​Barcelona culmina la remodelació de la ronda del Mig després de més d'una dècada d'obres

El darrer tram transformat és el de la Travessera de Dalt entre Lesseps i Escorial | Els veïns encara esperen la línia 9 del metro, una actuació sense calendari

Redacció
02 de juny del 2017
Actualitzat a les 14:59h

La Travessera de Dalt de Barcelona acabada de remodelar. Foto: Europa Press


Ha estat necessari més d'una dècada d'obres, però la ronda del Mig de Barcelona ja està completament remodelada. La tinent d'alcalde d'Urbanisme, Ecologia i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, i el regidor del districte de Gràcia, Eloi Badia, han presentat aquest divendres la finalització de les obres de la Travessera de Dalt entre la plaça de Lesseps i el carrer Escorial, que posen fi al projecte de remodelació integral de la ronda.

L'actuació ha suposat reduccions del trànsit d'entre el 3,5% i més del 18% en funció del tram i període analitzat, però les xifres són molt més contundents si es té present l'impacte de tota la intervenció urbanística. Segons l'Ajuntament, la disminució del trànsit ha estat del 30,5% i de més de 9.000 cotxes al dia en el tram central (Via Augusta-Cartagena). El 2004, abans d'iniciar-se les obres, hi circulaven una mitjana de 30.752 vehicles diaris els laborables, i aquest 2017 en són 21.376.

Els primers treballs es van iniciar el 2005 amb la transformació de Lesseps, i la resta de trams executats, a més de l'acabat ara, són els de Puig Reig-Homer, Balmes-Puig Reig, Via Augusta-Mandri, Sardenya-Cartagena i Mandri-Balmes. A la Travessera de Dalt, però, encara li queda una actuació molt demandada pels veïns i que encara no té calendari: l'arribada de la línia 9 del metro.

Sanz ha explicat que l'execució del tram final de la ronda del Mig ha suposat una inversió de 12,2 milions d'euros i ha tingut una durada de 19 mesos. "Era important desenvolupar una proposta que pugui pacificar la zona i millorar la mobilitat", ha destacat. Entre Lesseps i Escorial ha suposat actuar sobre una superfície total de 21.462 metres quadrats i al llarg de 700 metres de longitud, i que ha permès ampliar voreres i l'espai per al transport públic, reduir carrils de circulació i reordenar el mobiliari urbà i la senyalització.

Badia ha assegurat que la reforma ha permès eliminar l'"efecte barrera" que suposava la Travessera de Dalt en la seva configuració inicial, ja que contribuïa a dificultar la relació entre els barris situats a costat i costat de la via. "A Gràcia treballem amb la idea de cosir costures", ha observat.

Més espai per als vianants

L'obra ha comportat la reducció de la calçada, que ara compta amb un carril per a transport públic i dos per a circulació; l'ampliació de les voreres fins als 5,6 metres i l'augment del nombre de passos de vianants; la limitació de la velocitat i la instal·lació de paviment sonoreductor, i la instal·lació de nou mobiliari urbà i zones enjardinades, entre altres.

També s'han inclòs millores a la xarxa de recollida pneumàtica de residus entre Lesseps i Escorial, que s'han connectat a la central de recollida pneumàtica ja existent a la plaça, i s'han plantat 187 arbres, dels quals 71 són palmeres i 116 acàcies, a més de 3.380 espècies arbustives.
Arxivat a