Canalitzar energies encara que sigui tard. Aquesta és la intenció de Joan Puigcercós, el president d'ERC, que ha vist en la manifestació de dissabte munició fresca per la seva causa, és a dir, recuperar el monopoli de l'independentisme parlamentari. Amb aquesta intenció ERC ha preparat una autèntica ofensiva que començarà aquest divendres al Parlament, que amb tota seguretat serà quan portarà una moció instant el Parlament a "iniciar un procés democràtic per tal que Catalunya assoleixi la seva independència nacional i es constitueixi en un estat independent". Una moció que també serà registrada als ajuntaments -
Pardines (el Ripollès) serà un dels primers on es votarà el mateix divendres-.
De fet, aquesta moció s'hauria de discutir el mateix dia que els partits del tripartit i de CiU podrien aprovar una resolució conjunta davant de la sentència del TC en el mateix Parlament. D'aquí a certa por als passadissos que ERC "baixi de l'autobús d'una resolució conjunta". Caldrà veure com entra en el joc d'aquestes resolucions en ares de la consagrada unitat.
Per la seva banda CiU, recorda que incorporar el lema en una resolució conjunta no és una condició "sine qua non", sinó un seggeriment lògic". Coma afirmava Oriol Pujol, al faristol del Parlament, ahir a la tarda, "la ferida no és nostra, que proposin i els hi posarfem fàcil".