Al PSC no hi ha saraus. La base d'operacions del carrer Nicaragua té una bugaderia que funciona a ple rendiment. la roba bruta es renta a casa i si el comandant en base toca el crostó, ho fa entre les parets de la sala on es reuneix l'executiva. Així han ressolt la sortida de to, improvisada o no, del conseller Maragall, i el suport explícit del conseller Castells. Els dos franctiradors que, amb la barratina posada, han fet de les seves els darrers dies amb les declaracions sobre una Catalunya "fatigada" de tripartit. El viceprimer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha explicat que ningú del partit no ha demanat una rectificació a Maragall ni tampoc a Castells.
Maragall no rectifica, però sí aclareix
Iceta ha explicat que Ernest Maragall s'ha refermat en les seves opinions durant l'executiva del PSC i ha demanat augmentar el perfil el perfil propi del PSC. "Ningú li demana que hi renunciï. La seva opinió és coneguda de fa molts anys", ha conclòs el portaveu dels socialistes.
Ara bé, el partit sí els ha encomanat mesura, que calibrin bé el moment de fer públiques determinades reflexions per no perjudicar l'explicació de l'obra de govern de cara a les eleccions. Iceta ha assegurat que durant l'executiva dels socialistes catalans no s'ha adoptat cap mesura disciplinària i que Maragall s'ha mostrat obert a rectificar, i aclarir el que faci falta del seu pensament.
El portaveu del PSC ha dit que l'únic que s'ha posat sobre la taula és que "tot el que ens allunya de l'objectiu de reivindicar l'acció de govern dut a terme fins ara no és bo". Iceta ha afegit que s'ha subratllat la necessitat de fer "un esforç d'explicació de l'acció de govern i de la feina feta". "Ara bé, també s'ha de permetre opinar a tothom", ha afegit.
Iceta ha reconegut que dir que no hi ha un projecte clar de país és una expressió que es pot malinterpretar, però ha afirmat que no aprecia una discrepància de Maragall amb el PSC en l'estratègia política i electoral.