El preu mitjà del lloguer a la ciutat de Barcelona ha tornat a baixar en el tercer trimestre de l'any. En aquests moments, el preu mensual del lloguer a la capital catalana és de 1.052 euros mensuals, un 5,3% menys que en el tercer trimestre de l'any passat.
Els preus baixen a tota la ciutat, excepte al districte de Gràcia, on s'ha produït un increment dels preus de l'1,2%. Tot i així estan un 3,4% per sota dels preus de finals de l'any passat.
Segons les dades facilitades pel Departament de Medi Ambient i Habitatge en una nota de premsa, el nombre de contractes de lloguer continua augmentant i en el tercer trimestre de l'any representa un 10,7% més que en el mateix període de l'any passat.
El districte on han baixat més els preus són Ciutat Vella, amb un descens del 16,7% i Nou Barris, on el descens ha estat del 10,6%. També han baixat els preus als barris de les Corts i a Sarrià Sant Gervasi, on habitualment els preus sempre havien estat a l'alça. A les Corts baixen un 4,8% i a Sarrià-Sant Gervasi un 1%. A la resta de districtes, el descens oscil·la entre el 3% i el 5%.
Els lloguers més barats en aquest tercer trimestre de l'any són els del districte de Nou Barris, on es pot llogar un habitatge per 829,5 euros mensuals. Per contra, els més cars són a Sarrià-Sant Gervasi, on el preu mitjà del lloguer és de 1.357,1 euros.
De les dades també destaca l'evolució dels contractes de lloguer, que continua creixent. En el tercer trimestre d'aquest any, s'han signat 7.820 contractes, 428 més que fa un any. Les dades des d'inici d'any parlen de 21.991 contractes de lloguer, un 10,7% més que en el tercer trimestre del 2008.
Per districtes, destaca l'increment del nombre de contractes signats a Sant Andreu, que representen un 17,9% més que fa un any. També Nou Barris i Horta-Guinardó, que creixen un 15,8% i un 14,7%, respectivament. Si les dades s'analitzen en valors absoluts, l'Eixample registra el major nombre de contractes de lloguer en aquest tercer trimestre, amb un total de 1.799.
Més bombones i generadors Mentre la Cambra de Comerç de Girona quantificava en més de 100 MEUR les pèrdues de les empreses de la demarcació per la manca d'electricitat alguns productes es venien més que mai. Les botigues que van poder obrir van vendre tres vegades més de bombones de butà que en una setmana normal, les mateixes piles que venen en dos mesos, i molts van acabar les existències de llanternes, estufes i espelmes. Moltes famílies, però, van optar per a fer una inversió a llarg plaç i comprar-se un generador domèstic, per la qual cosa se'n van vendre sis vegades més que el que és habitual. Les gasolineres, però, van acabar servint fins i tot una mica menys de combustible que una altra setmana.
"El meu ídol de ficció preferit és Déu"
Hommer Simpson