Quico Sallés/Bellaterra | Actualitzat el 15/05/2010 a les 13:13h

Mas: «Zapatero i el Constitucional són una amenaça per a Catalunya»

El líder de CiU recorda davant el Consell Nacional del partit  que “post festum, pestum” i demana que els socialistes canviïn el president espanyol per sortir  de la crisi econòmica. Crida a Catalunya a “combatre - pacíficament- qualsevol sentència que retalli l'Estatut".
Artur Mas en la intervenció d'aquest migdia davant el Consell Nacional de CiU. Foto: QS/Nació Digital


“Post festum, pestum” - Després de la festa, la fetidesa. Amb aquesta frase ha començat el líder de CiU, Artur Mas, la seva dura intervenció davant el Consell Nacional de Convergència aquest matí a Bellaterra.  Mas ha carregat fort contra les mesures decidides per l'executiu espanyol i català per retallar el dèficit quan porten “anys de festa econòmica”. “Els que abanderaven les polítiques socials, ara les arrien, els que eren els salvadors de les polítiques socials, ara en són els botxins” ha sentenciat.

 El cap de files convergent ha comparat Rodríguez Zapatero amb el Tribunal Constitucional: “Tots dos estan igual d'amortitzats i tots dos són una amenaça per Catalunya i la seva economia”. Així mateix ha advertit que si volen comptar amb l'ajuda de CiU per aplicar les mesures anticrisi dels socialistes espanyols i catalans “no els donaran cap xec en blanc”. “Han enganyat a la gent i han amagat la realitat econòmica” ha clamat.

Mas ha demanat al PSOE que faci “una reflexió interna” i canviï el seu líder. “És una qüestió de credibilitat” i “és un conductor amb qui ningú vol anar al seu cotxe, ni els seus amics” ha ironitzat. 
 
Crida al combat pacífic

Pel que fa al ple que celebrarà el Constitucional per deliberar sobre la sentència de l'Estatut el proper dimecres ha emès una “advertència, no una amenaça: Catalunya haurà de combatre nacionalment, política i democràtica qualsevol resolució que retalli el text refrendat pel poble català”. “No és un combat per una norma, és un combat per la nostra dignitat com a poble” ha  reblat.

Dimissions, amortitzacions, combat i botxins. Com deia el periodista Maxi Olariaga “Pots festum, pestum.., va dir el romà i sobre el seu cap es van abatre les columnes del Capitoli polvoritzades per la fam dels homes de l'est que fugien del fred i la misèria”. 

Navega per les etiquetes

sentència estatut

COMENTARIS

+0
-0
CDC i l'amenaça...res a veure?
Jaume Tàrrega, 16/05/2010 a les 10:50
Què és una amenaça per a Catalunya, el TC o els qui vau acceptar un joc en què res no estava assegurat per a Catalunya i on el més probable és que acabaríem en aquest atzucac. Jo recordo ser insultat greument per gent de CDC l'any 1978 per avisar precisament del que tenim avui.
+0
-0
¿Seguro Mas?
XxX, 16/05/2010 a les 09:38
¿Son una amenaza? Entonces ¿por qué pactas con los sociatas en cuanto tienes ocasión? De hecho el "estatutet" ese fue cosa tuya y de Zapa...así que vete a vender la moto a otro sitio, que se te ve el plumero...campeón...
+0
-0
Mas va pactar l'Estatutet de la Moncloa
Marcel, 16/05/2010 a les 08:50
Necessitem una gran candidatura independentista transversal per lluitar contra l'autonomisme. Cal tancar urgentment trenta anys d'enganys. Per història i dignitat, vegeu:
http://perabonspatricis.blogspot.com
+0
-0
Ni ha que els hi agrada perdre el temps amb ximpleries!
Vicenç Ramoneda i Ullar, 15/05/2010 a les 15:19
Ni ha que els hi agrada perdre el temps amb ximpleries!

Que ens vols fer creure que ens ha d'importar el TC o l'estatutet?

Que no hi ha ningú a Catalunya que l'importi ni cap TC ni cap estatutet, nanu!

Visca la Constitució Catalana!
Visca la llibertat!
Visca Catalunya Estat!
+0
-0
Només ????
Núria, 15/05/2010 a les 13:46
A qui volen enganyar! Oblida tot l'estat ESP-gobiernos de ESP en pes? I l'oligarquia boicotejadora que ensenyen constitucions? I la casta funcionarial que brinda amb xampan? I el ministerio de Cultura que primer ens espolia i despres ens roba perquè no podem pagar per mantenir la nostra cultura? I un estat de dret que només mira cap a un costat i fa fer paseillos repugnants només amb uns i mai als altres? amb ANacionals records d'inquisicions passades i TC que neguen la democràcia i el vot? ZP és el nostre problema i el PP no i l'estat ESP-Gobiernos de ESP no?. El nostre problema és haver de viure sota un estat que ens és enemic i no ens dóna com ha de fer qualsevol estat ni benestar ni felicitat. Farts estem com a ciutadans d'haver de viure permanentment i sense futur defensant-nos del que se suposa és el nostre estat. Amb la Independència perd de vista tots els ZP's .... o ens vol fer creure que la crisi és només problema del ZP i no d'un estat ESP-Gobiernos de ESP que només sap espoliar i pagar cacics que paguen vots i Cajas CAstilla la Mancha que són tapats i hem de pagar.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: