Procés català

Mas, al Financial Times: «Per ser independents, hi ha unes quantes coses que encara no tenim»

L'expresident de la Generalitat expressa en una entrevista al rotatiu britànic que el debat és "com exercir" el dret a l'autodeterminació

| 06/10/2017 a les 17:18h
Arxivat a: Política, referèndum, Artur Mas, Financial Times, independència real, 1 d'octubre, Generalitat, procés català
L'expresident de la Generalitat Artur Mas, votant l'1-O | ACN
L'expresident de la Generalitat Artur Mas ha assegurat en una entrevista al Financial Times que Catalunya no està preparada per a la "independència real", segons les paraules textuals que consten en la versió digital del rotatiu britànic. En unes reflexions que impacten en el debat intern al Govern, Mas s'ha mostrat prudent davant de decisions precipitades: "Per ser independents, hi ha unes quantes coses que encara no tenim". L'expresident es refereix al control de les infraestructures, de duanes i fronteres, la Hisenda pròpia o l'administració de Justícia. "Fins que això no sigui operatiu, la independència no és real", ha afirmat.

L'oficina de l'expresident, en un comunicat, assegura que el Financial Times "reconeix" que el titular es prestava a males interpretacions i que s’han mostrat disposats a canviar-lo i neguen que qüestionés en la conversa amb el periodista la "independència real".

Decisions a prendre

En la conversa amb el rotatiu britànic, un dels més influents del continent, Mas exposa que el debat és "com exercir" el dret a l'autodeterminació. "Ens hem guanyat el dret a ser un país independent. La qüestió és com exercir aquest dret, i aquí òbviament hi ha decisions que s'han de prendre". "No es tracta només de declarar la independència sinó de convertir-se en un país independent", apunta Mas en l'entrevista.

Les declaracions de l'expresident de la Generalitat arriben poques hores després que Carles Puigdemont hagi demanat comparèixer dimarts a la tarda al Parlament per explicar l'aplicació del resultat de l'1 d'octubre. Aquest divendres, el conseller d'Empresa i Coneixement, Santi Vila, ha argumentat en un article al diari Ara la necessitat que "les dues parts [del conflicte polític] no prenguin decisions unilaterals". La fórmula per fer vinculant el resultat del referèndum genera debat al Govern i també entre les forces parlamentàries que li donen suport.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

D.U.I
Anònim, 06/10/2017 a les 17:27
+23
-7
O la noticia es falsa o el Mas esta tarat.
Os han engañado
Anònim, 06/10/2017 a les 17:30
+32
-16
Se veia venir esto y al final saldremos perjudicados todos los catalanes con la fuga de empresas que ya no querran volver. Le han visto las orejas al lobo y os han utilizado.
Ahora porque no os manifestais contra esto?
Caram caram
Vatua l'olla, 06/10/2017 a les 17:35
+24
-7
Torneu a seguir als polítics, torneu.
Sinvergonya!
Anònim, 06/10/2017 a les 17:46
+31
-12
Un traïdor més!

M'ha partit la cara la guàrdia civil per anar a defensar les urnes il·legals i ara em dius que no seré independent. Tot el cap de setmana dormint al terra d'un col·legi i ara resulta que tot això era broma?

Mentider! Demà estic afiliat a la CUP.

Mas
Anònim, 06/10/2017 a les 17:46
+11
-1
si us plau, jo vull veure comentaris
Mas es menos
Perplex Processista Perpetu, 06/10/2017 a les 17:47
+24
-6
Potser es pensa que dient aquestes bestieses li rebaixaran els cinc milions de multa. Això sí: són molt més de trenta monedes de plata.
Aquesta qui és?
Anònim, 06/10/2017 a les 17:49
+24
-4
La puta o la Ramoneta?
?
Anònim, 06/10/2017 a les 17:49
+26
-5
Per tant, ell devia votar no, no? En cas contrari, de què va? Ens han près el pèl? Els convergents es van sumar al carro de la independència per fugir de la comissió d'investigació, dels casos de corrupció? Què signifiquen aquestes declaracions ara?
És vergonyant!!
Alerta Mas!!!
via fora, 06/10/2017 a les 17:49
+10
-9
El president Mas va dir que no passaria a la historia com un traidor. Jo m'ho vaig creure i ho recordo. Som un sol poble i hem d'anar units.
Jojojo
Anònim, 06/10/2017 a les 17:50
+18
-4
Jojojojo jojojo
Fría estona que no tornava a escriure jojojojo
ho sabien
Anònim, 06/10/2017 a les 17:52
+24
-6
Ja va fer bé la CUP en apartar al Mas. Ells ho sabien. Hem votat ( i rebut hòsties) per res?
Pas al costat
Anònim, 06/10/2017 a les 17:52
+17
-9
Sr. Mas voste va fer un pas al costat oi, el nostre govern sap molt be el que te que fer.
Dons caladet i mut a la gabia.
Jajajajajajaja
Anònim, 06/10/2017 a les 17:55
+23
-9
Hasta el mesías lo reconoce!!!
La Gran Burgesia Catalana!!!! des de Ferran el catòlic fins avui.
Anònim, 06/10/2017 a les 17:57
+22
-4
La Gran Burgesia Catalana!!!! des de Ferran el catòlic fins avui.
Toda era una gran mentira
Anònim, 06/10/2017 a les 17:59
+24
-7
Ya se van destapando y quitando caretas.
Puta i Ramoneta convergent
Kliks, 06/10/2017 a les 18:10
+18
-5
Els forts de convergència tenen por i volen tornar a puta i Ramoneta amb el capital polític de l 1Octubre. No tornem a repetir L error del 9N i caure en balls de bastons entre sobiranistes. El compromís era DUI que tothom estigui molt al cas de qui està fent tombar L opinió pública amb això . Ja hem votat
El PDeCAT, tornant amb la puta i la Ramoneta
Anònim, 06/10/2017 a les 18:10
+18
-4
El PDeCAT ja és mort abans de participar en unes primeres eleccions.

No és res d'estrany que Puigdemont no en vulgui saber res del partit, ell ja els coneix.
Oi qu'aixó va de frenada i marxa enrrera?
Escarxa, 06/10/2017 a les 18:13
+20
-2
Pareix que s'està desinflant el globus i la rara sui géneris unió pro independencia...i ara qué?
Frustración
Anònim, 06/10/2017 a les 18:20
+26
-9
Os mandan a la calle a dormir un fin de semana en el suelo de un colegio para hacer un burdo e ilegal referéndum y ahora salen con esto. A esta gente habéis votado. Ahora os los coméis con patatas y cuando empiecen las revueltas los de la CUP, llamáis a la Guardia Civil. Que los mossos están de vacaciones desde hace un tiempo y las juventudes exaltadas tienen que expresarse.
Més burro, impossible
Anònim, 06/10/2017 a les 18:24
+20
-9
" "Per ser independents, hi ha algunes coses que encara no tenim". L'expresident es refereix al control de les infraestructures, de duanes i fronteres"

Es que aixó no ho tens mai abans de ser independent, ho tens després.

Serà burro!
botifler incoercible
jordi jordi, 06/10/2017 a les 18:30
+24
-11
En acabat de dir el dos-mil dotze que el nacionalisme era minoritari i fer d'això un argument a favor de l'estat d'ocupació; de nomenar conseller de justícia el fiscal que va actuar d'ofici contra la consulta d'Arenys; de xarnegar i fer xarnegar en espanyol i anglès, i de dir que l'espanyol és patrimoni de Catalunya; i en acabat del frau del 9-N, res més conseqüent i previsible de part d'aquest botifler incoercible i caragirat, que aprofitar tota ocasió per voler fer ajornar ad infinitum la independència de la nostra regió de la Catalunya ocupada.
Espero que els qui hagin posat cap cèntim a la guardiola de resistència els retirin avui mateix, fora que els tresorers es comprometin a no donar-li'n cap. En previsió que de la traïdoria, caldria que els altres que se'n puguin beneficiar aclarissin si estan per la independència o pel processisme.
Val a dir, per si encara hi ha algú que no ho sàpiga, que la declaració d'independència és l'inici de la independència efectiva. En la culminació de la qual hi ha la proclamació. Sense declaració, mai no s'inicia efectivament, i tot són declaracions, mobilitzacions i mandangues.
????
Anònim, 06/10/2017 a les 18:32
+31
-6
Quina poca vergonya.
Sr Mas.
Anònim, 06/10/2017 a les 18:39
+36
-4
Vosté te un defecte molt català: parlar massa i de forma inocent. Per exemple quan quan va dir que es tenia que "ser astut": L'astúcia mai es declara, s'executa. Ara només faltava que ens sortis en plan "santividal". Donar munició al contrincant de forma gratuita sempre es una estupidesa. Aquesta nit a 13TV es fotràn un fart de riure amb vosté... Si es que no aprenem!
Me estoy volviendo loco.
Inadaptado, 06/10/2017 a les 18:40
+32
-18
Hay dos Arturs Mas, no? Uno, el que presidía la Generalitat, y otro, el Artur Mas ex presidente. Porqué sino, yo ya no entiendo nada.
Pero sí, tiene toda la razón, podéis proclamar la independencia, separatistas, y bailar una sardana, pero nadie os reconocerá, y todo lo que es infraestructuras, Hacienda, Justicia, fronteras, etc seguirá en manos de España. Estáis tan radicalizados, y tan llenos de odio, que estáis cegados. Y de hostia en hostia, hasta la hostia final, que probablemente os la deis ya contra la realidad.
Calma i tranquilitat
marc67, 06/10/2017 a les 18:52
+12
-15
Que ningú dubti que dimarts es prendrà le decisió més apropiada. Mentrestant calma i tranquil·litat i atents per si ens hem de mobilitzar. A veure si mentrestant a Madrid s'adonen que han perdut i comencen a actuar amb una mica de sentit comú ....
Un ejemplo claro
Anònim, 06/10/2017 a les 18:53
+16
-2
Si yo digo que a partir de hoy mi silla pasa a llamarse coche pero ni tiene ruedas, ni caben 5 personas no es un coche sigue siendo una silla. El nombre no hace a la cosa.
Me estoy volviendo loco.
Inadaptado, 06/10/2017 a les 18:56
+10
-6
Hay dos Arturs Mas, no? Uno, el que presidía la Generalitat, y otro, el Artur Mas ex presidente. Porqué sino, yo ya no entiendo nada.
Pero sí, tiene toda la razón, podéis proclamar la independencia, separatistas, y bailar una sardana, pero nadie os reconocerá, y todo lo que es infraestructuras, Hacienda, Justicia, fronteras, etc seguirá en manos de España. Estáis tan radicalizados, y tan llenos de odio, que estáis cegados. Y de hostia en hostia, hasta la hostia final, que probablemente os la deis ya contra la realidad.
L'equip de Mas ha publicat l'audio i aquest titular no és exacte
Anònim, 06/10/2017 a les 18:59
+10
-15
Mas diu que la independència real requereix un control d'infraestructures, hisenda, fronteres i forces de seguretat que faran la independència real i que s'hi treballa per a tenir-ho.

No comencem a perdre els nervis. Això és el que vol l'estat espanyol: dividir-nos, espantar-nos. Venen dies molt difícils, però a ningú li hauria d'estranyar. L'estat espanyol treurà tots els recursos per a retenir-nos i hem d'estar mentalitzats per actuar com fins ara, pacifica i decididament. Això va donar la independència a les Repúbliques Bàltiques, i independitzar-se de la URSS tampoc devia ser una empresa fàcil. Els espanyols tenen certes limitacions, com ara bombardejar-nos, que seria probablement el que els hi vindria de gust, però ningú no diu que ens portin l'exèrcit per fer-nos por només amb la seva presència.
La nostra calma és la seva desesperació.
Que?????????
Nicoleta, 06/10/2017 a les 19:02
+16
-1
Desidit.....cambio ...
Adeu .....Mas
Hola.......Trapero
Sius plau.....tornim les diners que he ingresan per la seva fiansa.
Fake, notícia FALSA
Anònim, 06/10/2017 a les 19:10
+13
-14
Atenció: aquesta és una notícia FALSA, ja s’ha publicat l’audio De la entrevista, i aquest titular no apareix per enlloc.
Molt de compta..!!!
Mai mes Artur MAS.
Anònim, 06/10/2017 a les 19:14
+14
-2
L'ànima de convergent no se la treu de damunt ni amb 300 anys de romandre a la paperera de la història. .!!!
Poca solta. ..Més que poca solta..!!!!
hem votat
Anònim, 06/10/2017 a les 19:26
+4
-13
Ara fa retallades a la independència. Per sort el nostre president es el senyor Puigdemont
Noticia desfasada i desmentida
Anònim, 06/10/2017 a les 19:30
+10
-10
Ara aquesta noticia ha quedat desfasada perquè el mateix Mas a mostrat l´àudio que ho nega.
Collons amb la Soraya!
Anònim, 06/10/2017 a les 19:34
+18
-3
El Financial també el controla la Soraya?
No entenc res...
Anònim, 06/10/2017 a les 19:40
+14
-1
Sincerament, no entenc les declaracions de l'Artur Mas. Si no estem preparats, perquè ens heu llençat fins aquí? Quin full de ruta hi ha? Quina estratègia? Si és per despistar, un 10. Com sigui veritat, una vergonya!
Deliri colectiu
Botifarra de ceba , 06/10/2017 a les 19:40
+14
-8
Bé amics, ja van caent.
La mentida no es podia sostenir mes.
Ni Catalunya està sotmesa ni castanyes en vinagre.

Arròs caldos !

Ja poc a poc anireu despertant del "DELIRI COLECTIU" al que vos han tingut sotmesos, i anireu obrint els ulls veient que de veres vos estava robant. (A banda de al reste dels espanyols el PP).

Que el de la peluca declare la DUI, que va a aconseguir una cosa segura, que tots els partits constitucionalistes es uneixen.
JA SABEM QUI ES QUI
Observador Anònim, 06/10/2017 a les 19:47
+6
-8
En tots els respectes.
Senyor Mas, amb vosté no haguèssim arribat aquí. Gràcies pels serveis prestats i doni suport al poble.
Menys mal que tenim un President en Puigdemont, que no ens fallarà.
I a qui no agradi, dues pedres!
Ho ha desmentit, error del FT.
Anònim, 06/10/2017 a les 19:54
+6
-4
Menys mal... però compte amb xerrar..., com els bascs que no diuen mai res, o com Junqueras que es pot estar mitja hora xerrant i no dir absolutament res.
estrctures d'estat
A. Duran, 06/10/2017 a les 19:58
+13
-1
Si no les tenim... que va fer quan encara era president?...vestirse de Moises?
Per eixemple ...
JTr, 06/10/2017 a les 20:44
+6
-1
Vergonya
Un, dos, tres, responda otra vez ...
Traïdor!!!
Anònim, 06/10/2017 a les 21:09
+7
-3
"Per ser independents, hi ha unes quantes coses que encara no tenim", no sé a quines coses et refereixes botifler però sí que sé el que encara no tens.....collons!!!!.
TOTALMENT FALS
Anònim, 06/10/2017 a les 21:28
+3
-9
En Mas ho ha desmentit i ha publicat la gravació de l'entrevista.
Astuto Mas
Mallorquí, 06/10/2017 a les 22:26
+7
-1
Ai, que vos han pres es pel, indepes...
JUAS, JUAS, JUAS!!!!
dany col·lateral
Viçent, 06/10/2017 a les 22:42
+8
-3
Si independència= diàleg; THEN Diàleg= independència. ¡¡ Ja Ja Ja Ja !!
Sucesionistes!!. Prepareu-vos per anar al supermercat. ¡Ah, i de pas treure diners del bancs !!!; perquè us va fer falta. ¡¡ Ja Ja Ja Ja !!
Jo m'he gastat 9.000 € en el rat i he obert un compte mirall a Madrid. ¡¡ Ja Ja Ja Ja !!
Molts dels que van votar per Hitler es van penedir. L'amenaça del apocalipsis està a la volta de la cantonada. !! JA JA JA JA !!
Quan portin al Parlament Europeu les fotografies falses i trucades amb photoshop, veuran els granujas que són. 'JA JA JA JA !!
Ein??, Mantristas mico temàtics??. TV3 de Catalunya: ""Rajoy, Franco i Feixistes. Rajoy, Rajoy, Rajoy i Rajoy. Franco, Franco Franco, Franco. Feixistes, Feixistes, Feixista"". ¡¡ Ja Ja Ja Ja !!
dany col·lateral
Viçent, 06/10/2017 a les 22:53
+2
-1
Si independència= diàleg; THEN Diàleg= independència. ¡¡ Ja Ja Ja Ja !!
Sucesionistes!!. Prepareu-vos per anar al supermercat. ¡Ah, i de pas treure diners del bancs !!!; perquè us va fer falta. ¡¡ Ja Ja Ja Ja !!
Jo m'he gastat 9.000 € en el rat i he obert un compte mirall a Madrid. ¡¡ Ja Ja Ja Ja !!
Molts dels que van votar per Hitler es van penedir. L'amenaça del apocalipsis està a la volta de la cantonada. !! JA JA JA JA !!
Quan portin al Parlament Europeu les fotografies falses i trucades amb photoshop, veuran els granujas que són. 'JA JA JA JA !!
Ein??, Mantristas mico temàtics??. TV3 de Catalunya: ""Rajoy, Franco i Feixistes. Rajoy, Rajoy, Rajoy i Rajoy. Franco, Franco Franco, Franco. Feixistes, Feixistes, Feixista"". ¡¡ Ja Ja Ja Ja !!
Mas ha desvetllat la gran enganyifa
Anònim, 07/10/2017 a les 02:00
+9
-0
...
La gran mentira.
Anònim, 07/10/2017 a les 11:30
+4
-1
Lo siento por el pueblo catalán, habéis sido gobernados por el partido mas corrupto de todas Europa durante cerca de 40 años, la familia mafiosa mas grande del mundo os ha mentido hasta mas no pòder, y que esperáis de sus delfines...

Lo que no entiendo es como todavía pensáis que algo de lo que os han dicho es cierto.

la independencia no nos hace ni mas felices, ni mas guapos, sólo hará aumentar las mentiras de estos gobernantes sin escrúpulos que intentan tapar sus miserias con gritos que ni ellos se creen.

Parad la locura soberanista y volved a la legalidad, si yo pudiera hacer algo, primero obligaría a los corruptos catalanes, que los hay y muchos, a que devuelvan lo robado, y luego seguimos hablando...

Suerte a todos.
Uns d`aqui altres d`alla, quina diferencia!!!!
Anònim, 07/10/2017 a les 14:17
+0
-0
Llegiu el que jo he llegit, dons es el mateix que es va fer en les ultimes votacions: La familia Mas tiene una cuenta en Liechtenstein, i tots a votar a ERC. Es mol difícil ser politic a casa nostre, el PP te mes de setzens imputats i tres som ministres del actual govern ( paraules de Cotarelo), i mira, Governant Espanya.
Prou!
Joan de Canyarmars, 07/10/2017 a les 17:45
+0
-0
Com a ex votant de CIU, ja fa dies vaig decidir no votar-los més. Ja hi ha Demócrates que son gent coherent i transparent. Ja en tinc prou de Mas, Vila i Pascal, em sap greu per Puigdemont i els altres que si que son coherents i transparents.