Marina Llansana. Foto: Osona.com.
Marina Llansana desapareix de la política activa catalana. Ella mateixa ha confirmat que no formarà part de la candidatura republicana a les properes eleccions al Parlament, en el qual és diputada des de 2003. Contniuarà amb l'activitat de partit a la seva comarca de l'Anoia i, potser, en algun òrgan nacional d'ERC.
Aliniada amb el sector de l'expresident Josep Lluís Carod Rovira, aquesta jove diputada va exercir el càrrec de portaveu del partit durant alguns anys. La seva supervivència d'ençà la davallada de Carod ja ha estat una mena de pròrroga.
Com es recordarà, l'actual líder del partit, Joan Puigcercós, va manfestar al seu cercle proper, arran de la crisi de lideratge de fa dos anys, que Llansana havia de ser apartada del càrrec. I finalment ha estat així. En declaracions a
www.anoiadiari.cat , Marina diu que la decisió d'anar-se'n ha estat difícil perquè la política "absorbeix i enganxa".