CaixaBank obté el primer semestre un benefici de 839 milions

Els resultats de l'entitat suposen un increment del 31,6% respecte a l'any passat | La incorporació de la portuguesa BPI, que es va produir el febrer passat, ha estat determinant

Gonzaló Gortázar, conseller delegat  de CaixaBank.
Gonzaló Gortázar, conseller delegat de CaixaBank. | ACN
28 de juliol del 2017
Actualitzat a les 10:42h
CaixaBank ha tingut un bon primer semestre d'any, amb un benefici de 839 milions, que representa un increment del 31,6% respecte el mateix període de l'any passat. El conseller delegat, Guillermo Gortázar, ha detallat els resultats aquest divendres. Hi ha diverses claus que expliquen aquestes xifres, però la incorporació de la portuguesa BPI ha estat determinant i suposa un increment substancial pel que fa a resultats.

Des de la presa de control, el febrer passat, ha aportat 77 milions al resultat de l'entitat. El marge brut arriba als 4.280 milions d'euros, que demostra una capacitat important de generar ingressos i una dada on també es reflecteix la incorporació de la portuguesa.

CaixaBank manté el lideratge de la banca retail, amb 13,8 milions de clients a l'Estat espanyol. L'entitat ja és la preferida pel 26% de la població bancaritzada. Manté la primera posició en nòmines (quota del 26,4%) i en banca on-line (5,5 milions de clients) i també en banca mòbil (3,9 milions).

Gortázar ha destacat l'excel·lent activitat comercial, amb el lideratge de CaixaBank en els productes d'estalvi a llarg termini, amb un reforçament del negoci vinculat a assegurances i gestió d'actius. Tots els actius gestionats suposen 85.590 milions, que és un augment del 4,5%. En assegurances, plans i fons per recursos gestionats s'obté una quota de 21,7%.

La millora en el resultat s'explica també pel ingressos core, els provinents de l'activitat bancària bàsica. Gortázar ha destacat que el 93% dels ingressos de CaixaBank provenen d'aquest capítol.

Una altra dada positiva és el descens de la ràtio de morositat, una tendència que continua i que se situa en el 6,5%. Era del 6,9% al desembre del 2016, i cal destacar que està per sota de la mitjana en el sector bancari, que era del 8,7% el mes de maig.
 
Una qüestió que se li ha plantejat en diverses ocasions al conseller delegat ha estat els efectes que ha pogut tenir la crisi del Banc Popular per a CaixaBank. Gortázar no ha donat cap dada concreta, però ha admès que l'entitat ha estat beneficiària, donada l'extensa xarxa d'oficines que posseeix en tot el territori i la seva condició de líder en banca minorista.

Davant del referèndum, "sense comentaris"

Preguntat sobre el referèndum de l'1 d'octubre i com pot afectar l'activitat bancària, Guillermo Gortázar ha defugit cap pronunciament explícit i ha dit que "a CaixaBank estem centrats en el servei als nostres clients, a ajudar-los, centrats sempre a guanyar quota de mercat, i això és el que seguirem fent els propers mesos". 
   
A la pregunta de si CaixaBank té algun pla de contingència en previsió del referèndum i d'una possible declaració unilateral d'independència, Gortázar ha insistit en què "el nostre pla és aconseguir més clients i continuar fent la nostra feina".