Redacció | Actualitzat el 30/06/2010 a les 10:01h

José Montilla: «No cal minimitzar ni alarmar sobre l'impacte de la sentència»

Insisteix en “refer el pacte estatutari” per “assolir el que el poble va votar”

José Montilla en una imatge d'arxiu. Foto: Adrià Costa

El president de la Generalitat, José Montilla, ha insistit que cal “refer el pacte estatuari” després de la sentència del Constitucional. En aquest sentit ha assenyalat que l'article 150.2 és “una de les vies però no l'única” per tal que prevalgui el màxim “del què va votar el poble de Catalunya”. “Cal utilitzar tots els mecanismes que ens dóna l'estat de dret” ha explicat en una entrevista a Catalunya Ràdio. Per Montilla “no cal ni minimitzar ni alarmar sobre l'impacte de la sentència” i ha descartat que afecti qüestions com la immersió linguística a les escoles.

El president ha explicat que el pla B està clar: “rebutjar la sentència i l'actuació d'aquest tribunal, acatar però no compartir, sumar forces i donar una resposta el més unitària possible”. Tot i la retallada José Montilla considera que “el procés ha valgut la pena”. “La gran majoria de l'Estatut és constitucional i suposa un avanç respecte el text de 1979”. A més, ha insistit en el fet que el PP ha fracassat ja que s'ha demostrat que no es trencava Espanya.

Montilla ha desqualificat les propostes dels seus socis de govern. En aquest sentit ha considerat que no té sentit organitzar una consulta sobre si s'està d'acord amb el text retallat ja que “l'Estat no ho autoritzaria”. “I si diem que no, ens quedem amb l'Estatut de 1979?” s'ha preguntat. Pel president aquest referèndum és un “carreró sense sortida”. Sobre Esquerra ha repetit que no “sap què vol dir no acatar la sentència” però ha rebutjat comparar l'actual situació amb el “no” al referèndum de 2006 i que va acabar amb l'expulsió dels republicans de l'executiu Maragall.

COMENTARIS

+0
-0
Fora de president
Adriá Torroja, 30/06/2010 a les 17:06
El Montilla es més pesat que un plom. No es possible refer un pacta amb Espanya. Sols el PSC ho vol. Lo més decent per ell fora convocar eleccions, ja. Será recordat com el pitjor president dels ultims anys. Servir a dos patrias no es possible al nostre pais.
+0
-0
Esto ya parece un disco rallado de La Voz de su Amo...
Santiago F. jodiendo al facherío español, 30/06/2010 a les 12:29
¿Otra vez hemos de intentar el encaje en España ? ¿No se está haciendo ya un poco pesado el tema? ¿Cuántas veces lo hemos hecho ya? ¿No sería más fácil independizarse? Separémonos ya!!! independencia ya!!! y se acabó!!!
+0
-0
L'anestessista
Indigeta, 30/06/2010 a les 12:13
Aquest és l'anestessista del P$OE.
+0
-0
Mentiders
Papet, 30/06/2010 a les 11:47
El que s'hauria de refer es la vergonya. El Parlament de Catalunya va aprovar l'Estatut, CiU el va modificar pel seu compte amb en ZP amb l'avinentesa del PSC/PSOE, ERC va votar NO.......i els electors que encara van a votar (només un 30%) el varen aprovar en referèndum. El PP i altres comunitats del PSOE com Aragó, el Defensor del Pueblo del PSOE, el varen impugnar. El TC va obeir la Voz de su Amo i ha fet la sentència quan li ho han manat els politics...Ara tota aquesta merda serveix nomes per tapar la crisi i la gana de cadira i incompetències de tots els nostrs politics. Sr. Jose (ull, no es du Josep) No teniu dret a demanar a ningu que es manifesti a favor de res, plegueu
+0
-0
Sentència
Sucdepàmpol, 30/06/2010 a les 11:25
És una obvietat que la "sentència" del T. Constitucional no respecta la voluntat del poble català manifestada en un REFERÈNDUM LEGAL. És a dir, ras i curt, que és una sentència legal perquè s'atén a la llei però que no és democràtica, atès que no respecta la voluntat del poble legalment consultat. Fins aquí, el que ha fet aquest "Alt Tribunal" amb totes les objeccions, que son moltes, que se li puguin posar.
Ara bé, a nivell autonòmic, és de "justícia recreativa" saber si el ciutadà, prèviament consultat, accepta o no el nou redactat de l´Estatut, després de la poda. Si no es fa, correm el perill que el mencionat ciutadà arbori la bandera de les tíbies i la calavera i no voti mai més...
+0
-0
No us hi escarrasseu que no ens convencereu!
Vicenç Ramoneda i Ullar, 30/06/2010 a les 10:57
No us hi escarrasseu que no ens convencereu!
Catalunya va per un altre camí!

Adéu Espanya! :-(

Hola Europa! :-)

Visca la Democràcia!
Visca la Constitució Catalana!
Visca la Llibertat!
Visca Catalunya Estat!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: