Quico Sallés/Barcelona | Actualitzat el 19/06/2010 a les 11:50h

Montilla: «No tinc cap por als independentistes, però que vinguin de cara»

Acusa a Mas de practicar un "independentisme vergonyant". "Hi ha candidats que tenen un català millor que el meu, però és més greu faltar a la veritat política que a la correcció lingüística.
Montilla just abans de començar la seva intervenció. Foto: QS/Nació Digital

"Avui és un dia per parlar clar". Amb aquesta frase ha encetat el primer secretari del PSC i President de la Generalitat, José Montilla, davant el Consell Nacional del seu partit celebrat aquest matí. I així ho ha fet.

L'ambient que es respirava al quarter general del carrer Nicaragua, no era precisament el d'una festa d'aniversari. L'enquesta publicada avui a El Periòdico, que deixa CiU a tocar de la majoria absoluta, demandava un discurs amb dos flancs. Un destinat a reivindicar el PSC com com l'únic partit que garanteix l'estat del benestar. I dos, foc a discreció contra l'adversari polític bombardejant "l'independentisme de saló de CiU".
 
"Jo no tinc cap por als independentistes, però que vinguin de cara, Mas practica un independentisme vergonyant" ha avisat un seriós Montilla. "Mas només vol ser responsable a Madrid, però aquí només es preocupa del seu dret a decidir i de les consultes sobiranistes". I per reblar el clau sobre la crítica al que per Montilla és el doble discurs de CiU ha afirmat "hi ha candidats que parlen un català millor que el meu, però és més greu faltar a la veritat política que a la correcció lingüística”. Les úniques paraules aplaudides de la intervenció.

El cost electoral de la crisi

Montilla ha demanat un esforç d'explicació als quadres del partit de les mesures del govern per sortir de la crisi i retallar el dèficit."Feu pedagogia" ha clamat. Montilla ha venut el PSC com l'única marca electoral garant de l'Estat del benestar i de la unitat civil que ha de servir per sortir de la crisi. "Les mesures que hem pres s'han d'explicar per la responsabilitat que tenim, els polítics hem de ser responsables, no presentadors dels telenotícies"  ha insistit. "Hem fet el que calia perquè l'alternativa és que algú les prengui per nosaltres i si passa això, ja podem dir adéu al nostre sistema social" ha advertit.

“Les opcions són clares o dreta o esquerra i tenim l'obligació de treballar per revertir la tendència que es respira en l'ambient" ha dit en clara referència al mal averany que indiquen les enquestes. El PSC garant del benestar, "in hoc signo vinces" hagués afirmat si fos un estratega militar.

"El Constitucional no pot jutjar el sentiment d'un poble"

Pel que fa a la possibilitat que el Tribunal Constitucional dicti sentència abans de juliol, Montilla ha demanat que "encara estan a temps de rectificar, no poden jutjar tot un poble". 

Cas Millet

Poca referència al cas Millet. Només una frase:"Catalunya no necessita estafadors, sinó emprenedors, patriotes i no caradures".

COMENTARIS

+0
-0
mira qui parla
cartanya, 20/06/2010 a les 12:33
Home jo no se si li te por o no, ara que silenciar tot lo possible, qualsevol iniciativa sobre aquet tema, amb fa dubtar, del que afirma.
+0
-0
Propiatari mil.lionari
Domenec Frias, 20/06/2010 a les 09:54
Lo primer que ha de fer un president , impossat per unas crossas politicas (ERC i ICV ), es ser clar i transparent, com ell vol ser (?) . Havent arribat a Catalunya amb una sabata i una esperdenya, com pot haver aconseguit amb uns 20 anys , com funcionari, un patrimoni millionari amb un xalet a Sant Just, valorat per uns quants millions de euros, enviar els seus fills als col.legits més cars de Barcelona (Aleman) i tot lo que amaga i no sabem, gracias a las trampas dels poderosos ?. El signes externs sempre surten i els del Montilla son de escandol. Aixó , sí que es vergonyant.Ja no parlem de falsetat i agraiment a Catalunya, per qué fora massa la seva hipocrasia.
+0
-0
Entrevista Vilaweb
Prof. Requejo, 20/06/2010 a les 09:46
"Anar de federalista és anar d'ilús o de tonto útil. El PSC és molt important, segueix encara la inèrcia històrica però aviat haurà de fer o una evolució o una ruptura si no vol desaparèixer del mapa polític català ja que el nombre d'independentistes va creixent dins de les seves files. El tema econòmic és clau, el dèficit d'infraestructures flagrant és el resultat de l'espoli "solidari" escandalós i sense precedents al món. És una "solidaritat" injusta, però degut a la cultura democràtica espanyola molt primitiva, molt poc democràtica, conceptualment limitada i de valors molt senzills, la independència de Catalunya no forma part del seu horitzó ni d'agenda mentals, vist el procés fracassat de la reforma estatutària. I és per això que mai autoritzaríen el referendum per a la independència el qual caldrà fer fora del marc legal actual, buscant la legitimació exterior, amb observadors internacionals."
+0
-0
Montilla es Muñoz es Roldan es Sala
Anònim, 20/06/2010 a les 09:12
Perd les eleccions per golejada i uns independentistes venuts per 4 cuartos li regalen el govern de Catalunya; la seva infima categoria moral i intellectual porten Catalunya al fons d'Espanya i amb unes arques buidades amb prevaricació; i ara que diu dels independentistes? Montilla, tu, a la presó per que senzillament no ets res més que un Muñoz, un Roldan, un Sala o un socialista lladregot! Apa nen, que la Hernandez, la forràaaa pel tripartit ja es prou milionaria amb euros; quin cara-dura, gracies erCamorra!!!
+0
-0
Unionistes a cara descoberta
Pere B., 19/06/2010 a les 20:38
El que estaria bé és que el PSC es traiés la careta i es presentés davant la societat catalana com el que realment és: la sucursal del PSOE a Catalunya. L'altre dia el senyor Iceta va fer un pas en aquest sentit. Va dir que des del seu partit combatrien l'independentisme català. Els encoratjo a continuar en aquesta línia. Cal que tothom vagi de cara, no només els nacionalistes porucs i acomplexats de CiU.
+0
-0
Matón Montilla
Anònim, 19/06/2010 a les 20:23
Ara surt el matón que porta dins
+0
-0
Por als independentistes
Anònim, 19/06/2010 a les 18:58
I tant si li fem por. Sab que el fotrem fora. I en Mas que deixi de dir tonteries sobre la maduresa de la societat catalana. És ell que ha de madurar, que encara va buscant l'encaix impossible de Catalunya a Espanya. Independència, regeneració democràtrica i treball.
+0
-0
QUINA POR!!!.
Judas Priest, 19/06/2010 a les 18:16
Ostres, ara aquest va de "matón", que patètic. Aquests del PSC es pensaven que si posaven un català d´origen andalús com a cap de llista arrassaria a les eleccions i resulta que el catalanista Maragall va fer millor resultat que ell al cinturó de Barcelona.
+0
-0
Quina postura d'intelectual
Anònim, 19/06/2010 a les 17:20
Mare meua hahaha plegui Montilla no dóna per més
+0
-0
¿¿¿Y porque no independencia???
Anònim, 19/06/2010 a les 17:16
Venimos de cara, Montilla: Cataluña es la región más endeudada (25.079 millones, el 26,5% del total), y TU eres el responsable de tal desaguisado. No tienes idea de economía, ni sensibilidad social, eres un aprovechado como se ve en el tamaño de tu finca, y encima te has rodeado de incompetentes que han destrozado y empobrecido el país, sin olvidar que las desigualdades sociales son mayores que cuando entraste. HECHOS; NO PALABRAS. Quizás la independencia de las sanguijuelas es la única oportunidad que nos dejáis.
+0
-0
President José
Anònim, 19/06/2010 a les 16:52
+0
-0
cara o cul
pszero, 19/06/2010 a les 16:49
Doncs mira Montilla. No soc de CIU ni molt menys, donat que no es defineixen clarament, però t'haig de dir que tu ni que vinguis de cara ni de cul convences a gaire gent. A mi, per descomptat que gens.
+0
-0
Pretenen donar lliçons?
Núria, 19/06/2010 a les 15:29
Sí, que vinguin de cara per negar-los, menysprear-los i insultar-los? Alguns ja hem provat en que consisteix la sensibilitat democratica del PSOE-PSC. No argumenten racionalment tot és manipulació i menyspreu. Quan calgui demanar algun equipament al que tenim dret com a ciutadans no se us ocurreixi dir o anar culturalment com a catalans o no us deixaran. Dieu que sou de la Penya Flamenca i no tindreu cap problema i després que diguin misa ... Així s'ha d'actuar amb aquesta gent !!! No són democrates són colonitzadors i viuen de les rendes del que va fer el franquisme a CAT. Per això defensen sense cap vergonya la Cosntitución-LOAPA que varen tutelar els tanks i varem haver de votar amb els tanks coartant les llibertats (la vulgar hitòria d'ETA en plan estatal).
+0
-0
La tendencia actual en España es la involución hacia un estado cada vez más centralista. El señor Montilla, como dirigente del PSC debería de ponerse de lado del más débil, Cataluña, haciendo bloque con el resto de partidos catalanes, en vez de alinearse cobardemente con la metrópoli.
Santiago F., 19/06/2010 a les 14:12
+0
-0
El señor Montilla debería de admitir la realidad. El federalismo que dicta su partido está muy bien en teoría, pero es imposible llevarlo a la práctica porque no tiene consenso en España.
Santiago F., 19/06/2010 a les 14:00
Los únicos federalistas del reino son los socialistas catalanes, cuatro comunistas, y Herrero de Miñón. Ni el Partido Popular ni el 90% del PSOE desean el sistema federal. Por tanto, en realidad, si ha de haber una alternativa es mucho más realizable la independencia de Cataluña que el sistema federal.

Pero si eso del federalismo es una cortina de humo con el fin de hacer perder el tiempo al independentismo, van apañados, porque la sociedad catalana está tomando iniciativa en lo que los políticos como Montilla arrinconan por miedo y por desídia.
+0
-0
Te tota la raó!
Vicenç Ramoneda i Ullar, 19/06/2010 a les 13:53
Efectivament! És vergonyant que un partit, que diu que es català i catalanista no vulgui ni la llibertat de Catalunya ni ser el quart estat d'Europa! Quo vadis CiU?

Els mercats financers internacionals confiarien més en una Catalunya independent que en l’Estat espanyol actual.
Podria endegar un canvi de model econòmic tota sola, com van fer Irlanda i Finlàndia?

El Premi Nobel d’Economia 2004, Finn Erling Kydland, n’està convençut. (mes a naciodigital.cat/noticia/15895/catalunya/seria/grecia )


Cal votar qui ens digui que està a favor de la llibertat i vulgui que Catalunya sigui el quart estat d'Europa!

De moment Flandes ja ens ha passat davant! Aneu fent!

Visca el poble!
Visca la Constitució Catalana!
Visca la llibertat!
Visca Catalunya Estat!
+0
-0
Ttular graciós
J.M. Moliner, 19/06/2010 a les 13:51
Fá riure que un president tingui tant poca personalitat per fer servir paraulas de desafiament a l´ oposició , com si es tractés de veure qui té més força. Home, aixó es deia al pati del col.legi i no quan un representa a un pais com Catalunya. Qu s´et veu la llauna !
+0
-0
XUSMA
UN SENYOR ANTIC, 19/06/2010 a les 13:40
Nomes li falta dir "aqui los espero con la navaja", que es pot esperar d'un personatge aixi, sortit de la burocracia d'un partit emparentat amb la Falange Española y de Juntas de Ofensiva Nacional Sindicalista, versio de poble i elevat a Ministre d?industria! President de la Generalitat de Catalunya!, els historiadors del futur disfrutaran estudiant com un personatge d'aquest calibre va ser tot aixo, Fastuos!
+0
-0
13.516 euros nòmina de la Sra Montilla
Anònim, 19/06/2010 a les 13:22
Els treballadors veurem rebaixat un 5% la nostra nòmina però el senyor Montilla i senyora no



http://www.youtube.com/watch?v=W6pLX4FYtAU
+0
-0
13.516 euros nòmina de la Sra Montilla
Anònim, 19/06/2010 a les 13:22
Els treballadors veurem rebaixat un 5% la nostra nòmina però el senyor Montilla i senyora no



http://www.youtube.com/watch?v=W6pLX4FYtAU
+0
-0
Molts nervis a can sociata
Guillem Fornells, 19/06/2010 a les 13:11
A veure , el Montilla es demagog o no sap entendre el missatge clar i intel.ligent d´en Mas. Ningú parla de amagar-se del seu independisme, sols diu que Catalunya encare no está madura per un referendum d´independencia l próxima legislatura. Mes honest , que no velent, un politic ja no pot ser. Pero que vol dir que vinguin de cara ..... que estem al Far West ?. Quin petit president tenim !
+0
-0
No cal passar-se
Araki, 19/06/2010 a les 12:41
Això de la locució llatina, tampoc no cal fer-ne un gra massa dient que Montilla l'hauria pronunciada si fos un estrateg militar. No em sembla just demanar-li al Molt Honorable tantes coses, que ja en té prou amb administrar una diputació grossa, els quinze sous de la seva dona, en Carod i en Saura, l'escola alemanya de quatre fills, els Capitans del Baix i el ZP, els hotels de Barcelona que es fan i es desfan... En aquest cas en concret, crec que hauria estat més que suficient de demanar-li que hagués fet la secundària, només.
+0
-0
Pobre Monti..
PPCC, 19/06/2010 a les 12:26
jajaj molt bona Monti!!





//*//
+0
-0
Monti, iluso:
John Wayne contra los indios, 19/06/2010 a les 12:06
¿Pero, cuándo un independentista ha ido de cara? Aaaaay...

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: