TRANSFÒBIA

Hazte Oír retira l'eslògan del bus i marxa de Catalunya

L’entitat es planteja recórrer la llei contra l’homofòbia davant del TC i denunciarà les agressions

Els Mossos immobilitzen el bus d'HazteOir i el traslladen al dipòsit de Barcelona

| 17/03/2017 a les 22:00h
Arxivat a: Societat, HazteOir, transfòbia, trasenxualitat, autobús, Mossos d'Esquadra, Dolors Bassa, LGTBI
Un operari retira l'eslògan de l'autobús d'HazteOir, aparcat aquesta tarda al dipòsit de la Guàrdia Urbana | ACN
Hazte Oír ha retirat l'eslògan del bus transfòbic amb el qual l'entitat pretenia entrar a Barcelona després que els Mossos d'Esquadra l'hagin interceptat a Martorell i ja ha aconseguit retirar-lo del dipòsit que la Guàrdia Urbana de Barcelona té al terme municipal de Castellbisbal després d'haver estat immobilitzat. Els membres de l’entitat han pagat una taxa inferior a 5 euros per poder retirar el vehicle del dipòsit. La consellera de Treball, Afers Socials i Família, Dolors Bassa, ha incoat un expedient sancionador perquè considera que l'entitat vulnera la llei contra l'homofòbia 11/2014. Aquest expedient pot comportar a l'entitat una multa de de 1.700 euros,

"Retiren l'autobús de Catalunya traient els missatges transfòbics. Som país amb tolerància zero a discriminació LGTBI!", ha assegurat Bassa a través d'una piulada al seu compte de Twitter. 

El president d’Hazte Oír, Ignacio Arsuaga, també ha avançat que recorreran la llei contra l’homòfobia del Parlament davant del Tribunal Constitucional. És a través d’aquesta llei que la Generalitat ha immobilitzat el vehicle per considerar que el missatge que publicitava era transfòbic. El vehicle marxa amb l'única inscripció del logotip de l'entitat i les figures dels dos nens que acompanyaven el polèmic eslògan. Hazte Oír ha titllat de "segrest" l'acció de la Generalitat i ha anunciat que, a banda, denunciarà les agressions físiques contra Arsuaga que han tingut lloc a Pallejà.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Amb una mica de sort,
JRRiudoms, 17/03/2017 a les 20:05
+30
-5
el que hauran aconseguit els nostrats inquisidors és que la totalitaria llei aquesta que el denunciat ha de probar la seva innocència sigui annulada.

Atentament
vergonyós i fa por
Anònim, 17/03/2017 a les 20:06
+29
-56
És més feixista qui vol impedir i sanciona l'opinió que aquesta opinió en sí.
Quillu,
Anònim, 17/03/2017 a les 20:44
+0
-18
Vete a hacer gárgaras con tachuelas
PP=PSOE=C's intim del TC per què sera?
Anònim, 17/03/2017 a les 21:10
+42
-5
Per què serà que tots els amics de les dretes radicals PP-PSOE-Colonos tot ho arreglen a cop de TC????? No penseu que fa una mica de pudor????
Per cert que ningú es sorprengui que posi al PSOE, no ha demostrat gaire ser d'esquerres.
ADEU
Anònim, 17/03/2017 a les 21:40
+52
-13
bon vent i barca nova, no torneu.
No hauria ni d'haver entrat
Anònim, 17/03/2017 a les 23:18
+49
-12
Apa, mitja volta!
Llibertat d'expresió?
Anònim, 18/03/2017 a les 01:15
+21
-35
Això val per totes les opinions, les favorables a les nostres i les que no ho son?
Es aquest el pais que volem construïr?
Un pais on nomes valgui el que pensem una part?
Si es així passo de republiques catalanes o el que sigui..
aneu a Espanya
Anònim, 18/03/2017 a les 08:14
+36
-8
A Catalunya no teniu res a fer...
??
Anònim, 18/03/2017 a les 08:26
+22
-5
AQUESTS no poden dir la seva, I en canvi els feixistes de C's i SCC poden dir que a Catalunya es persegueix el català? Doncs no ho entenc...
Moda?
Anònim, 18/03/2017 a les 08:43
+17
-8
Les modes s'introdueixen mica a mica en els territoris.
Quan es vol imposar una nova moda (vegis noves ideologies de gènere) i és fa a cop de lleis i decrets acostuma a passar que la societat es divideix.
Tan greu és que un autobús amb un lema contrari als principis ideològics feministes faci ruta provocant, com qui promou aquests principis el pretengui imposar des del poder LGTBIQ .
El resultat final es que les modes passen i els hàbits canvien segons cada territori o comunitat social i ho fan amb la rapidesa que la voluntat política del moment ho permet. (a vegades, masses, la voluntat política es substitueix per la judicial)
Així ens va.
tolerància cero. Claríssim.
seny i prioritats, 18/03/2017 a les 10:19
+15
-6
Tolerància cero.
Els reaccionaris de Madrid
Mikalet, 18/03/2017 a les 11:42
+18
-6
A casa seva estan millor,aqui els catalans no necessitem inquisidors.
Qui són els inquisidors?
Anònim, 18/03/2017 a les 15:25
+15
-4
Quan l'autobús aquell patrocinat pel grup del Richard Dawkins, tot i que ofenia les creences de la immensa majoria de la gent, catòlics, protestants, musulmans i jueus, se'l va deixar circular amb tota tranquil·litat per la llibertat d'expressió, el debat d'idees, etc. Era més ofensiu i prepotent que els lemes aquests d'HazteOir, però ningú hi va veure incitació a l'odi ni res per l'estil. Tot i que molts creients han sigut perseguits i morts per les seves idees i encara avui dia hi ha molts països on la vida dels cristians corre perill, ja sigui de manera oficial o per odi cap a les seves creences i la seva existència. Probablement es va fer bé de no forçar les coses ni confondre-les, deixant-ho en el que era, una campanya ideològica.

