ACN | Actualitzat el 17/07/2010 a les 16:38h

Zapatero confessa als seus barons que estava preocupat per Catalunya

Zapatero aquest dimecres al Congrés. Foto: Bertran Cazorla

Zapatero confessa als seus barons que la setmana passada estava preocupat per la situació a Catalunya

El president del govern espanyol ha confessat aquest dissabte als membres del Comitè Federal del PSOE que la setmana passada, coincidint amb la manifestació de resposta a la sentència de l'Estatut, estava preocupat per la situació política a Catalunya, que considerava "difícil", així com per les relacions entre el PSC i POE, però ha assegurat que set dies després "és optimista" respecte a la resolució del contenciós. Zapatero considera que PSC i PSOE, "cadascú en el seu àmbit", s'han fet càrrec de la situació des de la "responsabilitat", i s'ha mostrat "confiat" que l'entesa entre els dos partits "serà beneficiosa" per a les dues parts.

Zapatero ha fet aquestes manifestacions en la seva intervenció davant el Comitè Federal del PSOE després d'escoltar les paraules del diputat del PSC i portaveu adjunt del Grup Socialista al Congrés, Dani Fernández, al què ha felicitat pel to i el contingut de la seva intervenció, així com per la proposta de resolució que el PSC i el PSOE han presentat conjuntament al Congrés dels Diputats, que obre la porta a desenvolupar plenament l'Estatut mitjançant la modificació de lleis com la del Poder Judicial.

En la seva intervenció Fernández ha recordat que cal prendre "bona nota" de la manifestació que va recórrer els carrers de Barcelona el passat dissabte, i ha destacat que tot i que hi havia una "sobrerepresentació" de les opcions sobiranistes, també hi havia "molts votants de Zapatero". "Teus, José Luís", ha afirmat dirigint-se a Zapatero.

Segons Fernández, Catalunya ha tingut "mala sort" perquè una de les sentències més complexes de la seva història ha anat a parar a mans del TC "més desprestigiat". En aquest marc, ha assegurat que el resultat no és bo per a Catalunya en l'àmbit emocional i cultural, "que és el que més utilitzen els nacionalistes" però sí en la resta.

En aquest marc, no ha amagat que la situació a Catalunya ha estat tant "greu" que "no té una sortida fàcil". Per aquest motiu, ha dit que cal "afrontar-la" amb el desenvolupament estatutari cap a un major autogovern, en la línia del compromís del president de desenvolupar per llei alguns dels preceptes que el TC ha declarat inconstitucionals.

En aquest marc, ha destacat la màxima importància de la reunió que el president de la Generalitat i el del govern espanyol mantindran el pròxim dimecres a La Moncloa, on han d'abordar els mecanismes per fer efectiu aquest desplegament.
 

Navega per les etiquetes

Sentència EstatutPSOEbaronsZapatero

COMENTARIS

+0
-0
UN GREU ERROR DEL POBLE CATALÀ
euro, 17/07/2010 a les 22:36
En zp estava preocupat per la manifestació del dia 10 J. Pero ara ja no ho està, ara es optimiste, perqué la gentada s'en và anar a casa i và deixar que fossin els politics els que fessin ara la fèina en representació del poble. ERROR. Si la manifestació en ves de tenir un principi i un final, hagués continuat fins a el Parlament de Catalunya i la Generalitat i l'hagués pres, i fotut al carrer a tots els diputats que no ens representant, ara el preocupat seria ell i no nosaltres.
+0
-0
Quin greu!
SMB, 17/07/2010 a les 21:49
Quina llàstima, noi. Ara sí que em sap greu d'haver anat a la manifestació i, a sobre, sota aquella transgressora pancarta que resava: Espanya, vés a prendre pel cul!
+0
-0
estalades
Anònim, 17/07/2010 a les 19:48
Dons esperat,que molt aviat ,la teva preocupació serà buscar diners al pais vasc,per que sense catalunya , la miseria seus menjara.Per cert sr.torrente BANDERAS ( las gua-l-d-rras)la frustació sol ser maxima,pel fet de no poder viurè de l´espoli,es va comprovar amb l´alliberament de tota l´america llatina, que jo sapiga cap nació a dessitjat tornar a ser espanyola.Més aviat tot el contrari , totes celebran anualment el dia de l´alliberament nacional.ja.ja.ja
+0
-0
Catalunya no ha canviat
La situació és la mateixa, 17/07/2010 a les 19:39
La situació a Catalunya, avui, 17 de juliol, és igual o més sobiranista (després de les destrosses terroristes espanyoles de diumenge) que el dissabte 10. Si ZP tenia motius per estar preocupat, en segueix tenint, per molt que intentin calmar-lo els futurs perdedors de les properes eleccions al Parlament. Aquests culs que han escalfat inútilment les poltrones parlamentàries tenen els dies comptats. Hem iniciat el camí sense retorn cap al nostre alliberament nacional. Visca l'Estat Català! Mori l'estatutet espanyol! (o el que en queda)
+0
-0
CATALANES CONTRA CATALANES
Anònimo rius, 17/07/2010 a les 19:37
Vaya, alguien ha dicho algo razonable por fin en este periodicucho que destila odio, despotismo y desprecio a los propios catalanes que no piensan como muchos de vosotros los radicales, justamente franco hacia eso

¡LISTAS ABIERTAS YA!
+0
-0
anem bé
Despertaferro, 17/07/2010 a les 19:32
Mentre aquest botifler, anomenat Dani Fernández, els segueixi desinformant, com fins ara, anem pel bon camí. La qüestió és que els independentistes seguim creixent i sumant. Així al final es toparan amb la realitat: la proclamació d'un Estat català per part d'un Parlament de Catalunya autènticament sobirà i no ple de mafiosos com fins ara.
+0
-0
prou de aguntar tonteries
perdutt, 17/07/2010 a les 19:26
ja ni ha prou de aguantar tonteries de aquesta mena, aixo es un pressa de pel inaguantable, q es pensa aquest home?

Tenim q mobilitzar-nos de nou a les properes eleccions i el 1.500.000 q vam sortir al carrer deixar de votar, q l'abstenció sigui escandalosa

Prou del dictadors i pocavergonyes q tenim al parlament, son petits dictadors q tallen les iniciatives populars per els seus interessos personals o de partit.

Llistes obertes JA
+0
-0
Punt d'inflexió: Parlar en català al Congrés i Senat
Anònim, 17/07/2010 a les 18:44
La incapacitat per defensar la llengua catalana, parlant-la allà on sigui, al Congrés per exemple, demostra també la incapacitat per defensar Catalunya.

Després del 10-J esperàvem que els diputats catalans deixarien de fer el botifler, però no ha estat així, continuen renunciant a defensar la llengua catalana. Tot un gest d'indignitat.

Cal regeneració política.

+0
-0
Constitucionalitat
AliBay, 17/07/2010 a les 18:38
A veure, si uns articles d'una llei orgànica espanyola, anomenada Estatut, que definien el Poder Judicial a Catalunya són inconstitucionals, com se li suposa que una altre llei, orgànica o ordinària, podrà definir aquest mateix Poder Judicial en la mateixa direcció que l'Estatut sense ser TAMBÉ anticonstitucional???
+0
-0
Banderas
Anònim, 17/07/2010 a les 18:34
Me divierte ver, como para algunos, la bandera y otros signos de España, son como el crucifijo para la niña del Exorcista. Se retuercen, babean, profieren brutales amenazas y blasfemias, etc.

Una cita de Ortega y Gasset:

"...nunca he tenido claro si el independentismo lleva a la frustración o es más bien al revés:la frustración y el fracaso vital llevan al ciudadano al independentismo y así poder culpar a algún ente exterior de sus propias insuficiencias personales.
El impulso tribal primitivo es el bálsamo ilusorio que consuela con la posibilidad de un posible mundo feliz en el que brotan por doquier manantiales de felicidad y desaparecen los fracasos personales...
¡que bien conocen este sentimiento algunos políticos!!..."
+0
-0
Banderas
Anònim, 17/07/2010 a les 18:33

+0
-0
espanya=terrorista
zp=mentider, 17/07/2010 a les 18:26
El senyor Bla, Bla, Bla ja no sap que dir. Ningú no s´ho creu. És un lladregot mentider. Ja veurem com pensen aturar el creixement independentista, que anirà encomanant-se als nens petits que creixeran i cada cop serem més independentistes. A veure què faran ara.
+0
-0
No volem cap reunio més
Superdespertaferro, 17/07/2010 a les 17:58
No volem cap reunio més, prou dilatacions. Tenen sort que ara ve Agost i la gent desconecta una mica, pero a partir de Setembre tornarem a la cárrega, cap treba! I, INDE, INDEPENDENCIA recordeu el manifest del 12 d' abril si ells que son fundadors dels respectius partits actuals, algu en sabran no? i junts sumen més de 500 anys d' experiencia:

http://www.manifest12abril.cat/Manifest.aspx
+0
-0
Si la unitat ha de ser això, dir el que som i prou, malament!
Vicenç Ramoneda i Ullar, 17/07/2010 a les 17:51
Si la unitat ha de ser això, dir el que som i prou, malament!

Ser una nació s'exerceix, no es diu i prou!

Qui no vulgui que Catalunya sigui lliure se'n omplirà la boca del que som sense adonar-s'en que ho som encara que no ho digui però ser un Estat per mes que ho diguem si no ho som no ho serem!

L'única resposta a la sentència és la Independència.

Go for it, Catalonia!
Visca la Democràcia!
Visca la Constitució Catalana!
Visca la Llibertat!
Visca Catalunya Estat!
Les grans coses dels pobles les solen fer les minories. (Ernest Renau)
+0
-0
Punt d'inflexió: Tornar les banderes espanyoles a Espanya
Anònim, 17/07/2010 a les 17:49
Als espanyols els preocupa ben poc la manifestació del 10-J, les banderes estelades, i el milió i mig de catalans que van participar-hi.

Sorprèn que després del 10-J encara onegin banderes espanyoles al Parlament, Generalitat, Ajuntaments i comissaries dels Mossos, en senyal de submissió (o de sodomia política, com vulgueu).

Tornar les banderes espanyoles a Espanya, senceres, ben plegades i per correu, és la resposta més assenyada. Segur que entendran el missatge.

Adéu Espanya !


+0
-0
eEstava o estarà preocupat?
gat escadat, 17/07/2010 a les 17:20
Sembla que cregui que ja no ha d'estar preocupat, tindrà raó de no preocupar-se si els socialistes i els seus satel·lits tripartits continuen tenint vots.

si perden el vots crec que tindrà moltes preocupacions, osigui que si no voleu que en Zapatero tingui preocupacions voteu tripartit.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: