Quico Sallés | Actualitzat el 01/12/2009 a les 18:27h

Sèrbia: «Primer l’Estat, i després més estat»

Els país dels Balcans rebat la independència de Kosovo menyspreant el dret a l’autodeterminació.

"El dret a l'autodeterminació dels pobles no serveix de fonament jurídic per justificar l'escissió d'un Estat legítim." Aquest és un dels arguments presentats per Sèrbia davant la Tribunal Internacional de Justícia, a l'Haia, per rebatre la independència de Kosovo.


 Marcelo Kohen, de la Universitat de Ginebra, ha estat un dels tres acadèmics que aquest dimarts han defensat la posició de Sèrbia amb aquest argument. Ho ha fet en la primera sessió dels debats de l'organisme internacional, organitzats a petició de Belgrad, afegint que la independència de Kosovo és il•legal amb els paràmetres del dret internacional


El professor universitari, ha posat més pa que formatge i ha tramat la idea amb el fet que la comunitat internacional "no ha acceptat, fora del context del colonialisme, la creació de cap Estat nou".


 Andreas Zimmermann, professor de dret de Harvard, ha assegurat que la independència de Kosovo "ignora el principi d'integritat territorial", a més de no estar prevista en la resolució de l'ONU 1.244.


Aquest text, de l'any 1999, afirmava la "integritat territorial de Sèrbia" i proporcionava a Kosovo "un alt grau d'autogovern", amb la intermediació de les Nacions Unides, segons Malcolm Shaw, professor de la Universitat de Leicester, al Regne Unit.


Kosovo considera que la validesa de la resolució 1.244 tenia un limit temporal, però Sèrbia no hi està d'acord i avui ha defensat que "no té límits ni condicions".


La independència de Kosovo, declarada pel seu Parlament el febrer de 2008, ha estat reconeguda per 62 països de l'ONU, entre els quals hi ha els Estat Units i la majoria dels de la Unió Europea. N'hi ha 35, entre els quals destaquen Espanya, Rússia i el Brasil.
 

Navega per les etiquetes

KOSOVOCJI

COMENTARIS

+0
-0
jajajja
Anònim, 02/12/2009 a les 13:05
Home només faltaria....ara aquests volen la independència, de que van???? Sèrbia una i no cinquanta-una....aiiiii que a mi aquestes teories em sonen molt properes i no sé pas de que jajjaja

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat
Vés a: Furvus 2008: bellesa feréstega

Furvus 2008: bellesa feréstega

Vinyes Domènech és un dels cellers que mes han contribuït en l'èxit de prestigi i vendes dels últims anys dels vins de la DO Montsant



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: