JUDICI AL 9-N

Dos anys d'inhabilitació a Mas pel 9-N

Ortega rep una condemna d'un any i nou mesos d'inhabilitació, mentre la sentència contra Rigau és d'un any i mig sense poder exercir càrrecs públics

Els tres ex-responsables governamentals han estat absolts del delicte de prevaricació, però no de desobediència

La decisió s'ha pres per unanimitat, segons ha explicat Jesús María Barrientos, president del tribunal

ENQUESTA Quin efecte tindrà la inhabilitació de Mas durant 2 anys?

, Barcelona | 13/03/2017 a les 13:06h
Especial: Judici al 9-N
Arxivat a: Política, procés català, Fiscalia, Emilio Sánchez Ulled, Jesús María Barrientos, TSJC, Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Irene Rigau, Joana Ortega, Artur Mas, judici al 9-N
Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya | EFE
Dos anys d'inhabilitació per a Artur Mas, un any i nou mesos per a Joana Ortega i un any i sis mesos per a Irene Rigau. Aquest és el veredicte del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) en relació al judici al 9-N. La decisió s'ha fet pública aquest dilluns a la una del migdia, només un mes i tres dies després que acabessin les declaracions. Es tracta de la primera sentència relacionada amb el procés sobiranista, que ha estat llegida per Jesús María Barrientos davant dels advocats i de l'acusació popular. Ha estat per unanimitat i conté l'absolució del delicte de prevaricació. Això vol dir que les condemnes que han rebut són pel delicte de desobediència.

La sentència no ha causat sorpresa a la defensa, que s'esperava un veredicte així. La condemna fa que Mas, Ortega i Rigau no puguin exercir càrrecs electes "ja siguin d'àmbit local, autonòmic o estatal". La multa per a l'ex-president és de 36.500 euros, la d'Ortega és de 30.000 euros i la de Rigau, de 24.000. Es dona por fet que recorreran la condemna al Tribunal Suprem i, si cal, a Europa.

Els tres dirigents compareixeran a les 14.15 després d'analitzar tots els detalls del text amb els seus advocats. Els responsables governamentals han conegut aquest mateix matí que havien de desplaçar-se cap al TSJC per conèixer el veredicte del tribunal presidit per Barrientos. La sentència impacta directament en el futur dels tres ex-responsables governamentals i pot tenir conseqüències en el procés sobiranista en un any clau que ha de culminar amb el referèndum.

El paper del Govern

El judici, que va venir precedit d'una mobilització notable del sobiranisme a les portes del Palau de Justícia de Barcelona, es va centrar en el paper del Govern després de la suspensió de la jornada de participació per part del Tribunal Constitucional (TC). Mas, Ortega i Rigau van erigir-se com a responsables polítics -especialment l'ex-president- de la consulta alternativa, però van matisar en tot moment que el procés va estar executat pels més de 40.000 voluntaris registrats.

El fiscal Emilio Sánchez Ulled, que aquests dies també està sent protagonista a la Ciutat de la Justícia com a representant del ministeri públic en el judici al cas Palau, va considerar en el seu al·legat final que estava provada l'actuació de l'executiu posterior a la suspensió del 9-N. També va aprofitar per assenyalar que el judici era una expressió de la "democràcia" i va negar que hagués rebut pressions de Mariano Rajoy.
 

Sentència a Mas, Ortega i Rigau del judici pel 9-N by naciodigital on Scribd

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Aplanant el camí...
Anònim, 13/03/2017 a les 13:18
+28
-154
...per les eleccions autonòmiques del 2019. Mas cap de llista.
Ridícul espantós del Tribunal Prostitucional dels espanyols!
Vicenç Ramoneda, 13/03/2017 a les 13:19
Molt interessant
+189
-19
Ridícul espantós del Tribunal Prostitucional dels espanyols! O els condemnen a 9 anys o els deixen lliures sense càrrecs però fent el que han fet demostren el que son!

S'han acollonit!
Ja som lliures d'espanya//*//
Esperando la reacción...
Pragmático, 13/03/2017 a les 13:20
+40
-157
Adelanto del referendum? o quizas mejor una DUI? manifestaciones multitudinarias? huelga general?

que emoción, empieza el choque de trenes!!
Per unes urnes ....
Anònim, 13/03/2017 a les 13:22
Molt interessant
+194
-17
En el fons, condemnats per posar unes urnes. No poden soportat que 2,4 million de catalans votessin lliure i pacificament.

Maleïts.
Setencia
Anònim, 13/03/2017 a les 13:26
+30
-182
Dos anys? bona noticia, pero esperaba uns 10 anys.
Ara no trobo be lo de que han quedat absolts de prevaricacio, qui va pagar el 9N??? els diners eran de tots els catalans no? una vergonya els jutges, ni aniran a la presso ni tornaran el diners, igualet que els corruptes del PP.
La sentència de Catalunya
Anònim, 13/03/2017 a les 13:29
Molt interessant
+180
-20
La nostra sentència: passar d'Espanya com del tifus.

I a perpetuïtat.
Només??
Anònim, 13/03/2017 a les 13:31
+36
-165
Nomes 2 anys??? Als polítics sempre els hi surt tot molt mes barat!!
Ara
Anònim, 13/03/2017 a les 13:32
Molt interessant
+146
-12
Ara veurem com d'independentista és en Junqueras.
Au, va
Anònim, 13/03/2017 a les 13:36
+29
-163
Noméeeeeeeeees?
A la merda !
Anònim, 13/03/2017 a les 13:44
Molt interessant
+178
-14
Ara al Suprem, pas previ imprescindible per portar la sentència als tribunals d'Europa.
I nosaltres al carrer. Cal que les entitats fixin dia i hora per sortir a manifestar-nos contra judicis i sentències politiques més pròpies del franquisme que d'un estat democràtic.
Força Mas!!!
Anònim, 13/03/2017 a les 13:50
Molt interessant
+183
-19
NO ENS PODEN INHABILITAR A TOTS.
NO ENS PODEN EMPRESONAR A TOTS.
NO ENS PODEN FER CALLAR A TOTS.
Algo positivo?
Anònim, 13/03/2017 a les 13:51
+22
-158
Dos años inhabilitado, se ahorra presentarse a unas proximas elecciones que van a ser un desastre
según las previsiones y sale muy presuntamente limpio del Palau
Força Mas!!!
Anònim, 13/03/2017 a les 13:56
Molt interessant
+152
-17
NO ENS PODEN INHABILITAR A TOTS.
NO ENS PODEN EMPRESONAR A TOTS.
NO ENS PODEN FER CALLAR A TOTS.
Como puede ser condenatorio un Proceso de Participacion Ciudadana???
Anònim, 13/03/2017 a les 14:00
Molt interessant
+166
-17
Son nueve los articulos preliminares de la constitucion española y en el numero 9.2 habla de dichos procesos y ademas dice que son los poderes publicos en este caso la Generalitat los que se preocuparan y haran que los ciudadanos puedan votar con garantias.
Como se puede condenar a unas personas que realizan un Proceso de Participacion Ciudadana siguiendo los articulos de laconstitucion española???.
Sentencia que sabe a poco
Anònim, 13/03/2017 a les 14:02
+30
-173
¿Solo dos años? Siempre nos quedamos a medio pelo. Yo lo hubiese mandado a Korea del Norte 10 años, para que perfeccionase sus prácticas populistas.

Soy del Prat.
despreci
Anònim, 13/03/2017 a les 14:04
Molt interessant
+173
-16
Hem d'expressar el nostre despreci per aquest tribunal indigne prevaricador i farcit de holligans anticatalans , i que encarnen a la màxima potència allò tant lleig de ser jutge i part.
Prou repressió i colonialisme post-feixista
TOTHOM A PER LA REPÚBLICA, 13/03/2017 a les 14:16
Molt interessant
+132
-10
El 27S vàrem votar obeir els tribunals de repressió? Ja n'hi ha prou de Mariano Rajoy, Susana Díaz i monarquia, és hora de fer pública una data de referèndum i començar la campanya per a proclamar una República de dret, democràtica i social. Què s'està fent per a garantir que els Mossos obeiran al Parlament de Catalunya i al President de la Generalitat? Tenen el cens electoral? Està enllestit el vot des de l'estranger?
anem be
Anònim, 13/03/2017 a les 14:22
Molt interessant
+145
-13
Mes justificació per proclamar la independència.
I mes proves de l'acolloniment espanyol
Ara
Anònim, 13/03/2017 a les 14:23
+23
-135
Ara es quan el poble surt en massa i proclama la jndependencia?? Aixo es el que deien quan va començar la querella. Pues no.. Fum, con tot el proces en sí ( recordéu que él juny acaben els 18 mesos i serem independents de facte)

Ben condemnat, la llei es la que es i sha aplicat, si a algu no li agrada, que agafi majories i lancanvii.
Que llestos que son
Berlin, 13/03/2017 a les 14:25
Molt interessant
+134
-12
No s' han atrevit a mes, perquè així eviten que la gent surti al carrer que es el que els hi fa mes por, després d' haver tingut que empassar-se any darrera any un munt de manifestacions multitudinàries independentistes. S' ha de reconèixer que tenen un bon equip de Màrketing per manejar la situació. El jutge segur que ha rebut ordres : "que haya una pena para joder pero sin que se note que que queremos joder"
Ara els unionistes sortiran a fer Màrketing, els de dretes dient que a Espanya la justícia funciona de meravella i els d' esquerres dient que no s' ha d' inhabilitar pel 9-n sinó per la corrupciò. Resumint, dir el que els seus votants esperen sentir per conservar vots i que no s' assabentin que com a residents a Catalunya encara que es sentin molt espanyols el que els convé mes es la independència.
Barcelona
Anònim, 13/03/2017 a les 14:28
+26
-143
Quants dels massistes, shan llegit la sentencia?? Jo si. Esta Ben condemnat pel jutge.
Els politics no están Per damunt la llei, tot i que sho pensen, tots, siguin del partit que siguin
Flojita...
Anònim, 13/03/2017 a les 14:36
+7
-83
...pero suficiente la sentencia. El tigre se ha despertado, pero solo se está desperezando. A ver quién tiene c...s ahora para seguir tirando de la cuerda. Y el Mas más que jodidillo, ni le irá a buscar la GC ni pasará a la historia en una fotico tras unos barrotes. Flojita sentencia. Pero ajustada. Ningún payaso mereció más. Eso sí, las de las comparsas son excesivas. Qué pena que la defensa no haya invocado la "doctrina Infanta"....
@ Vicenç Ramoneda, 13/03/2017 a les 13:19
Anònim, 13/03/2017 a les 14:44
+15
-74
Cualquier cazador te explicará porqué a un conejo no le puedes tirar con posta. Sobre todo si te lo quieres comer al final...
Només alguns estan per sobre de la llei.
Anònim, 13/03/2017 a les 14:51
Interessant
+78
-8
Els feixistes. Els del PP. Els socis del PP. La monarquia. Els banquers. Alguns futbolistes, jutges, policies...voleu tota la llista dels que estan per damunt de la llei.
Un tribunal ilegitim, per que és escollit políticament, no pot administrar justícia i menys contra representants del poble legítimament escollits.
El tribunal ha sentenciat el caràcter antidemocràtic de l estat espanyol.
Manel Roure, 13/03/2017 a les 14:53
Interessant
+87
-7
El Fiscal ha fet el ridícul més indigne que pugui tenir un fiscal demòcrata, defensar fins al límit una prevaricació que el mateix jutjat ha dit que no hi era.

Jutjat, heu sentenciat contra la democràcia. Ho sabeu perfectament. Obeir al TC era desobeir a la democràcia.


reacciones en directo en el foro
Pragmático, 13/03/2017 a les 15:06
+15
-81
indignacion, exaltacion, revolucion!!!!! como estan los forofos, madre mia!

el premio para el que quiere cambiar la revolució dels somriures por la revolució de les osties


buenoooo
Anònim, 13/03/2017 a les 15:09
+14
-82
buenooooo, no pasa reeeee.. despres de la declaració de desobediencia i tal.. i fer la indpeendencia.. i el referendum... home va.. no vull pensar que el totpoderos mas, li afectarán aqurestes simples inhabilitacions.. un poble que ha de ser independent en 3 mesos... com li donem pilota a aquesta noticia.. ja serem independents...

O es que.. el cuento de la lechera.. es destapa?? i ni ells es creuen el que diuen??

o es que ho deien per tapar amb l'estelada tot el fang?
per cert, al que
Anònim, 13/03/2017 a les 15:11
+12
-81
i per cert, al que diu , no s'han aqtrevit a mes..
ni mes ni menys, senzillament, el poder judicial independent en base a uns fets ha dictat una sentencia punto pelota.

Els que amolaven bravuconades quan va començar el proces judicial, dient que si condemnaven a un presi9dent de la gene, sortiria el poble en massa i es proclamaria la independencia, eren uns altres...
aquesta nit miraré tv3 amb palomites, avam a quina hora es proclamarà la independencia
!4:28
Anònim, 13/03/2017 a les 15:12
+59
-26
Els polítics no estan per damunt la llei. I la llei no està per damunt del poble. Si dos milions de persones volen votar, votaran.
una cosa mas
el Azote del nacionalismo catalanista de derechas., 13/03/2017 a les 15:19
+13
-83
Una cosa mas, i ja vos deixo amb la bilis.


Si segons l'astut, en 3 mesos serem independents, els 18 mesos i la declaració i tal..

No li hauriem de donar mass aimportancia a n'aquesta inhabilitació no?? vull dir, que en el nou pais, la inhabilitació no tindrá efecte. I els nens tindrán llaminadures.

Es una pena que no pueda cumplir su gran obra
Masias , 13/03/2017 a les 15:33
+14
-85
En dos años más, habría finiquitado su partido
Feina feta a mitges entre la CUP i España
Anònim, 13/03/2017 a les 15:42
Interessant
+76
-7
Mireu aquesta suma:
La CUP* España-gobierno-tribunales=Mas inhabilitat.
La CUP tampoc té perdó, van fer retirar un càrrec electe. Què coi plora ara Mireia Boya? Un altre gall hauria cantat si David Fernández hagués estat al lloc de l'Anna Gabriel. Ara Espanya hauria inhabilitat el president de Catalunya i la protesta catalana hauria estat superior. Ara callarem com esclaus masells. ERC deu cantar victòria. No pateixin que ells seran els següents.
Au!
Anònim, 13/03/2017 a les 15:49
Interessant
+82
-3
Setze jutges d'un jutjat,
Me la mengen de costat.
i ara què?
Anònim, 13/03/2017 a les 15:55
+9
-81
DUI? 18 mesos més? un altre referèndum? una mani?
Que vergüenza.
Inadaptado, 13/03/2017 a les 16:00
+9
-81
Es una vergüenza. A 2 años le han condenado con lo que pedía la fiscalía. Un poco más, y lo absuelven y le dan de paso un premio por haber dado un golpe de estado y haber intentado romper España. Es una verdadera vergüenza. Hay que tener más mano dura contra esta gente, y hay que condicionarle a la máxima pena!
Aún así, está inhabilitado, aunque lo debería de estar a perpetuidad.
Ni un pas enrera
Anònim, 13/03/2017 a les 16:00
Interessant
+79
-5
Ni un pas enrera, tic tac. ja queda menys per a votar i assolir la llibertat
El poble català votarà.
Joan Jaume, 13/03/2017 a les 16:00
Interessant
+85
-3
Recorrerem la sentència a Europa, és bé. Recorrer passant pel resultat de les urnes serà millor. Visca la democràcia. Visca la República catalana.
@ Berlin, 13/03/2017 a les 14:25
Anònim, 13/03/2017 a les 16:12
+12
-65
Solo se nota a los listos cuando hay tontos.
Nosaltres de cap al referendum
Nito, 13/03/2017 a les 16:14
Interessant
+73
-4
Jo crec que en aqueste sentencia (en els 2 anys) lo que volen es que pasi lo que ells califiquen de soufle, i els agradarìa que vingesin unes eleccions autonomiques encara que fos en el Mas de cap de colla(per desarmar-ho tot.
Bè, no els hi em de fer el joc. Puigdemont, Junqueras i tots arradera prepareu el mes aviat millor el referendum i si ho impedeixin a llavors acte seguit una D.U.I.
@ 15:11
Anònim, 13/03/2017 a les 16:39
+8
-57
Hace una temporada que duermo vestido , porque no quiero que la proclamación de independencia me pille en pijama.
NO ENS PODEN INHABILITAR A TOTS.
Anònim, 13/03/2017 a les 16:40
+15
-34
Esclar, pq aquests no els desenganxa de la poltrona res, que cal retirar l'estelada del aCHUNtament? doncs es reitira, q cal fer el covard i rata al TSJC, doncs es fa, q cal votar a la presidenta del congreso i despres dir q a estat l'esperit sant? doncs es fa i aixo dona una sentencieta a la catalana, no remenis molt el poble q no sia q exploti i se'ns acani el bibero.
Escocia anuncia altre cop per d'aci a dos anys un altre REFERENDUM, aci a 6 mesos vista encara no saben q faran aquest q va a "negociar" d'amagat amb el cprrupte del rajoi.
Desde l'inici del "proces" han tingut 40000 vegades per fotre-li una patada als ous a espanya i no ho han fet, no fant res de res. Els espanyols volen esborrar-nos del mapa a reduir-nos a una cosa folkclorica totalment com una tribu africana. Els espanyols estan disposats a TOT, i els catalanets es creuen q amb unes lleis de paper i dues declaracions ja estara fet TOT.
El titular és incorrecte.
Anònim, 13/03/2017 a les 16:45
Interessant
+57
-4
Hauria de dir:

"La democràcia a Espanya ha quedat inhabilitada"
PERQUÈ SON TANT COVARDS?...
AnònimClaraClaramunt., 13/03/2017 a les 16:46
Interessant
+57
-3
Per aquesta gent sols som objectes i no subjectes. Per ells els catalans no tenim dret a res. Sigueu valents... interrogueu-nos, registreu-nos, numereu-nos, fitxeu-nos i marqueu-nos amb una estelada con uns nous jueus. Au sigueu valents i interventiu sense por, monteu un nou TOP, que la "via Laietana" encara la teniu activa. Ànim que vosaltres teniu molta, molta testosterona "becerril".
masa tous
Anònim, 13/03/2017 a les 16:50
+5
-55
No li han condemnat a escoltar l'obra completa de Lluís Llach a una càmera d'aïllament? aquest-os del TC són uns pocapena
AVORRIMENT
JA, 13/03/2017 a les 16:50
Interessant
+57
-4
A veure, que potser hi havia algun babau -d'un o de l'altre costat- que no estigués absolutament convençut que serien condemnats?

I a més, que ja no recordeu que a l'Artur Mas ja el van inhabilitar els camarades de la CUP -amb la complicitat muda de l'ANC i d'Òmnium- fa més d'un any?

Fora Espanya!
Fora la CUP!

Menys comèdia i més acció!

CAP A LA INDEPENDÈNCIA COM MÉS AVIAT MILLOR!!!
Sentència "en nombre del rey..." seran atrassats!
fideli, 13/03/2017 a les 16:56
Interessant
+57
-3
...antics, caducs i anacrònics.... i , a sobre, en imperial...per reblar el clau...
España, el Club de la Comedia!
Vaja
Anònim, 13/03/2017 a les 16:59
+9
-58
independentistes hiperventilant en 3, 2, 1........
UN DIA TRIST PER A LA DEMOCRÀCIA
DABIT, 13/03/2017 a les 17:04
Interessant
+59
-3
AVUI, A UN LI ENTREN GANES D'ESMENTAR ELS ESLÒGANS "DICEN QUE ES UNA DEMOCRACIA Y NO LO ES". LA SENTÈNCIA ES QUALIFICA PER SI SOLA - EN SENTIT NEGATIU, ÉS CLAR - . EL SUPORT QUE VAIG EXPRESSAR A L'EXPRESIDENT MAS, L'EXVICEPRESIDENTA ORTEGA I L'EXCONSELLERA D'ENSENYAMENT RIGAU ABANS DE LA SENTÈNCIA EL RATIFICO I REITERO PERÒ AMB UNA RAÓ MÉS QUE ABANS DE LA SENTÈNCIA, I AQUESTA ÉS EVIDENTMENT PERQUÈ AVUI AMB EN MAS, L'ORTEGA I LA RIGAU NO S'HA FET JUSTICIA, SINO INJUSTICIA
Queda demostrat......
No se que xisclen els uniópates, 13/03/2017 a les 17:37
Interessant
+58
-3
........TC=Tribunal PPolititzat=Credibilitat Zero!!!!
a l'anònim de les 1512
Anònim, 13/03/2017 a les 17:48
+16
-48
L'any 1936 hi havia la legalitat Constitucional Republicana i un delinqüent amb veu de xiulet amb la seva colla se la va saltar.
soufle
el Azote del nacionalismo catalanista de derechas CDC., 13/03/2017 a les 17:57
+10
-60
els liders separatistes son quatre venedors de fum..

- l'endemà del referendum 9 N, aplicarem el resultat: FUM.

- Si guanyem el plebiscit del 27 S, farem la independencia: FUM.

- si inhabilitan un president de la gene, el poble sortira al carrer i es declararà la independencia, no s'atreviran: FUM.

- bueno, ara enlloc de la independencia en sol demà, la farem en 18 mesos (acaba el juny el plaç) : FUM.

- No reconeixem la llei espanyola ni els seus tribunals. FUM ( i ho explico, la irene ha estat inhabilitada, quan s'apliqui la sentencia, veureu com abandona el parlament i el seu esco, que vos jugueu, jo el braç.)


Son 5 veritats-fets inapelables, que demostren que els liders separatistes, son venedors de fum.

obviant la ideologia, Si algú em demostra que aquests 5 fets, no son clars e inapelables, em faig separatista.

Com que son irrefutables, queda demostrat que son el que son, venedors de FUM.
Ni cas!!
Anònim, 13/03/2017 a les 18:11
+5
-64
Avui es un dia normal, no ha passat res!! Nosaltres hem de seguir, aixo no s'atura, el proper mes d'Abril hem de declarar la DUI!!! Puigdemon has de començar a fer la desconexio, comença a despenjar totes les banderes espanyoles dels ajuntaments i organismes oficials i que els mossos d'escuadra comencin a sancionar tot ciudadar parli amb castella. BENVINGUTS A LA REPUBLICA DE CATALUNYA.
COSAS VEREDES AMIGO SANCHO
Finni Pel Roig, 13/03/2017 a les 18:20
Interessant
+62
-7
Els trolls avui fan hores extres
Fútbol y prórrogas
Anònim, 13/03/2017 a les 18:32
+4
-28
Cuanto indepre echando humo por la nariz. Lástima que las fuerzas se les vayan por el foro y en sus manifestaciones coreografiadas de domingo soleado. Pero de todas formas ¿dónde está el problema? Según la ANC, tendríamos que haber sido independientes por Sant Jordi del 2015. Este mes también se cumplía el plazo de los 18 meses desde el 27S. Aunque luego, es verdad, hicieron una prórroga en navidad para que el plazo cumpliese en junio. De todas formas, quedan apenas 3 meses para ser independientes según la última prórroga, ¿no? ¿Qué más da lo que diga un tribunal "extranjero"?
Yo tengo las palomitas para ver pasar la DUI desde mi balcón ya casi caducadas, menos mal que las estoy aprovechando con los juicios de corrupción a la ciénaga putrefacta de CiU.
Indepres, a rabiar un poquito y luego a ver el fútbol, que el Barça es la única "Estructura d'Estat" que os funciona. Aunque es verdad que gracias a un Argentino, a un brasileño y a un asturiano, pero eso son detalles...
Hòstia tu, quin sarau per un referèndum
Anònim, 13/03/2017 a les 18:37
+26
-1
Fer un referèndum vol dir que som nació i Espanya té al mig de les dues celles que som regió, no perquè no sàpiga que som nació, sinó perquè li fotrem per terra l'esforç de 300 anys per intentar aniquilar-nos culturalment, això sí, "sin que se note el cometido".
aixó acabrà a hosties !!! fills de puta
Anònim, 13/03/2017 a les 18:42
+0
-28
Per el camperol que done hòsties però li surt la cabra del subconscient, ànims, ho tenim a tocar, amunt les vares, endavant les atxes,el vot de la teva vida, només 18 messos, però et quedes sense gelat de postre per escriure paraulotes.
L'honor més alt per als herois del 9N Mas, Homs, Rigau i Ortega
Anònim, 13/03/2017 a les 18:42
+26
-2
El 9N va ser un pas decisiu en el procés d'acumulació de forces, un esdeveniment sobresortint en què el poble català va demostra-se a si mateix que podria superar obstacles impensables fins aleshores. Un pas de llibertat per creure en nosaltres mateixos per poder arribar fer el "gran salt".

Després del 9N, el poble creu en les seves forces i sap que podrà assolir-ho. El 9N entrarà en la història del nostre País com l'acte de sobirania popular que, davant els ulls del món, va desarmar l'estat espanyol i va reactivar i capacitar el poble català per a fer el gran pas endavant. Va preparar el poble per a la desobediència i va començar a capgirar el sentit de la història de la Catalunya contemporània.

L'honor més alt per als herois del 9N Mas, Homs, Rigau i Ortega
Honor als patriotes
Anònim, 13/03/2017 a les 18:44
+26
-1
L'honor més gran per als herois que van donar la veu al poble el 9N/14: Mas, Homs ,Rigau i Ortega.
El tribunal diu que no jutja el poble per anar a votar, sinó el polítics per deixar votar
Anònim, 13/03/2017 a les 18:58
+25
-1
Quina gran paradoxa del tribunal com si el poble no fos ningú, quan en democràcia ho es tot.
Dit i fet, organitzem el referèndum el poble que es sobirà i únic legítim per convocar-lo.
Els polítics , sols son els representants de la voluntat popular. El poble es el qui té dret de fer i desfer com en les democràcies participatives avançades.
Aquesta es la lluita que ningú ens pot negar.
Treballem per aquest costat, FORA LA REPRESSIÓ!
Unes preguntes
Un que vol saber , 13/03/2017 a les 19:33
+24
-2
El poble pot inhabilitar al TC?
Els que formen el TC els hi fiquen a dit?
Catalunya té representació dintre el TC?
Pot garantir neutralitat el TC. Quines garanties dona al respecte?
Hi ha magistrats contaminats dintre el TC?
El TC, pot canviar les lleis per perjudicar als catalans?
Es pot equivocar el TC, o és infal·lible?
El TC passa per damunt el Parlament que representa un poble?

M'agradaria que algun lletrat em contestes les meves preguntes, Gràcies.
(Xorrades no)
Diuen que....
Anònim, 14/03/2017 a les 14:30
+3
-1
..."no hay mayor desprecio que la falta de aprecio".

Violar la llei per fer-se el màrtir i acaba condemnat a una miseria de 2 anys d'inhabilitació per càrrec públic (o 9 mesos com l'altre heroïna de la Causa) es ridícul.
Lo mejor de todo....
Anònim, 14/03/2017 a les 22:31
+2
-1
....han sido las hordas indepes protestando en las calles disfrazadas de huevo, llenándolo todo. La voz de un pueblo!