Vota
Resultat:
52 vots
Redacció Barcelona | Actualitzat el 05/02/2010 a les 17:21h

Mas sobre les vegueries: «No farem confrontació per la confrontació»

El lider de CiU dóna per fet que no presentaran esmena a la totalitat a la Llei de vegueries malgrat insistir que "ara no toca".

Mas, durant la seva visita als veïns que protesten contra les obres al Parc de Joan Miró

El president de CiU, Artur Mas, ha donat per fet aquest divendres que CiU no presentarà esmena a la totalitat a la Llei de vegueries, tot i que ha remarcat que aquesta llei "ara no toca". "No toca una confrontació a dins del territori, no toca insistir en més administració pública", ha opinat Mas en declaracions als periodistes.

Per tot plegat, Mas ha apuntat que CiU no tindrà una actitud de "confrontació per la confrontació", però sí denunciarà que aquesta no és la prioritat del país, "que està fora de lloc i que no calen confrontacions que acaben sent purament artificials".

El que cal, al seu parer, és ocupar-se del país, de l'economia i de la superació de la crisi. "Això no té massa sentit, no és la prioritat del nostre país", ha opinat el líder convergent, que ha recordat les discrepàncies que s'han mostrat ja des de la Val d'Aran, Lleida o la confrontació entre diverses ciutats per ser capital de vegueria.


Segons ha indicat Mas, el tripartit i el president de la Generalitat, José Montilla, "s'han equivocat" portant aquesta llei al Parlament que està originant tanta confrontació en bona part del territori. "Això és no tocar vores, és no ser conscient de la realitat que hi ha a peu de carrer", ha indicat. I és que Mas ha destacat que la ciutadania no parla de vegueries, ni vol confrontació territorial ni manca de consens polític. El que vol, ha continuat, és que se solucionin els seus problemes econòmics.


La llei, al calaix

Prèviament, el president de la Generalitat, José Montilla, ha apuntat que ara no tocaria fer la Llei de vegueries si ja l'hagués fet CiU quan governava. A més, ha recordat que la federació ho va intentar el 2000, però 'quan va veure que hi havia problemes, ho van guardar en un calaix'. 
 

Navega per les etiquetes

vegueries

COMENTARIS

comunitat autònoma
Anònim, 06/02/2010 a les 23:23

Per què no us munteu a Barcelona una comunitat autònoma, igual que Madrid dins de Castella?

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Enquesta

Votaríeu Joan Laporta com a President de la Generalitat?
       Vots emesos: 389

Video

Més bombones i generadors Mentre la Cambra de Comerç de Girona quantificava en més de 100 MEUR les pèrdues de les empreses de la demarcació per la manca d'electricitat alguns productes es venien més que mai. Les botigues que van poder obrir van vendre tres vegades més de bombones de butà que en una setmana normal, les mateixes piles que venen en dos mesos, i molts van acabar les existències de llanternes, estufes i espelmes. Moltes famílies, però, van optar per a fer una inversió a llarg plaç i comprar-se un generador domèstic, per la qual cosa se'n van vendre sis vegades més que el que és habitual. Les gasolineres, però, van acabar servint fins i tot una mica menys de combustible que una altra setmana.

Aurea Dicta

"El meu ídol de ficció preferit és Déu"

Hommer Simpson

La muntanya màgica

                                                      
Història de la Corrupció.
 
 Carlos Alberto Brioschi
 Traducció d'Anna Casassas
Edicions La Campana, 2009
PVP 18,00€, 264 pàgs.
ISBN 978-84-96735-39-2

Rabiosa actualitat. Edicions La Campana té gust a triar. Isabel Martí, editora audaç i amb ull pels bons llibres ens torna a regalar un llibre de "rabiosa actualitat", com l'ha qualificat l'àcrata Francesc Sany.
"Història de la corrupció" és un títol fred però ple de debilitats humanes i divines.
Carlos Alberto Brioschi examina les «proeses corruptives» d'emperadors, governants, polítics, funcionaris públics, estafadors financers, i també de gent menys important. Analitza l'estranya passivitat social, que normailitza els suborns i els abusos .Aquesta història potser és breu, però brutalment interessant i intensa. I Brioschi la narra d'una manera precisa i brillant. Una frase marca el camí: «Tenia la consciència neta. No l'havia fet servir mai.» Aquest sarcasme d'Stanislaw J. Leg és la millor entrada a un llibre que, segons la crítica, és indispensable llegir per descobrir la dimensió universal de la corrupció. Des de Babilònia fins als cracs financers d'avui. (ND/Q.S.)


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: