Els veïns de Montesquiu permeten que les campanes segueixin tocant durant la nit

L'Ajuntament va preguntar a totes les famílies si volien que sonés durant tot el dia o només al matí

| 27/07/2017 a les 13:21h
Especial: Territorials
Arxivat a: Societat, contaminació acústica, campana, decibel, Síndic de Greuges, soroll, Montesquiu, Osona, Elisabet Ferreres
El poble de Montesquiu, amb el campanar al mig | Ajuntament de Montesquiu
Els veïns de Montesquiu han decidit no aturar el so de les campanes durant la nit. L'Ajuntament del municipi va preguntar a totes les famílies (unes 450) per carta si volien que les campanes només sonessin durant el matí o les 24 hores.

Els resultats han estat els següents: 79 famílies estan a favor de fer-les sonar dia i nit; 28, en contra; i 2 vots en blanc. Tal com explica l'alcaldessa del Montesquiu, Elisabet Ferreres, "era una pregunta simple per saber l'opinió".

Els fets es remunten a la queixa d'un veí pel soroll de les campanes, a través d'un recurs al jutjat contenciós administratiu. Llavors l'Ajuntament va demanar a la Diputació de Barcelona que fes un informe per mesurar-ne els decibels. L'estudi determinava que se superaven els límits establerts i, per tant, calia actuar.

"La primera actuació va ser folrar les campanes", diu Ferreres, disminuint així de 68 decibels a 52 el so dels repics. Tot i així, superaven el límit de so en horari nocturn, que és de 45. "El darrer informe deia que no era suficient", apunta l'alcaldessa.

Una inversió de més de 3.000 euros

Per aquest motiu, l'Ajuntament va decidir preguntar als habitants per si calia o no prendre més mesures per reduir el soroll. La resposta és clara: mantenir les campanes dia i nit. Però la inversió és més costosa.

Ara, amb el resultat a la mà, l'Ajuntament comprarà un aparell format per dos electromartells i una central horària. "El del matí picarà més fort i el de la nit picarà més suau", explica Ferreres, remarcant que amb aquest aparell poden "graduar les hores i els decibels del toc de les campanes". Aquest aparell té un cost de 2.734 més IVA, és a dir, més de 3.000 euros.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Referendum encobert!!
Anònim, 27/07/2017 a les 17:48
+5
-4
Què és això d'enviar cartes als veins?! A la presó tot el consistori!!!
Referendum encobert!!
Anònim, 27/07/2017 a les 19:06
+3
-3
Què és això d'enviar cartes als veins?! A la presó tot el consistori!!!
Els que venen de fora, volen cambiar totes les tradicions de segles en aquets petits municipis.
Anònim, 27/07/2017 a les 20:50
+17
-18
Felicitats Montesquiu, un parell de webs. i a la merda els forasters que volen fer cambis perque els molesta el só de les campanes, que tornin d'on han vingut. "aire" que vol dir vent. i Ull molts no son ni catalàns.
Tradició de segles?
Anònim, 28/07/2017 a les 01:17
+17
-14
Anònim de les 20:50 (anava a dir passerell) no tens ni idea del que tu en dius tradició. Tu creus que durant segles hi havia una persona dalt del campanar tocant els quartos i les hores i els c... durant tota la nit? De tradició secular res de res i perquè "t'enteris" hi ha malalties irreversibles per culpa del so excessiu i no volgut. S'ha sabut fa poc com abans tampoc se sabia el mal causat pel tabac i les morts que produeix però sortosament la medicina va avançant.
És que no tenen rellotges a Montesquiu per a consultar durant la nit si tant ho necessiten? És que es passen totes les nits desperts "gaudint" del so de la campana collonera? Au vinga!
Jo visc en un poble on es va imposar el seny i la raó i durant la nit les campanes dormen.
No teniu sentit del ridícul ni vergonya i deixeu de donar les culpes als forasters del que us passa. Al nostre poble són molt benvinguts i contribueixen al progrés de tots. Feu-vos-ho mirar!
campanes
fran-bcn, 28/07/2017 a les 14:28
+12
-7
Amb tot el respecte, però penso que es una tradició ridícula, i mes al segle XXI. Montesquiu, mira un poble on ara se que no hi aniria per les vacances d estiu, ja que m agrada dormir als llocs d interior a l estiu dormir amb finestres obertes...sincerament penso que son uns pagerols...les tradicions si, molt be , però amb cura....es com les festes majors, les quals en molts pobles diuen que son per tots, però acaben ser per "uns pocs", sinó que els ho diguin a molts veïns que per les Festes foten el camp lluny fins que acabin... oi??...
Que bonic!
Anònim, 28/07/2017 a les 15:41
+5
-13
Per culpa d'un cagamandúrries que s'ha queixat, ara tothom del municipi ha de pagar més de 3.000 euros d'adequació a una normativa absurda, apart dels diners que ha costat la consulteta.

1.17, jo tinc a casa un rellotge que no toca quarts (hòstia, quartos és tota una troballa de la ignorància!) però toca la mitja i les hores tant de dia com de nit i ja et dic jo que ni el sento ni em molesta ni ens ha provocat mai cap malaltia a ningú dels molts que hem viscut i dormit sota seu des de fa gairebé un segle.
a 1:17
Anònim, 28/07/2017 a les 16:25
+6
-12
Tinc un campanar a 100 metres ( línia directa ) toca els quarts i les hores. T ' asseguro que si no m ' hi fixo no el sento MAI. Em sembla que els que us queixeu del so de les campanes només ho feu per tocar els co...
Quatre quartos pel de les 15:41
Anònim, 28/07/2017 a les 16:36
+11
-3
Ja veig que ets un savi, un monstre de la llengua, per la qual cosa no cal que et digui que la teva bajanada no val ni quatre quartos, o sigui, dotze cèntims com deien els nostres besavis. Bé, el teu besavi no ho sé que potser era parent de l'Einstein. Ja veig pel teu comentari que no toques ni quarts ni hores. Només desitjo que no t'atrapi una de les greus malalties degudes a l'excés de decibels que gent tan "tradicional" com tu esteu disposats a suportar. Una pregunta: com que no sents res de res voldria saber si són de fiar els teus taps a les orelles.
Ja veig que les "consultetes" no t'agraden. Dóna records al teu amic Marianu...
Curios
Anònim, 28/07/2017 a les 17:44
+3
-11
Tots aquets que es queixan, de segur no ho farian si es tractes del soroll d'una disco o bar musical obert fins que surt el sol, generalment acostumen a ser gent nou vinguda, pixa Pins ó escura caçoles que ademés es creuhen amb el dret d'aparcar ons els hi rota, son els mateixos que no als agrada sentir cantar el gall al mati, voldrían galls de plástic que fessin ous amb Ketchup, i el mes curios de tot es que la gran majoria ni tan sols son Cataláns.
De fora vingueren que de casa ens tragueren
Anònim, 28/07/2017 a les 18:52
+2
-10
Els pobles no necessiten lliçons de ningú ni "salvapatries", la seva gent l'hi dóna mil voltes a tots aquests "llestos" de la capital que es pensen que hi van a civilitzar amb les seves normes.
El que no l'hi agradi com funciona un poble que foti el camp, la cosa és així de senzilla.
Ho dius en serio catalanet de les 17:44
Anònim, 28/07/2017 a les 18:55
+10
-1
Visc en un poble de 1.500 habitants i hem tingut el senderi de posar-nos d'acord i a les nits no hi tenim sorolls. És molt fàcil riure's dels pixapins que, curiosament, són els que aguanten una ciutat com Barcelona que sinó avui ja seria una societat espanyola cent per cent. Segur que n'hi ha de tota mena com a tot arreu però els teus aires de superioritat em fan pena per no dir fàstic. No oblidis catalanet que els pixapins de cognoms catalans vénen tots de pagès perquè els avis i besavis es fotien de lepra i de gana al seu poble i van fer el pas d'anar a buscar-se la vida a ciutat per tal de sobreviure. I els que han vingut d'altres terres també tenen dret a la vida i han fet aquest país.
Pel que veig tu i els que són com tu no deixeu de ser res més que uns acomplexats que el seu principal problema és que un dia algú aparqui en un lloc equivocat. Com que ets tan tradicional elimina el lavabo de casa teva i fes com feien els nostres avantpassats: ves a cagar al femer.
Fa anys
Anònim, 28/07/2017 a les 19:43
+2
-10
quan no hi havien aquestes "collonades " un senyor de Barcelona va anar a passar un mes a un poble. Havia llogat un pis just davant del campanar. Naturalment el campanar tocaba les hores dia i nit. L ' endemà es va queixar a una botiga . ! " Quin martiri " " I a mes repeteix " etz. etz. Al final de mes es va anar a despedir dels de la botiga. Els de la botiga li van " Molt bé Ara si que descansará. Ja no sentirá les campanes oi " Resposta del senyor " Apa que toquen les hores i els quarts ? " Dons jo no les sento mai ". D ' acord que si no hi estan acostumats les senten. Ara està demostrat que quan un soroll es continu i repetitiu al final ja ni se sent. La proba estava a les fàbriques de teixits. Quan un hi entrava de nou no sentia res. Al cap de pocs dies ja ni se sentien
CAMPANES
FRAN-BCN, 28/07/2017 a les 20:46
+9
-0
per Anònim, 27/07/2017 a les 20:50..

Noi t has lluit...potser sí som catalans i paguem impostos....fixa't tu....tenim dret a tranquil·litat no creus??
!Olé tu!
Anònim, 29/07/2017 a les 20:08
+0
-0
Aquest article ha estat molt interessant, a quedat ven pales que els lectors d'aquesta publicació, la majoria son "pixapins" i "camacus", sembla que els de poble no estan per aquestes co..llo..na..des.