Redacció Vic | Actualitzat el 11/12/2009 a les 15:35h

Un nadó de tres mesos eleva a sis els morts per grip nova en la darrera setmana

Catalunya ja acumula 37 defuncions.

 Sis persones han mort per grip nova en la darrera setmana segons va informar aquest dijous el Departament de Salut en un comunicat. Les víctimes són quatre homes d'entre 14 i 56 anys, un nadó de tres mesos i una dona de 33 anys. Tots tenien patologies prèvies menys l'home de 56 anys i el nadó.


Baixa la intensitat

Mentrestant l'activitat gripal pel nou virus continua decreixent tot i que es manté amb una intensitat moderada. La taxa d'incidència de síndromes gripals és de 181,52 per cada 100.000 habitants, una xifra que és superior en els grups d'edat de 0 a 4 i de 5 a 14 anys. La majoria dels casos han presentat un quadre gripal lleu, amb una recuperació en pocs dies.

Segons la informació recollida pel sistema PIDIRAC (Pla d'Informació de les Infeccions Respiratòries Agudes a Catalunya), l'activitat gripal pel nou virus de la grip A(H1N1) mostra una evolució decreixent tot i que es manté amb una intensitat moderada. La taxa d'incidència de síndromes gripals registrades per la xarxa sentinella és de 181,52 per cada 100.000 habitants. Aquesta taxa és superior en els grups d'edat de 0 a 4 i de 5 a 14 anys.

Encara que el virus gripal continua circulant a Catalunya, s'observa també la circulació d'altres virus respiratoris. Del total de mostres respiratòries que han resultat positives al laboratori, aproximadament un 39% correspon al nou virus de la grip A/H1N1.

Pel que fa a la vigilància de casos produïts pel nou virus de la grip A (H1N1), la majoria han presentat un quadre gripal lleu, amb una recuperació en pocs dies, tot i que s'han produït un total de 665 casos greus, dels quals 413 ja han estat donats d'alta hospitalària.
En aquests moments es troben a la UCI 68 casos greus. Fins al moment a Catalunya s'han produït 37 defuncions.

En la darrera setmana s'han produït sis defuncions, corresponents a quatre homes de 56, 39, 39, 14 anys, a un nadó de tres mesos i a una dona de 33 anys. Tots presentaven patologies prèvies menys l'home de 56 anys i el nadó de tres mesos.

 

Navega per les etiquetes

grip a

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat
Vés a: Furvus 2008: bellesa feréstega

Furvus 2008: bellesa feréstega

Vinyes Domènech és un dels cellers que mes han contribuït en l'èxit de prestigi i vendes dels últims anys dels vins de la DO Montsant



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: