
El Centre vol el millor per a Catalunya i seguirà els esdeveniments amb interès”. Amb aquesta frase el prestigiós Centre Carter, - l'organització nord-americana presidida per l'expresident dels EUA Jimmy Carter que fiscalitza processos polítics conflictius arreu del món- ofereix suport a les consultes sobiranistes que organitza Osona Decideix.
En una carta tramesa per David Carroll, director del Centre Carter, amb seu a Atlanta, als Estats Units, a Alfons López Tena, director executiu d'Osona Decideix, respon a una invitació formulada per Osona Decideix al Centre Carter per tal que enviés observadors a Vic durant la jornada electoral del 13D.
En la missiva, el director del Centre Carter es disculpa per no poder enviar-hi observadors per a fer el seguiment de la jornada “atesa la nostra [del Centre Carter] participació actual al Sudan, Bolívia, Costa d'Ivori, Nepal i els territoris palestins”.
Osona Decideix ha mostrat la seva satisfacció de l”acceptació per part d'una institució
de reconegut prestigi en la resolució de conflictes internacionals com el Centre Carter del cas de l'autodeterminació de Catalunya. Per Osona Decideix , “aquest és un fet sense precedents en la història del nostre país que ens col·loca, sense cap mena de dubte, en l'agenda geopolítica mundial, en justa correspondència a les legítimes aspiracions de la societat catalana com mai fins ara ho havíem estat”.