Joan Ferran, Carme Figueras i David Pérez, durant la comissió de la CCMA
"Sobredimensionada". Aquesta és l'estranya percepció del PSC i PPC sobre la cobertura que va fer TV3 de la consulta d'Arenys de Munt i de les que tindran lloc aquest diumenge.
El diputat del PSC Joan Ferran, el creador de l'adjectiu de la "crosta" pels mitjans nacionals, ha lamentat la "sobredimensió i engrandiment" d'aquestes consultes, que obeeix a una "manera de concebre el país" que no es correspon amb la realitat.
El popular Santi Rodríguez ha criticat que a través dels mitjans públics es doni una visió de Catalunya 'determinada i que no és plural'.
Mònica Terribas, contesta
En comissió al Parlament, la directora de TV3, Mònica Terribas, s'ha defensat dient que la televisió pública "ha d'estar a prop de les inquietuds de la gent", recordant la quantitat de població cridada a votar.
En el seu torn de rèplica, Terribas ha argumentat que un mitja informatiu té "l'obligació d'estar amatent a les mobilitzacions i als fenòmens socials i polítics" que hi ha a Catalunya. "I aquest és un, només cal veure avui els diaris", ha al·legat.
Segons Terribas, la qüestió de la independència "està en l'opinió pública" i ha provocat que ajuntaments de desenes de municipis hagin donat suport a l'aprovació d'aquestes consultes. Per això, ha indicat que TV3 donarà la "cobertura lògica per l'abast de població" que està cridat a votar. "No podem ignorar un fenomen que s'està produint", ha reiterat.
TV3 informa, no organitza
També li ha dit a Ferran que no pot atribuir a TV3 la capacitat de convocar desenes de consultes. "La iniciativa que han aprovat aquests ajuntaments existeix i TV3 no construeix res", ha assegurat Terribas, que en qualsevol cas ha remarcat que una televisió pública que "reflecteix la realitat d'aquest país té l'obligació de plantejar aquesta qüestió i plantejar tots els arguments perquè els ciutadans coneguin la realitat i puguin decidir".
Més bombones i generadors Mentre la Cambra de Comerç de Girona quantificava en més de 100 MEUR les pèrdues de les empreses de la demarcació per la manca d'electricitat alguns productes es venien més que mai. Les botigues que van poder obrir van vendre tres vegades més de bombones de butà que en una setmana normal, les mateixes piles que venen en dos mesos, i molts van acabar les existències de llanternes, estufes i espelmes. Moltes famílies, però, van optar per a fer una inversió a llarg plaç i comprar-se un generador domèstic, per la qual cosa se'n van vendre sis vegades més que el que és habitual. Les gasolineres, però, van acabar servint fins i tot una mica menys de combustible que una altra setmana.
"El meu ídol de ficció preferit és Déu"
Hommer Simpson