Dansa

«Les quatre estacions», un clàssic de la música com mai no l'havies vist fins ara

La coneguda obra de Vivaldi arriba aquest dissabte a les vuit del vespre al Centre Cultural Terrassa, de la mà de la companyia italiana Spellbound Contemporary Ballet

| 19/05/2017 a les 16:18h
Arxivat a: Cultura, Vivaldi, Terrassa, Centre Cultural Terrassa, estacions, dansa, música
La sobrietat escènica, marca de «Les quatre estacions» de la Spellbound Contemporary Ballet | Spellbound Contemporary Ballet
Qui no coneix Les quatre estacions de Vivaldi? Qui no n'ha taral·larejat alguna vegada una de les melodies de l'obra? Escrita el 1723, és una de les peces més conegudes i representades de la música clàssica de tots els temps. Una vigència que queda contrastada amb els centenars de concerts que se'n fan arreu del món i que aquest dissabte a les vuit del vespre arriba al Centre Cultural Terrassa per oferir una de les visions més singulars que es poden veure.
 
Amb la sobrietat d'un sol element a escena, l'adaptació de la companyia Spellbound arriba a Catalunya com a estrena exclusiva, amb l'atractiu de poder sentir la música en directe i a tocar. Els espectadors poden tastar el so de l'orquestra sense filtres, amb els músics disposats just davant de platea, cosa que permet gaudir dels gestos, l'emoció i l'èmfasi de cadascun d'ells. Amb l'afegit que la versió que arriba a Terrassa és interpretada amb denominació d'origen, per l’Orquestra Cambra de Terrassa 48, encarregats d'interpretar una partitura que compta amb doble autoria. D'una banda, Vivaldi; de l'altra, el contemporani Luca Salvadori.
 
Una petita companyia amb un present esplèndid

Els responsables de la unió, sense cap mena de fissura ni musical ni escènica, són Spellbound Contemporary Ballet, una companyia petita que té un cos de ball de nou ballarins. Transmeten la brillantor de l'original a través del gest, amb un ritme "delicat" i també "frenètic", fent dialogar les pulsions barroques amb les contemporànies. En aquest àmbit, hi ajuda que hi hagi alguns passatges de música electrònica i enregistrada. A banda de l'aspecte musical, un dels grans atractius de l'obra és que, per primera vegada, el Centre Cultural Terrassa intervé en la producció. "Vam proposar una companyia, una orquestra i una solista", explica Adrià Fornés, director artístic de l'equipament, mentre subratlla que la coreografia "ens agradava molt".

 
El responsable n'és Mauro Astolfi, "un dels coreògrafs amb més projecció a nivell europeu", i un element clau de l'espectacle, ja que gaudeix "accelerant el tempo de la partitura", explica Fornés. "Les meves quatre estacions viuen a fora i a dins d’un espai petit que s’aixeca, s’arrossega i que és asfixiant a vegades però que també cura, uneix i protegeix", tal i com defineix el propi Astolfi. Des d'una escenografia mínima i simbòlica es pot arribar a molts llocs. "Sembla una casa petita però és un vaixell, un arbre, un espai misteriós des d’on es poden apreciar els canvis d’estació, un lloc on ets testimoni del cicle de la natura".
 
La companyia italiana va ser creada pel mateix Mauro Atolfi l’any 1994, just al seu retorn a Itàlia després de treballar i formar-se als Estats Units. La companyia, codirigida per Valentina Marini, ja s’ha fet un lloc en el panorama internacional actuant en els principals teatres i festivals internacionals, i produint una extensa varietat de creacions que han estat aplaudides per la versatilitat mostrada en les coreografies. L'any 2014, van celebrar el vintè aniversari. Una bona salut que ara arriba, en exclusiva i per primera vegada a l'estat espanyol, a Terrassa.
 

Spellbound Contemporary Ballet, en acció Foto: Spellbound Contemporary Ballet

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Ximo Puig i Susana Díaz, en un acte del PSC amb les alcaldesses de Santa Coloma de Gramenet i l'Hospitalet | ACN
Pep Martí
01/01/1970
Ximo Puig afronta una complicada batalla interna, amb unes primàries el 16 de juliol, després que hagués apostat per Susana Díaz enfront de Pedro Sánchez
01/01/1970
El rotatiu francès confronta les opinions del diputat de Junts pel Sí i del dramaturg Albert Boadella, a favor i en contra de la independència de Catalunya, respectivament
01/01/1970
L'afluència puja un 13% en relació a l'any anterior | Els serveis de neteja han recollit 19 tones de residus i els Bombers han actuat en 117 incendis
Exhumació de la fossa comuna de Figuerola d'Orcau | Jordi Ubach
01/01/1970
La setmana a NacióDigital, resumida en deu imatges
Puigdemont i Junqueras amb Domènech i Alamany | ACN
Roger Pi de Cabanyes | 32 comentaris
01/01/1970
Rajoy creu que la situació política a Catalunya derivarà cap a unes eleccions que forçarà els republicans a pactar amb el partit que lidera Domènech | Dona per fet que el sobiranisme no tindrà prou capacitat de mobilització per fer possible el referèndum
Theresa May, aquest dijous a Brussel·les | Europa Press
Pep Martí
01/01/1970
Els britànics van obrir una profunda crisi al continent el 23 de juny del 2016: el seu "sí" a sortir de la Unió Europea va esquinçar el projecte comunitari | Les eleccions a França i al Regne Unit han modificat les coordenades tot just en el primer aniversari del referèndum
El vídeo d'un conductor negre sent tirotejat per un policia, a Cuatro | Cuatro
Toni Vall | 6 comentaris
01/01/1970
«Portem anys amb uns programes informatius -Telecinco, Antena 3, Cuatro- que són purs mostraris de successos escabrosos, d'imatges morboses»