Quico Sallés | Actualitzat el 09/04/2010 a les 00:10h

El Constitucional debatrà la sentència de l'Estatut el 14 i el 15 d'abril

Tot i que no serà un ple monogràfic sobre el text català, els magistrats votaran l'esborrany de la ponent Elisa Pérez Vera.

Enèsim intent o maniobra jurídica. El cas és que el Tribunal Constitucional ha convocat un ple pels dies 14 i 15 d'abril que estudiarà els recursos presentats contra l'Estatut, segons han explicat fons jurídiques a l'Agència Catalana de Notícies. El dubte és si aquesta reunió suposarà enllestir la sentència definitiva després de tres anys i mig des que el Partit Popular, el defensor del poble i altres organismes la recorreguessin.
D'entrada, no serà l'únic tema que els magistrats tindran sobre la taula i no es tracta per tant d'un ple monogràfic per acabar de desencallar la qüestió de l'Estatut. Els magistrats deliberaran sobre el text que presentarà la ponent, Elisa Pérez Vera i després es votarà, sense saber encara si serà la votació definitiva.

La llarga història judicial

El primer recurs que es va presentar contra l'Estatut va ser el que va ser interposat per centenar de diputats del PP, de més de 400 folis, que es va presentar el 31 de juliol del 2006. Anava dirigit contra 114 dels 223 articles del text, nou disposicions addicionals i tres disposicions finals, la meitat del cos del nou Estatut.

El text interposat pels populars assenyalava que l'Estatut vulnerava la Carta Magna espanyola i se centrava especialment en el preàmbul – on l'aspecte més polèmic és la definició de Catalunya com a nació-, el dret i deure de conèixer el català, la relació bilateral entre Catalunya i l'Estat, el blindatge de competències i el sistema de finançament i els articles referents al Poder Judicial.

La sentència de l'Estatut podria aparèixer després de gairebé quatre anys de deliberacions marcats pels intents d'un i altre bàndol per decantar l'equilibri de forces al seu favor. Tan bon punt es van presentar recursos, va començar la batalla de recusacions contra magistrats del Tribunal Constitucional (TC) per apartar-los de les deliberacions i assegurar la majoria aritmètica al ple del TC.

Dues baixes han fet trontollar l'empat de sis membres del sector progressista i sis del sector conservador i han reduït a deu el nombre de magistrats que han decidit sobre l'Estatut. El progressista Pablo Pérez Tremps va ser recusat pel PP adduint que havia col·laborat amb el Govern en els preparatius de l'Estatut, i el conservador Roberto García Calvo va morir el 2008. Cap dels dos ha estat rellevat, de manera que en la recta final els sectors progressista i conservador han comptat amb cinc membres cadascun en els debats sobre l'Estatut.

Navega per les etiquetes

sentència estatut

COMENTARIS

+0
-0
Que sentenciïn a ca seua.
Despertaferro, 09/04/2010 a les 14:21
Que sentenciïn a ca seua.

no veuen que ja no acceptem textos que ens facin esclaus?

+0
-0
Qui vol l'Eststutet" ?
Àngel, 09/04/2010 a les 12:45
Compatriotes,

Des del grup ACTE DE SOBIRANIA considerem que:

* la sentència del TC sobre l’Estatut, pel sol fet de tocar una sola coma, liquida taxativament la possibilitat que la nació catalana pugui exercir la seva sobirania en el marc legal de l’Estat espanyol.
* els partits catalans instal·lats en les poltrones del Parlament i del Govern de la Comunitat Autònoma de Catalunya, ni tan sols han sabut unir-se per defensar aquesta minsa legalitat davant l’incompliment dels pactes, la burla sistemàtica de la llengua catalana, l’espoli fiscal, la invasió de competències, les inversions i els traspassos acordats.
* els espanyols, per fi, han liquidat el pacte constitucional del 1978 que, recordem-ho, per una banda fou imposat amb amenaces de tota mena i per l’altra, fou acceptat, de mala gana i com a mal menor, per una part del poble català, que avui representa una minoria.
* el poble català, a la vista del que ha passat durant els darrers anys, ha decidit exercir pel seu compte el dret a l’autodeterminació convocant una Consulta Popular sobre la Independència de Catalunya

Per tot això i vint-i-set arguments més, el Grup ACTE DE SOBIRANIA, que ja va enterrar l’Estatut el dia 11 de juny de l’any passat, proposa als CATALANS DECIDITS trobar-nos el mateix dia de la sentència a la plaça de Sant Jaume a les 8 del vespre, per celebrar-ho amb:

* un BRINDIS per la INDEPÈNDÈNCIA DE LA NACIÓ CATALANA (*)
* Un BRINDIS de SUPORT als organitzadors dels municipis que celebraran la CONSULTA POPULAR SOBRE LA INDEPENDÈNCIA DE CATALUNYA el proper diumenge 25 d’abril.
* Un BRINDIS de CRIDA als centenars de milers de CATALANS DECIDITS, que ja han votat SÍ a la CONSULTA POPULAR SOBRE LA INDEPENDÈNCIA DE CATALUNYA, a organitzar-se per enviar els seus delegats a la CONFERÈNCIA NACIONAL PER LA INDEPENDÈNCIA DE CATALUNYA que se celebrarà aviat (**)

Us hi esperem!!!

UN PAÍS LLIURE, UN PAÍS MILLOR

Grup Acte de Sobirania

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: