Finances públiques

Els catalans aporten a la UE més que els alemanys i el doble que els francesos

Les balances fiscals del Ministeri d'Hisenda revelen que Catalunya va aportar a Brussel·les 1.699 milions més dels que va rebre el 2014, el doble que el 2012

Montoro admet un dèficit fiscal català d'uns 10.000 milions d'euros

| 18/09/2017 a les 12:00h
Especial: Nació Data
Arxivat a: Política, dèficit fiscal, finances públiques, balances fiscals, procés català, Unió Europea
Banderes estelada i europea, en una manifestació de la Diada. | ACN
La Unió Europea (UE) ha corregut a situar-se al costat del govern espanyol arran de la convocatòria del referèndum català. El el president del Parlament Europeu, el popular Antonio Tajani, ha asseverat que "actuar contra la Constitució d'un Estat membre suposa anar "en contra del marc legal de la UE", mentre que el portaveu en cap de la Comissió Europea, Margaritis Schinas, ha assegurat que "un territori que surt d'un dels estats membres signataris del tractat d'adhesió ha de reintroduir una petició d'adhesió com a candidat, i tots els procediments se li apliquen", donant per fet que una Catalunya independent quedaria inicialment fora de la UE.

Malgrat tot, la Generalitat replica sovint que, si la independència pren cos finalment, les institucions internacionals, i amb elles les comunitàries, actuaran de forma pragmàtica, com han fet en casos interiors. El repartiment del deute espanyol, la presència d'empreses europees en territori català o la necessitat de controlar les duanes catalanes són raons de pes que sostenen aquesta posició. Ara bé, també n'hi ha un altre de més directe, i és que Catalunya és un aportador net de recursos a la UE.

I aquesta és una realitat certificada pel mateix Ministeri d'Hisenda espanyol. I és que les balances fiscals que encarrega el departament de Cristóbal Montoro a l'economista Ángel de la Fuente detallen tant els fluxos de recursos que també es poden consultar aquells que van i tornen (o no) a Brussel·les. De fet, la darrera edició d'aquest informe, feta pública aquesta setmana i relativa al 2014, assenyala que el dèficit fiscal amb la UE creix, igual que ho fa respecte a l'Estat. En concret, Catalunya va aportar aquell any a Brussel·les 1.699 milions més dels que va rebre'n o, el que és el mateix, a cada català li va costar 229,6 euros ser europeu. Una quantitat que duplica l'aportada per cada francès (107,9 euros) i que supera la de cada alemany (190,9 euros). Tan sols els holandesos i els suecs aporten més que els catalans a la UE.
 
SALDO FISCAL CADA PAÍS AMB LA UE, EL 2014 (EN EUROS PER CÀPITA)

 
De fet, aquests 1.699 milions que va aportar Catalunya li van molt bé a Brussel·les per cobrir els 1.543,2 milions que va rebre de més Lituània o quasi els 1.824,3 que van anar a Bulgària. A més, és una quantitat que ha anat creixent els darrers anys, segons les mateixes balances fiscals del Ministeri d'Hisenda. De fet, gairebé duplica els 859,4 milions del 2012 -una xifra inferior a la del 2011- i supera clarament els 1.412 milions del 2013.
 
DÈFICIT FISCAL DE CATALUNYA AMB LA UE (MILIONS D'EUROS)

 
En una línia similar al dèficit fiscal que té cada territori amb l'Estat, Catalunya és el segon que més en pateix respecte la UE, tan sols superat per Madrid (on va ser de 2.091,4 milions el 2014, malgrat que cal tenir en compte tots els efectes de la capitalitat, que distorsionen aquestes xifres). En una quantitat força inferior que Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears són també territoris que aporten més a Brussel·les del que reben, el tercer i quart que més ho fan, respectivament. Per contra, on la proporció és inversa és sobretot a Andalusia, seguida de Castella-la Manxa, Extremadura i Castella i Lleó.
 
SALDO FISCAL DE CADA TERRITORI AMB LA UE, EL 2014 (EN MILIONS D'EUROS)

 
Amb aquestes xifres, perden raó alguns arguments com els que asseguren que la pagesia perdria les ajudes europees, en cas que Catalunya s'independitzés i quedés fora de la UE. I és que la República catalana podria cobrir de sobres per si sola aquests fons per ajudar el sector primari propi, i encara sobrarien 1.699,3 milions. De fet, les balances de De la Fuente també revelen que, dels 6.679,3 milions en ajudes a l'agricultura i la ramaderia que va rebre l'Estat el 2014, tan sols 356,5 milions van arribar a Catalunya, un 5,3% del total. En canvi, Andalusia va acaparar un 29,5% del total.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Pot ser una oportunitat
Anònim, 18/09/2017 a les 12:15
Molt interessant
+125
-20
A un estat com Catalunya estar a la UE no li aporta beneficis: contribuïriem sense contrapartides ja que no podriem decidir les grans polítiques. Seriem un pais petit amb pocs eurodiputats, en una UE que legisla pels grans i tampoc no ens defensa (inclús donaria suport a la repressió espanyola si fos discreta). Més valdria buscar-se la vida a la EFTA, aliar-se militarment als EUA (i passar d'aliances militars amb França i Alemania) i fer tractats de lliure comerç amb qui volguessim.
Els Països Catalans sempre extorsionats
Anònim, 18/09/2017 a les 12:22
Interessant
+79
-17
Quants diners ens ha robat Madrid i diuen que no, qualsevol resum econòmic té dèficit fiscal contra Catalunya. Els diners de la UE passen de llarg de Catalunya. en canvi els pagaments cap a la UE s'han de fer al dia. A la pagesia ja li podrem duplicar o triplicar el que ara rep. HEU VIST, QUE TRET DE ADRID (QUE VA DAVANT PERÒ QUE REP MOLT, MOLT SEMPRE ELS PAÏSOS CATALANS CASTIGATS A PRIMERA FILA Pobres lles CanàriesCastella i LleóExtremaduraCastella-la ManxaAndalusia amb el mal govern, sempre vivint de caritat. S'hauran d'espavilar.
Realitat espanyola
Anònim, 18/09/2017 a les 12:23
Interessant
+115
-24
Realitat espanyola:
• Catalunya és una nació que representa el 16% del total de la població espanyola.
• En canvi, s´hi recapta el 23% d’impostos reals de tot l’Estat espanyol (que se’n van a Madrid). Xifra reconeguda pel propi Estat.
• A més, Catalunya aporta a Espanya un altre + 8% d’impostos addicionals per les recaptacions que xuclen les empreses espanyoles amb altres domicilis fiscals. Els imports que facturen d’IVA i d’I.S. (a usuaris catalans) de: Renfe, Iberia, Vueling, Aena, Ports, REE, Endesa, Iberdrola, Cepsa, Repsol, BP, Ferrovial, FCC, ACC, Telefònica, Vodafone, Orange, Tabacalera, Ikea, Corte Inglés, Mercadona, Consum, Dia, Alcampo, Carrefour, Leroy Merlin, BBVA, Santander, Bankia, Mapfre, Ford, Peugeot, Opel, Citröen, Renault, Mercedes, BMW, Avis, Hertz, Zara, H&M, Primark, Mediaset, Antena 3, Telecinco, Coca Cola, obres públiques, diaris nacionals, cadenes audiovisuals, .... són recaptacions encobertes que també surten “legalment” de Catalunya.
• En total, Catalunya suporta un total del 31% d'impostos (directes i indirectes) que Madrid recapta de tot l'Estat espanyol.
• ...I com que diuen que els catalans hem de ser solidaris, Madrid només ens retorna el 14 % (menys del 16% que li tocaria per la seva població).
• O sigui, Catalunya regala a Espanya un 17% anual del total d’impostos recaptats. En dades de l’any 2.015, són 28.882 milions d’euros !.
En resum, per terme mig, un català aporta més del doble d’impostos que qualsevol altre espanyol.
Van entenen el perquè Madrid està intentant no perdre la colònia catalana ?.
El més curiós de tot és que hi hagin tants assimilats catalans a les files locals dels PP, PSOE, Ciutadans i Comuns (Albiols, Icetes, Riveres, Colaus) que encara intentin defensar aquest greuge causat a la seva pròpia població representada. És inexplicable.
Concretament, una Catalunya independent gaudirà anualment de 52.667 milions (any 2.015) per cuidar a la seva gent i a les seves empreses.
A més, des d’ Espanya ens diuen que som insolidaris, garrapes, parlem raro, separatistes, corruptes, sediciosos, malgastadors, retallem, eduquem malament, curem pitjor, la seguretat dels mossos és dubtosa, que ens enviaran tancs, que serem expulsats de la galàxia, que ningú ens voldrà, ......
Vist el panorama, ens aboca a una sola alternativa: més val sols (lluny de la capital del imperi que "no se ponía el sol") que mal acompanyats. Ja aprendrem a viure sense el síndrome d'Estocolm.
conclusión
Anònim, 18/09/2017 a les 12:29
+60
-59
Alemania y Francia tambien nos roban
Cambio de tercio
Anònim, 18/09/2017 a les 12:40
+45
-86
Como parece que eso de la legalidad catalana no "cuela" , ahora hablamos de "pelas". No creo yo que, sobre el presupuesto total de la UE, la aportación de Catalunya les quite el sueño.
Sempre a pagar
Anònim, 18/09/2017 a les 12:42
Interessant
+76
-14
Aplicant la regla de tres, la UE ens roba més que Ejpanya, volem la independència de la UE també
La UE...
Conde Duque de Olivares, 18/09/2017 a les 12:45
+47
-15
...ens roba
A 12.23 - argumento qu no se sostiene
Anònim, 18/09/2017 a les 13:14
+38
-81
Siguiendo el argumentario indepe, si la recaudación de empresas españolas en Cataluña es déficit fiscal, la recaudación de impuestos por la venta de empresas catalanas en el resto de España también se debería reducir del déficit fiscal actual, en cifras, unos 7.000 millones de euros, que en caso de independencia iría para la Hacienda española. Resten esa cifra a los 10.000millones de déficit fiscal y ya sólo os quedan 3.000millones.

Ante una independnecia a las bravas, como preveen los fans de JxS, reste a la cifra anterior el previsible efecto negativo del comercio entre Cataluña y el resto de España (pregunte que pasó entre Chequia y Eslovaquia) y los 3.000 millones de euros quedan muy mermados.

Le recomiendo que lea otras opiniones cualificadas además de los panfletos de la ANC.


Copio el extracto del gran razonamiento divulgado por la ANC:
...A més, Catalunya aporta a Espanya un altre + 8% d’impostos addicionals per les recaptacions que xuclen les empreses espanyoles amb altres domicilis fiscals. Els imports que facturen d’IVA i d’I.S. (a usuaris catalans) de: Renfe, Iberia, Vueling, Aena, Ports, REE, Endesa, Iberdrola, Cepsa, Repsol, BP, Ferrovial, FCC, ACC, Telefònica, Vodafone, Orange, Tabacalera, Ikea, Corte Inglés, Mercadona, Consum, Dia, Alcampo, Carrefour, Leroy Merlin, BBVA, Santander, Bankia, Mapfre, Ford, Peugeot, Opel, Citröen, Renault, Mercedes, BMW, Avis, Hertz, Zara, H&M, Primark, Mediaset, Antena 3, Telecinco, Coca Cola, obres públiques, diaris nacionals, cadenes audiovisuals, .... són recaptacions encobertes que també surten “legalment” de Catalunya.
Millor surtir tambe de la,UE
Anònim, 18/09/2017 a les 13:18
Interessant
+66
-16
Si saben aixo ,Europa no reacciona, millor quan marxem d,espanya, tampoc quedanse a Europa, aixi serem un pais totalment lliure com Suiza,o Reine Unit poden decidir per nosaltres sols.
Visca la nova Republica Catalana
Els 15.000 milions de dèficit fiscal entre el que paguem i rebem els catalans en té dos objectius
Anònim, 18/09/2017 a les 13:22
Interessant
+73
-9
Rajoy i l'estat espanyol vol que l'economia catalana depengui de l'estat. Ens volen donar engrunes amb el FLA (préstec amb interessos), i amb l'altra mà ens roben 15.000 milions cada any!
Per això mai s'ha començat el corredor mediterrani.
Per això mai s'han millorat els accessos als ports de Tarragona i Barcelona.
Per això, tenint Catalunya un pes, de mitjana, del 19% del PIB espanyol no rebem ni el 10%!

Els 15.000 milions de dèficit fiscal, de mitjana, entre el que paguem i rebem els catalans en té dos objectius:

PRIMER, pagar amb els ingressos catalans les despeses com les autopistes radials de Madrid, les despeses en sanitat i educació d'Extremadura, la construcció de línies AVE (espoli de les arques públiques canalitzades cap el PP)realitzades per empreses com ACS (Florentino Pérez), etc.

SEGON, tenir SOTA control el desenvolupament de Catalunya. Que sempre hagi de necessitar l'ajuda del FLA, que sempre estigui endeutada. Per a l'estat espanyol, la pobresa de Catalunya és una garantia per a controlar i mantenir a raja les aspiracions de 7,5 milions de catalans.

Ja fa 7 anys que ens van amputar l'estatut (2010). Va ser, executat pel Tribunal Constitucional, però ordenat pel PP amb la connivència del PSOE.
Ja fa 5 anys que vam intentar buscar un encaix dins de l'estat (pacte fiscal en 2012). Però Rajoy va donar un cop de porta a en Mas, quan va anar a Madrid.

ARA ÉS EL POBLE DE CATALUNYA QUI VOL DECIDIR EL FUTUR DE LES SEVES FAMILIES.

ARA ÉS LA DEMOCRÀCIA QUI COMPTARÀ ELS VOTS DELS QUE VOLEN ROMANDRE DINS D'UN ESTAT REPRESSOR I ESPOLIADOR, I ELS VOTS DELS QUE VOLEM DECIDIR CONSTRUIR UN ESTAT NOU QUE PUGUI IMPARTIR JUSTÍCIA IMPARCIAL I REPARTIR ELS IMPOSTOS DELS CATALANS ENTRE ELS CATALANS!!

L'1 D'OCTUBRE HEM D'OMPLIR LES URNES A VESSAR!!
ELS DEMÒCRATES VAM APRENDRE QUE POSAR URNES ÉS LA MÀXIMA EXPRESSIÓ DE LA DEMOCRÀCIA!!
UN REFERÈNDUM MAI POTSER CONSIDERAT UN DELICTE!!
VISCA EL PROGRÉS I LA LLIBERTAT DELS CATALANS!!!
España sin Cataluña
Anònim, 18/09/2017 a les 13:22
+48
-3
...seria un chollazo: recibiríamos más euros de la UE que ahora y el Madrid ganaría la liga cada año.
A cada comentari que veig depreciatiu i degradant sobre el referèndum hi veig darrera un motiu més per anar a votar
Manel Roure, 18/09/2017 a les 13:24
Interessant
+62
-7
Si Rajoy (PP), el seu Fiscal (reprovat pel Congreso de Diputados per partidista) i el PSOE van a per totes per frenar el referèndum és perquè saben que hi perdran molt, però molt, si Catalunya s'independitza.

Rajoy paga a la UE amb els diners de Catalunya. No està clar que ens recolzin, ja tenen el que volen.

Per tant, hem d'anar a la nostra, votar tothom, perquè hi guanyem segur. A cada comentari que veig depreciatiu i degradant sobre el referèndum hi veig darrera un motiu més per anar a votar. La repressió fortíssima que realitzen indica el que guanyarem si la participació és alta i guanya el SI.

No volen respectar la llibertat d'expressió, el referèndum NO ÉS IL·LEGAL. Simplement hi ha indicis de que pot ser no s'ajusti a la Constitució Espanyola. Però no es pot sentenciar, com fan PP i PSOE, que és il·legal. Que ningú s'ho cregui.

Van a per totes perquè saben que hi perdran molt i hi perdran molt perquè ho han portat molt malament. Simplement molt malament.

Ara ja només està en les nostres mans. La batalla ara ja no està ni en la política ni en els tribunals, la batalla està en els nostres vots. La batalla ara està en la veu del poble!
a conclusión
Anònim, 18/09/2017 a les 13:25
+28
-4
Abans de fer un comentari com el teu, t,aconsello que tornis a fer 1er d,eso pq a la teva edat, suposada, és de goset llepafigues.
Don dinero
Anònim, 18/09/2017 a les 13:33
+21
-49
No os preocupeis q nadie os robara un catalin cuando esteis fuera dl mundo xq no merecera la pena...pa lo q va a valer...A ver a quien vais a vender?? Creeis q la seat, caixa, sabadell y demas se quedaran en Cataluña? Revisad la historia y mirad todo los privilegios q habeis tenido: proteccion d vuestra industria textil en detrimento d otras regiones, seat, olimpiadas, ave ls primeros, ...
Pel comentari A 12.23 - argumento qu no se sostiene
Anònim, 18/09/2017 a les 13:38
+47
-11
De la teva argumentació et falla una cosa molt important: els impostos que recaudan les empreses catalanes de la resta del territori espanyol ja estan pagats dins dels 23% de recaptació enviats ja a Madrit.
Ho sento desbaratar el teu joc, trilero.
Són 28.882 milions que surten realment de Catalunya.
....I aquí hi ha el motiu del que està pasant ara. LLeis, unitats, partits, fiscals, tribunals, guàrdies,.... tots ells intentant salvar la pasta.
Si marxa Catalunya, se'ls desmonta tot el xiringuito a la Corte, Iglesia i mercaders del Palco del Bernabeu.
Hi han molts nervis, tu.
Pel comentari A 12.23 - argumento qu no se sostiene
Anònim, 18/09/2017 a les 13:39
+30
-10
De la teva argumentació et falla una cosa molt important: els impostos que recaudan les empreses catalanes de la resta del territori espanyol ja estan pagats dins dels 23% de recaptació enviats ja a Madrit.
Ho sento desbaratar el teu joc, trilero.
Són 28.882 milions que surten realment de Catalunya.
....I aquí hi ha el motiu del que està pasant ara. LLeis, unitats, partits, fiscals, tribunals, guàrdies,.... tots ells intentant salvar la pasta.
Si marxa Catalunya, se'ls desmonta tot el xiringuito a la Corte, Iglesia i mercaders del Palco del Bernabeu.
Hi han molts nervis, tu.
Permanencia UE
Carlos, 18/09/2017 a les 13:48
+31
-14
¿Y entonces porqué siempre nos están intentando convencer desde la generalitat y los partidos pro-independencia de que seguiremos dentro de la UE, si lo interesante es salirse?

¿Será que todo en esta vida no son balanzas fiscales?
10.000 x 39 anys = 390.000 milions ROBATS a Catalunya!!
Anònim, 18/09/2017 a les 13:58
+47
-13
Quin país seria avui Catalunya si no ens aguessin robat els 390.000 durant els 39 anys que suportem l'espoli sense límits de l'estat espanyol??
Seriem una nació del mateix nivell que Dinamarca, Suècia o Àustria!!
Els catalans podríem gaudir d'uns serveis dels millors d'Europa!

No patiríem retallades en sanitat. Els HOSPITALS no haurien de tenir els malats als passadissos com passa sovint als nostres hospitals per manca de pressupost.
Ja hauriem acabat el CORREDOR MEDITERRANI fa més de 20 anys! Amb la gran importància del corredor per les empreses exportadores catalanes!
Les CARRETERES NACIONALS dins de Catalunya, actualment responsabilitat de l'estat espanyol no produirien l'enorme quantitat d'accidents mortals com es produeixen a l'N 340, N-240.
Les RODALIES actualment responsabilitat de l'estat (RENFE-Adif) no ens deixarien tirats a la cuneta dia sí, dia no per manca de manteniment.
Les famílies tindrien més AJUDES EN EDUCACIÓ. Per exemple es reduiria el cost dels llibres.
Haurien MÉS BEQUES pels joves universitaris.
EL JOVES NO HAURIEN DE MARXAR FORA DE CATALUNYA lluny de les seves famílies quan acaben la universitat.
BAIXARIA L'ATUR perquè es podria invertir en REFORÇAR LA INDUSTRIA, IMPULSAR empreses amb TECNOLOGIES PUNTERES i invertir en RECERCA EN MEDECINA, INVERTIR EN ENERGIES RESPECTUOSES AMB EL MEDI AMBIENT...
AMB 390.000 MILIONS, CATALUNYA ARA, JA TINDRIA TOT AIXÒ I MÉS!!

ENS HAN ROBAT EL PASSAT I EL PRESENT, EN LES NOSTRES MANS ESTÀ QUE NO ENS ROBIN EL FUTUR!!
L'1 D'OCTUBRE ELS CATALANS VOTEM PER ASSEGURAR I MILLORAR EL NOSTRE FUTUR I EL DELS NOSTRES FILLS!!
AMB TOTES AQUESTES RAONS ELS CATALANS CRIDEM.
VISCA LA INDEPENDÈNCIA DE CATALUNYA!!!
Es tan simple !
Anònim, 18/09/2017 a les 14:01
+37
-7
Catalunya con España : Aporta 1.600 mio euros a la UE

Catalunya sin España : Deja de aportar 1.600 mio euros a la UE

Solución pragmática, por parte de la UE : Seguir cobrando

Uf
Anònim, 18/09/2017 a les 14:22
+17
-41
Tambe es separaran de la ue?? Ja nomes els queda maduro..
Al de las 13:14h
Anònim, 18/09/2017 a les 14:30
+53
-8
Si nos va a ir tan mal, como dices, ¿por qué tanta obsesión en oponerse al referéndum? Argumentalo y la gente ya decidirá.
Yo puedo entender que uno se obsesione en el NO, pero en no dejar votar... ya es mala hostia.
Urgent!!!!
Brut, 18/09/2017 a les 14:48
+48
-9
El primer que s'ha de fer quan siguem independents, és un referemdum per si volem o no pertanyia a la unió europea.
Catala inteligent
Anònim, 18/09/2017 a les 15:01
+15
-10
Mare meva cuanta manipulacio... totalment FALS !!
Moneda
Masias , 18/09/2017 a les 15:11
+18
-46
Confirmado
La nueva moneda de la republiqueta estelada de Can Pixa será el Pujolone
Un Euro se cotizará al cambio por 1714 Pujolones
Menos el 3% de comisión
L'engany del PSC sobre la xifra d'assistents a la Festa de la Rosa dura pocs minuts.
Vicenç Ramoneda, 18/09/2017 a les 15:46
+32
-6
L'engany del PSC sobre la xifra d'assistents a la Festa de la Rosa dura pocs minuts.

S'inventa que hi han assistit 20.000 persones quan l'aforament és de poc més de 6.000.

Los catalanes...
Inadaptado, 18/09/2017 a les 16:16
+17
-43
Aportan a la UE más que alemanes y francesas, Cataluña es una nación milenaria, los catalanes inventaron la democracia, Cataluña existía ya en tiempos de los dinosaurios, y un largo etc. Ya sabéis: y si lleváis la contraria a estos enfermos, sois unos fachas peligrosos...
rucs i pagar el beure
Anònim, 18/09/2017 a les 16:21
+35
-6
No podem ser més rucs tothom xucla de nosaltres això sí, tot amenaces i no podem ni parlar en català a Europa. I ens amenacen de fer-nos fora? Em sembla que si és per mi, encantats, 2x1 tu. Espero que decidim democràticament també si ens interessa això de la UE.
No us barelleu.. nosaltres, a la nostra
Anònim, 18/09/2017 a les 17:05
+28
-4
Només hem de votar SI l'1-O. La resta es veurà segur molt d'hora. No cal córrer molt per estar millor què en aquesta dictadura. Ja els ha caigut la màscara de la seva anomenada "democràcia". Nosaltres, a la nostra...
Faltan paises
Anònim, 18/09/2017 a les 17:10
+9
-25
Una cosita. Si en el gráfico en el que comparáis lo que aporta/recibe cada país de la UE ponéis a Baviera y otras 50 regiones, a lo mejor Cataluña ya no está de tercera. Pero sólo a lo mejor. No sé, se me ocurren un montón de regiones europeas que pagan muchísimo más de lo que reciben y Cataluña no está entre ellas.
Que hores d'ara...
Carles Viñals Casado, 18/09/2017 a les 17:16
+20
-4

...hi hagi encara catalans desitjosos de romandre a Espanya no fa més que confirmar l'afirmació d'Einstein que l'estupidesa humana és, amb l'extensió de l'univers, una de les dues coses infinites concebibles.

I no és descartable que acabin guanyant, car en democràcia guanya la majoría.
Resposta per Brut
Sónia-Lucerna(Suïssa), 18/09/2017 a les 17:19
+21
-4
Jo faria el mateix. Suïssa está a l'EFTA i fa els pactes bilaterals que te que fer prou. Fora de la UE es viu millor! Marxem!!!
Ha ha ha ha ha ha ha
Anònim, 18/09/2017 a les 17:55
+21
-34
Em podeu dir que és el que fumeu, si us plau? Segur que ha de ser molt bo.

Espanya ens roba.

La UE ens roba.

L'Univers en roba.

Avans de la creació del mon nosaltres ja existiem.

Ha ha ha ha ha ha ha, quina manera de fer el ridicul. Sou les rialles del mon.

Ah, i tal com us vaig dir, ja teniu el suport de Maduro. Aviat rebreu el de Kim Jong-un.

Ha ha ha ha ha ha ha. Si us plau, continueu aixi's. Estic deprimit i aconseguiu fer-me riure.
trolls
Anònim, 18/09/2017 a les 18:38
+28
-7
No contesteu els trolls , son robots, ignoreulos
Narnia
Anònim, 18/09/2017 a les 19:03
+12
-27
Por un lado dicen que Cataluña aporta más a la UE que Alemania o Francia, cuando seguramente comparada con las regiones más potentes económicamente de esos países saldría perdiendo por goleada, igual que sale perdiendo contra Madrid.

Lo curioso de todo esto y que nunca llego a entender.. es como os podéis quejar de estas cosas, cuando luego predicáis que hay que redistribuir la riqueza y demás. Es decir, una persona que tiene un buen sueldo debe pagar en impuestos una gran parte de este, mientras que alguien que tiene un empleo precario no debe pagar casi nada, esto todo el mundo más o menos lo acepta, sin embargo queremos que el dinero que produce nuestra región nos lo quedemos para nosotros y al resto del país que les den..
Narnia
Anònim, 18/09/2017 a les 19:20
+7
-26
Por un lado dicen que Cataluña aporta más a la UE que Alemania o Francia, cuando seguramente comparada con las regiones más potentes económicamente de esos países saldría perdiendo por goleada, igual que sale perdiendo contra Madrid.

Lo curioso de todo esto y que nunca llego a entender.. es como os podéis quejar de estas cosas, cuando luego predicáis que hay que redistribuir la riqueza y demás. Es decir, una persona que tiene un buen sueldo debe pagar en impuestos una gran parte de este, mientras que alguien que tiene un empleo precario no debe pagar casi nada, esto todo el mundo más o menos lo acepta, sin embargo queremos que el dinero que produce nuestra región nos lo quedemos para nosotros y al resto del país que les den..
La Seca, fàbrica de moneda catalana.
Anònim, 18/09/2017 a les 19:41
+6
-0
@a tots...
Anònim, 18/09/2017 a les 19:52
+9
-9
Perfecte el DIVIDE I VENCERAS, s´apodera fins hi tot dels més independentistes, ara si volen o no estar a la UE, fins hi tot avui han descobert que països de la UE els roben, diuen que Alemania, i França, i altres els roben, però es clar, desprès si volen entrar a la UE tindran de tenir el suport dels que ara diuen que els roben, no si l´empanada mental que teniu, ja us supera de bon tros als independentistes, rabiuts de que el més segur, es retiraran les urnes el dia 1-O, i que internacionalment no us donaran suport a cap de vosaltres, que dupto molt que molts de vosaltres agafeu les armes per defensar la vostra ideologia, i ja veurem si amb aquesta noticia no us creeu més enemics, ara fora de les fronteres, començan per la UE, apart als USA no els interessa gents el que esta passan a Catalunya, i si el turisme a partir d´ara anes, a d´altres destins de la UE, com els països baltics, o Grecia, doncs no se pas que fariau, sense la principal font d´ingressos que teniu, ara que galons i punts per que aixó passi, no us enfalta gents, si aixó es el que voleu que per una rabieta de quatre independentistes per assegurar-se la seva cadira voleu foter-se pel barranc abaix, tranquils que us donaran una espenta, recordeu que hi ha moltes regions de la UE sobretot al mediterrani, que espera que hi haigui alderulls a Catalunya, inestabilitat política, per poder dir que al seu païs pel turisme no en n´hi ha, i callen com a putes, es a dir es un dany col.lateral que no hi conten els independentistes, catalunya esta trencada, dificilment passi el que passi el 1-O, es podra sol.lucionar, i crec jo que ningu els hi agradara perdre el seu estatus social que tenen, el dir no emprenya, una altra cosa es actuar frontal i directament, es a dir si ens roben, doncs tacaments de fronteres unilateralment amb la UE, ja no solament amb els veïns...
Extraños gráficos
Anònim, 18/09/2017 a les 20:52
+12
-24
El primer gráfico compara Cataluña con los países europeos, sin poner otras comunidades autónomas españolas, no vaya a ser que alguna quede por encima de Cataluña. Pero en el segundo, donde ponen las otras comunidades autónomas, no ponen a Cataluña, no vaya a ser que esta quede por debajo de alguna. ¿Porque no las comparan? Teniu por? Vaya tela de "periódico" ¿Y porqué no compara Cataluña con el resto de regiones europeas?¿no sería lo más coherente? Un gráfico con todas las regiones, a ver donde queda el "Europa ens roba" ¿no?
Ah, es verdad, que es un diario indepe.
Narnia
Anònim, 18/09/2017 a les 22:37
+8
-21
A ver, que chorrada es que Catalunya paga más o menos ...
Es como si Pozuelo de Alarcon paga más o menos, o el señor Amancio Ortega paga más o menos ....

Catalunya nunca ha sido un país ... ¿Por qué se llamaba Corona de Aragón si Catalunya era tan importante? Es como si mañana se independizara Alcobendas ... o Isla de Francia ...
Y la mitad de los indepes son de donde son ... y la otra mitad de donde el agua no puede estar más contaminada ...
Todos haciendo el paripe para rascar cuatro duros ...
Como el "indepe carajillero" (Edu ....)??
Del·lirant
Quin pais!, 19/09/2017 a les 08:46
+7
-10
Si calcular balances fiscals en base a aportacions-inversions es absurd, fer-ho en el context de la UE es del·lirant.

Què val no haver de passar 26 fronteres?
Què val tenir l'euro com a moneda?
Què val l'accès a Europol o d'altres agències i institucions europees?

Com es calcula, exactament, aixó? Ja us ho dic: no es calcula. No es calcula perque seria ridícul; les sinergies generen rendiments que fan que els col·lectius siguin beneficis permanents per als membres.

I ja de propina, la xifra: 1.600 milions d'euros davant un pressupost (per a 2016) de 155.000 milions en compromisos i 143.890 milions en pagaments (compromisos son els diners que la UE podria arribar a gastar, i pagaments son els diners que efectivament gastarà en base als compromisos actius). Això vol dir que la contribució catalana es un espatarrant 1,1% dels pagaments anuals de la UE.
INADAPTATS
Anònim, 19/09/2017 a les 11:06
+20
-3
M' agradaria saber totes aquestes persones que parlen despectivament de Catalunya,la llengua,la seva gent.....on són nascudes?....o com a mìnim....on viuen?
....simple curiositat!!!...perque si sòn nascudes a Catalunya i/ o viuen ....és evident que no estan integrats.Un no pot anar contra allò que estima.
fora de la UE
Anònim, 19/09/2017 a les 18:02
+10
-1
comparteixo amb el primer comentari (2017.09.18 a les 00:15). Només afegiria que si som nosaltres que decidim sortir podriem ser castigats econòmica i comercialment com molt possiblement passi amb el brexit amb Anglaterra, per això crec que l'ideal seria buscar que sigui Espanya qui ens vetés i ens deixi fora. "Per culpa seva quedarem fora" llavors nosaltres haurem de pensar i votar si volem entrar a la UE o seguir al EFTA. No sortim, que ens treguin.
Del·lirant
Quin pais!, 19/09/2017 a les 21:39
+4
-14
Si calcular balances fiscals en base a aportacions-inversions es absurd, fer-ho en el context de la UE es del·lirant.

Què val no haver de passar 26 fronteres?
Què val tenir l'euro com a moneda?
Què val l'accès a Europol o d'altres agències i institucions europees?

Com es calcula, exactament, aixó? Ja us ho dic: no es calcula. No es calcula perque seria ridícul; les sinergies generen rendiments que fan que els col·lectius siguin beneficis permanents per als membres.

I ja de propina, la xifra: 1.600 milions d'euros davant un pressupost (per a 2016) de 155.000 milions en compromisos i 143.890 milions en pagaments (compromisos son els diners que la UE podria arribar a gastar, i pagaments son els diners que efectivament gastarà en base als compromisos actius). Això vol dir que la contribució catalana es un espatarrant 1,1% dels pagaments anuals de la UE.
No comparable
Anònim, 19/09/2017 a les 22:34
+4
-12
Hay que comparar países con países y regiones con regiones. Si poneis tambien Madrid sería la cuarta y se ponemos Baviera,Baden Würtenberg ect ect empezaria a bajar rápidamente.
Esta comparaciòn es un ataque a la inteligencia.Pura propaganda para tontos
Tres plans Marshall per Espanya provinents d'Europa. 1er receptor d'ajudes mundial
Anònim, 20/09/2017 a les 01:48
+9
-0
Davant els atacs de l'estat
RES és el que NO VOLEN saber els unionistes (i així tanquen els ulls i s'en renten les mans) doncs papá estado els fa la feina bruta. Però també ignoren per que espanya té tant d'atur.
Res és el que han aconseguit els autonomistes i els "federalistes"
RES és el que faran i aconseguiran tots ells i Espanya s'en anirà a la merda (amb la seva castiza economia de B.O.E. i sistema secularment autoritari i podrit) arrossegant Catalunya.
*A estos catalanes hay que ahogarlos económicamente * -Francisco Franco
*El futuro económico de Cataluña es un país de albañiles y camareros *. -Felipe González
Tres plans Marshall per Espanya provinents d'Europa i un Pla Marshall cada 6 anys provinent de Catalunya que en els 20 anys d’ajuts no s’han industrialitzat com hauria calgut sinó que només han vist com els regalaven autovies radials i xarxa de TGVs radials infrautilitzats...I no esmenen. fins a la següent fallida.
Léstat espanyol és el que que ha provocat més fallides i impagaments del seu Deute: més de 20 fallides en 450 anys
cercar: "España, récord mundial de paro"
Estat espanyol 1er CAMPIÓ MUNDIAL en atur, en rebre ajudes, en fallides financeres, aixecaments militars, segon en desaparicions forçades, censura, manipulació de la història. 200 historiadors espanyols i estrangers denuncien que el ministeri d'Exteriors veta l'accés a CINC SEGLES de documentació
RES A FER amb una Estat espanyol secularment dominat per centralistes inútils i mentiders i obeït per necis : els que no volen saber, "los santos inocentes" moderns que no volen aixecar el cap ni obrir els ulls.
Narnia o ná de ná...
sbastià, 20/09/2017 a les 18:56
+8
-3
A tots els que dieu que la UE ens roba, l'enteniment vostre és tan curt que la mala llet se us el menja. De moment, si paguem més que els alemanys i els francesos és perque la part espanyola de contribució a la UE recau en nosaltres, els catalans. Paguem el deute d'espanya no pas el nostre específic de Catalunya. Babaus ho sereu vosaltres, nosaltres sabem qui se'ns emporta els diners i a on van a parar: BANCS, RESCATS D'AUTOVIES PERIFERIQUES DE MADRID, EMPRESES CASTOR I PANAMA DE'N FLORENTIMO, O DE QUI SIGUI, SUBVENCIONS A LA FABRICA D'ARMES DE PEDRO MORENES (INSTALAZA) I A LA MATEIXA CORRUPCIÓ PER LES OBRES FETES A L'AVE TAN IMPORTANTS COM MADRID-DESPEÑAPERROS, I ANEU SEGUINT...
Doncs marxem de la ue i serem mes rics i lliures.
Anònim, 24/09/2017 a les 19:53
+7
-2
Doncs ,amb el cas que ens fan ,marxem de la ue i serem mes rics i lliures,aixi de clar
I encara ni es posicionen?????
Anònim, 27/09/2017 a les 01:05
+5
-2
Això es el que se'ls ha de piular al twitter a les institucions europees.
Europa ens roba
Anònim, 27/09/2017 a les 18:13
+5
-3
Europa ens roba
Doncs si ens foten fora
Anònim, 04/10/2017 a les 01:04
+2
-3
Tot això que ens estalviem.
UE: a fer la ma!!!
Datos reales // Datos ficticios
Jantonio, 05/10/2017 a les 09:51
+7
-4
Los impuestos IRPF son muy claros. Si ganas 100, pagas 30, en Barcelona, Madrid, Rota o Lleida, Punto final. Absolutamente igual para todos (centésima más o menos por criterios autonómicos),
Luego, el Estado invierte muchísimo más en Cataluña que en el 90% de las regiones. No es una especulación, es la estadística dolorosa.


De esta verdad absoluta, se manipulan los datos para sacar el victimismo que tanto mola. Para ello, no se habla de personas individuales, sino de entidades jurídicas (que no son personas, solo ficciones jurídicas)para fomentar la xenofobia: Se habla de etnias (catalanes y andaluces), para hacer conclusiones ilogicas pero que molan mucho, como que unos "roban" a otros (pagando exactamente lo mismo de IRPF, si se les considera como individuos y no como colectivo). La manipulación puede llegar a cotas tan desproporcionadas como pretender que los catalanes pagan el doble que los franceses a la UE. Este dato no es de risa....es de esperpento.. Que va a ser lo siguiete? Atacar policías franceses, que también "roban" ?
3% de ceguera
Anònim, 06/10/2017 a les 12:10
+11
-4
El modelo de independencia que planteáis podría tener sentido en el siglo XIX , pero no hoy. Es un concepto trasnochado, obtuso, provinciano, corto de miras, en definitiva obsoleto. Os habeís creido un mantra como el Valhalla vikingo, un paraíso al que accederéis una vez proclamada la independencia , pero para qué?.
El concepto de país y de nación hoy en día se redefine, se difumina. Los menores de 20 años son más leales a sus ídolos globales en internet que a sus referencias locales. El mundo virtual será mayoritario frente al mundo real que tanto os ocupa en no menos de 10 años (horas dedicadas en la red, compras, tiempo de chateo, inmersión virtual , etc). Pero no veis que ese tiempo del independentismo ha pasado?
No veis que la globalización lo cambia todo?. No veis que catalunya no puede ya salirse del entramado global al que pertenece?.
Dialogar? Dialoguemos. A ver, qué hay que cuidar/mejorar para el país catalán?:
1. La lengua. Efectivamente , estoy de acuerdo. Para mí es un bien, un activo cultural que no se debe perder. Yo la impartiría de forma obligatoria en todo el estado español para que aprendamos a amarla.
2. La balanza fiscal?. ¿ en el fondo estamos hablando de dinero? El cupo vasco es complicado que lo tengáis , pero me parece bien negociar sobre algún tipo de mejora fiscal para los catalanes en reconocimiento a esa diferencia identitaria que creo es evidente hay que respetar en Cataluña.
3. Estado federal . Más autonomía. Perfecto, pero hablamos de fondo o de forma?. Aquí de nuevo los indepes y muchos progres españoles confunden fondo con forma. No existe ningún estado federal en el mundo que tenga más autonomía que el modelo autonómico español. Ah! Que estamos hablando de forma?, bien cambiemos el himno, la bandera , busquemos símbolos que nos unan a todos, pero eso es algo romántico, sin mucho valor en el mundo globalizado actual, porque cambiar el fondo del modelo autonómico es complicado.
4. Corrupción. Partiendo de la base que el sistema democrático español, incluido el catalán , es un sistema cancerado por la corrupción (el PP/PSOE todavía son estructuralmente sistemas con gran nivel de corrupción), ¿por qué no habéis hecho ni una sola mención a los millones que os han robado (nos han robado) durante décadas los líderes y burgueses que han liderado los movimientos indepes en catalunya? ¿No os dais cuenta que os están manejando como marionetas para camuflar sus actos y seguir viviendo del cuento otros 50 años más?. Los únicos coherentes son los de la CUP, no engañan a nadie. Pero claro, ellos lo que quieren es aprovechar el caldo de cultivo de la independencia, aprovecharse de vuestro sentido identitario para aplicar un modelo antisistema de funestas consecuencias para la mayoría de la masa social Catalana, sea indepe o no. Hablan de nacionalizar activos como bancos, etc. .......en el siglo XXI!!!!, en el modelo global dominante que cada vez tiene más fuerza! No entiendo cómo no veis eso...

En resumen, dialogar sí, dialoguemos, pero por favor , sobre cosas concretas, no sobre el Valhalla o sobre conceptos más propios de aspiraciones provincianas del siglo XIX.

Visca Catalunya! Sitio maravilloso con gente maravillosa pero con un porcentaje de la población aturdida por los efectos opiáceos de la hierba indepe y por el sentimiento justificado de cierto rechazo a unos gobernantes del estado español inútiles e incapaces de vender mejor el concepto de unidad y promover cariño hacia un pueblo maravilloso.

La Unió Europea ha ignorat i decebut a Catalunya
Anònim, 12/10/2017 a les 18:41
+1
-3
A consciència la Unió Europea ha ignorat i decebut a Catalunya.
Malgrat tot som catalans i som europeus .
Però les festes solidàries i cohesionadores d'ara endavant que les paguin uns altres.
Datos ficticios
Anònim, 16/10/2017 a les 01:00
+2
-2
Quan voleu prohibir el català no estem parlant d'ètnies?
Potser Catalunya no serà tant rica des del dia 1, però serà plena i quan tindrem quatre rals farem un tren que vagi a Europa en lloc d'una meseta plena de franquistes.
Pobres
Anònim, 17/10/2017 a les 16:40
+3
-2
Vaya por Dios. Ahora también nos roba la UE.... Hay que tener mala suerte.
En tal caso, deberemos declarar también la independencia respecto de la UE... qué se habrán creído esta panda de ladrones europeos!!!
No obstante, habrá que pensar que si las empresas siguen huyendo al grito del último mariquita, los españoles nos dejan de comprar, los turistas nos dejan de visitar, a lo mejor tenemos que terminar robándonos entre nosotros para llevarnos un trozo de pan a la boca.
Pero siempre nos quedará suspender la independencia respecto de la UE y ofrecer un dialogo
Que pena da esto!
Anònim, 18/10/2017 a les 07:04
+1
-2
Avanç era "España ems roba", ara es Europa ems roba" una vegada sigau indepes sera "Tarragona ens roba"..... o imposareu un sistema tributaria equitatiu per provincia de forma que Tarragona al ser la mes pobra de les quatre se desatrolle mes lentament?

PD: que son el paisos Valencians? sera la Generalitat Valenciana.... y lo que se celebra el 9 de octubre es el día de la comunitat Valenciana, no una diada a favor de la independencia..... per favor no inventeu....