Ara en canvi la nostra societat ha canviat tant que no deixa circular un autobús amb uns lemes molt més inofensius. El negativisme governamental hi veu una actitud il·legal (?), quan diuen coses evidents i no s'hi veu cap voluntat d'ofendre sinó de defensar la pròpia postura. Ara pel que es veu, i s'ha pogut comprovar, hi ha intolerància, censura, impossibilitat d'expressar les pròpies idees. Que no es pot tenir un diàleg? Tan absolut és el dogma ideològic del poder? No s'hi pot discrepar en democràcia i en llibertat? No es poden aportar arguments en lloc d'amenaces, sancions i repressió immediata? No es poden debatre les raons d'uns i altres sense exageracions i d'una manera concorde amb com es tracten altres casos, com el recent de Canàries on malgrat totes les aparences un jutge ha fallat que no hi veia voluntat d'ofendre?
Tolerància cero (sic)
Anònim, 18/03/2017 a les 15:58
+9
-4
Efectivament, a tots els països on maneu o heu manat (URSS, Cuba, Veneçuela, Xina, etc.), la tolerància és i ha estat "zero".
Malauradament en aquest cas els inquisidors són catalans: la Generalitat.
Anònim, 18/03/2017 a les 16:04
+12
-5
Com deia el comentari anterior TOLERANCIA 0? AIXÍ ES POT CONVIURE?. Ei que estem parlant d'opinions i preferencies!. cadascú que faci el que vulgui amb el seu cos però que no ho vulgui imposar als altres. EN CAP DELS SUPOSITS.
tolerància zero?
Anònim, 18/03/2017 a les 17:38
+3
-4
Quan algú diu això de "tolerància zero" ho deixa ben clar. És un intolerant i en fa bandera. A vegades diuen "tolerància zero amb la xenofòbia", llavors preguntes, i amb els assassinats? tolerància infinita? et responen: "tolerància zero amb els assassinats", i amb l'excés de velocitat? "tolerància zero amb l'excés de velocitat" i amb els assassinats de dona contra home? Ara callen!
Total, que al final els seus principis son la intolerància.

Tot esperant el dia en que ningú hagi de sortir de l'armari
el tio Manel, 18/03/2017 a les 20:51
+3
-5
La llibertat d'expresió no pot admetre una difamació com la del rètol de l'autocar. Els ultra-catòlics ténen dret a educar els seus fills com els dicti les seves creences, i si confonen sexe amb sexualitat allà ells. Però no ténen dret a confondre als altres, i menys als infants, a qui es dirigia el missatge. Llibertat d'expresió? Aquests són els mateixos que prohibirien l'abortament i els matrimonis del mateix sexe; i despŕes, els matrimonis civils i les parelles de fet, i després, ... Debat? La comunitat mèdica internacional fa dècades que ha conclòs que la sexualitat humana és molt complexa, i ser "diferent" no és cap malaltia. Diàleg? Arribats al punt en què molts acceptem les diverses sexualitats amb tota naturalitat, als de "hazte oír" cal dir-los hi: a veure si escolteu vosaltres, que no ho heu fet mai!
5 euros?
Anònim, 19/03/2017 a les 09:34
+1
-0
i jo per retirar-lo del dipòsit de tgna 200...
El president Puigdemont s’ha de centrar més en la recuperació de la independència de Catalunya.
Anònim, 19/03/2017 a les 10:07
+2
-3
President Puigdemont. Gasteu més energies defensant l’immigracionisme, els refugiats sarraïns i l’homofília (ideologia de gènere) que per la independència de Catalunya. Sou president de Catalunya, demostreu-nos-ho. El referèndum val més que tots els postulats tronats de la progressia universalista.
Visca Catalunya catalana, independent, completa, republicana, democràtica, prolífica i sana.