Cas Pujol

Josep Pujol, en deu frases: «L'objectiu era mantenir la deixa opaca perquè la família del president no podia tenir diners a Andorra»

El tercer fill del matrimoni Pujol revela que Marta Ferrusola va destruir part de la carta de l'avi Florenci perquè no volia que hi hagués cap "traçabilitat" i afirma que la seva mare no reconeix l'escrit de la "mare superiora"

VÍDEO «Perseguir la corrupció no hauria d'entendre de sigles ni d'herències»

| 19/05/2017 a les 09:30h
Arxivat a: Política, cas Pujol, Josep Pujol Ferrusola, corrupció
El tercer fill del matrimoni Pujol, Josep Pujol Ferrusola, ha explicat aquest matí en una entrevista a Catalunya Ràdio que el seu pare, Jordi Pujol, no va voler ocupar-se de la deixa de l'avi Florenci quan era president de la Generalitat. "El meu pare era ric quan va entrar en política", ha afirmat Josep Pujol que ha relatat que l'origen de la fortuna dels Pujol són "negocis grisos" amb tràfic de divises.

Josep Pujol ha explicat que el seu avi va fer negocis assessorat pel seu fill, però quan va veure que tenia "dèria" per la política va confiar per carta la gestió dels diners a Marta Ferrusola. "La carta famosa la tenim i la té el jutge, però li falten les pàgines principals", ha explicat Josep Pujol que ha relatat que la seva mare va destruir les pàgines on sortien noms propis. ​"L'objectiu era mantenir els diners opacs. No podíem explicar que la família del president de la Generalitat tenia diners a Andorra", ha apuntat. 

El fill del matrimoni Pujol ha assegurat també que la seva mare no reconeix la carta en què ordenava moviments de diners a Andorra com a "mare superiora" i s'ha desmarcat dels negocis del seu germà gran, Jordi Pujol Ferrusola, que es troba en presó preventiva: "No puc posar la mà al foc que el meu germà no hagi comès delictes perquè no conec els seus negocis".

Josep Pujol ha explicat detalls de la gestió familiar de la fortuna del seu avi en una entrevista amb la periodista Mònica Terribas que recollim, a continuació, en deu frases: 

1. "El meu avi va posar la seva fortuna i la seva vida al servei del seu fill. El 1979, el meu pare va ser una de les tres persones que va fer la declaració de renda més gran d'aquest país".

2. "Hem fet una sol·licitud per saber si l'avi Florenci tenia comptes a Suïssa, però no ens ho han volgut dir".

3. "El nostre pecat és tenir diners a Andorra".

4. "Els germans Cierco estan passant informació falsa, com els documents que s'han publicat de la mare superiora. La batalla dels Cierco realment no sé on vol anar a parar. Suposo que el que volen és recuperar els diners".

5. "Jo mai he comès delicte fiscal. Tenia uns diners i els vaig regularitzar amb l'amnistia de Montoro el 2012. Continuo tenint 2,5 milions a Andorra".

6. "El que era president de la Generalitat era el meu pare; a mi no se'm pot atribuir valors morals que eren responsabilitat seva".

7. "No puc posar la mà al foc que el meu germà no hagi comès delictes perquè no conec els seus negocis".

8. "Jorge Moragas és el senyor que més mana. I té una missió que és neutralitzar el procés sobiranista".

9. "Si el jutge De La Mata s'ho proposa podem anar a la presó tots".

10. "El meu pare és un home fort; molt creient. Però està desorientat per la situació. Els meus pares són grans i necessiten tenir-nos a prop".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

gran entrevista
Anònim, 19/05/2017 a les 09:55
+47
-6
que deja al sr.Pujol padre como gran persona honorable en todos los sentidos.
Els Pujol han estat doblement perseguits i saquejats per l'estat espanyol
Anònim, 19/05/2017 a les 11:26
+45
-6
Els Pujol han estat doblement perseguits i saquejats per l'estat espanyol: en primer lloc com a catalans, i en segon lloc com a família d'un president de la Generalitat catalanista, líder del catalanisme, i fundador de Banca Catalana.

L'estat espanyol va enfonsar Banca Catalana deliberadament, mitjançant un pànic bancari causat des d'EFE, agència de notícies pública, estatal, amb arrels a la dictadura. Es va fundar a Burgos el 3 de gener del 1939, impulsada pel nazi Ramón Serrano Súñer, el "cuñadísimo". Hi va tenir un paper important Manuel Aznar, pare de "Josemari".

Presidint EFE Luís María Ansón (futur director de l'ABC i fundador de La Razón), va publicar una notícia falsa, fabricada, sobre una imminent fallida, que no tenia cap fonament. El banc no es trobava en pitjor situació que la resta de bancs espanyols, en crisi durant aquells anys.

Des del 2012, el nou president d'EFE és José Antonio Vera, que va començar la seva carrera a la ràdio franquista (Radio Juventud, del Movimiento) i la va continuar a l'ABC i La Razón (en la fundació del qual va participar i que va també dirigir).

Aquesta gent de la premsa espanyola, inclosos els falangistes Jesús Polanco i Juan Luís Cebrián, des d'El País, són els responsables de la frustrada transició d'Espanya cap la democràcia i l'estat de dret. Són els responsables del bipartidisme franquista-neofranquista PP-PSOE que ha dominat el país des de la mort del Franco. Els responsables de l'adoctrinament de la ciutadania espanyola en el nacionalisme imperialista castellanocèntric, la seva continuada ignorància de la diversitat a Espanya, la seva intoxicació amb la criminalització dels nacionalismes reivindicatius "perifèrics". Són els responsables de la degradació permanent de la societat espanyola cap a l'incultura i la corrupció sistèmiques. Són els responsables de l'independentisme català pel seu acarnissament "periodístic" i impuls del clima i polítiques més anticatalans
Perio... què? senyors del NacióDigital
Anònim, 19/05/2017 a les 12:22
+19
-6
Oi que ha parlat d´un jutge que li va dir " si el teu pare fa .... no hi haura cap problema? " no és literal però va per qui la cosa, i vosaltres no ho destaqueu? perio... què? a vegades més que Nació Digital semble Regió Digital.
El que paga con sus impuestos las verguenzas nacional-populistas del Govern
Anònim, 19/05/2017 a les 12:35
+6
-41
Intentando lavar la cara con publireportajes a está familia de mafiosos que se llevaban lo saqueado del 3% en bolsas de basura por tierra (la madre superiora acompañada por 2 mossos, per si de cas) y aire (el famoso amigo con el helicóptero). Vergüenza de periodistas afines al regimen de la subvención
Delació familiar
Anònim, 19/05/2017 a les 13:49
+11
-34
El germà Pujol delatant el que tothom (menys els fanàtics acòlits pujolistes) sap: Que la nissaga Pujol són una colla de xoriços. 2 frases literals de l'entrevista molt significatives:
"L'origen de la fortuna dels Pujol són negocis grisos"
"No puc posar la mà al foc que el meu germà no hagi comès delictes perquè no conec els seus negocis".
Més clar l'aigua, no????
El més lamentable de tot plegat és que aquell qui gosa acusar acusar al clan Pujol de corrupte i lladre és acusat d'anticatalanista i d'estar a les ordres d'Espanya....demencial!!!!
digueu la veritat
lolo, 19/05/2017 a les 16:10
+5
-22
Esteu fent molt de mal a Catalunya. Digeu si us plau la veritat de una santa vegada del que heu estafat en imposotos, negocis terbols, etc i acabem ja. De totes les altres coses potse siguin veritat pero a hores dara no us creu ningu. Molts hem pagat impostos religiosament, tributat barbaritats per herencies, hem treballat, hem lluitat per sortir endevant i TAMBE estimant el pais. Ens heu deixat perplexos. Si ha sigut la vostra mare, si se us ha ant la olla, etc, el que sigui , digueulo ja per dignitat, si us plau.
El President Pujol pertany a la nissaga de personatges providencials en la història de Catalunya
Anònim, 19/05/2017 a les 20:59
+9
-4
El President Pujol pertany a la nissaga de personatges providencials en la història de Catalunya com Pau Claris, Prat de la Riba, Macià, Pompeu Fabra, Artur Mas que en moments determinants de la història del País i des del seu lloc de comandament han redreçat el rumb que menava innexorablement a l’extinció com a poble escoltant la gent, fent mans i mànigues perquè això no pugui passar i Catalunya pugui encarar amb garanties el segle XXI
La cansoneta del ara.......
els Pujol a la preso, 20/05/2017 a les 01:52
+3
-4
En Jordi Pujol (pare) li varen dir (PPSOE): Independència ni parlar, roba i fes el que vulguis, nosaltres mirarem cap a l´altre costat.
Així s'explique quan li preguntaren (el poble) i la independència que?....... ARA NO TOQUEEEE.
Per l'intoxicador de guàrdia
Anònim, 20/05/2017 a les 10:14
+2
-2
Davant de les informacions aparegudes des de fa quasi dos anys al voltant dels membres de la meva família més directa i de les insinuacions escrites sobre l'origen dels medis econòmics de la mateixa, em veig en l'obligació de posar de manifest els següents extrems:

- El meu pare en Florenci Pujol i Brugat va disposar com a darrera voluntat específica que uns diner ubicats a l'estranger --diferents als compresos en el seu testament--, rendiment d'una activitat econòmica de la qual ja s'ha escrit i comentat, i que no es trobaven regularitzats en el moment de la seva mort a setembre de 1980, fossin destinats als meus set fills i a la meva esposa, doncs ell consideraba errònia i d'incert futur la meva opció per la política en lloc de seguir en el món de l'activitat econòmica. I més encara, perquè havent viscut de prop l'època difícil dels anys 30 i 40 tenia por del que podía pasar, i més del que podia pasar a un polític molt compromés.

- La sobtada mort del meu pare va tenir lloc a escassament cinc mesos de la meva pressa de possessió com a president.

- En aquell moment la minoria d'edat de la pràctica totalitat dels meus fills em convertia en responsable legal de qualsevol decisió, i malgrat que la meva consciència i el meu càrrec m'empenyien a rebutjar aquesta herencia, la darrera voluntat del meu pare juntament amb la seva opinió i dubtes sobre la meva opció vital per la política pesaven encara més, i finalment vaig decidir encarregar la seva gestió i regularització a una persona de máxima confiança del meu pare i també meva, gestió de la que no vaig voler saber mai el més mínim detall, fins que arribats a la majoria d'edat tots els meus fills es va decidir que aquesta persona cedís aquesta gestió a un dels meus fills. És en aquest moment que el meu error original va contaminar directament als meus set fills i a la meva esposa.

- Lamentablement no es va trovar mai el moment adient per a regularitzar aquesta herència, com sí han pogut fer-ho la resta de persones que es trobaven en situación similar en tres ocasions excepcionals al llarg de més de trenta anys de vigència de l'actual sistema tributari.

- Finalment ha hagut de ser en aquests darrers dies que els membres de la meva família han regularitzat aquesta herència, amb les conseqüències del nou marc legal aprovat per incentivar la darrera regularització excepcional de novembre de 2012 i per penalitzar extremadament les regularitzacions posteriors.

- Dels fets descrits i de totes les seves conseqüències en sóc l'únic responsable, i vull manifestar-ho de forma pública, amb el meu compromís absolut de comparèixer davant les autoritats tributàries, o, si escau, davant d'instàncies judicials, per acreditar aquests fets i d'aquesta manera acabar amb les insinuacions i els comentaris.