Excel·lent, notable, satisfactori i no-assoliment: així és el nou sistema d'avaluació a primària

La consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, assegura que el nou model ja s'aplicarà aquest final de curs | S'informarà les famílies de què suposa avaluar per competències i les novetats en l'informe final

30 de maig del 2017
Actualitzat a la 13:53h

Una aula d'una escola de Vic. Foto: Adrià Costa


Tret de sortida al nou model d'informe d'avaluació a partir de les competències bàsiques als alumnes de primària. La consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha explicat aquest dimarts en la roda de premsa posterior al consell executiu les claus d'aquesta iniciativa, que ja s'aplicarà en aquest final de curs. En cadascun dels àmbits, el nou sistema avaluatiu es durà a terme amb les següents valoracions: assoliment excel·lent, assoliment notable, assoliment satisfactori i no-assoliment.

Les avaluacions tenen en compte aquests àmbits: lingüístic (català, castellà i llengua estrangera, a banda de l'aranès a l'Aran), matemàtic, coneixement del medi (natural, social i cultural), artístic (visual i plàstica, música i dansa), educació física i educació en valors (valors socials i cívics o bé religió).

A final de cicle -és a dir, a segon, quart i sisè de Primària- també s'avaluaran els àmbits d'"aprendre a aprendre"; "autonomia, iniciativa personal i emprenedoria"; i "digital". La idea és que s'informi les famílies sobre què suposa avaluar per competències, les novetats en l'informe final de curs i els instruments per avaluar el procés d'aprenentatge dels alumnes.