Referèndum

Rajoy adverteix als catalans que no vagin a les meses perquè seria «il·legal»

Insisteix que l'executiu espanyol complirà amb la promesa de frenar l'1-O

Podem promou la compareixença del govern espanyol per explicar quins són els seus plans per a Catalunya

VÍDEO Rufián ridiculitza els escorcolls mostrant una impressora a Sáenz de Santamaría

| 13/09/2017 a les 11:04h
Arxivat a: Política, 1 d'octubre, govern espanyol, PP, Mariano Rajoy, procés català, referèndum
El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, al Congrés | Europa Press
El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha tornat a insistir que no hi haurà cap referèndum a Catalunya. La seva contundència, però, topa frontalment amb el fet que també hagi demanat als catalans que si se'ls cita a una mesa electoral no hi vagin perquè seria "un acte absolutament il·legal". Dit això, ha traslladat als ciutadans que poden estar "tranquils" perquè el govern espanyol complirà amb la seva obligació perquè no se celebri l'1-O.
 
"Aprofito per dir a totes les persones que entenen que el govern espanyol ha de complir amb la seva obligació, que ho farem, que estiguin tranquil·les, que si a algú se'l cita per acudir a una mesa electoral, que no hi vagi perquè no pot haver-hi referèndum i perquè seria un acte absolutament il·legal", ha subratllat Rajoy als passadissos del Congrés després de respondre les preguntes de control de l'oposició.

Rajoy ha dit que no hi ha "cap altre escenari possible" que el fet que no se celebri el referèndum il·legal i ha insistit al Govern de Carles Puigdemont que "no hi ha cap Govern del món que pugui acceptar" el que planteja. Per això, ha dit que la Fiscalia "actuarà sempre en defensa de la legalitat", de la mateixa manera que els jutges i el seu executiu perquè si no seria "entrar en la llei de la selva".

No aclareix res sobre l'aplicació del 155

Davant el fet que el president de la Generalitat hagi mostrat la seva disposició a parlar, el president del govern espanyol ha indicat que fa "molt de temps que parlen" però no es pot negociar sobre el que és "innegociable", com és la sobirania nacional. "Això no es produirà i no hi ha cap país democràtic enlloc del món que pugui acceptar res d'aquestes característiques", ha proclamat.

Preguntat de nou per si pensa aplicar l'article 155 de la Constitució, el de la suspensió de l'autonomia, Rajoy ha afirmat que l'únic que contempla és que a Espanya es compleixi la llei i es "respectin els drets" dels ciutadans.

Compareixença al Congrés

El portaveu d'En Comú Podem al Congrés, Xavier Domènech, ha anunciat aquest dimecres durant la sessió de control que promourà la compareixença al Congrés de Rajoy per a què expliqui els seus plans davant la convocatòria de l'1-O. "Això ha arribat massa lluny", ha lamentat.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

El referéndum unilateral de independencia del Kurdistán
Anònim, 13/09/2017 a les 11:19
+8
-84
En Bagdad, el Parlamento iraquí ha dicho un “no” categórico al referéndum y ha autorizado al primer ministro Haidar al Abadi para que tome todas las medidas necesarias para preservar la unidad del país, en una votación en la que estuvieron ausentes los diputados kurdos.
El pasado domingo, en Akre, los partidarios de la independencia organizaron un evento multitudinario.
Els unionistes no hi aniran... i no fa falta que ho digui Rajoy.
Anònim, 13/09/2017 a les 11:23
+16
-74
Si ja en unes eleccions " normals " a la gent no li agrada anar-hi i si ho fa és per por a fortes sancions, està clar que l'1-O només hi aniran els independentistes a les meses. Ells uniionistes i indiferents saben que si no hi van no passa res, A la feina ja he sentit allò de " estoy esperando a que venga uno de esos de la ANC a decirme que tengo que ir a una mesa y ya veréis donde lo mando ".

Perque es la policia municipal la que va a casa del escollit per sorteig amb la notificació, però pel 1-O, qui anirà ? Quants suplents farà falta nomenar per garantir que hi hagi voluntaris entre ells ? Serà un sorteig net o es comencarà a mirar el cognom i si va votar el 9N ?

En unes eleccions normals es publica el cens setmanes abans i tothom te dret a consultar-lo per si hi ha alguna errada i s'ha de corretgir, es farà pel 1-O ?
Que vagin contractant jutges i comprant ordinadors ...
lector_333, 13/09/2017 a les 11:25
Molt interessant
+127
-7
em sembla que al menys 130.000 convocants i no menys de 30.000 voluntaris no li farem cas ... No tenen prous jutges per jutjar-nos a tots ... Ni els ous de fer-ho.
Rajoyismo Puro
Rajoyismo, 13/09/2017 a les 11:48
Molt interessant
+119
-5
Rajo diu que NO hi hauran meses el.lectorarls, i just després diu, que NO hi anem a les meses el.lectorals perquè serà il.legal.

Quin crack de tio, es contradiu ell mateix. Si no hi hauran com pot ser il.legal anar, o se que si que hi hauran, el que hauria de ser il.legal es ell.
si es il.legal, millor
Anònim, 13/09/2017 a les 11:52
Interessant
+91
-5
Contra en Rajoy, el PP-PSOE-C's i els fatxes en general es mes divertit
Secund la lei Catalana, Lo Reialme d'Hispania (Castelia) es illegal en Catalonia
Anònim, 13/09/2017 a les 12:14
Interessant
+75
-5
Los servicis secrets del Reialme d'Hispania fan cremar archius de València per suprimir provas del judici de la corrupcion d'Estat (cas de la Monarquia, cas del finançament et mafia dels partits hispaniols majoritaris ab representacion parlamentària).
en buen pais os reflejais
espanya=irak, 13/09/2017 a les 12:46
Interessant
+61
-7
Podrias comparar España el "4º motor de europa" (gracias a Catalunya) con Canada y lo que ha hecho con el Quebec o con Inglaterra y lo que ha hecho con Escocia o con Dinamarca y lo que opina al respecto de Groenlandia, o compararse con Suecia y Noruega y lo que hicieron en su momento antes de separarse en las actuales naciones que son o la Republica Checa y la Republica Eslovaca.

Pero NO os fijais en Irak o en Serbia, parece que estais deseando lo que alli sucede o sucedio.
els nervis!!! ay ay ay
Anònim, 13/09/2017 a les 12:59
+52
-4
si podeu veure el video mireu al Moragas que esta al darrere de Rajoy, es un feix de nervis. uff ja veuen que no podràn parar-ho
ESTO LO ARREGLA RIVERA, QUE ES UN SOL !!!
Muahahaha!, 13/09/2017 a les 13:01
+42
-3
Sale, se pone, sale, se pone, sale, se pone...
No som conscients del poder que tenim!

Anònim, 13/09/2017 a les 13:03
Interessant
+57
-4
Si tots els independentistes anem al banc a treure els cèntims alhora, Espanya cau en divuit hores!
no entenem res d,aquest boig
Anònim, 13/09/2017 a les 13:25
+39
-3
no hi vagin pq serà il.legal ?? queda clar que s,hi pot anar.hi !! Aquest fetus acabarà a la presó !!
Mostra evident de debilitat
Anònim, 13/09/2017 a les 13:28
Interessant
+55
-3
Amenaça la gent perque no hi vagin, perque sap que és incapaç d'evitar el referèndum. Primer els unionistes varen amenaçar els polítics, després els funcionaris, i ara amenacen als membres de les taules. Amenacen perque saben que sols els queda la por i l'amenaça. Han perdut.
Senyor Rajoy
Berlin, 13/09/2017 a les 13:42
+50
-2
La seva legalitat ha deixat de mereixer qualsevol respecte, almenys pels catalans. Vostè les seves pròpies lleis se les passa pels c... quan i com convé. En realitat el seu partit en ple es inconstitucional. Vagin tots a cagar a la via que nosaltres anirem a votar.
RAJOY, DONCS QUE SAPIGUES QUE JO PENSO ANAR A VOTAR, PETI QUI PETI
Antoni Subirats Campos, 13/09/2017 a les 13:42
Interessant
+55
-2
I si sóc cridat a formar part d'una mesa, obviament que hi penso ser-hi perquè sóc un bon ciutadà i és la meva obligació si el Govern del meu país m'ho demana. Aniré amb el tratge dels diumenges, ben polit i el clatell ben net per si em toca seure al costat d'una bonica pubilla. Ja friso.
recoger firmas en contra del estatuto de Catalunya no fue muy legal que digamos
Anònim, 13/09/2017 a les 14:05
Interessant
+55
-3
Rajoy se dedico a recoger firmas en contra de una ley Organica aprobada por la mayoria de los diputados del Congreso español y luego aprobada por la mayoria de senadores en el Senado español.
El estatuto de Catalunya es una Ley organica y no se explica como se utilizo el TC cosa que nunca habia pasado en contra de un estatuto recien nacido y en contra de la Ley Organica que son los estatutos.
Como se entiende que articulos suprimidos para los catalanes los tengan intactos y sin tocar los valencianos o andaluces??
Rajoy y Santamaria se dedicaron a recoger firmas y hoy gentes de su partido como la sra Esperanza Aguirre dice que aquello fue un gran error.
Doncs
Sónia-Lucerna(Suïssa), 13/09/2017 a les 14:14
+42
-2
Jo ja he votat, via vot exterior. La Generalitat ho ha organitzat molt bé!!!
esto es terrorismo de estado contra la población.
Anònim, 13/09/2017 a les 14:31
Interessant
+56
-3
flipante, yo no soy independentista y voy a acabar votando si.

esto es terrorismo de estado contra la población.

cuando alguien denunciará al fiscal en un TPI u organismo internacional junto al gobierno español???

es un atropello jurídico
El que si es legal es formar part duna organitzacio criminal.
Anònim, 13/09/2017 a les 14:34
+47
-2
I a sobre governa Espanya.
Anirem a l'infern !
Anònim, 13/09/2017 a les 14:40
+43
-2
Quina por que em fan les paraules de Rajoy !
"que no hi vagi a votar .... perquè seria un acte absolutament il·legal".
Ai que anirem tots a l'infern! Ho ha dit el santet del Rajoy!
Vinga senyor Rajoy que ja ho te tot dit aquí !
Encara hem d'aguantar fins el 2 d'octubre amb les imbecilitats d'aquesat colla?
Es que ja cansen !!!!
Passi-ho bé i passi-ho bé !!!! Ens veiem a l'ONU a partir del 2 d'octubre !
Rajoy hace la campaña por la abstención porque sabe que el no lo tiene perdido!
Anònim, 13/09/2017 a les 14:59
+47
-4
Pone el argumento demagógico de "ilegal" para confundir y a la vez presionar de manera mezquina a que no se vote.

Las urnas nunca pueden ser ilegales en una democracia. Demagogia pura y miedo son sus armas.

Todos a votar aunque sea para dar una lección de humildad a este rescatabancos, protector de corrupción y manipulador de jueces y fiscales.

Todas las pruebas de corrupción del PP quemadas en un incendio "casual" de los juzgados de Valencia. Esto no preocupa a Rajoy!

Dice que rescatando "sus" bancos fomenta la inversión y la producción industrial. Y en Catalunya, la región más productiva, su política es la que saca menos votos! Cuanta demagogia, cuanto miedo en su conducta.

Todos a votar!
@ Berlin
Anònim, 13/09/2017 a les 15:36
+29
-2
Perdre les formes, just després d'un mes vacances, és un mal símptoma.
ND ha de ser més explícit
Anònim, 13/09/2017 a les 15:37
+7
-6
¿A què juga, ND? Calia dir clarament que Rajoy amenaça tant els qui acceptin formar part d'una mesa com els qui, simplement, vagin a votar. Ho fa en dir que és il·legal.
votare per ke voste no pot decidir per mi
Anònim, 13/09/2017 a les 15:41
+26
-2
VOSTE TAMBE EL DENUNCIAREM PER RESCATAR BANCS EM ELS SENTIMS DEL CIUTADANS , PER COBRAR EN B BARCENAS, PER PAGAR CANAL DE PANAMA, PER POSAR NEGOCIS AM FALLIDA DE GAS I PAGAR carreteras faliidas per els trens etc..... TOTS VOSTE NO A FET ALGO ILEGAL ? fer servir el meus impostos per els bancs ke si no en tinc per pagar se me queden la casa pues be nosaltres tambe el desnonarem a voste. ....
Unos y Otros
Anònim, 13/09/2017 a les 15:41
+38
-3
Usted recogió Firmas contra l´estatut aprovado por los Catalanes, yo en cambio, si me convocan a una mesa recogeré tanto votos del SI, como del No, como en Blanco.

Lo suyo divide y dividió, lo que yo haré en una mesa electoral del referendum une.
Lo suyo simplemente es no respetar las ideas del pueblo que refrendo el estatut, en cambio, si me convocan a una mesa, respetare tanto el si, como el no, como en blanco como quien no quiera votar... e aquí la gran diferencia entre ser totalitario o tolerante...

Bye bye Rajoy... pensaba que no existiría peor presidente que Zapatero pero lo estas bordando campeón.
BÉ, US DEIXO L'ENLLAÇ AUN VÍDEO QUE US POT INTERESSAR
Anònim, 13/09/2017 a les 15:58
+27
-2




Vaja, acabo de cometre altre cop una nova il·legalitat!!!! Quin dia que tinc avui, no ho puc evitar.
La campanya de la por del PPSOE's
Anònim, 13/09/2017 a les 15:59
+25
-2
La campanya de la por del PPSOE's, després de tant de temps... el que fa es riure!
Han amenaçat, mentit i manipulat tant... q aquí el q ens fa por ja no són ells, si no continuar a EspaÑa.
La seva política tercermundista de mantenir la dependencia de les CCAA perqué no prosperin, perqué es mantinguin pobres i depenguin de les ajudes de l'Estado, mentre refrenen les zones més productives perqué no es fagin massa potents i difícils de controlar, no podia continuar per sempre...
Els seus boicots periòdics contra Catalunya per frenar el mercat català cap a España (o cap a on fos), la seva forma d'alimentar durant décades l'odi contra els catalans... han fet el seu efecte.
I quan finalmnt el tema sel's hi escapa de les mans,... en canvi de reaccionar per intentar convéncens q ens quedem... l'únic q sel's acudeix és amenaçar. Perqué al cap i a la fi no són més que els hereus nostàlgics de Franco, i la seva prepotencia i xuleria, no els hi permet fer res més intel·ligent.
Si s'haguessin comportat com a gent emprenedora amb ganes de millorar el país, si haguessin fomentat l'educació, el progrés i la tecnologia.. "otro gallo cantaría" i no s'hauria arribat aquí.
Ara, només els hi queda quedar-se enrera.. i segons alguns experts economistes, potser això els esperonarà a canviar les coses desde la base i a millorar com a país.
Per què aniré a votar...
Edgar D., 13/09/2017 a les 16:23
+29
-2
Com que Rajoy diu que no vagi a votar al referèndum? Si Espanya m'havia assegurat mil vegades que no hi hauria cap de referèndum. Què volen donar a entendre? ¿Que hauran urnes i paperetes? ¿Que ara haurà referèndum? Mentiders!! Llavors aniré a votar en contra dels que em van enganyar tantes vegades: el castellà mai no ha estat una llengua d'imposició, tots som iguals davant la llei, armes de destrucció massiva, hilillos de plastilina, ha estat l'ETA, apoyaré l'estatut de Catalunya , juntar firmas contra l'Estatut refrendat pel poble, el TC és un exemple d'imparcialitat (amb 12 vells caducs), no hi ha hagut mai dèficit fiscal, Bárcenas cobra la indemnització en diferit, Mas i Trias i la UDEF, me rompo la cara para hablar en castellano en Cataluña, nos hemos cargado la sanidad, l'imam de Ripoll, i ara això de que no hi hauria referèndum a Catalunya !!! Això ja és massa... mai no diuen la veritat... aniré i votaré SÍ.
A sus órdenes, sr Presidente!!!!
Inadaptado, 13/09/2017 a les 16:39
+4
-27
Si me envían notificación para ir a la mesa electoral, quemaré la notificación, y sus cenizas las enviaré de vuelta al gobierno golpista de la Generalitat.
A las órdenes del gobierno estoy. Como si me piden defender el país por las armas, dejo todo lo que esté haciendo y cojo las armas para combatir los golpistas separatistas!
Público
Anònim, 13/09/2017 a les 16:58
+14
-1
Heu vist aquesta notícia de PÚBLICO? Esta es la estrategia jurídica soberanista para intentar dejar fuera de juego al TC

Alegarán que el Estado español ha cedido a la UE sus competencias sobre derechos fundamentales y cohesión territorial, por lo que debería ser el Tribunal de Justicia de la UE el que dirima sobre estas cuestiones.
Tracte colonial.
Anònim, 13/09/2017 a les 17:01
+20
-2

Res de nou.
The Spanish dictatorship at one hundred per hour!
Vicenç Ramoneda, 13/09/2017 a les 17:01
+16
-3
The Spanish dictatorship at one hundred per hour!
Jo també he votat
Res a veure amb els obstacles de sempre de l'ambaixada espanyola, 13/09/2017 a les 17:28
+23
-2
Jo també he votat ja des dels Països Baixos. Un excel·lent per l'organització de la Generalitat.
Al de les 15:58
Anònim, 13/09/2017 a les 17:52
+16
-2
Et comprenc, jo tampoc puc evitar-ho. Estic d'un il·legal que no vegis.

apa:



Ui, un altre cop:



Com estic avui, un altre cop




Hi ha tres coses dolentotes que m'exciten
Ja t'ho diré, 13/09/2017 a les 18:01
+20
-3
1- Fer l'amor amb la meva xicota enmig del replà de l'escala
2- Obrir d'amagatotis la nevera per la nit i posar-me fins el quico amb el pastís de poma
3- Difondre referèndums il·legals




M'exciten molt totes tres coses.........però la que em posa a cent de veritat, la que no puc aguantar-me.......és difondre referèndums il·legals!!!! Uuuummmmm



Ilegal
Inde, 13/09/2017 a les 18:05
+16
-2
En este país pronto será ilegal salir de casa . Solo estará permitido ir al trabajo si lo tienes .
Al de les 16:39
Anònim, 13/09/2017 a les 18:21
+18
-2
El teu nick "Inadaptado" ho diu tot. Sí, sí, ja és això.
Dictador de pacotilla
Emprenyat, 13/09/2017 a les 18:24
+17
-3
Pero que s'ha cregut aquest feixista?
A caçar bolets
Anònim, 13/09/2017 a les 18:24
+18
-2
Bé, m'agradaria aprofitar aquest post per comentar que s'acosta la temporada de bolets i, en especial, del meu estimat rovelló que creix sobretot a contrades com per exemple





Ostres!!! ja ha tornat a colar-se el maleït anunci il·legal!!!
Estem llestos!
Emprenyat, 13/09/2017 a les 18:41
+20
-2
NO TINDREU PROU PRESSONS
Res de nou
Herman, 13/09/2017 a les 19:18
+14
-2
Una llei és injusta quan el poder que l'emet és "jutge i part" al mateix temps.
Boicot
Anònim, 13/09/2017 a les 19:57
+13
-2
Als productes espanyols, els productes de casa nostre son els millors del mon
Salut
Inadaptado
Anònim, 13/09/2017 a les 19:58
+11
-2
Inadaptado......donç aixó
El respecte de Rajoy
Anònim, 13/09/2017 a les 20:14
+6
-2
Que fàcil és manipular les paraules! Els meus drets de ciutadà estan constantment trepitjats per la seva Constitució i per tot l´aparell espanyol que li dóna suport. Una mostra? No puc decidir. És il·legal votar? Això sí, aixó no. I m´ho diu ell. No hi vagis a votar, que és il·legal! Vosté creu que els catalans no hem superat l´adolescència i té l´atreviment de venir a prometre inversions milionàries sabent que mai es duran a terme, de dir-me què em convé i que no, per exemple rescatar bancs dels seus amiguets o fer passar el corredor mediterràni per Madrid. Nosaltres els catalans a treballar i a callar, que és el destí que ens va prometre el nostre Moisès Rajoy. Res, home gairebé t´escric aquestes ratlles com a comiat, perquè passi el que passi estàs acabat. Si no et fotem fora nosaltres ho faran els teus amiguets.
D.U.I
Anònim, 13/09/2017 a les 20:40
+8
-2
Incompetemt,dictador,corrupte a la preso
ja pot dir missa
Anònim, 13/09/2017 a les 20:50
+7
-2
Me la repampinfla sobiranament el que aquest feixista corrupte pretengui que faci o no faci. L'1 d'octubre ens veiem a les urnes.
Han perdut!!!
Eduard les Planes BCN, 13/09/2017 a les 21:05
+8
-2
No creia que caiguessin de quatre grapes en el seu perany!!
No defrauden mai (bé amb la pasta si que defrauden) ho hem de tenir present per futurs agraiments.
Plaça Moragas del PP.
Plaça Mariano del PP
Carrer del alcalde i sus vecinos.
Carrer de Santa Soraya
Carrer del Virei Millo que te pillo
...
Fora conyes, ens ho hem de currar però ho tenim guanyat.





Merda, s'encomana això de les il.legalitats.




Estan acollonidos
Txotx, 13/09/2017 a les 21:15
+11
-2
Jo aniré a votar i m'hi quedaré. Si cal, protegiré les urnes per poc que en sigui capaç. No us hi jugueu la pell però, sigueu valents.
Estan acollonidos
Txorx, 13/09/2017 a les 22:04
+3
-0
Gràcies senyor -1. Vagi a votar l'1-O igual que ho ha fet ara.
Votarem si
Anònim, 13/09/2017 a les 22:19
+4
-0
Anirem a votar ,votarem si i marxarem d,aquest pais tan dictador ,franquista i corrupte
Ja era hora Sr. Rajoy
Anònim, 13/09/2017 a les 22:41
+3
-0
Ja era hora que el Sr. Rajoy admetés que el dia 1 d'Octubre si que hi haurà paperetes, sobres i urnes. Si de debò, cregués el contrari no li caldria amenaçar als membres de les meses electorals i la resta de ciutadans. Quin gran democrata, aquest Sr. Rajoy!!!
Ja era hora Sr. Rajoy
Anònim, 13/09/2017 a les 22:45
+4
-0
Ja era hora que el Sr. Rajoy admetés que el dia 1 d'Octubre si que hi haurà paperetes, sobres i urnes. Si de debò, cregués el contrari no li caldria amenaçar als membres de les meses electorals i la resta de ciutadans. Quin gran democrata, aquest Sr. Rajoy!!!
Votarem si
Anònim, 13/09/2017 a les 23:13
+5
-0
Tota la meva familia anira a votar i votara SI
Osti tu