Barcelona: equador del mandat

Bosch consuma el divorci amb Colau: «Avui no la investiríem»

El líder d'ERC a l'Ajuntament dona per liquidada la confiança que hi va dipositar, i l'adverteix que "el podemisme il·lustrat" no resol els problemes

Retreu a l'alcaldessa que el seu equip "no funciona" i que no respon a les esperances de canvi

, Barcelona | 18/05/2017 a les 19:56h
Especial: Barcelona
Arxivat a: Política, Barcelona, Ajuntament de Barcelona, equador del mandat, Ada Colau, balanç, Alfred Bosch, mig mandat municipal
Alfred Bosch en la conferència de balanç de mig mandat | ERC de Barcelona
El líder d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, ha estat el primer de fer balanç de l'equador de mandat del govern d'Ada Colau, i ha aprofitat per certificar el seu divorci amb l'alcaldessa. Els republicans van votar a favor de la seva investidura, però Bosch ha avisat que ja no hi confien i ha passat de la il·lusió pel canvi "a la decepció". "Avui no investiríem Ada Colau. Hem perdut la innocència i nosaltres ja no hi confiem", ha reblat.

El republicà ha valorat els dos anys que han transcorregut de mandat amb la conferència "Barcelona. 2 anys de canvi?" a la sala petita de l'espai Francesca Bonnemaison, en la qual ha qualificat la gestió de Colau amb "un suspens global". En la seva opinió, l'equip de govern de Colau "no funciona", i ha defensat: "Ada Colau no està fent funcionar prou bé la ciutat. No està responent al canvi i a les esperances que va suscitar".

Bosch ha afirmat que la seva valoració "no parteix de l'odi", ja que van votar a favor de la investidura i van negociar els primers comptes, i ha insistit en el fet que d'entrada no actuaven "amb esperit negatiu i destructiu", però ja no li dona més crèdit. "A vegades tenim la sensació que aquest podemisme il·lustrat no resol els problemes", ha advertit, i creu que, després del seu pacte amb el PSC, el canvi que pregonava "és més aviat un canvi cap enrere".

Té la impressió que l'alcaldessa està més pendent dels anuncis que de la solució dels problemes, i l'ha advertit del fet que "l'excés de promeses porta molt fàcilment a un excés d'incompliments". Un dels aspectes que més li ha retret ha estat els incompliments en habitatge, i que no ha fet consultes, malgrat que "va dir que seria l'alcaldessa de les consultes". Ha subratllat que les dues en curs sobre la "superilla" i el macroalberg de la Vila Olímpica les han organitzat els veïns "amb el rebuig del govern".

Erigeix ERC com el "canvi real"

El republicà ha apostat per impulsar un pla de govern amb el qual aspira a conquistar també els no independentistes, i que estaria basat en cinc pilars: l'habitatge, el turisme, la convivència, la mobilitat sostenible i l'economia. Creu que "una altra política és possible" que permeti "el canvi real", cosa que, a parer seu, implica complir les promeses i no fer "una opció partidista ni personalista" com la de Colau.

A la plaça de Glòries, per exemple, considera que l'alcaldessa ha rescindit el contracte per "desmerèixer" l'obra, donat que va ser adjudicada pel govern de Xavier Trias i es vincula a la trama del 3% de presumpte finançament irregular de CDC. "Voleu dir que ha estat una sàvia decisió o ha estat partidisme d'un partit que està disputant l'hegemonia a Catalunya?", s'ha preguntat, referint-se a la nova formació dels "comuns".

A la conferència han assistit un centenar de persones, moltes de les quals vinculades al partit, com la vicepresidenta primera del Parlament, Anna Simó; els consellers Carles Mundó (Justícia) i Antoni Comín (Salut), i el diputat del Congrés Gabriel Rufián. També ha acudit una nodrida representació de regidors, a més dels republicans: Agustí Colom (BComú), Carmen Andrés (PSC), i Joaquim Forn i Sònia Recasens (grup Demòcrata). També el president del Consell Nacional de Demòcrates, Josep Maria Vila d'Abadal.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Doncs si que us ha costat!
Anònim, 18/05/2017 a les 21:11
Interessant
+58
-3
La majoria de la població ja havia calat la fam de titulars de Colau. Com ha pogut ERC aguantar tant malgrat el menysteniment de Colau per l'AMI, les exposicions estúpides, les ganes de boicotejar qualsevol espurna de catalanisme (s'ha de repensar l'ús de Born, va dir, com si s'haguessin de repensar les ruïnes d'Empúries) i tants etc..
Que Dèu li conservi la vista sr. Bosch!
pm, 18/05/2017 a les 21:13
Interessant
+56
-2
Sembla que ERC ha trigat una mica a veure el que molts pressentíem de bon principi.
Vagi a l'oftalmòleg ser Bosch i, si pot ser, no es torni a equivocar.
Tant de temps
Jonathan, 18/05/2017 a les 21:25
Interessant
+53
-2
I ara us adoneu!!!????
Una mica endarrerits!!!
I de la plaça Llucmajor què?
Anònim, 18/05/2017 a les 22:09
+42
-2
Vàreu aprovar junt amb la Colau i els seus acòlits (en una actuació insòlita) el canvi de nom de la plaça Llucmajor pel de República... espanyola, aquella República que tan mal ens va fer. Què penseu fer ara? Els veïns de la Plaça Llucmajor estem esperant.
Felicitats per la perspicàcia
Anònim, 18/05/2017 a les 22:18
+39
-2
Val més tard que mai.
Republicans monarquics ? per pitxarse de riure sense parar
en Lluiset , 18/05/2017 a les 23:41
+41
-2
A bona hora ERC s'adona que aquest comuneros son una colla de bonvivants de la esquerra espanyolista unionista. Ada Colau aspira a la presidencia d'una Generalitat autonomista. La independencia de Catalunya se la porta molt fluixa a aquests que no s'atreveixen a dir-se pel seu veritable nom Partit Comunista, son autentics Jacobins, per por que la gent s'assabenti i no els voti.
Ens l'han Colau
Anònim, 19/05/2017 a les 00:28
+26
-2
La consulta per l'AMI, quan la pensen fer? Mai?
Sr. Bosch, es veia venir...
Anònim, 19/05/2017 a les 00:31
+26
-2
....i ben bé que la vau investir, rucs!
Caram Bosch
Anònim, 19/05/2017 a les 02:34
+26
-2
Hem descobert la llum
Si ja t'ho varem dir a la cara el dia de la seva investidura i vas fer el plan de mussol.
Recordes, "si se puede, si se puede"
No anem de cap nació i ho sabem.
Mare de Deu amb els super illes
Anònim, 19/05/2017 a les 02:57
+28
-2
Els colauites no tenen cap projecte i s'ampraren amb el populisme per subsistir.
El que la majoria ja sabia al començament, en Bosch ha tardat dos anys per descobrir-ho.
Mireu sinó, quins projectes de ciutat irrisoris han gestat.
Crec que en Bosch, veu que el mes que ve passarà l'equador de la legislatura i ja es vol desmarcar amb allò de que la película no anava amb ell per la campanya de la pròxima legislatura.
Podia haver recolzat en Trias, i ara Barna estaria dintre l'Associació de Municipis, però no que es anti CIU.
Trias alcalde! Si se puede, si se puede!
se us veu el llautó
el talp venjador, 19/05/2017 a les 08:11
+15
-1
potser no la tornariau a investir, però li continueu donant suport, perquè el que cal, el més prioritari es conservar la poltrona,encara que sigui amb aquesta colla de demagogs sectaris i aprofitats que son els colaus
De Bosch perdurarà una de les fotos del catalanisme més estupides.
Refe JA, 19/05/2017 a les 08:18
+18
-1
davant l'ajuntament (regalat per ERC) amb una Colau victoriosa, envoltada dels seus i Bosch al mig amb cara de pamfil.... mentre la gent cridava SI SE PUEDE!! SI SE PUEDE!!!
YO SOY EL AVENTUREROOOOOO I EL MUNDO ME IMPORTA POCO CUANDO UNA MUJER ME GUSTA
Finni Pel Roig, 19/05/2017 a les 10:59
+1
-0
Bosch: "Palmera oro alemán que en cualquier tienda le costará 9 pessetas, aqui ni por 9 , ni por 8, ni por 7, ni por 6, por 5 i una de regalo i le doy este mantón de Manila con el recuerdo de Melilla". ¡¡ Hay bocaladrillos, xauxau pa la novia !! ¡¡¡¡Oigaaaaaa!!!!
No té nivell...
Canyís, 19/05/2017 a les 11:02
+5
-0
Un polític ha de tenir nivell. Alfred Bosch encara el busca...quan el trobi plegarà de polític... Igual com ara que ha descobert, al cap de molts mesos, que la Colau és una política tòxica per a Barcelona.
Posats a dir..
Anònim, 19/05/2017 a les 11:45
+3
-4
I de sobte...tot deu ho sabia !!! Mol maniqueisme ilustrat de gent que es pensa que tot ho saben. Crec que ERC va fer el que calia en el moment de la victòria (pirrica)..pero victoria de la senyora Cola.

Després s'ha demostrat que la confiança i el crèdit que mereixia no ha estat tal. Cosa de la que tambe ens arrepentim segur, un una bona part dels ciutadans que la varem votar i això no invàlida ara el resultat obtingut llavors.
Quant arrivi el moment de tornar a votar, la ciutadania ja tindrà a les seves mans les valoracions que calguin i sabrà actuar amb conseqüència. Jo ara, ja ho tinc decidit. El meu vot serà per la candidatura de ERC, amb en Bosch o amb qui sigui al seu capdavant.
Si mañana la Colau se le va la pinza...
Pragmático , 19/05/2017 a les 13:45
+2
-1
... y decide meter a Barcelona en la AMI, apoyar el referéndum unilateral sin contraprestaciones y ceder el balcón de la plaza sant Jaume para que se proclame la DUI en estéreo, el amigo Bosch perderá el oremus por apoyar a la ex superheroina antideshaucios, por mucho que a la gente de la propia ciudad le estén dando por el saco igual que le están dando ahora.
Quina torpessa Alfred
LLiedatà, 19/05/2017 a les 14:58
+2
-1
Pues hauries de dimitir, o segueixes anant fent.. doncs deu ser que ja t'està be. Ni ara ni abans fas be la feina.
FORA!
JA, 19/05/2017 a les 15:27
+2
-0
Avui no la investiríeu? Doncs dimiteix, dimitiu tots, esquerristes amics dels espanyols!