Contaminació

Cinc municipis de l'àrea metropolitana prohibiran circular als no residents

Els vehicles més contaminants estaran vetats dins del casc urbà en casos d'alta contaminació atmosfèrica a Badalona, Sant Boi de Llobregat, Sant Just Desvern, Castelldefels i Sant Cugat del Vallès

| 11/07/2017 a les 22:39h
Arxivat a: Societat, Badalona, Sant Boi de Llobregat, contaminació, Sant Just Desvern, Castelldefels, Sant Cugat del Vallès, àrea metropolitana

Avís de contaminació atmosfèrica en un panell informatiu de plaça Urquinaona. Foto: Adrià Costa


Badalona, Sant Boi de Llobregat, Sant Just Desvern, Castelldefels i Sant Cugat del Vallès restringiran l’ús dels vehicles més contaminants dins del nucli urbà. Aquestes àrees d’atmosfera protegida estaran senyalitzades i hi ha un total de 17 convenis endegats entre l’AMB i els municipis metropolitans per tirar endavant mesures similars. La mesura s'ha anunciat en el marc del III Consell de Mobilitat, òrgan metropolità que va néixer l'estiu passat per assentar les bases d'una mobilitat metropolitana més neta i sostenible. Més d’un centenar d’experts han participat en la trobada.

Durant la reunió, l’AMB ha presentat la nova senyalització viària per restringir la circulació dels vehicles més contaminants, les primeres proves pilots de Zones de Baixes Emissions (ZBE) locals, les primeres proves pilots del projecte Park&ride metropolità i l’app que donarà el servei, així com nous projectes que s’activaran aquest estiu per estendre l’ús de la bici com a mitjà de transport diari, com el Biciempresa.

Arran de la coordinació de l’AMB amb els ajuntaments de Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat, Cornellà, Esplugues i Sant Adrià del Besòs, l’organisme metropolità ha presentat la senyalització viària que s’instal·larà a les sortides de les Rondes per indicar quins vehicles poden circular-hi en situacions de restricció per episodis de contaminació. Es tracta d'un "pas important" en la posada en funcionament de la ZBE que "demostra que les restriccions seran realitat en els propers mesos”, segons el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda.

“A partir de l’1 de desembre del 2017,en situació d’episodi de contaminació, no podran circular, de 07.00 h a 20.00 h, en dies laborables, els turismes que no disposin d’etiqueta ambiental de la DGT. A partir de l'1 de gener del 2020, aquestes condicions seran permanents i s’estendran a la resta de vehicles”, ha recordat Poveda. “Ara seguirem el treball conjunt per acabar de coordinar-nos en els processos administratius, de seguiment, d’operativa i de sancions si s’escau”, ha afegit.

D’altra banda, Poveda ha recordat que aquest juliol s’obrirà la nova convocatòria de 250 euros de subvenció per la compra d’una bicicleta elèctrica per als ciutadans metropolitans. A més, la junta de govern de l’AMB ha aprovat aquest dilluns la convocatòria per al 2017 per subvencionar la construcció de nous carrils bici, amb una nova dotació de 2 milions d’euros. “Així seguim desenvolupant la BICIVIA, la xarxa pedalable metropolitana que connecta els nostres 36 municipis i permet afavorir l’ús quotidià d’aquest mitjà de transport saludable i net”, ha assenyalat.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 12/07/2017 a les 00:27
+23
-16
Que be, per fi els que tenim cotxes nous de trinca ens veurem lliures de compartir el carrer amb aquests matats que van en cotxes de merda. Que vagin a peu o en bici, i si no poden, que es quedin al sofa mirant la tele.
Perfecte
Anònim, 12/07/2017 a les 07:46
+30
-6
I els que tenen cotxes antics que es fotin. I si el transport públic és una mer** ens fotem. Haver nascut en una familia adinerada.
itv
el talp venjador, 12/07/2017 a les 07:52
+26
-2
el problema tau, pel que veig cada dia, en que ningú para les "fregonetes" que tenen un munt d'anys, cauen a troços i ni tan sols han passat la ITV i que van deixant un reguer de fum negre. Amb aquests no s'atreveixen
Un que no es deixa manipular
Juan Lanas, 12/07/2017 a les 11:15
+31
-0
Tinc un C3 diesel que té 14 anys, cada any passa l'ITV sense defectes. El meu cotxe té unes emissions de CO2 que estan per sota de la majoria de vehicles. Quan el vaig comprar els poders públics m'aconsellaven comprar un dièsel perquè les emissions dels de gasolina feien més gran la capa d'ozó. Durant aquests 14 anys al no canviar el vehicle he impedit que els fabricants contaminin en la fabricació de nous. Això si, no els he reportat beneficis. Visc a Vilassar de Dalt i m'haig de desplaçar cada dia a Barcelona per guanyar-me la vida. L'opció del transport públic en el meu cas es impensable, pel lloc on treballo i pel meu horari i per que no cobreix les necessitats de la majoria dels ciutadans del meu poble. No tinc diners per comprar-me un de nou. Perquè m'amargueu la vida?
T'espaviles com puguis...
Bagenc, 12/07/2017 a les 20:05
+7
-0
Carregar tot el pès als ciutadans, les administracions creen un problema i desprès per solucionar-ho en creen un de nou....el que depengui del cotxe per guanyar-se la vida, cada cop mes complicat..

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La casa d'Alcanar on hi havia les bombones de butà amb les quals els presumptes autors de l'atemptat preparaven els explosius | Sofia Cabanes
01/01/1970
Tot i que els autors de l'atac van acabar utilitzant una furgoneta per acabar matant, com en altres atemptats recents, el pla inicial era provocar una gran explosió al centre de Barcelona
Tensió entre membres ultres i antifeixistes | Jordi Bes
Jordi Bes
01/01/1970
Dues manifestacions han coincidit a la mateixa hora a la part alta de la Rambla per l'atemptat
Míriam Hatibi, portaveu de la Fundació Ibn Battuta | Míriam Hatibi
Esteve Plantada
01/01/1970
La portaveu de la Fundació Ibn Battuta i analista de dades assegura en aquesta entrevista a NacióDigital que els terroristes busquen "estigmatitzar tota una comunitat, la dels musulmans"
Mapa dels fets de l'atemptat terrorista a Barcelona | Guillem Bellafont
01/01/1970
L'atac a la Rambla reivindicat per Estat Islàmic commociona la capital catalana | En total, hi ha 14 morts i centenars de ferits | Els Mossos abaten cinc terroristes en un intent d'atemptat a Cambrils durant la matinada
Marina Garcés, una de les veus més respectades del pensament actual | Jordi Jon Pardo
Esteve Plantada | 3 comentaris
01/01/1970
L'aclamada filòsofa forma part de "La gran regressió", un llibre que planteja un debat a través de pensadors com Zygmunt Bauman, Donatella della Porta, Nancy Fraser o Ivan Krastev, entre d'altres
Corals cantant a la plaça de la Vila | Fundació Festa Major de Gràcia
Bernat Surroca
01/01/1970
Entre els actes de commemoració s'ha volgut reivindicar elements del patrimoni arquitectònic i de la cultura popular| Davant d'una celebració cada cop més concorreguda, el repte dels graciencs és seguir-ne sent els protagonistes
Un jove beu aigua de la font de Canaletes sense baixar d'una plataforma elèctrica | Adrià Costa
Jordi Bes | 18 comentaris
01/01/1970
El govern d'Ada Colau prohibeix els patinets elèctrics, "segways" i "trixies" de lloguer a Ciutat Vella, excepte en alguns carrers amples, perquè està "molt saturat" | Entre les empreses hi ha qui veu una resposta de l'Ajuntament als atacs a interessos turístics: "Ha de donar algun tipus de raó per parar-ho"