Nació Digital | Actualitzat el 12/03/2010 a les 14:15h

El cap dels Mossos de Figueres, suspès per «fugir» de la nevada

Suspensió fulminant de l'inspector cap per marxar en plena crisi.

Suspès de sou i feina per abandonament del lloc de treball. Així és com s'ha quedat l'Inspector cap de l'Àrea Bàsica Policial de Figueres, Ferran Gómez, que, segons ha pogut saber l'Agència Catalana de Notícies, hauria marxat de la comissaria en plena crisi per la nevada d'aquest dilluns.

Es dóna la circumstància que una de les zones més afectades va ser La Jonquera, i que la seguretat ciutadana del municipi depèn de l'inspector Gómez. És per això que, aquest dimecres a la tarda, dos agents de la Divisió d'Afers Interns (DAI), que depèn directament de la Direcció General de la Policia, han retirat fulminantment la placa i la pistola al màxim responsable de l'ABP. Les funcions de Gómez ja són assumides pel sotscap de l'ABP.
 Ara, l'inspector està a l'espera de la resolució de l'expedient per saber quina serà la sanció definitiva per la negligència d'aquest dilluns.

La Direcció General de Policia (DGP) ha precisat que tot i l'absència de Ferran Gómez, la zona de La Jonquera no va quedar desatesa i els comandaments inferiors van assumir les responsabilitats del seu cap per coordinar el dispositiu policial davant els efectes de la nevada.

L'Àrea Bàsica Policial de Figueres comprèn els municipis d'Algullana, d'Albany, Avinyonet de Puigventós, Bàscara, Biure, Boadella d'Empordà, Borrassà, Cabanelles, Cabanes, Cantallops, Capmany, Cistella, Colera, Darnius, Espolla, el Far d'Empordà, Figueres, Garrigàs, Garriguella, La Jonquera, Lladó, Llançà, Llers, Maçanet de Cabrenys, Masarac, Mollet de Peralada, Navata, Ordis, Palau de Santa Eulàlia, Peralada, Pont de Molins, Ponts, el Port de la Selva, Portbou, Rabós, Sant Climent Sescebes, Sant Llorenç de la Muga, Santa Llogaia, la Selva de Mar, Siurana, Terrades, la Vajol, Vilabertran, Vilafant, Vilamalla, Vilamaniscle, Vilanant i Vila-sacra.

Situació complicada a La Jonquera arran del temporal de neu

A La Jonquera, es van viure una de les situacions més caòtiques a les comarques gironines arran del temporal. En tractar-se d'una localitat transfronterera, centenars de camions i vehicles es van quedar atrapats per la neu i van haver de fer-hi nit amb temperatures gèlides. El pavelló poliesportiu es va habilitar perquè finalment 600 persones hi poguessin passar la nit, tot i que de seguida els serveis municipals i voluntaris es van veure desbordats. La majoria eren grups de turistes, principalment francesos, que pretenien creuar la frontera i han estat sorpresos pel temporal. Els serveis municipals van repartir entrepans calents i mantes.

Els habitants del poble també es van veure afectats per la falta de subministrament elèctric. Als carrers del municipi s'evidenciava la duresa de la nit i matinada de dimarts. Cotxes colgats per la neu, molts comerços tancats i, els que bonament funcionaven, ho feien amb l'ajuda de grups electrògens. Propietaris d'establiments de l'hosteleria patien per no donar servei als seus clients i perquè no es fes malbé els aliments de les neveres i congeladors, mentre que altres optaven per tancar directament en no poder fer funcionar el seu negoci.

Els aparcaments també es van omplir de seguida des de dilluns a la nit, quan França va decidir no aixecar la restricció al trànsit. Això va provocar que fins a uns 4.000 camioners es quedessin atrapats als diferents estacionaments del municipi. Qui tampoc donava a l'abast per fer front a la situació van ser les màquines llevaneu, que intentaven netejar a contrarellotge les carreteres i auxiliar els conductors atrapats.

Entre els camioners, hi havia un sentiment d'abandonament per la manca d'informació, un cop els Mossos d'Esquadra els obligaven a sortir de l'autopista i esperar en un dels aparcaments o bé en una àrea de servei.

L'endemà dimarts a la tarda, després del restabliment parcial de la circulació a l'autopista AP-7, es van registrat fins a 50 quilòmetres de cua, que arribava fins a la sortida de Girona nord. També hi havia una gran retenció, de 26 quilòmetres, fins a Figueres, a la N-II. Interior i l'Estat van culpar França d'aquest col•lapse per només obrir un carril per la part nord-catalana.

 

Navega per les etiquetes

nevada

COMENTARIS

+0
-0
trista desolada patria
synera, 12/03/2010 a les 19:51
Aixo es un lider! fugir del vaixell abans no s'enfonsi!
Els francessos van prohibir circular els camions ja diumenge al vespre... potser si algu ho hagues fet aqui, s'haurien estalviat molts colapses.
+0
-0
Fugir del tripartit
Pepet, 12/03/2010 a les 15:13
No serà que va fugir del tripartit en comptes de fugir de la nevada?

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat
Vés a: Furvus 2008: bellesa feréstega

Furvus 2008: bellesa feréstega

Vinyes Domènech és un dels cellers que mes han contribuït en l'èxit de prestigi i vendes dels últims anys dels vins de la DO Montsant



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: