Quico Sallés | Actualitzat el 16/02/2010 a les 15:51h

Cardús i Nebrera elogien les consultes sobiranistes

Debat entre la jurista i el sociòleg a Sant Quirze del Vallès.

Ahir al vespre es va celebrar un interessant debat a la sala d'actes de l'Institut de Sant Quirze del Vallès. Una dialèctica energètica entre l'ex-diputada del PP Montserrat Nebrera i el Degà de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la UAB Salvador Cardús. L'acte, organitzat per "Sant Quirze decideix" responsable de la consulta al municipi el 28 de febrer, va aplegar un centenar d'assistents.

En el seu torn Montserrat Nebrerava sorprendre tothom afirmant "Des del punt de vista del sistema polític i de la democràcia tal i com l'hem viscuda fins ara, durant aquests 30 anys, jo crec que això - (les consultes populars sobre la independència) - és brutal." "És la cosa més important que ha passat a Catalunya des de la democràcia perquè s'ha mobilitzat la gent en positiu, des de la base." Nebrera va defensar que encara és possible un encaix entre Catalunya i Espanya i s'ha mostrat confiada en trobar una solució federal a l'estat espanyol.

Per la seva banda Salvador Cardús va exposar que la millor manera de trobar aquest encaix és des de una situació d'igualtat entre les dues nacions, amb les mateixes condicions, sense supeditació prèvia d'una a l'altra. També ha considerat que és molt més utòpic pensar en una solució federal dins l'estat espanyol que no optar per la independència. La falta de federalistes espanyol - ha dit - fa inviable el projecte federal.

COMENTARIS

+0
-0
caraduras
Anònim, 22/06/2010 a les 19:04
Vaya panda de caraduras que sois los putos independentistas y nacionalistas catalufos. Iros a tomar por el culo
+0
-0
Vergonzoso
Anònim, 20/02/2010 a les 04:38
Ombliguismo, victimismo y mente petita... eso es lo que tienen quienes ven soluciones donde otros solo vemos ir para atras como los cangrejos. Cataluña necesita abrirse, no cerrarse. Cataluña tiene que ser uno de los motores de España, no un pequeño territorio aislado y ultranacionalista y lingüísticamente xenofobo.
+0
-0
Regeneració democràtica
Santi Gual, 17/02/2010 a les 09:01
Aquestes properes eleccions s'ha de dinamitar el Parlament i regenerar-lo. Persones com la sra. Nebreda han de ser protagonistes d'aquesta regeneració democràtica. Fora poltroneros apalancats a la cadira! llei electoral amb llistes obertes ja! Vergonyòs el tactisme de CIU i PSC per justificar el NO al pacte per una llei electoral després de 30 anys de pseudodemocràcia. Les cúpules tenen por a perdre el control de les llistes per posar-hi els seus lacais.
+0
-0
Felicitats
TS, 16/02/2010 a les 21:50
Felicitats Sant Quirze per aquest magnífic debat.
+0
-0
Nebrera, valenta!
Vicenç Ramoneda, 16/02/2010 a les 19:53
Almenys la Nebrera es mulla, no com altres que si si o potser no...

Cada vegada queden mes en ridícul els partits parlamentaris que no volen la llibertat de Catalunya. La Nebrera elogiant les consultes i d'altres "partidets" contraris a elles.
Viure per creure-s'ho!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat
Vés a: Furvus 2008: bellesa feréstega

Furvus 2008: bellesa feréstega

Vinyes Domènech és un dels cellers que mes han contribuït en l'èxit de prestigi i vendes dels últims anys dels vins de la DO Montsant



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: