Gironainfo.cat | Actualitzat el 16/03/2010 a les 16:37h

La Diputació de Girona s’adhereix al Manifest d’alcaldes pel temporal

Enric Vilert també ha anunciat que s'avaluaran els danys i es treballarà per ajudar als ajuntaments d'acord amb la disponibilitat de pressupost.

El Ple de la Diputació de Girona ha aprovat per unanimitat l’adhesió al Manifest d’alcaldes pel temporal de neu del 8 de març de 2010 que ja ha estat signat per la majoria de municipis de les comarques gironines. El manifest demana a les companyies elèctriques que assumeixin la seva responsabilitat en la manca de subministrament energètic, i al Govern de la Generalitat, que obri línies d’ajut econòmic per fer front a les despeses extraordinàries.

Amb referència a les actuacions futures que la Diputació portarà a terme per ajudar els municipis, el president de la Diputació ha assenyalat que es farà una avaluació dels danys soferts i es perfilarà un tipus d’ajut d’acord amb la disponibilitat pressupostària. Enric Vilert ha assenyalat que “la nevada ha estat un fet extraordinari que requerirà un esforç extraordinari per part de la Diputació”.

Vilert ha recordat que actualment ja està oberta la línia d’ajut per a actuacions en matèria forestal, que té per objectiu principal la prevenció d’incendis i que consta d’una dotació econòmica aproximada de 700.000 euros, a la qual poden accedir ajuntaments i associacions de defensa forestal.

El president de la Diputació també ha avançat que un dels objectius prioritaris serà treballar per minimitzar els efectes negatius que la nevada pugui tenir de cara al turisme de Setmana Santa.

Pel que fa al Manifest d’alcaldes, Vilert ha afirmat que amb aquesta adhesió es vol donar suport als municipis afectats per la nevada i sumar-se a les seves reclamacions. Ha lloat el treball fet pels municipis en els darrers dies a l’hora de fer front a les conseqüències de la nevada i ha recordat també que el Servei de Xarxa Viària de la Diputació va treballar intensament per mantenir operatius els 700 km de carreteres secundàries que gestiona, la totalitat de les quals, tot i que la nevada va ser dilluns, dimarts eren transitables (a excepció de la carretera de Madremanya, la GIV 6701, on havien caigut diversos arbres).
 

Navega per les etiquetes

neuDiputaciónevadaneu,nevada

COMENTARIS

+0
-0
Rapidesa
ondiatu, 17/03/2010 a les 08:41
Ràpid el noi, Eh!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat
Vés a: Furvus 2008: bellesa feréstega

Furvus 2008: bellesa feréstega

Vinyes Domènech és un dels cellers que mes han contribuït en l'èxit de prestigi i vendes dels últims anys dels vins de la DO Montsant



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: