Has votat
Resultat:
72 vots
Quico Sallés | Actualitzat el 25/11/2009 a les 15:50h

El referèndum, a Madrid

Osona Decideix exposa a la capital d'Espanya les consultes sobre la independència de Catalunya del 13 de desembre.


El director executiu d'Osona Decideix, Alfons López Tena, acompanyat de l'escriptora i periodista Patricia Gabancho, ha presentat aquest dimecres al migdia a Madrid la campanya impulsada per promoure la participació en el referèndum del proper 13 de desembre sobre la independència de Catalunya.
 
 
Tena ha recordat que “el propi ministre de Justícia del Regne d'Espanya, Francisco Caamaño va reconèixer la setmana passada que les consultes són legals “. El portaveu d'Osona Decideix ha explicat que “en el cas remot d'alguna temptació d'actuació de mala fe per part de l'Estat amb mesures cautelar d'última hora per impedir el referèndum, tindrem alternatives per a que la legalitat es compleixi, és a dir, per que el referèndum se celebri”.
 
López Tena ha detallat el procediment electoral organitzat pel cos electoral que dirigeix amb un protocol que preveu el vot per a majors de 16 anys en que “no hi haurà discriminació per nacionalitat” ja que tindran dret a vot tots aquells ciutadans que estiguin empadronats en els municipis on se celebra la consulta, sigui quina sigui la seva nacionalitat.

El portaveu ha manifestat que el cos de gestió electoral Osona Decideix “no fa campanya ni pel sí ni pel no, només per a la participació i el vot. Nosaltres exercim el paper d'estat, organitzem la consulta “.

En aquest sentit ha explicat que “el finançament de tot l'operatiu per el 13 de desembre pot ascendir a uns 50.000 mil euros que són sufragats íntegrament per donatius privats, mai públics i en base al treball de 1.700 persones voluntàries”.
 
Sobre la relació amb els partits polítics, López Tena ha afirmat que “només hi ha interlocució” i que a tots ells se'ls ha ofert que puguin enviar interventors durant la jornada electoral.

Per aprofundir en la transparència de tot el procés, l'organització de les consultes permetrà la presència de mitjans de comunicació durant tota la jornada del dia 13 de desembre, incloent-hi el procés de recompte de vots, una opció recomanada en el codi de bones pràctiques de Nacions Unides.
 
A preguntes de les desenes de periodistes i corresponsals que omplien la sala on s'ha dut a terme la roda de premsa a la capital d'Espanya, López Tena ha afirmat que l'organització treballa amb l'objectiu que la participació superi el 50% de la ciutadania de la comarca d'Osona.

També ha exposat que s'han enviat notificacions informatives a la Comissió Europea, Nacions Unides i instituts de seguiment de processos electorals com el Centre Carter perquè tinguin coneixement de l'esdeveniment i puguin enviar -si ho desitgen- observadors.
 
Sobre el caràcter vinculant de la consulta, López Tena ha posat com a exemple els referèndums espanyols sobre el Tractat Constitucional Europeu o l'OTAN - ambdós sense caràcter vinculant- amb que el portaveu d'Osona Decideix ha reflexionat sobre la gran importància que van tenir “perquè potser el Govern espanyol hagués seguit endavant sense el suport dels seus ciutadans”, s'ha preguntat.
 
Gabancho: "quin problema hi ha en preguntar-li a la ciutadania?'"

L'escriptora catalana d'origen argentí, Patricia Gabancho, ha comentat que el referèndum del 13 de desembre “és fruit d'un debat que està al carrer, més present entre la gent organitzada que entre els propis partits polítics”.

És per això que, segons ella, “el resultat traslladarà des de la ciutadania als polítics una petició sigui quin sigui el resultat”.

Gabancho s'ha preguntat que ‘per qui es consideri un demòcrata, quin problema hi ha en preguntar a la ciutadania que pensa sobre una qüestió com la independència de Catalunya '.

 

Navega per les etiquetes

consultes sobiranistes13d

COMENTARIS

Què hi fan?
Ton, 25/11/2009 a les 17:48

Què se'ls ha perdut, a Madrid?
ja començem .....
Anònim, 28/11/2009 a les 14:41

ja començem amb les explicacións i amb el fer pedagogia.

Encara no teniu clar, que no ens volen coneixer ni entendre,
no veieu que no els conve de cap manera.

I ara que, tambe fareu un "tour" per les espanyes a l´estil d´en Pujol, per acabar de ridiculitzar-vos.

!!Ja esta bé !!!, prou submissió, es que hi han coses que no cambiaran mai o que ?


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Enquesta

Votaríeu Joan Laporta com a President de la Generalitat?
       Vots emesos: 431

Video

Més bombones i generadors Mentre la Cambra de Comerç de Girona quantificava en més de 100 MEUR les pèrdues de les empreses de la demarcació per la manca d'electricitat alguns productes es venien més que mai. Les botigues que van poder obrir van vendre tres vegades més de bombones de butà que en una setmana normal, les mateixes piles que venen en dos mesos, i molts van acabar les existències de llanternes, estufes i espelmes. Moltes famílies, però, van optar per a fer una inversió a llarg plaç i comprar-se un generador domèstic, per la qual cosa se'n van vendre sis vegades més que el que és habitual. Les gasolineres, però, van acabar servint fins i tot una mica menys de combustible que una altra setmana.

Aurea Dicta

"El meu ídol de ficció preferit és Déu"

Hommer Simpson

La muntanya màgica

                                                      
Història de la Corrupció.
 
 Carlos Alberto Brioschi
 Traducció d'Anna Casassas
Edicions La Campana, 2009
PVP 18,00€, 264 pàgs.
ISBN 978-84-96735-39-2

Rabiosa actualitat. Edicions La Campana té gust a triar. Isabel Martí, editora audaç i amb ull pels bons llibres ens torna a regalar un llibre de "rabiosa actualitat", com l'ha qualificat l'àcrata Francesc Sany.
"Història de la corrupció" és un títol fred però ple de debilitats humanes i divines.
Carlos Alberto Brioschi examina les «proeses corruptives» d'emperadors, governants, polítics, funcionaris públics, estafadors financers, i també de gent menys important. Analitza l'estranya passivitat social, que normailitza els suborns i els abusos .Aquesta història potser és breu, però brutalment interessant i intensa. I Brioschi la narra d'una manera precisa i brillant. Una frase marca el camí: «Tenia la consciència neta. No l'havia fet servir mai.» Aquest sarcasme d'Stanislaw J. Leg és la millor entrada a un llibre que, segons la crítica, és indispensable llegir per descobrir la dimensió universal de la corrupció. Des de Babilònia fins als cracs financers d'avui. (ND/Q.S.)


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: