropolitana, no hi haurà independència".

Preparació internacional

Segons Carod, el procés requerirà una supervisió però també una preparació internacional. Cal una xarxa de complicitats treballada al llarg dels anys, explica, amb política exterior envers tots els àmbits. "No ens reconeixeran mai com a nou estat si abans no ens coneixien com a vell país", un objectiu al qual Carod proposa treballar "amb simpatia, interès i prestigi exterior".

En aquest sentit, el polític destaca també la importància de treballar "sense precipitació" per a la incorporació de Catalunya en els organismes internacionals per generar confiança i estabilitat en l'opinió internacional. Un reconeixement però que serà més fàcil, apunta, "si hi ha garanties jurídiques i polítiques de protecció i reconeixement dels drets de les minories", altre dels punts destacats per Carod. En aquest sentit, afirma que el naixement de la nacionalitat catalana jurídica haurà de garantir tots els drets democràtics, inclosa la llengua.

Separació de béns i exèrcit propi

Finalment, com en tota separació, Carod apunta que la secessió de Catalunya comportarà un repartiment de "béns, actius, propietats, patrimoni i tresor acumulats al llarg del temps", amb Espanya. Això inclou edificis públics, paradors nacionals, correus, xarxa ferroviària, instal·lacions de RTVE, parcs o empreses estatals. Un repartiment sobre el qual caldrà arribar a un acord també en les propietats de l'exterior.

Carod acaba destacant la necessitat "imprescindible" que Catalunya, un cop assoleixi l'estat propi tingui també exèrcit. Caldrà una "mínima estructura professional de defensa nacional proveïda, en part, pel que li hagi correspost en el repartiment a causa de la separació, tant en equipaments militars com en material, ja sigui procedents dels diferents exèrcits, com dels serveis d'intel·ligència i els cossos de seguretat". L'objectiu, conclou, "garantir la defensa i la seguretat del nou estat".

Navega per les etiquetes

carodindependència

COMENTARIS

+0
-0
inem....
regeneració, 23/07/2010 a les 09:12
Collons carot,quant anaves a col.legit devies ser el copieta de la clase.t´has copiat tot el que pregona RCAT,desde fa anys,exepte que uns la volem i la podem assolir rapidament desde el parlament ( per necesitat i viabilitat economica de catalunya )i d´altrès porteu anys i panys , marejant la perdiú.
+0
-0
Tienes toda la razón...
XxX, 23/07/2010 a les 01:42
"Als fòrums catalans,hi ha milers de feixistes catalans,racistes,antiespanyols i gent,en general,d'un baix nivell cultural i intel.lectual." Pues si, hay mucho fascista, racista y antiespañol...pero, ¿qué le vamos a hacer? Es lo que se fomenta en Cataluña ultimamente...Con gente de un nivel tan bajo hay que estar bregando...pero paciencia...que siempre te servirán para echar unas risas...
+0
-0
aneu a P3
Anònim, 23/07/2010 a les 01:20
L'intel.ligent independentista Carod,com sempre,desperta a la caverna i uneix al feixisme. Un feixista català està unit per sempre al feixisme espanyol pel seu odi comú a la intel.ligència i ,en aquest cas, a la independència. Als fòrums catalans,hi ha milers de feixistes catalans,racistes,antiespanyols i gent,en general,d'un baix nivell cultural i intel.lectual. Però són una minoria tan raquítica de Catalunya,que més valen milers de Montilles que un sol d'aquests fatxes. Cert que si som una nació hem de tenir també feixistes,però la veritat és que fan tan de fàstic!
+0
-0
Sr. Carod: deixi pas al futur, vostè és el passat.
jocar, 23/07/2010 a les 00:27
Sr. Vicepresident de la Generalitat de Catalunya: de veritat creu que s\\\'ha de repartir alguna cosa amb Espanya després de 300 anys d\\\'espoli fiscal? Va, home! A més, siusplau, deixi de voler ser protagonista del futur de Catalunya quan vosté, des del 10 de juliol, ja n\\\'és el passat. La seva trajectòria col.laboracionista amb el PSC sucursalista espanyol no l\\\'avala, per més que ara vosté vulgui tornar als seus orígens polítics de polític independentista. Que no ho veu que ja no se\\\'l creu ningú, ni tant solament els seus de l\\\'ERC mateix?
+0
-0
Sr. Carod: deixi pas al futur, vostè és el passat.
jocar, 23/07/2010 a les 00:27
Sr. Vicepresident de la Generalitat de Catalunya: de veritat creu que s\\\'ha de repartir alguna cosa amb Espanya després de 300 anys d\\\'espoli fiscal? Va, home! A més, siusplau, deixi de voler ser protagonista del futur de Catalunya quan vosté, des del 10 de juliol, ja n\\\'és el passat. La seva trajectòria col.laboracionista amb el PSC sucursalista espanyol no l\\\'avala, per més que ara vosté vulgui tornar als seus orígens polítics de polític independentista. Que no ho veu que ja no se\\\'l creu ningú, ni tant solament els seus de l\\\'ERC mateix?
+0
-0
Sr. Carod: deixi pas al futur, vostè és el passat.
jocar, 23/07/2010 a les 00:26
Sr. Vicepresident de la Generalitat de Catalunya: de veritat creu que s'ha de repartir alguna cosa amb Espanya després de 300 anys d'espoli fiscal? Va, home! A més, siusplau, deixi de voler ser protagonista del futur de Catalunya quan vosté, des del 10 de juliol, ja n'és el passat. La seva trajectòria col.laboracionista amb el PSC sucursalista espanyol no l'avala, per més que ara vosté vulgui tornar als seus orígens polítics de polític independentista. Que no ho veu que ja no se'l creu ningú, ni tant solament els seus de l'ERC mateix?
+0
-0
Sr. Carod: deixi pas al futur, vostè és el passat.
jocar, 23/07/2010 a les 00:24
Sr. Vicepresident de la Generalitat de Catalunya: de veritat creu que s\\\'ha de repartir alguna cosa amb Espanya després de 300 anys d\\\'espoli fiscal? Va, home! A més, siusplau, deixi de voler ser protagonista del futur de Catalunya quan vosté, des del 10 de juliol, ja n\\\'és el passat. La seva trajectòria col.laboracionista amb el PSC sucursalista espanyol no l\\\'avala, per més que ara vosté vulgui tornar als seus orígens polítics de polític independentista. Que no ho veu que ja no se\\\'l creu ningú, ni tant solament els seus de l\\\'ERC mateix?
+0
-0
Sr. Carod: deixi pas al futur, vostè és el passat.
jocar, 23/07/2010 a les 00:24
Sr. Vicepresident de la Generalitat de Catalunya: de veritat creu que s'ha de repartir alguna cosa amb Espanya després de 300 anys d'espoli fiscal? Va, home! A més, siusplau, deixi de voler ser protagonista del futur de Catalunya quan vosté, des del 10 de juliol, ja n'és el passat. La seva trajectòria col.laboracionista amb el PSC sucursalista espanyol no l'avala, per més que ara vosté vulgui tornar als seus orígens polítics de polític independentista. Que no ho veu que ja no se'l creu ningú, ni tant solament els seus de l'ERC mateix?
+0
-0
Justícia
Cagondena, 22/07/2010 a les 23:48
Espero que el nivell dels opinadors no sigui el del país. El Carod ha fet el noranta per cent dels actuals independentistes. Abans el Barrera i, sí, el Pujol, encara que no ho sàpiga. Després el Puigcercós, el López Tena, el Bertran, el Carretero, etc. ERC no va tenir majoria, per tant no pot fer el que voldria. I optar per ser prop del poder és el que cal per aprendre´n per si un cas. Benvingut el Laporta, però el Carod, per ara, li dona deu voltes. Llegiu el que diu i penseu-hi.
+0
-0
Esatat Català
Anònim, 22/07/2010 a les 23:21
Tranquil Carod que el Jan Laporta anirà per feina. Té el que s'ha de tenir. Laporta president!
+0
-0
Carod nacionalista espanyol d'Esquerra
Anònim, 22/07/2010 a les 22:24
Carod, Vendrell, Ridao i Puigcercós, quatre nacionalistes espanyols que han dinamitat el partit de l'Avi Macià des de dins i han volgut fer el mateix amb l'independentisme separant-lo del nacionalisme català però el poble català ha resistit. Ara tots a votar Solidaritat Catalana per la Independència.
+0
-0
fins aqui
venan, 22/07/2010 a les 21:54

ADEUUUUU ESPANYAAAA PER SEMPRE MES


FA300 ANYS QUE ESTEM AGUANTAN LA PUT ESPANYA AQUESTA
PER DEU QUE SACABI YA

















VISCA CATALUNYA LLIURE
+0
-0
fins aqui
venan, 22/07/2010 a les 21:50
A TOTS AQUELLS QUE ENS MESNYPREAN
A TOTS AQUELLS RAQUITICS DE LA CABERNA
QUE ES DISTREUAN DIEN FALACIAS SOBRE LA NOSTRA
IDENTITAD DINTRE DELS NOSTRES BLOCS Y FINS Y TOT
DINS DE CASA NOSTRE .
QUE ELS BOMBIN PER QUE ESPANYAAAAA! NO MES TE EL TERRITORI
EL COR Y EL SENTIMENT CATALA ES NOSTRE Y PER SEMPRE MES
Y DE TERRITORI ELS QUEDA MOL POC TEMPS
ADEUUUUU ESPANYAAAA PER SEMPRE MES


VISCA CATALUNYA LLIURE
+0
-0
Adéu Carod, adéu nacionalistes espanyols d'Esquerra
Anònim, 22/07/2010 a les 20:57
Adéu Carod, Adéu Montilla, Adéu PSOE, Adéu Espanya. Ara és l'hora de la Solidaritat Catalana.
+0
-0
Observador ignorant
Anònim, 22/07/2010 a les 20:43
Que t'has fumat, paio? Cagallot "estadista mes important"? Tu delires!
+0
-0
Comentaris
Observador, 22/07/2010 a les 19:37
Després de llegir els comentaris que precedeixen sobre la figura de Carod-Rovira, l'estadista català més important dels darrers anys i l'únic que té un programa clar per a la independència, no per frustrar independentistes, se m'acut que la divisió política del catalanisme té uns orígens que cal cercar-los en la ignorància i en la falta de visió i d'interès patriòtic de la major part de la gent.

+0
-0
censura
Anònim, 22/07/2010 a les 19:10
ha tornat la censura,com es noten les subencions jjajajja
+0
-0
la independencia
Anònim, 22/07/2010 a les 18:34
la realidad es que ni se improvisa,ni se consigue.Esta es la puta realidad,asi que dejar de soñar pardillos,ni sois mayoria.ni cuando lo seais conseguireis nada articulo 8 de la constitucion.Mirad las provincias vascongadas,alli mayoria de independentistas,concierto economico,gente concienciada y con cojones no com aqui.plan ibarretxe,resultado final el pp y el psoe.al poder.dejar der haceros pajas mentales porque el golpe en otoño sera muy duro.por cierto laporta como socio del barça exigo que devuelvas la pasta que le pagaste al espia oliver
+0
-0
adeu
Anònim, 22/07/2010 a les 18:26
Les escribo desde Zaragoza, Aragón. Tierra hermana a la suya, con la que compartimos bandera historia y algo más pese a ustedes. Parlo catalá, pero voy a hacer como ustedes me hacen en su tierra.

No se dan cuenta que sólo odio. ¿Qué pasará cuando no esté el “Estado Español” para echarle la culpa de todo. Estoy casado con una catalana, de Barcelona y cuya lengua materna es el catalán. Antes de venir a Aragón tenía una serie de prejuicios generados por gente como ustedes, que se disiparon cuando vio que aquí no comemos a nadie ni nuestro deporte favorito es la caza del catalán.

No saben la cantidad de gente que anhela su independencia. Cuando no estemos el resto para que nos reprochen la merma de su riqueza, ¿harán lo mismo con los de Tarragona?, o en cambio ¿les tocará a los LLEIDA?. Qué pasará cuando no paguen el PER, ni con su dinero se hagan carreteras en Extremadura, o se financie las medicinas de un anciano aragonés.

Si quieren ser independientes, que lo sean, en esto estamos de acuerdo, el problema será que pasará al día siguiente……
+0
-0
Roldan es PSC-MONTILLA!! com els Carods&Carods
Anònim, 22/07/2010 a les 17:28
Carod, al menys el Roldan era ell sol; els Carods sou una parella de fet, una parella de quinquis-parasits; 7 anys cobrant i sense fotre brot; Catalunya no paga ganduls com tu, miserable psoecialista ecspanyol!!
+0
-0
fora els botiflers !!
patria i dignitat, 22/07/2010 a les 17:26
Molt vent dit " CARAYOT",la independència no s´inprovisa.Es PROCLAMA AL PARLAMENT !!! i punt.
+0
-0
La menjadora
CMT, 22/07/2010 a les 16:44
tites, tites, tites, tites...
Carod! Calla! Què fots fàstic!
+0
-0
un xic d'improvització és necessari
Anònim, 22/07/2010 a les 14:56
A l'ex URSS i altres llocs, quan hi ha hagut una clara majoria per la independència, els fets s'han succeït acceleradament. No com diu en Carod.
Ara aquí ja hi ha una majoria molt àmplia a favor. Si no ho fem ara, Espanya se'ns menja... o potser és el què vols?
+0
-0
improvització de càrrec de vicepresi
exesquerraneta, 22/07/2010 a les 14:48
Mentre esquerranets ens entabanen amb prudència i monopoli de la independència, els convergents ens entabanen amb la fractura social i recaptació de tots els impostos (retallat pel TC) i Montilla ens entabana amb la recuperació del que s'ha amputat de l'estatut, vostè segueix improvitzant el càrrec de vicepresidència!
Això sí que s'improvitza!
l'únic exèrcit que necessitem és la improvització d'una unió forta d'independentistes al Parlament! No t'empatollis més ...
+0
-0
Mr. Morsa
Anònim, 22/07/2010 a les 14:36
El millor elogi que li podem fer, és reconeixer-lo com una mala copia de Pujol. Com a gran independentista, és una broma quasi un insult a la inteligència.
+0
-0
APLAUDIMENTS! PLAS, PLAS, PLAS
Anònim, 22/07/2010 a les 12:56
"El naixement d'una nacionalitat catalana jurídica, d'una ciutadania estatal nova, haurà de garantir l'absència de qualsevol dèficit democràtic, pel que fa a drets i llibertats, inclòs l'apartat lingüístic."



Mira que bé, el Carallot ja ha assumit les collonades de la Cope i Ciudadanos segons el qual el català és una imposició i un atemptat a la llibertat, la democracia, els Drets Humans i el medi ambient.



Gent així és la que necessitem per defensar la nostra causa al món i construïr la independència, si senyor!

+0
-0
Dèficit
Anònim, 22/07/2010 a les 12:38
Per dèficit el que deixarà Montilla a la Generalitat, sense conseguir res. El Barça de Laporta ha conseguit mes titols que ningú, que és el que ha de fer un club de fultbol. Per malament que ho fes en Laporta, ho faria molt millor que el Tripartit del Carod, Saura i Montilla. De totes maneres, el que guanyarà sera CiU. I el que fa falta és independentistes en el parlament per empenyer a CiU cap a la independència (ja sabeu, lo de CiU,la p.. i la ramoneta). És per aixó que ara toca Solidaritat i Reagrupament.
+0
-0
Té tota la raó
Anònim, 22/07/2010 a les 12:37
El problema és que ell, el seu govern i el seu partit no tenen ni practiquen una estratègia independentita.
+0
-0
Durar
AliBay, 22/07/2010 a les 12:03
Home, és que imagineu-vos que proclamem la independència en, posen, dos anys. Què faria el Carod en una Catalunya independent? Tornaria a fer classes? Sí, home, i oblidar-se de cotxes oficials, àpats pagats, vacances a les Seychelles (recordeu-vos-es) pagades...
+0
-0
Que bonics que son els colomets blancs
Anònim, 22/07/2010 a les 11:35
Senyor cagot, senyor cagot!!! Sempre dient espanyolades de pa sucat amb oli, despés de tots els pactes i les bestieses entre ells corones d'espines, a veure si fot el camp i no apareix més!! Només d'acord amb un punt, un estat agradi o no agradi li cal un exercit, una policia i un servei de vigilancia, siguem realistes , en la societat actual forma part dels pressupostos d'un païs, es clar que hi ha països sense exercits, però policia en tenen, ja que la seguretat és un dret de tots els ciutadans. Estan molt bé els colomets i les escombres, però toquem de peus a terra.

Visca Catalunya Lliure.
+0
-0
Que bonics que son els colomets blancs
Anònim, 22/07/2010 a les 11:35
Senyor cagot, senyor cagot!!! Sempre dient espanyolades de pa sucat amb oli, despés de tots els pactes i les bestieses entre ells corones d'espines, a veure si fot el camp i no apareix més!! Només d'acord amb un punt, un estat agradi o no agradi li cal un exercit, una policia i un servei de vigilancia, siguem realistes , en la societat actual forma part dels pressupostos d'un païs, es clar que hi ha països sense exercits, però policia en tenen, ja que la seguretat és un dret de tots els ciutadans. Estan molt bé els colomets i les escombres, però toquem de peus a terra.

Visca Catalunya Lliure.
+0
-0
Prou colomets amb espigues al bec
Anònim, 22/07/2010 a les 11:30
Aquest senyor és un carallot, senyor cagot, senyor cagot!!! Només té raó amb un cosa, cal un exercit, una policia pròpia i un servei de vigilancia, el pacifisme està molt bé, però cap estat no és real sense exercit en la societat actual, encara que hi hagin alguns estats que no tinguin exèrcit, però si que tenen policia.........hi han d'haver-hi uns mínims de seguretat.

Visca Catalunya lliure!
+0
-0
què heu fet durant 8 anys????
Anònim, 22/07/2010 a les 11:24
Això, Carod, a sobre que no heu fet res per la independència en els 8 anys que porteu al govern, ara trobareu que no ho fem prou bé. Us hauria de caure la cara de vergonya, que el poble agafi la iniciativa. Heu robat a Catalunya, tant o més que els espanyols, perquè no heu fet res, mireu, si no, com està la llengua...
Foteu el camp tots plegats a les espanyes, que ja us hi trobareu bé, ara que ja hi esteu acostumats a tractar-hi.
I nosaltres farem la feina que vosaltres no heu fet, colla de mangants.
+0
-0
molta pressa
Anònim, 22/07/2010 a les 11:07
Encara hem d'esperar més??? fins quan??? Cada vegada veig al Sr. Carod més al centre.....
Exèrcit català??? perquè el volem.... som gent pacífica, però l'estem acabant.
+0
-0
Calla
Sir William Temple, 22/07/2010 a les 11:00
Espero que després de les eleccions aquest tiu no torni a sortir més a cap mitja de comunicació. Quina vergonya d'home. Quin ridícul més espantós.
+0
-0
Doncs quant?
Anònim, 22/07/2010 a les 10:51
Doncs quant sr.Carod? D'aquí 300 anys més? Els de ERC tots sou iguals! com els xais! llepant al cul amb freixenets i gent que no vol la independència! sou uns traïdors i gràcies a Deu per l'octubre fotreu una davallada al parlament que serà sonada! SOU VOSALTRES ELS ERC QUE VAREU POSAR PER PRESIDENT EL SR.MONTILLA! JO JA M'HE REAGRUPAT TRAÏDORS! BOTIFLERS FORA DE CATALUNYA!!!
+0
-0
Doncs a mi em sembla raonable
Anònim, 22/07/2010 a les 10:36
Raonable i seriós, agradarà o no, però no diu cap bojeria.
+0
-0
tri-quinquis apel.leniants sense vergonya ni dignitat, PSC-filesa-ERC-ICV
Anònim, 22/07/2010 a les 10:06
7 anys d'espanyolització psoecialista, i aquest gandul, ha mantingut a aquesta colla d'espanyols radicals del PSC-ESPAÑA-CUTRE; Carod, cobra la nomina, es un fet de delinquencia hispanica; Carod, ets España, cutre vice-gandul i galtes del tripartit dels parasits hispanics; 7 anys de vergonya, de quinquis, de lladres espanyols!
+0
-0
Independentistes express
Anònim, 22/07/2010 a les 09:29
D'acord, Carod. Sense presses, però el primer que cao és que hi hagin independentistes amb pressa al Parlament. Ja sabem que guanyarà CiU. Peró tambe sabem qué fa CiU quan mana. Poden ser 23 anys mes de peix al cove. És crucial un grup que apreti a CiU. Per això és tant important votar Solidaritat + Reagrupament.
+0
-0
ni parlar-ne
Anònim, 22/07/2010 a les 09:07
Aquest senyor és tan vanitós que es pensa que ell solet ha de marcar el calendari de tot un país. Va, home, va!
I d'això de l'Exèrcit català, ni parlar-ne! No ens queixem de les despeses desorbitades d'una estructura tan poc útil?
+0
-0
Les presses
JoanT, 22/07/2010 a les 09:02
Quan estaveu a la oposicio be que demanaveu la independencia d' un dia per l' altre. Ara que mamaeu de nosaltres, les coses poc a poc, primer negociar pels mossos uns quants anys, exercit ... qui ho paga tot aixo?

Hipocrites, la penssio ja la teniu veritat?
+0
-0
Fa 300 anys
Vicenç Ramoneda i Ullar, 22/07/2010 a les 09:02
Fa 300 anys que volem tornar a ser lliures i independents! Si això es improvisar...
+0
-0
Fa 300 anys
Vicenç Ramoneda i Ullar, 22/07/2010 a les 09:02
Fa 300 anys que volem tornar a ser lliures i independents! Si això es improvisar...

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat
Vés a: Furvus 2008: bellesa feréstega

Furvus 2008: bellesa feréstega

Vinyes Domènech és un dels cellers que mes han contribuït en l'èxit de prestigi i vendes dels últims anys dels vins de la DO Montsant



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: