Referèndum

Confirmat: el Banc Sabadell aprova el trasllat a Alacant

El consell d'administració de l'entitat aprova el canvi de domicili social arran dels efectes de l'1-O i assegura que no comportarà moviments d'empleats

Adicae acusa l'entitat d'usar el procés per "ocultar" la seva situació econòmica "difícil" i la Intersindical-CSC denuncia la passivitat de CCOO i UGT per evitar la mesura

CCOO veu «d'absolut sentit comú» que bancs catalans es plantegin canviar el domicili social

| 05/10/2017 a les 18:15h
Arxivat a: Política, Banc Sabadell, referèndum, procés català
Edifici del Banc Sabadell | Adrià Costa
El consell d'administració de Banc Sabadell ha aprovat finalment el trasllat del domicili social a Alacant. L'objectiu del canvi -la decisió es produeix just després de l'1-O- seria garantir la seguretat jurídica que proporciona el marc regulador del Banc Central Europeu (BCE).

El trasllat de la seu social de Banc Sabadell podria efectuar-se en hores un cop s'hagi rebut "llum verda" per part del consell d'administració de l'entitat, sense necessitat de convocar una junta extraordinària d'accionistes, ja que, els estatuts de l'entitat catalana així ho contemplen. D'aquesta manera, el banc s'avançaria a la celebració del ple del Parlament de Catalunya del proper dilluns, en el qual es podria aprovar la declaració unilateral d'independència de Catalunya després del referèndum celebrat diumenge passat.

Segons el comunicat de l'entitat financera, l'objectiu és "protegir els interessos" dels seus "clients, accionistes i empleats", però assegura que "continuarà desenvolupant amb absoluta normalitat la seva activitat al servei de les empreses i les famílies en tots els territoris en els quals és present sota la supervisió del Banc Central Europeu i la regulació de l'Autoritat Bancària Europea". Així mateix, assenyala que "el trasllat de domicili social no comporta moviment d'empleats, atès que l'entitat disposa de seus corporatives i operatives en diverses ciutats d'Espanya i del Regne Unit".

Mesura arran dels moviments de l'Íbex35

Entre les ciutats candidates a acollir el domicili social de Sabadell hi havia, a banda d'Alcant, Madrid i Oviedo, que els serveis centrals de l'entitat, en qualsevol cas, seguirien ubicats a Barcelona. Les fonts consultades, explica Europa Press, han assegurat que la posició de liquiditat del banc no s'ha vist afectada per la incertesa política i econòmica a Catalunya, tot i que sí reconeixen que la volatilitat experimentada durant les últimes sessions borsàries ha despertat certa preocupació a l'entitat.

L'Íbex 35, el selectiu de la borsa espanyola que va tancar aquest dimecres amb la caiguda més important (-2,85%) des del 24 de juny de l'any passat amb el Brexit, ha obert de nou amb número vermells i s'ha deixat el 0,38%, situant l'índex en 9.926 punts. Tot i aquest descens inicial, en els primers minuts de la sessió, l'indicador recuperava el color verd superant la línia dels 10.000 punts. El Banc Sabadell s'ha disparat més d'un 3% en borsa després de conèixer-se que el seu consell d'administració es reunirà per analitzar el canvi del seu domicili social.

Crítiques des d'associacions i sindicats

De fet, l'Associació d'Usuaris de Bancs i Caixes Adicae ha acusat Banc Sabadell d'utilitzar el procés d'independència per "ocultar" la situació econòmica "difícil" que l'entitat travessa "fa anys". A parer de l'associació, la decisió de l'entitat, és "unilateral", "arbitrària" i "de caràcter polític", ja que, segons el seu president, Manuel Pardos, no hi ha "cap altra raó" que justifiqui la decisió del canvi de seu. Pardos ha recordat que els dipòsits estan garantits fins als 100.000 euros tant per la normativa estatal com per l'europea, per la qual cosa, resulta "injustificable" l'alarma social "generada" i a la qual han contribuït els anuncis "extemporanis" dels dirigents del Banc Sabadell i també de CaixaBank.

Al seu torn, la Intersindical-CSC -la segona força sindical de l'entitat a Catalunya- ha emès un comunicat en què lamenta que el banc "se sumi a l'estratègia instigada per l'estat espanyol, tot girant l'esquena a més d'un segle d'història de l'entitat i al seu arrelament al país" i afirma que la decisió se situa "dins de coordenades clarament polítiques". Així, el sindicat independentista lamenta que el secretari general de CCOO, Unai Sordo, faci "acompanyament de la política de la por" en afirmar que veu "d'absolut sentit comú" el trasllat i denuncia "la passivitat dels dos sindicats majoritaris espanyols, situats obertament a favor del règim del 1978 i sords al què la població catalana expressà a les urnes el passat 1 d'octubre".

Canvis de seu, però no trasllats d'empreses

El conseller delegat de Banc Sabadell, Jaume Guardiola, ja va afirmar després de l'11 de setembre d'enguany que hi hauria canvis de domicili d'empreses amb seu social a Catalunya. En aquest sentit, va aclarir que només parlava de "canvis de domicili només nominals" però no moure l'estructura empresarial "perquè, al final, hi ha unes inversions fetes i un entorn que ha propiciat que s'hagin fet aquestes inversions".
 

Edifici corporatiu del Banc de Sabadell a Barcelona Foto: ACN

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Aprofitan-to tot....
Nito, 05/10/2017 a les 15:20
+28
-14
A part d'un comentari que he fet en relaciò al canvi de localitat del Banc, m'he deixat que també convindrìa el canvi de nom del directius de la entitat.
Començen per el Sr. Guardiola ( millor i mes actual bateixarlo Sr. Hucha y aixì seguir marcan el pas a tot cognon català.
Confìo que així ho faran perque ho mana la "petitona" S.S.S.que no ha crescut mes, per el pes dels collons que tè.
Abur........
diners
Trucafort, 05/10/2017 a les 15:34
+53
-24
Jo ja he tret els meus estalvis. No amb el meus diners. Visca la repùblica catalana lliure
Al cap i a la fi
Anònim, 05/10/2017 a les 15:35
+34
-3
Bueno total que pagaràn impostos a Espanya.
Vaig a treura els estalvis
Anònim, 05/10/2017 a les 15:37
+35
-13
Els 47M€ i escaix els anire a buscar dema al mati a La Garriga
El infantilismo en la política
Nen preocupado , 05/10/2017 a les 15:38
+41
-22
Revolución de las sonrisas !! Es todo igual...pero con pasaporte catalán!! No es un golpe de estado, es democracia !! Europa y la ONU nos necesitan y quieren que seamos estado!! Seremos cómo Massachusetts porque lloverán albóndigas!!!

Elige tu mentira favorita.
Significat de la notícia
Berlin, 05/10/2017 a les 15:40
+47
-15
Veuen que la independència es un fet que ja no es pot aturar
Ja hauríeu de estar fora
JOSEPss, 05/10/2017 a les 16:13
+32
-15
Qui estigui en contra de les decisions del poble, que marxi i no fagi nosa, ja vindran gent interessada amb la part de pastís que perdreu , cada ciutadà a de ser responsable de aquí don vida(benefici,diners )
Vaya
Anònim, 05/10/2017 a les 16:17
+49
-5
Los del Sabadell también ejercen su derecho a decidir.
Moltes gràcies
Alacantí, 05/10/2017 a les 16:18
+39
-14
Mira que bé. Tota pedra fa paret que diuen per la terreta.
Gràcies a tots els independentistes. Alacant, la vostra germana xicoteta dels Països Catalans us agraïx que compartiu la gran prosperitat de l'imperi català.
Si voleu, podeu enviar ací unes quantes farmacèutiques i també la SEAT, que la cosa està fotuda per tot arreu amb la crisi.
Per cert, com que no voleu tampoc continuar a l'euro, podeu enviar tots els bitllets que us sobren. Al cap i a la fi, la setmana que ve, amb la nova república, us plourà la inversió del cel (no li ho digueu a ningún, però l'abad de Montserrat li l'ha promés a l'Oriol).
Òbviament
Lleidatà , 05/10/2017 a les 16:29
+31
-13
La gent que es pensaba ?Qualsevol independència pactada o no aporta durant uns certs anys inestabilitat econòmica.
Ho trobo normal,no es te que agafar por,estem preparats per construir un país desde 0.
Treure diners escalonadament
Anònim, 05/10/2017 a les 16:39
+37
-14
Tots els que tingueu compte al Sabadell, a treure els diners, encara que sigui escalonadament
Banc d Alacant
Anònim, 05/10/2017 a les 16:39
+31
-12
I canviaran el seu nom també?
Que facin el que vulguin, qui no vulgui estar aquí doncs que marxi.
Estaria molt bé que Espanya ens deixés també, ja...
Salut i república.
Canvi de nom
Anònim, 05/10/2017 a les 16:44
+37
-9

Ara es dirà Banco SABADEL.
Me alegro otro que ejerce su derecho a decidir
Anònim, 05/10/2017 a les 17:48
+25
-4
.
Passiu bé
Anònim, 05/10/2017 a les 18:37
+17
-13
Canvien de domicili perque saben que no podrán competir amb els bancs europeus que volen establir-se a barcelona si l'independencia prospera. Els de casa preferirem els bancs europeus pels seus millors tractes i només els hi queda poder "vendre" a espanya per salvar el cul.
hmm
Tomppa, 05/10/2017 a les 18:38
+22
-15
Em sembla bé, demà tancaré la meva compte corrent de banc sabadell ... m'encanta Sabadell i per això costa però desitjo i espero que bona gent de Sabadell poden crear un nou banc, un banc sense valors de feixisme.
"Pues buenu, pues adeu"
Coma, 05/10/2017 a les 18:44
+23
-9
Ja no n'era client, però els que en sou, si voleu, podeu quedar per anar a retirar fons a veure què tal respira la borsa quan s'ensumi la descapitalització de, posem per exemple:

250.000 clients x 1000 eur/client = 250.000.000 = 250M€ que volen en un dia.

i no parlem de LaCaixa, que fàcilment podria duplicar la xifra.

Alerta srs banquers, que el seu vot val per un i els dipositants tenim el poder de fer-los fer fallida.
Tengo una duda
Anònim, 05/10/2017 a les 18:47
+11
-8
¿Qué policía protegerá a las sucursales de los actos vandálicos?
No passa res
Anònim, 05/10/2017 a les 18:51
+16
-9
No passa res,nomes un canvi de seu fins que s'estabilitzi tot aqui.....de fet es bo ens comfirma que aixo es real i no s'atura.Be es bo pels que desitgem la republica catalana clar!!!
Salut
Jo hi tinc una hipoteca
Anònim, 05/10/2017 a les 18:53
+20
-10
Doncs mira millor, quan fem la DUI i ens facin fora de la UE i del sistema solar no tindran manera de cobrar-me-la.
Apa per llestos!
Para Alacantí
Anònim, 05/10/2017 a les 18:54
+19
-14
Hola,

Posiblemente el mejor comentario que he leído en este diario.

Y si ya sumamos el dinero que está entrando en Aragón en forma de depósitos, al final voy a ir hasta yo a pedir la independencia.

Que pasada!!!!

Suerte para todos.
Sedes
4x4, 05/10/2017 a les 19:04
+14
-9
Haber que marchen si somos independientes. PERO LAS QUE ESTAN A MADRID tendran que abrir SEDES EN CATALUNYA para poder operar . Y saldremos ganando nosotros TRANQUILS
Tranki
Nicoleta, 05/10/2017 a les 19:12
+11
-8
Tindrem cua de bancs per vindre aquí ....dirie mes...bofetades!!!!
Money
Petitona, 05/10/2017 a les 19:24
+13
-9
Los ciudadanos de Cataluña y sus depósitos somos un”caramelo” para cualquier Banco , harán cola para abrir.Podremos elegir y exigir.Segurisimo.
Ja tornaran
Anònim, 05/10/2017 a les 19:28
+10
-6
Ja se sap que el diner és poruc i aquests directius uns covards
Bon vent
Antoni Ferret, 05/10/2017 a les 19:34
+7
-7
Bon vent i barca nova, senyors.
Bé, almenys encara seran dintre dels Països Catalans.
EL MAMBO JA HA COMENÇAT
CARRILET, 05/10/2017 a les 19:35
+15
-13
Els que volíen mambo ja el tenen... i aquests sols son els primers compassos. Encara tindrem mès disgustos.
El proceso separatista en Quebec hundió la economía de la zona
Anònim, 05/10/2017 a les 19:37
+14
-11
El PIB quebequés no sigue el ritmo del resto de Canadá, mientras cae la población más productiva. Las empresas más relevantes y los bancos salieron de Quebec ante el primer referéndum.
En Quebec ya ocurrió ante la sola amenaza de independencia. Tras la victoria del PQ en 1976, los principales bancos canadienses trasladaron sus sedes de Montreal, centro financiero de Quebec, a Toronto. Nunca volvieron. Incluso el Banco de Montreal tiene hoy día, de facto, su cuartel general en Toronto, y no en la ciudad que le da nombre, pese a estar registrado allí.
Algo similar ocurrió con empresas y multinacionales. Según un informe del Instituto Económico de Montreal, entre 1978 y 1981 (con el anuncio del primero de los referendos), se marcharon 30 de las mayores empresas canadienses. Literalmente, abandonaron Quebec.
Pensamiento indepe
Anònim, 05/10/2017 a les 19:52
+11
-2
Pondremos dos tractores en la puerta del banco y así no se iran a Alicante.
Alicante nos roba.
sabadell
Anònim, 05/10/2017 a les 20:06
+5
-5
molt bé,tothom fa el que vol,per això demà mateix tancaré el meu compte corrent que hi tinc.
Adeu Banc de Sabadell
Nordest, 05/10/2017 a les 20:07
+6
-6
Ja que treieu la seu de Catalunya, jo treuré tots els diners que tinc en aquest banc.
CURA AMB LA GRAMÀTICA CATALANA
CARRILET, 05/10/2017 a les 20:07
+4
-2
Nito, per Déu. S'escriu, APROFITANT-HO.
Serem uns analfabets independents. La patria primer, esclar
Bon vent
Josep de Berga, 05/10/2017 a les 20:20
+6
-4
Demà mnateix el meu petit negoci deixa de treballar amb aquesta gent. Bon vent, però si us plau, canvieu el nom , que Sabadell és una gran ciutat i no es mereix que empastifeu el seu nom.
No ens equivoquem d'adversari!
Anònim, 05/10/2017 a les 20:23
+4
-2
Estic per la independència. I la meva primera resposta visceral és de clar rebuig a la decisió de banc Sabadell. Però, per altra banda, també entenc que amb tot aquesta incertesa vetllin pels seus interessos (i no pocs estalvis dels catalans). No ens equivoquem d'adversari! També és una prova de com ha arribat a ser de seriosa l'opció soberanista.
DE PATRIES
Anònim, 05/10/2017 a les 20:25
+3
-3
Adeu CaixaBank, adeu Banc Sabadell. La meva patria bancaria serà Andorra!
El 15%
Anònim, 05/10/2017 a les 20:26
+14
-6
EL 15% dels actius del Banc Sabadell i CaixaBank estan a Catalunya. L'altre 65% a Espanya. Creiueu que els importa res la pataleta que teniu? Sou molt curtets. Babaus, esteu tan encegats que no veieu mes enlla de les vostres emocions i aixo us farà mal. De fet ja us està fent mal. I com aquestes, milers d'empreses. Quan ploreu perque l'atur es tripliqui trobareu a faltar un situació financera dintre d'un entorn segur com el que tenim ara. Babaus, que sou tots uns babaus!
Que ningú es deixi enganyar per la propaganda de la por!
XX, 05/10/2017 a les 20:30
+5
-6
A veure, ni traïdors ni res. Necessiten un domicili fiscal a Espanya per continuar-hi operant quan es declari la independència, de la mateixa manera que tenen un domicili a París, a Londres o a Miami. Un cop Catalunya s'hagi constituït en estat independent, haurà d'obrir un altre domicili fiscal aquí, com hauran de fer totes les empreses que vulguin operar aquí. És normal i vol dir que la cosa va de debò; jo personalment he rebut la notícia amb alegria.
Avui mateix el Vice ho negava
Escarxa, 05/10/2017 a les 20:42
+11
-4
Aquest matí mateix a la Sexta el Cardenal Junqueras hó negava... Uff! Qui fart de dir mentides aquest home. Se pot confessar i absoldre ell mateix amb unes falses llagrimetes. Amén
Un client menos
Anònim, 05/10/2017 a les 20:53
+6
-4
Soc client del Sabadell i ben aviat ja no ho sere, aixis de clar,treurė els diposits cap un altre banc de casa
400 millons menys per Catalunya
Anònim, 05/10/2017 a les 21:12
+9
-4
Les sucursals es quedaràn però la tributació dels 400 millons anuals anirà a Alacant i Catalunya els perd. I demà Lacaixa 1000millons menys, això te repercusions i ho pagarem la clase mitjana i treballadora
Y si sacáis el dinero de Sabadell,
Anònim, 05/10/2017 a les 22:29
+3
-1
¿Donde lo vais a ingresar? ¿A Caixabank? ¿A Bankia? ¿A Santander? ¿A Bbva? ¿A Bankinter?

El resto de España es un mercado de 40,5 millones de ciudadanos, Cataluña de 7,5 millones. Así que las empresas lo tienen claro. ¿No?

llegint els comentaris independentistes
xavi fontsere, 05/10/2017 a les 22:38
+4
-1
es clar que es més FÀCIL ENGANYAR A LA GENT que fer-li veure que han sigut enganyats.....deu meu quin nivell intelectual que tenen alguns"""
Son usurers
Anònim, 05/10/2017 a les 23:18
+1
-2
I quan tot torni anar bé tornaran, perquè la pela és la pela, perdó, l'euro és l'euro
Cap problema
Anònim, 05/10/2017 a les 23:40
+0
-0
Podem triar per portar els diners un munt d´entitats:
Caixa Tarragona
Caixa Girona
Caixa Laietana
Caixa de Manlleu
Caixa Sabadell
Caixa Catalunya
Caixa Terrassa
Caixa Penedès
Unim

La meitat dels locals ara són kebabs. Gràcies Puigdemont.


Retirar el dinero?
Anònim, 06/10/2017 a les 02:39
+0
-0
Ojalá, por que el dinero de cada uno es de cada uno, pero ya saben ustedes como funcionan estas desbandadas, en cuanto empeceis a hacer cola en las puertas de las sucursales...Corralito al canto. Simplemente no os van a dar vuestro dinero, y lo sabeis, punto.