Falange ja ha convocat les manifestacions a 57 dels municipis amb consulta el 13-D

| 01/12/2009 a les 18:58h
Especial: Consultes d'independència
Arxivat a: Política, consulta independència, Falange
El Departament d'Interior està avisant tots els ajuntaments afectats, preguntant-los si poden assumir el control de l'ordre el dia de la consulta. Falange vol portar entre 40 i 50 manifestants a cada població.
Aquesta notícia es va publicar originalment el 01/12/2009 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Un total de 57 dels ajuntaments dels municipis en què es preparen les consultes d'independència estan rebent des d'aquesta tarda una carta del Departament d'Interior de la Generalitat que els informa que el partit Falange Española ha anunciat la celebració d'una manifestació al seu municipi en defensa de la unitat d'Espanya, el proper 13 de desembre, segons han informat a Nació Digital alguns dels consistoris receptors.

Dels 57 municipis, 34 són de la comarca d'Osona, però el llistat presentat per Falange a la Generalitat conté diversos errors, ja que inclou algun municipi en el qual no hi haurà consulta. També hi ha errors geogràfics com els d'incloure a la "província" de Barcelona poblacions que no en formen part, com Solsona, Santa Coloma de Farners, Les Borges Blanques, Banyoles i Ripoll.

Interior pregunta als ajuntaments si estan en disposició d'assegurar el control de l'ordre públic durant la jornada, per tal de valorar si les manifestacions poden ser o no autoritzades, ja que el govern català no té efectius per controlar la situació en els 160 municipis afectats.

Fonts oficioses de l'administració han comentat que des d'Interior es recomana als ajuntaments, de manera informal, que confirmin amb la màxima celeritat que no disposen de mitjans, en els casos que sigui així, per tal que el departament que dirigeix Joan Saura pugui decidir si permet o no les manifestacions espanyolistes.

Actualització a les 19:16 h: ERC apressa els seus alcaldes a respondre a Interior que no podran assegurar l'ordre, per tal que així es prohibeixin els actes espanyolistes

Actualització a les (20:45 h del dimarts dia 1)

Comunicat d'Osona Decideix davant la petició de la Falange Española de manifestar-se el proper 13 de desembre en diversos municipis de la comarca d'Osona

Hem tingut coneixement per ofici remès a diversos alcaldes per part del secretari de Seguretat de la conselleria d'Interior, Sr. Joan Delort i Menal, de la pretensió de Falange Española de las Jons de manifestar-se a la mateixa hora i llocs de diversos municipis on es farà el 13 de desembre del 2009 el referèndum sobre la independència de Catalunya.

Osona Decideix, com a cos de GESTIÓ ELECTORAL que convoca i organitza el referèndum, i apelant als drets democràtics de 117.932 persones amb dret a vot a la comarca d'Osona, exigeix del govern de la Generalitat protecció front de l'amenaça feixista.

Osona Decideix garantirà amb els seus propis mitjans de seguretat, organitzada per voluntaris, el lliure exercici i el dret a vot, per a tots els ciutadans, i espera poder comptar amb la protecció de la policia que tots paguem amb els nostres impostos.


Actualització a les 23:55 h del dimarts dia 1

LA COORDINADORA PER LA CONSULTA SOBRE LA INDEPENDÈNCIA DEMANA A INTERIOR QUE NO AUTORITZI ALS FEIXISTES MANIFESTAR-SE EL DIA 13-D.

La Coordinadora per la Consulta sobre la Independència, a través del responsable de campanya i extensió territorial i diputat Uriel Bertran, s’ha posat en contacte amb el Departament d’Interior  perquè no autoritzi a la Falange-JONS manifestar-se en cap dels 161 municipis de Catalunya que portaran a terme la Consulta el dia 13-D, el dia “de la democràcia catalana”.

“No pot ser que el feixisme franquista encara pugui manifestar-se per alterar el normal desenvolupament d’una jornada democràtica. Cap país d’Europa entén que l’Estat posi pals a les rodes a l’organització de la Consulta sobre la independència i, en canvi, autoritzi una manifestació feixista pels carrers de les poblacions que volen votar en calma i tranquil·litat, com ja va passar a Arenys de Munt”.

En aquest sentit demà (dimecres) a les 12:30h, la Coordinadora per la Consulta sobre la Independència entregarà al Departament d’Interior una petició formal perquè no autoritzi les manifestacions de la Falange-JONS i es demanarà una reunió formal al Departament d’Interior per tractar sobre aquesta qüestió.

Actualització a les 7:15 h del dimecres, dia 2
Falange ha notificat a la Generalitat que la seva previsió és traslladar grups d'entre 40 i 50 militants a cadascun dels pobles on es vol manifestar. Les concentracions estan convocades a partir de les 12 del matí, igual com va fer a Arenys de Munt el 13 de setembre.



 Manifestants de Falange, a Arenys de Munt, el 13 de setembre de 2009, dia de la primera consulta d'independència.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Que patètic
Anònim, 01/12/2009 a les 19:25
+0
-0
Hahahaha, si no són pas prous, hauran de fer torns per estar presents a tot arreu! Quina cosa tant patètica.
En fi, tindrem sort si en veiem un! Podriem jugar a trobar-lo, com si cerquéssim en Wally xD
Com si no hi fóssin
Anònim, 01/12/2009 a les 19:28
+0
-0
Aquesta gent són una colla d'inútils, com a molt en podràn aplegar 1 o 2 per poble, i busquen que algú els hi foti un jec d'hòsties per poder sortir als diaris espanyols denunciant els "malvats catalans violents".
Val més fer com amb el boig del poble: ignorar-lo.
SERRALLONGA!
Anònim, 01/12/2009 a les 20:15
+0
-0
Si venen a Vic que es preparin! val més que portin un casc cada un!
ST QUIRZE DE BESORA
Anònim, 01/12/2009 a les 20:19
+0
-0
confirmat ja han demanat permís per manifestar-se aquí si troben on som jajaja
I quin problema hi ha?
sergibr, 01/12/2009 a les 20:43
+0
-0
Si fem números i a grosso modo, toca a un falangista per població. A ripoll, serà benvingut!!!
13 D
Anònim, 01/12/2009 a les 21:52
+0
-0

Com mes serem mes riurem, tranquilitat i a disfruta de aquest dia tan importan.
Vall des Entrebancats
Xusep Antoniu, 01/12/2009 a les 21:53
+0
-0
Ep pareu el carro!

El meu poble vam ser dels primers en aprovar la consulta i tenim dret almenys a un per animar la consulta. Si vosaltres, envejosos, no us en toca cap sempre podeu llogar un actor que es disfraci, no és el mateix però fa el seu efecte.
ja ja
Anònim, 01/12/2009 a les 23:22
+0
-0
Jo fins i tot el convido a donar al que toqui a Vic!!!!
je je
Anònim, 01/12/2009 a les 23:25
+0
-0
Si no saben a on es fan les consultes. Aniran a pobles que no se'n fan de moment !! sÓN UNA COLLA DE ..........
Apa-li!
Anònim, 02/12/2009 a les 09:16
+0
-0
El falangista a que li toqui Vic té sort, perquè té taula per dinar assegurada a casa de l'Anglada.
impossible
Anònim, 02/12/2009 a les 09:39
+0
-0
impossible 1 per poble, aquests especímens han d'anar mínim en grups de 5 o 6 per poder pensar com un nen de 5 o 6 anys.
zapateroseteveelplumero
pp=psoe=ciutadans=falange, 02/12/2009 a les 10:54
+0
-0
Que dissimuli una miqueta en Zapatero..tothom sap que va ser ell que vi financiar el trasllat a Arenys de Munt d'aquella colla de feixistes i ara aquests???home zapatero se't veu massa el llautó macu..si no t'agraden les consultes, que es manifesti el PSOE però no enviis els feixistes,els teus amics,per fer el joc brut..
que la fagin
Anònim, 02/12/2009 a les 12:05
+0
-0
que la facin i demostrin el seu fracàs
imagino un autocar fent parades a cada poble
la millor forma de demostrar el seu patatisme
Perfecte!
Cesc., 02/12/2009 a les 12:50
+0
-0
És collonut que els ecspanyols enviïn de representants els falangistes, amb la seva parafarnàlia antidemocràtica ben vistosa. Hi haurà força premsa internacional i serà bo que facin saber al món qui vol l' urna i qui el jou i les sagetes.
Un regal caigut del cel !
impossible
Anònim, 02/12/2009 a les 13:02
+0
-0
eppppp que el meu fill petit té 6 anys i no pensa com aquests falangistes, només faltaria jajjaja
PACIÈNCIA
ROCAGUINARDA, 02/12/2009 a les 13:45
+0
-0
EL QUÈ HAUREM DE VIGILAR ENTRE TOTS ÉS D' AGUANTAR-NOS LES GANES DE TRENCAR-ELS-HI LES CAMES I NO FER-ELS-HI CAS PER A RES PER QUÈ SEGUR QUE VINDRÀN A PROVOCAR. ÚS IMAGINEU EL TIMES O THE GUARDIAN PUBLICANT LA FOTO D' UNA FAMILIA ANANT A VOTAR TRANQUIL-LAMENT I UN FALANGISTA AMB PINTA DE NAZI ESCRIDASSANT-LOS PROP DEL COL-LEGI ELECTORAL?!? CALMA I TRANQUILITAT ÉS EL QUÈ ENS CONVE ARA; DEMOSTRANT LA NOSTRE INDIFARÈNCIA CAP A AQUESTA COLLA DE BABAUS TAMBÉ DEMOSTRAREM QUE SÓM MILLORS QUE ELLS.
Que com a mínim no s'amaguin...
INDEPENDÈNCIA, 02/12/2009 a les 15:46
+0
-0
D'Arenys s'en van anar amb la cua entre les cames!
Vam estar buscant el seu autocar quan ens en anàvem
però no hi va haver manera!!
Allí estaremos
Anònim, 02/12/2009 a les 23:16
+0
-0
Algunos entusiastas de este foro(¿) dicen que somos pocos, pero no tienen en cuenta que en Arenys de Munt más de un centenar de personas no pudo acceder a la plaza en la que tuvo lugar la concentración, pues los mossos lo impidieron. Por esta razón hemos realizado una convocatoria tan general, para evitar que nos impidan manifestarnos libremente, pues podremos dividirnos en grupos de 40 ó 50 y así abarcar varios municipios. Eso sí: elegiremos convenientemente las poblaciones en las cuales nos convenga manifestarnos. Al fin y al cabo dispondremos del permiso para hacerlo en todas ellas.
Sí al.lòcton.
Cesc., 03/12/2009 a les 01:56
+0
-0
Ben pensat, anònim "allí estaremos". Fóra bo que aviseu la premsa, perque us retrati, sobretot la internacional. Sempre va bé sortir al diari.
Però tranqui que tants com sereu, ens ocuparem de tenir documents gràfics de cadascú de vosatres. Sempre hi haurà qui us doni feina, no patiu pas i vingueu.
La festa serà també vostra.
Maletes cap Ezpanya!
Adal, 03/12/2009 a les 13:50
+1
-0
Pobrets!....ja poden anar fent les maletes, perquè l´Independència la tindrem tant si volen com si no!.