Referèndum

Els EUA diuen que «treballaran amb el govern o entitat que surti» de l'1-O

La portaveu del Departament d'Estat, Heather Nauert, afirma en roda de premsa que "no interferiran" en la qüestió catalana

«Treballarem amb imparcialitat»: els observadors internacionals de l'1-O no fan cas al TC

| 13/09/2017 a les 22:10h
Especial: També et pot interessar
Arxivat a: Política, referèndum, Govern, procés català, Estats Units, Departament d'Estat
Declaració important dels Estats Units en relació al procés català. El Departament d'Estat nord-americà ha afirmat en roda de premsa que "treballaran amb el govern o entitat" que surti del referèndum de l'1-O. Ho ha dit la seva portaveu, Heather Nauert, que també ha afirmat que "no interferiran" en la qüestió catalana. La portaveu respon preguntes enviades amb antelació, però en aquest cas ha respost de manera improvisada i per això ha dit també que no estava familiaritzada amb el tema. En aquest vídeo es pot veure el moment en què la portaveu fa aquesta afirmació:  De les paraules de Nauert se n'ha fet ressò la delegació del Govern als Estats Units i, malgrat que manté la posició habitual dels països de qualificar el procés català d'una "qüestió interna" d'Espanya, obre la porta a reconèixer una nova "entitat" o un nou "govern" després del referèndum de l'1 d'octubre.

D'aquesta manera, no només contradiu la posició del govern espanyol -que nega que hi pugui haver cap referèndum- sinó que accepta que la votació es pugui fer i, a més, que el resultat podrà ser vinculant i donar lloc a un nou estat. 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Podrem votar !!
Anònim, 13/09/2017 a les 22:48
+38
-8
Si des dels EUA veuen bé que fem el nostre referèndum, això vol dir que podrem votar malgrat la fiscalia espanyola.
Gràcies
Anònim, 13/09/2017 a les 22:48
+36
-7
El Junker després que li pasi l'atac de ciàtica també donarà una resposta si Déu vol
Marianu yuyu yuyu
Pako Jones Menda, 13/09/2017 a les 22:51
+37
-8
No m'agradaria esta en la pell d'en Marianu, no enten res l'imperi donde no se ponia el sol s'eta esmicolant que et diran els teus, tindre-ho que treballar i reduir gastos, fora mariscadas, fora puticlubs i el pitjor tindre-ho que fregir la cabra.
Humo
Anònim, 13/09/2017 a les 22:51
+15
-40
Los EUA tienen en España las bases militares más importantes fuera de su país.
Estas declaraciones durarán unas horas.
Pareu màquines!
Terrassenc d'adopció, 13/09/2017 a les 23:19
+40
-9
Aquesta notícia no és tan insignificant com sembla. Els Estats Units s'obren a la possibilitat d'una Catalunya independent. No ajudaran, però tractaran amb l'ens que en surti. És molt important això companys! El dia 1 hem d'anar a votar, ho hem d'aconseguir!
Estaría be
Anònim, 14/09/2017 a les 00:00
+11
-19
Em sap greu perquè m' agradaría que fós així, però estic d' acord amb l' anonim de les 22.51. demà sortiran a desmentir-ho, les bases militars americanes a Espanya són del seu interès. És més, aquestes declaracions ens aniran en contra, quan el día 26 de setembre Rajoy es reuneixi amb Trump.
Trump os lo aclarará
Anònim, 14/09/2017 a les 00:19
+8
-17
Rajoy se reunirá con Trump en la Casa Blanca el próximo 26 de septiembre.
Otro dato no menos importante es que
Anònim, 14/09/2017 a les 01:01
+18
-5
en la misma rueda de prensa USA se posicionó clara y rotundamente en contra del referendum del Kurdistan.
Esto demuestra que USA ve con buenos ojos el Referendum Catalán del 1'O.

Y respecto a lo dicho de que trabajarian con el Gobierno de un Estado Catalán:
Supongo que ahora España intentará que Trump se desdiga de lo dicho.
Pero si rectifican "formal y diplomáticamente" ya no importará, porque ahora
ya sabemos lo que realmente piensá y hará USA en caso que gane el SI.
Anem bé !
Anònim, 14/09/2017 a les 01:04
+14
-5
Potser si que demà sortirà la portaveu del Departament d'Estat matitzant el que ha dit però si ha fet aquestes declaracions és perquè és el que pensen realment als EUA.
Les bases americanes a les Espanyes ?. D'acord que la peninsula és un punt estrategic però no ens enganyem, no les van posar aquí perquè els espanyols eren molt guapos sinó perquè en aquell temps Espanya era un pais subdesarrolat i sabien que els hi lleparien el cul si els hi demanaven.
En cap cas Espanya pot pressionar als EEUU amb les bases ni amb absolutament res i si ho intenten s'arrisquen a que els engeguin a pastar fang i simplement canviin les bases de lloc. A Portugal o Turquia estarien molt contents....
Com he dit altres vegades, el nostre futur immediat com a Pais no passa per una Europa amb un Parlament ridicul, practicament buit malgrat el que cobren els eurodiputats, sinó per acostar-nos al Regne Unit (i de retruc als EUA) i Israel, pais que ja ha reconegut extraoficialment que ens deixarà els diners que calguin per posar en marxa la Repùblica Catalana.


¡hups! ¡hups!...
Anònim de Alberto Beltrán Rodríguez, 14/09/2017 a les 02:26
+8
-3
...para esos enteraditos, me refiero a lo de las bases conjuntas, son OTAN esas bases.... no cuando eran las que tenían en el tiempo franquista, y otra cosa, TRUMP lo que menos quiere es que este culo de Europa se desestabilice, y cada día recibe informes CIA, de lo que ocurre en España, y ya hace unos meses TRUMP le insinuó al RAJOY, su colaboración en el conflicto SPAIN-CATALONIA... y Rajoy le dio largas (las cloacas del estado... ya saben), yo mas bien me creo que los US MARINES se perderán por estos lares...
Hay una simple explicación
Anònim, 14/09/2017 a les 03:21
+14
-14
Esta Sra. no sabe ni que Catalunya existe.Por dicho motivo, cuando le preguntaron por el referéndum,del que no tenía ni idea, respondió lo que habitualmente responde el Departamento de Estado, en temas electorales.
Les bases...
Anònim, 14/09/2017 a les 06:04
+12
-5
...militars americanes poden seguir a espanya. O algú es creu que espanya dirà "no" a l'oncle Sam per aquestes declaracions? No hi veig la relació. Per sort o per desgràcia pràcticament tothom fa els que els EEUU diuen sense discutir. A més, ja sabem a quin record ens porta la instal·lació de les bases a l'estat espanyol no?
Però si ni sabia el que li preguntaven...
Quin pais!, 14/09/2017 a les 07:53
+8
-9
El mateix article explica que la secretària d'estat no està familiaritzada amb el tema... Li han parat una pregunta trampa i la pobre ha contestat segons el llibre i s'ha ficat en un embolic.

Ja m'imagino l'ambaixador a Washington explicant de manera molt diplomàtica que la seva resposta donava a entendre que els EUA accepten un referèndum ilegal, cosa que farà feliços uns quants capsigranys però no tindrà més conseqüències.
Si esto fuera así,
Anònim, 14/09/2017 a les 08:46
+3
-9
Que se preparen. Pues Texas, California, Florida, etc., se independizaran siguiendo el modelo del proceso independentista catalán. ¡Y no podría hacer nada!

La realidad es que esta mujer desconoce que es Cataluña, etc.; es decir, no sabe de que va el tema y le han hecho una pregunta trampa.

Seguid en vuestra rueda de hamster, indepes.
Fa anys que als USA i a tot el món sabem què volem
Minont, 14/09/2017 a les 08:58
+13
-4
Al Sr "Quin país" de les 07:53, Actualment als USA es coneix al detall de tot el què està passant a Catalunya. Tenen posició presa.
Aquesta senyora, pel càrrec que ocupa, coneix perfectament tot el què està passant per aquí, incloent les grans manifestacions.
Trobo que aquesta notícia hauria de ser primera plana a les edicions en paper
Anònim, 14/09/2017 a les 09:44
+9
-3
Desfà el típic discurs de la por de "no us reconeixerà ningú".

Dins d'uns dies, en Trump dirà que no reconeixerà una Catalunya independent, però aixó serà després d'haver-se entrevistat amb en Rajoy i serà una declaració diplomàtica obligada.

En canvi, les paraules d'aquesta dona han sigut més aviat espontànees i naturals, sense pressió diplomàtica, que és quan es diu el que realment faran.
Familiaritzada
Anònim, 14/09/2017 a les 09:47
+8
-2
Si escolteu el video diu que no està familiaritzada amb el tema de les querelles contra els alcaldes, que es la segona pregunta que li fan, no amb el procès.
Estic segur que el cas de que aparegui una catalunya independent ja el tenen ben estudiat.
Kurdistan no, Catalunya pot ser si!!
Manel Roure, 14/09/2017 a les 13:14
+1
-0
Però us ho heu de guanyar!!
Això és el que ha dit la senyora Nauert de EEUU.
No hi donguem més voltes i a per feina!
EN EPAÑO...PA K M ENTIENDAN......
Anònim, 14/09/2017 a les 13:25
+2
-0


Margallo : para que hablasen mal de tema catalán.......¡¡¡¡la
cantidad de favores que tendremos que pagar!!!!.

Rajoy-Trumm: Habla mal de Catalunya...y no pagues "alquiler" por
las bases unos añitos.....................

y si no más o menos.................................