Redacció Barcelona | Actualitzat el 08/07/2010 a les 23:21h

Carretero presenta la candidatura Units pel Futur a Reagrupament

Rut Carandell, el mateix Joan Carretero, Ferran Pujol i Jaume Fernàndez encapçalen les quatre circumscripcions electorals

Joan Carretero. Foto: Adrià Costa

Joan Carretero ha fet pública la candidatura "Units pel futur" que, com a president de la junta directiva de Reagupament , sotmet a l'aprovació a la 3a Assemblea perquè sigui la plataforma electoral a la qual doni suport l'associació independentista a les properes eleccions al Parlament de Catalunya.

D'entre els noms d'aquesta llista destaquen Rut Carandell, vicepresidenta de l'associació, com a número 1 per Barcelona, el mateix Joan Carretero encapçala la llista de Girona, i Ferran Pujol i Jaume Fernández, que van de primers a Tarragona i Lleida respectivament. Noms destacats de la candidatura són, entre d'altres, Carles Móra, Montserrat Tudela, Roger Granados o Imma Bellafont. Les quatre llistes (una per cada circumscripció electoral) són paritàries quant al gènere al 50% en tots els casos, cosa inaudita, fins ara, en el panorama electoral català.

Aquesta llista —de fet l'única que es presenta— serà sotmesa a l'aprovació de la III Assemblea Nacional aquest dissabte 10 de juliol, de la mateixa manera que se sotmetrà a l’assemblea facultar la Junta Directiva per, si és el cas, procedir a acords electorals amb altres entitats associatives, partits polítics o coalició de partits, per tal de confeccionar una candidatura electoral unitària a les eleccions autonòmiques del Parlament de Catalunya 2010, cas en què entraria de ple la coalició amb la Democràcia Catalana de Joan Laporta, com ja va anunciar Nació Digital, i amb d'altres entitats independentistes

En aquest cas, i segons els acords adoptats amb tercers, tant si Reagrupament concorre a les eleccions amb la seva formació política com si es presenta amb un altre partit polític constituït a l’efecte, o bé amb una coalició de partits, la Junta Directiva podrà reordenar la llista proclamada per l’assemblea, conservant l'ordre relatiu dels candidats elegits per l'assemblea, excepte per imperatius legals de respecte del percentatge de sexes, i incorporant els altres candidats fruit dels acords, en els llocs que es consideri idoni per als objectius a assolir.

Des del 18 d'abril de 2009, en què Joan Carretero va plantejar públicament la necessitat d'una candidatura transversal d'ampli espectre que proclami la independència de la nostra nació al Parlament de Catalunya, va adquirir el compromís que hi hauria aquesta candidatura.

Durant aquests mesos, tots els que han compartit aquest projecte «hem dut a terme una feina intensa que sabem decisiva per al futur i que ha contribuït a fer realitat que ara ja comptem amb una candidatura amb excel·lents perspectives electorals», manifesta Carretero en la presentació d'Units pel Futur. «Construir un projecte d'aquestes característiques és una feina d'equip i Reagrupament compta amb un gran equip integrat per gairebé 3.500 patriotes que, des de les seves diverses possibilitats, han contribuït a fer créixer l'organització i a difondre'n els objectius. Això no ho té cap altra organització cívica o política al nostre país».
 
La candidatura que presenta el president de Reagrupament Independentista ha estat elaborada d'acord amb els criteris de paritat entre gèneres i equilibri en la màxima representativitat  territorial possible. Les persones que integren cada llista, a més d'una reconeguda capacitat professional en el seu sector, compten amb una llarga trajectòria de compromís amb el país i de defensa de la seva llibertat com a nació. Segons Joan Carretero, cada una d'aquestes persones podria fer seves les paraules de l'il·lustre Josep Trueta, metge de professió com ell mateix: "Ara i sempre estic al servei de la Terra".
 
Per al capdavanter independentista, aquesta candidatura no és cap punt final. «És un punt de partida per a aconseguir la nostra llibertat com a nació. Per això, tal com hem expressat en moltes ocasions i d'acord amb la noció que recull el significat estricte de la paraula "reagrupament", estem oberts que hi pugui haver coalicions amb altres forces polítiques que comparteixin amb nosaltres els mateixos objectius i funcionament democràtic».

Referències a Internet

Reagrupament

COMENTARIS

+0
-0
reinos de taifa
marius, 10/07/2010 a les 11:55
La desunió es paga molt cara, els arabs, poble cult i traballadó foren trets de l'antiga Iberia per la desunió i els egoismes, nosaltres, els catalans del XXI tornem als "reinos" i ens acorralaran, es a dir, el final será un "corral per les ovelles".
Ens falta un lider catalá, no li cal trabuc, sols la paraula i la feina, en aqusta Catalunya plural ( i cada dia mes) no cal que les rels arribin a Indibil o Mandoni, res mes que estimi i no acopli l'amor al sou o la cadira.
La "Guerra de les pancartes contra la senyera" senyala els egoismes i la falta de entrega. Sols titulars de prensa i segons de televisió. !! res mes !! pobra Catalunya
+0
-0
Llistes
Sir William Temple, 09/07/2010 a les 14:05
El funcionament democràtic és fer una assemblea i escollir un president que prendrà decisions. Demà es votaran les llistes, que de fet només n'hi ha una; potser és perquè la majoria té plena confiança en Carretero. Qui no hi estigui d'acord que presenti la seva llista. Si l'equip de Carretero fracassa, llavors serà el moment de demanar explicacions i responsabilitats.
A qui hauria de posar a les llistes, a gent que no coneix? Jo crec que és molt lògic que el president s'envolti de gent amb qui hi té confiança.
Reagrupament es podria definir en una frase: n'estic fins els collons de la farsa que és la política catalana, Sr. Carretero, si us plau, aquí té els meus 6€ mensuals, faci el que cregui convenient i arregli-ho el més aviat possible,
+0
-0
dubte
Enric D., 09/07/2010 a les 12:10
Molt bé, William.
Llavors siguem clars i reconeguem que, per les raons que siguin, s'ha canviat l'invent. Que ja ens està bé ser un partit a l'ús: "cúpula-amics/amigues-confiança personal-distribució digital de càrrecs-militància que paga i calla".
Bé,bé. És bo saber-ho. Però llavors no entenc l'última frase de Carretero que reprodueix l'article.
+0
-0
On és en Laporta?
Fracàs rotund, 09/07/2010 a les 12:07
Si no hem pogut posar-nos d'acord ni amb en Laporta, quina candidatura unitària dels collons estem proposant, Sr. Carretero? Poster que es quedi a Puigcerdà amb les seves excentrecitats i deixi a la gent amb seny de Reagrupament treballar.
+0
-0
RCat
AliBay, 09/07/2010 a les 11:12
Mentre el dissabte, uns aniran a manifestar-se per defensar un Estatut mort i queixar-se pel que ha decidit el TC de l'estat veí, a Reagrupament celebrarem la III Assemblea i votarem la candidatura que presentarem a les pròximes eleccions perquè ens proclami independents.
+0
-0
Primer la independència
Sir William Temple, 09/07/2010 a les 11:07
Això de la democràcia és molt bonic però en un partit el que cal és algú que prengui les decisions i si la majoria no hi està d'acord es presenta una moció de censura. Imagina't que tots els que han marxat encara hi fóssin. Això seria ingovernable. Primer que el Carretero i el Laporta ens portin a la independència, després que cadascú munti el seu partit com vulgui, amb assemblees generals on es voti fins i tot per decidir l'hora d'anar al lavabo.
+0
-0
dubte
Enric D., 09/07/2010 a les 10:50
Gràcies per l'aclariment, Sir William Temple.
De totes maneres, no és això el que s'havia acordat a l'assemblea del 3 d'octubre de 2009. Això és el que fan tots els partits, no?
Sincerament, no acabo d'entendre per què allò que ha de valdre per a la Catalunya independent (eleccions amb llistes obertes) no ha de valdre per a la nostra organització...
La meva idea bàsica de Reagrupament, benvolgut William, és una altra: un grup de persones que volen la independència del seu país per sobre de tot (independència)i que, a més, volen participar en les decisions que ens hi han de dur, siguin polítiques o organitzatives (democràcia)
Indepèndència i democràcia. Et sona?
Bé, és la meva idea. Potser vaig errat.
Salut i independència!
+0
-0
Tàndem
Avi Siset, 09/07/2010 a les 10:45
Carretero + Laporta = Independència
Endavant Reagrupament !!!
+0
-0
Per a Enric D.
Sir William Temple, 09/07/2010 a les 10:18
Hola Enric, això de les llistes obertes serà en temps de la Catalunya independent. El motiu d'haver de votar tota la llista és perquè si es voten candidats per separat pot ser que els que formin part de la llista no s'avinguin entre ells, hi hagi divisions i sigui una olla de grills.
La idea bàsica de Reagrupament és un grup de persones (els reagrupats) que veient la situació insostenible de la política catalana s'han vist obligats a implicar-se. Al meu entendre els reagrupats són com accionistes d'una empresa que trien a un director general per a que faci funcionar bé l'empresa i es dediquen als seus afers privats sense involucrar-se en la gestió.
+0
-0
Señores de Nación Digital:
John Wayne contra los indios, 09/07/2010 a les 09:16
A ver, ¿por qué han cambiado ustedes la foto, por qué? La que había hace un par de horas era mucho más favorecedora. Salía Carretero muy bien parecido, muy elegante, con un traje oscuro y una corbata que le quedaban estupendamente. Incluso su expresión era interesante, reflexiva, con la mirada hacia la derecha como recordando sus buenos tiempos de ministrito. Más se asemejaba a un actor de Los Angeles (en una película doblada al cataláaaaan, como impone el Régimen) que a un político provinciano.

En ésta por la que la habéis sustituido da horror, parece un galápago trastornado yendo a por recetas de Zyprexa.

Qué poca vista.
+0
-0
I la mani?
Siscu, 09/07/2010 a les 08:54
A n Carretero no se l'ha pas sentit pel tema de la mani. Qué potser no li interessa que Catalunya i els catalans fem prevaldre la nostre dignitat?.

És que a n Carretero mai se'l sent parlar de res.
+0
-0
dubte
Enric D., 09/07/2010 a les 08:44
Però això...és una llista oberta o tancada?
A l'assemblea de demà podré votar els noms que vulgui o hauré de votar la llista sencera?
I podré votar les llistes de tots els territoris o només la del meu?
Suposo que tot plegat es deurà fer d'acord amb el que es va aprovar a l'assemblea de l'octubre passat, no?
+0
-0
Laporta president!
Anònim, 09/07/2010 a les 02:56
A mi ja hem tenen fins...! Que diguin ja el que han de fer amb laporta i el que no, jo sóc un reagrupat de les terres de l'ebre i he de dir que la associació ens ha ignorat per complet, haurien de recordar que catalunya sóm tots, no sol Barcelona i les grans ciutats!
Jo votaré Laporta, i si reagrupament no s'addereix a la candidatura de Laporta, els tindré com a uns traidors, per que en comptes d'agrupar, només faran que dividir encara més els vots dels independentistes.
Salut i visca Catalunya lliure!
+0
-0
Bona feina
Ignasi, 09/07/2010 a les 02:53
Molt bé per ara. Però cal arribar a acords amb altres grups també, sobretot Joan Laporta.
+0
-0
Endavant Reagrupament
P. Dosrius, 09/07/2010 a les 00:12
Mentre uns quants fan política gallinàcia i sopars d'esmaperduts, Carretero tira pel dret i esenya els seus atots. Molt bé, doctor! Ara, quan s'ajunti Reagrupament amb la Democràcia Catalana de Laporta, que tremoli l'enemic.
+0
-0
Candidatura unitària
Marcel, 08/07/2010 a les 23:58
Necessitem que continuï l'esforç per confegir una candidatura unitària de tot l'independentisme que no aspira simplement a gestionar l'autonomia, com han fet els partits que ara són presents al Parlament. Cal aplegar a tothom, si us plau (vegeu el bloc
http://perabonspatricis.blogspot.com
)

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: