Redacció | Actualitzat el 13/07/2010 a les 11:51h

Mas condiciona la unitat a mantenir el «Som una nació. Nosaltres decidim»

A la resolució que ha d'aprovar el ple extraordinari del Parlament el divendres | El president de CiU considera que la via autonomista "no té continuïtat ni futur"

El president de CiU, Artur Mas, ha condicionat aquest dimarts la unitat política catalanista entorn al rebuig a la sentència del Tribunal Coinstitucional sobre l'Estatut al fet que la resolució que ha d'aprovar el Parlament aquest divendres inclogui el lema de la manifestació del 10-J, "Som una nació. Nosaltres decidim". En declaracions a Catalunya Ràdio, Mas ha cedit la iniciativa al Govern perquè lideri el procés i proposi un text de resolució, que ha insistit que ha d'incloure el lema de la manifestació. A més, ha considerat que la manifestació del 10J ha obert el camí cap al dret a decidir i que l'estació final d'aquesta via "no necessàriament ha de ser dins marc constitucional que se'ns ha tancat".

Si el lema de la manifestació va ser la setmana passada motiu de fricció entre els organitzadors de la marxa i el president de la Generalitat i líder del PSC, José Montilla, tot fa pensar que el "Som una nació. Nosaltres decidim" també serà al centre del debat polític la setmana que els partits tenen l'encàrrec de traslladar al Parlament la unitat social de rebuig a la sentència del TC exhibida el 10-J.

Almenys així es desprèn de les declaracions del líder de CiU, Artur Mas, que ha condicionat la unitat entorn a la resolució que ha d'aporovar el Parlament el divendres -i que CiU vol que es traslladi també a Madrid- a què inclogui "sí o sí" el lema de la manifestació, a més del rebuig a la sentència.

Mas ha considerat que la sentència del TC ha "matat" l'Estatut -que creu que només tenia sentit si es respectava íntegrament-, de manera que "ha quedat clar" que la via autonomista "no te continuïtat ni futur" i s'ha arribat "al final de l'estació" i "no es pot deixar el tren aturat en via morta". Arribats a aquest punt, i després de la massiva manifestació del 10J, Mas ha considerat que s'ha obert la via al dret a decidir, tot i que ha alertat: "Cap a on anem no s'hi pot arribar de cop".

Navega per les etiquetes

EstatutindependènciaArtur MasCiU

COMENTARIS

+0
-0
REFERENDUM
ATENCIO, 14/07/2010 a les 12:09
EL MILLOR REFERENDUM?.....
Si vols la independencia nomes cal PENJAR L'ESTELADA A LES FINESTRES I/O BALCONS fins que la tinguem....
això visualitzarà la força que tenim i tindran tot el temps del mon per comptar-les. ANIMEU-VOS...
aixi aquests politics no podran dir que nomes voleu l'estatutet
+0
-0
No ens enredes Sr. Mas
Anònim, 13/07/2010 a les 21:20

Aquest país ja l'ha calat, Sr. Artur Mas. NO ENS ENREFIEM NI DE VOSTÉ NI DE LA RESTA DELS POLÍTICS DEL PARLAMENT !!!
Calen patriotes valents, no BOTIFLERS ACOVARDITS que reculen en el moment decisiu de la batalla.

Visca Catalunya Lliure !!!
+0
-0
Jo vull la independència de Catalunya però,
Vicenç Ramoneda i Ullar, 13/07/2010 a les 20:45
Jo vull la independència de Catalunya però, amb els partits polítics que hi ha al Parlament, no! Impossible!

Els politiquets que patim al Parlament no se'n assabenten de rés! Són uns covards i ja no tenen ni dignitat!

Ho hem de tenir molt clar!!*!!

Hi ha dos tipus de partits polítics a Catalunya.

A) Els espanyolistes, contraris a la llibertat, que encara voldran un estatutet, refer pactes o diàlegs, federalismes i que tot segueixi com fins ara. (CiU, ICV-EuiA, PSOE, C’s i PP)

B) Els que vulguin la Llibertat i que Catalunya sigui Estat!

(cal passar ratlla a una de les dues opcions a les properes eleccions)

Go for it, Catalonia!
Visca la Democràcia!
Visca la Constitució Catalana!
Visca la Llibertat!
Visca Catalunya Estat!
+0
-0
A la punta de la solapa.
smartinez, 13/07/2010 a les 20:13
I, si vol dir això, mentre tomba la IP pel referèndum, què ens presenta perquè no li diguem que ni escolta ni atén al poble i que ens menteix?

No val l'eufemisme de "decidir sobre allò que algun ésser superior ens il·lumini i digui que ja estem preparats i que consensos per a decidir i que a més la bruixa de la bola de cristall ens digui que ho guanyarem segur. Això és fer arqueologia amb el futur que és el mateix que negar-lo i no defensar veritables processos d'elecció.
Crec que estan massa acostumats a dominar el personal i no s'ha adonat que Catalunya ha despertat fa temps i no els esperarà per molta tradició catalanista que es posin a la punta de la solapa.
+0
-0
Podrits...hem d regenarar la classe politica
Anònim, 13/07/2010 a les 19:35
"El que han fet és un acte de covardia, després de la manifestació de dissabte. Aquesta és la seva resposta unitària. Ja la tenim aquí. Està clar que el sistema democràtic està podrit"
Alfons López Tena
+0
-0
UNITAT
ANTON, 13/07/2010 a les 15:49
Bueno este es un proceso largo, primero porque en estas proximas elecciones hay que ver si los partidos habituales se reciclan y cambian sus intereses personales por los de Catalunya, yo creo que lo mas importante que podria pasar no es que partido catalan saliera CIU, ERC, o cualquier nuevo partido catalan REAGRUPAMENT, DEMOCRACIA CATALANA, FORÇA CATALUNYA,ETC ETC, o todas juntas que seria maravilloso, creo que seria IMPORTANTISIMO que los partidos españoles PSOE, PP, ICV,CIUDADANOS, vieran reducidos sus votos en un 50% esto seria un buen comienzo, aunque por supuesto seria buenisimo que gente como Carretero, Laporta, Espot, estuviesen en el Parlament, ya que hablan muy clarito y tienen este toque de chuleria necesaria para afrontar la tremenda prepotencia española, y como dice Laporta hay que aprender a no tener miedo a ganar.
+0
-0
L'acabem de veure, la seva unitat
Anònim, 13/07/2010 a les 15:21
CyU acaba de votar en contra de la IP per la consulta de la independència amb ICV, PSC i PP. La primera mostra d'unitat entre els partits després de la mani. Això ens indica què podem esperar d'aquests politicastres...
+0
-0
qui es pot creure CiU?
Roger Rugé, 13/07/2010 a les 13:51
Des de Madrid ens retallen l'Estatut. A Barcelona surt més d'un milió de persones a manifestar-se. S'escolta clarament el crit de tots plegats: INDEPENDÈNCIA.
Avui CiU castra la IP per la celebració d'una consulta per la independència...
Qui es cregui aquesta gent que demani hora a un especialista.

Necessitem una candidatura unitària de gent nova. Amb la classe política actual MAI SEREM LLIURES.
+0
-0
vot útil
Enric D, 13/07/2010 a les 12:48
Sí, Gerard, m'he deixat molts noms, però precisament la Muriel Casals l'he posat segona, darrera en Laporta. Podia anar primera, és igual.
Més noms: Moisès Broggi, Uriel Bertràn, la gent de la Conferència Nacional del Soberanisme, Suma Independència, Col.lectiu Emma,Bassols, gent del PRC, de la PDD, de les CUP's...
Repeteixo: QUÈ COLLONS ESPEREU PER BASTIR UNA CANDIDATURA UNITÀRIA AMB L'OBJECTIU DE PROCLAMAR UNILATERALMENT, AL PARLAMENT DE CATALUNYA, LA INDEPENDÈNCIA DE CATALUNYA??!!
+0
-0
La independència l'aconseguirem des del Parlament.
Gerard 1410, 13/07/2010 a les 12:29
Enric D., dispensa, a la llista que has acabat amb punts suspensius has d'afegir-hi un nom que excel·leix, el de la presidenta d'Omnium, Na Muriel Casals.

Si ho aconsegueixen, el procés serà imparable. Confiem en la reunió de demà de la Conferència Nacional del Sobiranisme. Amb una llista així, CiU, Esquerra, i, fins i tot, molts d'Iniciativa i alguns dels socialistes donaríem la volta a la truita.

Salutacions.
+0
-0
vols dir?
Enric D., 13/07/2010 a les 12:12
Hola, Jocar.
Vols dir que CiU està per la feina de la independència? Es desempallegaran d'en Duran? i d'en Recoder? I de Sánchez-Libro...?
Cert que ERC ens ha traït i ja no ens tornarem a deixar enganyar. Però estàs segur que CiU sap on va, que no sigui el pactisme i l'anar tirant?
El que cal és votar útil. I no hi ha més vot útil que aquell que s'adreci a una candidatura compromesa amb l'única sortida vible: la declaració unilateral d'independència. La resta, referèndums inclosos, són collonades abocades al fracàs, marejades de perdiu i eternització del problema.
CiU què vol, exactament? Ho sap algú?
Laporta, Muriel Casals, López Tena, Barrera, Cardús, Carretero,Pep Riera, Victor Tarradellas, Renyer, Canela, els del Matí... QUÈ COLLONS ESPEREU PER BASTIR UNA CANDIDATURA UNITÀRIA????
+0
-0
En Mas pot ser un bon president
jocar, 13/07/2010 a les 12:05
El Sr. Mas està demostrant que pot ser un bon president de la Generalitat de Catalunya. A més té l'avantatge de ser el líder del principal partit de l'oposició, amb la força que això suposa. Personalment, com a catalanista sobiranista que em considero, crec que el Sr. Mas i CiU són una bona opció per a portar Catalunya cap al ple ús del seu dret a decidir, i per això pot comptar amb el meu suport. Per altra banda jo només em considero un dels milers de catalans desenganyats d'altres opcions sobiranistes que ja han demostrat sobradament la seva capacitat de maniobra política i la seva simple aspiració a ser socis del govern tripartit.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: