Quico Sallés/Barcelona | Actualitzat el 21/03/2010 a les 13:10h

Reagrupament tanca files amb Carretero

Bat aclaparadorament el sector crític, i convocarà les primàries amb llistes el mes de juny. La 2na Assemblea de la formació sobiranista presenta la Constitució Catalana.



Lideratge i recordar Federica Montseny, "O matem nosaltres, o ens maten ells".La segona assemblea de Reagrupament ha tancat files amb Joan Carretero, es collint una nova Junta Nacional de la formació que permetrà vertebrar la transció d'associació a partit polític. 1352 reagrupats s'han reunit aquest diumenge al Palau de Congressos de Barcelona per decidir com elaborar les llistes i aprovar la Constitucio catalana que ha estat presentada Antoni Abat.

Després d'una presentació de Joan Laporta, que ha aixecat els ànims amb un clar "mentalment sóc reagrupat, però cap acció política". Missatge gens críptic pel qual Laporta demana la conversió de Reagrupament en partit, per acabar de definir la seva postura electoral. A la vista de les especulacions dels passadissos del Palau de Congressos, en l'horitzó es veu Joan Laporta, número 1 per Barcelona i Joan Carretero, número 2 per Girona.

Carretero, fidel al seu estil, ha deixat clar en els dos discursos que ha pronunciat que el projecte no és fàcil. "No vull enemics amb mi" i "prepareu-vos que els atacs seran terribles". Crist d'independència, independència han tronat en un auditori absolutament lliurat a la causa.

El sector crític, plega veles

El sector crític liderat per Emili Valdero ha estat vençut de manera aclaparadora. Joan Carretero ha imposat el seu sistema de confecció de llistes. Un mecanisme que s'acabarà amb unes eleccions primàries el proper mes de juny. Quatre urnes, una per cada província, on cada candidat proposarà la seva llista. Això és no seran unes primàries nominals, com proposva el sector crític, sinó a base de llistes tancades, sotmeses a un reglament, però de lliure concurrència.

Constitució Catalana

El Doctor en Dret, Antoni Abat, ha presentat la Constitució Catalana. Un document constitutiu a l'americana que articula jurídicament un estat propi. Un text amb 26 articles que regula els drets i deures de l'Estat i que seria el final del camí dels objectius i de Reagrupament en si mateix.

Joan Laporta, Antoni Margarit, Salvador Cardús i Víctor Alexandre en la fila 0 de l'Assemblea. Foto: QS/Nació Digital

Patums

L'assemblea de Reagrupament ha rebut la visita de noms de l'entorn nacionalista. L'historiador Joan Baptista Culla, el sociòleg Salvador Cardús, el filòleg Toni Strubell i una acalorada salutació, via mediàtica del cirurgià Moisès Broggi.

Navega per les etiquetes

reagrupament

COMENTARIS

+0
-0
A QUE ES FANTASTIC
atlasac, 22/03/2010 a les 11:10
A QUE ES FANTASTIC EL BARÇA!!!.- també amb el vostre VOT podriem demostrar al món sancer, que també podem tenir un equip Polític propi, tant bó o més que el BARÇA, amb un PRESIDENT i un Carretero=Messi i segur, segur, que també tindriem a l´entrenador, i tots nosaltres empenyent-los i disfrutant, (encara que s´ens col-le algú)acàs NO TINDRIA VALOR... poder dir.... JO, JO, sóc SOCI FUNDADOR!!! de REAGRUPAMENT...A QUE SI!!!!
+0
-0
La Constitució Catalana.
Oleguer Erill, 22/03/2010 a les 11:08
Els sis primers articles de la proposada Constitució per Reagrupament, els dono el meu suport, són un bon punt de sortida cap a l'èxit de l'emancipació dels lligams amb imperis decadents que ens ofeguen. Bon camí per proclamar l'Estat Català.
+0
-0
CONSTITUCIO CATALANA
Santi Gual, 21/03/2010 a les 17:24
Als diaris he llegit crítiques i insults personals, pero ni una sola crítica al programa "Organitzant el nostre futur lliure" i la CONSTITUCIO CATALANA, això vol dir que anem bé i fem molta por. Aquestes eleccions 2010 tindrem una sorpresa molt, MOLT agradable. Hem de tenir clar que REAGRUPAMENT és el catalitzador d'aquest moviment Patriota d'alliberament nacional, els nostres veritables enemics son PSC i PP. Amplis sectors de CIU, ERC i ICV s'uniran quan arribi el moment. Pero Rcat és l'únic que pot encendre la metxa. Visca Catalunya lliure

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat
Vés a: Furvus 2008: bellesa feréstega

Furvus 2008: bellesa feréstega

Vinyes Domènech és un dels cellers que mes han contribuït en l'èxit de prestigi i vendes dels últims anys dels vins de la DO Montsant



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: