Referèndum

Colau creu que el Govern prepara l'1-O amb «clandestinitat» i no tindrà garanties

L'alcaldessa de Barcelona opina que és el PP qui bloqueja el pacte però alerta que la via unilateral pot agreujar la situació

Puigdemont accepta reunir-se amb Albiol pel referèndum i subratlla que "serà plenament legal i legítim"

Colau reitera que no ha estat mai «ni nacionalista ni independentista»

| 11/08/2017 a les 15:21h
Arxivat a: Política, Xavier García Albiol, Carles Puigdemont, PP, Ada Colau, referèndum, procés català

Ada Colau, en una imatge d'arxiu. Foto: Josep M Montaner


L'alcaldessa de Barcelona, ​​Ada Colau, ha insistit aquest divendres en què el referèndum de l'1-O difícilment es farà amb garanties i ha demanat no precipitar esdeveniments sobre la seva legalitat ni la seva convocatòria: "La Generalitat està portant amb molta discreció, per no dir clandestinitat, aquests preparatius ". De fet, ha explicat que només ha parlat amb Carles Puigdemont quan aquest la va felicitar després de donar a llum fa tres mesos.

En una entrevista a la Ser, Colau responsabilitza el govern espanyol del bloqueig pel que fa al referèndum, tot i que entén que les decisions unilaterals poden contribuir a agreujar la situació. "Entenem que el govern del PP és qui ho està posant tot molt difícil", ha declarat, però ha rebutjat valorar si s'hauria de posposar l'1-O. En tot cas, ha opinat que, després de la consulta, s'haurà de seguir parlant perquè sempre hi ha una sortida política negociable: "No hi ha d'haver cap por de revisar qualsevol text legal. Són humans, no divins [en referència a la Constitució]".

Puigdemont es reunirà amb Albiol

De fet, Puigdemont ha acceptat reunir-se amb el president del PP a Catalunya, Xavier García Albiol, tal com li va demanar el dirigent popular. En una carta, el president català li retreu les "clares manques de respecte" cap a la Generalitat i "la majoria parlamentària", i tot seguit li agraeix que consideri que "la millor manera d'abordar les discrepàncies és parlar-ne". Tot i això, la trobada tindrà lloc durant la segona quinzena d'agost, malgrat que Albiol l'havia reclamat per abans del dia 16, quan estava previst que la mesa del Parlament admetés a tràmit la llei del referèndum -tot i que inicialment això no apareix a l'ordre del dia-.

Així mateix, Puigdemont assegura també en la carta que "el referèndum serà plenament legal i legítim" i subratlla: "El fet que [el referèndum] no hagi pogut ser acordat amb el govern de l'Estat, tal com hauria estat el nostre desig, no l'invalida com a eina per saber quanta gent del nostre país vol continuar amb l'actual relació i quanta considera que és millor encarar el nostre futur des d'un estat propi i independent". Igualment, assegura que "les portes del Palau de la Generalitat sempre estan obertes a tots els responsables dels grups parlamentaris", ja que "una actitud de diàleg i de respecte amb els qui no pensen el mateix que tu és fonamental perquè la democràcia funcioni".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

ets nacionalista espanyola
Anònim, 11/08/2017 a les 15:30
Interessant
+81
-7
dependentista i mes falsa que un duro sevillano
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 11/08/2017 a les 15:39
Interessant
+76
-8
Aquesta no apareix a la llista d'"escombrables" de la CUP.
Estos trileros, ya no engañan a nadie.
Anònim, 11/08/2017 a les 15:44
+16
-81
En este bodrio de referéndum unilateral, ilegal, partidista y sin reconocimiento internacional que voten ellos, los adoctrinados seguidores de la patria podrida creada por el padre podrido.
Tenim TOTES las garanties que pot donar un poble....
General Moragues., 11/08/2017 a les 15:52
Interessant
+76
-8
Garanties de que?,..las garanties las dóna el poble amb el seu vot massiu, per això els unionistes crideu a no anar a votar, i tu Colau ets un frau que fas lo mateix, no es que no tingui garanties, es que des de el PP, fins a tu, no voleu que tingui garanties,......si no es pot fer sereu els responsables de lo que vingui desprès, no es pot frustrar a un poble, com feu vosaltres,...et recorda res els segadors?,....recordes com va acabar el virrei?...amb qui estàs? amb la majoria que vol votar, o amb els poders fàctics espanyols?, tens ovaris per parlar clar?....no es pot barrar el pas democràtic a un poble, perquè els governants de torn (on també hi ets tu), no ho vulguin...Democràcia es el poder del poble, no de las classes dirigents....i el poble per majoria, vol votar...
Colau t'estàs colant a bastament
entranyable, 11/08/2017 a les 16:33
Interessant
+62
-4
A aquesta dona no se l'ha vist en tota la crisi aeroportuària i avui treu el bec amb el ministre dels seu statu quo. Aquesta dona demana garanties per al referéndum quan hauria de ser ella una més de les garanties per tal que els barcelonins votem. Aquesta dona vol només vol figurar perquè per ella mateixa no té categoria. Aquesta dona s'ha vist investida d'un càrrec que mai havia esperat,. Si per tot això reflexiona veurà que l'únic plausible és que dimiteixi i deixi d'enredar per sempre més.
Catalans
Karlus, 11/08/2017 a les 17:02
Interessant
+63
-8
Les garanties les donem els que votarem, tot el demés és bla, bla, bla
Seguir parlant?
Antoni Ferret, 11/08/2017 a les 18:14
+6
-31
Molta atenció: "ha opinat que, després de la consulta, s'haurà de seguir parlant". En aquest punt hi veig un conflicte de pes, ja que els independentistes volen tirar pel dret.
Trileros
Anònim, 11/08/2017 a les 19:50
+25
-3
El de las 15:44 Vos deberiais practicar mas el lenguaje de Cervantes por que creo que se le va bastante, Y por esto nos queremos indenpendizar por no oir este fino abcd .... de Vos
Vella política?
Joan García, 11/08/2017 a les 20:36
+29
-1
Sento dir-vos que em sembla que estar al govern us va una mica gran. Dóna la impressió que no preneu decisions importants. Molta paraula però a l'hora de la veritat, ni sí ni no sinó tot el contrari.
Us pregaria que tinguéssiu cura real (REAL) dels veïns de la vostra Barcelona.
Un exemple: carril bici. Us heu plantejat què fer quan les bicis segueixen circulant per les voreres quan hi ha un carril bici?
Us heu plantejat què cal fer quan un vol agafar un bus a la plaça Catalunya. Heu verificat, fins i tot el perill d'accident? Pregunteu als conductors d'autobusos!
Com penseu evitar els inconvenients que generen, directa o indirectament, els clubs de cannabis o semblants? Els teniu detectats?
I així.......
I tu parles de clandestinitat?
qvic, 11/08/2017 a les 20:57
+39
-1
Per clandestinitat, nocturnitat, traïdoria i pagat amb els diners de tots, les clavegueres de l'estat que et van fer alcaldessa a tu.
Espavilada, la Colau
Minont, 11/08/2017 a les 21:57
+13
-0
No accepto aquest referèndum perquè no tindrà garanties ja que serà clandestí.
Per tant, jo faré tot el possible perquè sigui clandestí i per tant no tingui garanties.

Dit d'una altra manera: no crec en la democràcia si no ha de beneficiar els meus interessos.
Quina perla !
Anònim, 11/08/2017 a les 23:49
+15
-0
En un altre titular, Ada Colau afirma que no ha estat mai "ni nacionalista ni idependentista".
Totalment legitim però aleshores la feliç alcaldessa de Barcelona ens ho hauria d'explicar perquè si no és nacionalista ni independentista, ni federalista, ni confederalista, ni res....ni tot el contrari, no entenc que cony hi fot al capdavant de l'Ajuntament més important de Catalunya.
Colau = espanyolera
Anònim, 12/08/2017 a les 08:37
+14
-0
Encara que el referendum fos un model de perfecció, la Colau seguiria dient que no té garanties.

Per cert, m'encanta el despotricament del primer comentari. Despotrica, espanyolero, despotrica!
A COLAU, LA GRAN ESPANYOLA DE L'ANY, DE L'ABC, COM A PUJOL
Alexandre Pineda Fortuny, 12/08/2017 a les 16:48
+1
-1
LA INCAPACITAT D'ANÀLISI DE GENT AMB ETIQUETA D'ESQUERRA ( PURA FICCIÓ) EL NACIONALISME ESPANYOL,EL MOSTRA ARREU, CONTRACTE AMB FLORENTINO PEREZ, ESTAFES AL CASTOR, CRÒNIQUES A ACS, AUTOPISTES ETC. QUE TÉ ELS INDÍGENES QUETCHI, A GUATEMALA, AMB PANCARTES CONTRA ELL, ELS MALMET EL RIU, NO PODEN ACCEDIR A L'ELECTRICITAT PER PREUS ABUSIUS, INDIVIDU QUE AMB EL REI I TOTA LA FATXENDERIA DEL REINO D'ESPANYA, VIUEN DE LA CRIMINALITAT FUNDACIONAL DEL REINO, ESTÀ ENTORPINT LA LLUITA DEL POBLE TREBALLADOR A CATALUNYA I A MARINALEDA ANDALUSIA ANYS LLUITANT CONTRA EL FEUDALISME, AMB VICTÒRIES CLARES PEL POBLE, ATUR ZERO, QUE ES QUEDI A ICV, QUE JA HO SAP LA TASCA D'AGÈNCIA DE COL·LOCACIÓ´AMB NEPOTISME LA FAN DE MERAVELLA, IGUAL QUE EL F,GONZALEZ, AZNAR etc,
d,acord amb tots
jordi60, 12/08/2017 a les 17:48
+2
-0
Estic d,acord amb tots els que la critiqueu
pero nomes faig memoria d,una cosa .................. es alcaldesa gracies als vots de ERC ja nomes amb els
del PSC no sumaba
Y que esperabais?
Ciudadano de a pie, 13/08/2017 a les 17:03
+1
-0
Que esperabais de aoguien que no ha echado un palo al agua en su vida?
Que esperabais de alguien que es incapaz de aportar la mas minima solucion a los problemas en lugar de generar nuevos donde no los habia?

Es la postura que viene de lejos, de los tiempos del PSUC de Comorera. Lo que no prpopongan ellos no es legitimo porque ellos son los portadores de la ortodoxia. Los demas no contamos.

A todos estos franquistas de derechas y de izquierdas les entra urticaria cada vez que ven una urna.