El mític Nokia 3310, gran atracció de l'estrena del Mobile

La renovació de l'històric terminal finlandès és el que genera més expectació | LG, Huawei i Sony presenten les principals novetats en terminals mentre Samsung prefereix esperar a finals de mes | Ulleres de realitat virtual i vehicles autònoms també fan acte de presència

Gran expectació amb el Nokia 3310
Gran expectació amb el Nokia 3310 | José Manuel Gutiérrez
Redacció
27 de febrer del 2017
Actualitzat el 25 de març a les 7:43h
El Nokia 3310, un dels mòbils més mítics de finals del segle XX, s'ha convertit en la gran atracció de l'estrena del Mobile World Congress 2017. Aquest dispositiu "indestructible" ha tret protagonisme a les presentacions dels nous models de LG, Huawei i Sony mentre que Samsung ha preferir esperar a finals de mes. Ulleres de realitat virtual i vehicles autònoms també han fet acte de presència al congrés del món mòbil que se celebra fins dijous al recinte de la Fira Gran Via 2.

Malgrat que el comentari més comú al voltant de la taula on es pot veure la versió renovada del 3310 de Nokia sigui que probablement a ningú li interessi massa comprar-lo, tots en volen una foto o un vídeo i molts mitjans, blocaires i youtubers s'hi han acostat fent que fos la zona més ocupada, tot i ser també una de les més allunyades del centre per on tothom passa.
 

El «renovat» Nokia 3310. Foto: José Manuel Gutiérrez


El nou Nokia 3310 renova lleugerament l'exterior d'aquest telèfon mòbil fabricat fa 17 anys i aporta poca cosa més que el de llavors: el joc de la serp, ara també renovat i amb més colors, però amb gràfics que agradaran als més nostàlgics. I, evidentment, una bateria de llarga durada, sobretot pel fet que només permet trucades i SMS, però sense afegir capacitats de telèfons intel·ligents, com podria ser WhatsApp.

Huawei, LG i Sony es disputen llocs en la gamma alta

Ben propers, els estands de Huawei i LG serveixen per presentar els seus nous mòbils (el P10 i el G6, respectivament) com uns dels millors de gamma alta d'Android d'enguany.

Això, sumat al fet que Samsung ha decidit presentar el seu nou terminal pel 2017 a finals de març, els hi ha donat un protagonisme addicional que s'ha de veure si podran mantenir més enllà. Això sí: Huawei ja fa temps que augmenta vendes i creix en un mercat on semblava que no quedava lloc per més competidors seriosos, mentre LG s'enfronta per enèsim cop a un intent de guanyar-se uns usuaris que semblen defugir-lo sense donar-li massa oportunitats tot i ser una de les marques més agosarades a l'hora d'introduir novetats.

Per la seva part, Sony ha presentat l'Xperia XZ, que inclou novetats centrades en la càmera, un dels seus punts forts ja en terminals previs, i que compta amb un públic molt fidel. El terminal, amb 3Gb de RAM, opta per centrar-se en la rapidesa de la càmera i la nitidesa i colors de les fotos a l'hora d'explicar les principals novetats.
 

Wiko, un dels petits a alta velocitat. Foto: José Manuel Gutiérrez


Wiko, un dels grans entre els petits

És destacable també l'afluència que ha reunit la presentació de Wiko. En les gammes més baixes ha augmentat la bateria fins als 4.500mAh i ha mostrat dos terminals encara en desenvolupament, els WiM i WiM Lite, que oferiran una gamma mitjana amb algunes prestacions de gamma alta com doble càmera o vídeos en 4K, i que estaran disponibles a partir del mes de maig, aproximadament.

Els vehicles connectats i autònoms fan acte de presència

Com ja va sent habitual, els vehicles autònoms i connectats també arriben al Mobile World Congress, amb cotxes que s'aparquen sols o que es comuniquen entre ells per millorar la fluïdesa del trànsit i evitar accidents.

Malgrat tot, en els estands específics de marques automobilístiques és on n’hi havia menys i s’insistia més en demostrar aspectes concrets de l’ús del “núvol” per reconèixer conductors o intercanviar informació, mentre que en d’altres espais de companyies que treballen en millores específiques de connectivitat en automòbils s’hi podien veure cotxes de marques de gamma alta amb força cua per asseure-s’hi i fer-s’hi una fotografia.
 

Ulleres de realitat augmentada. Foto: José Manuel Gutiérrez


Ulleres de realitat augmentada, virtual i mixta a tot arreu

Les ulleres tornen a estar de moda. Així sembla que queda demostrat després de passejar-se entre els estands dels principals fabricants -i de molts de petits- on no n’hi falten unes: des de les dels que en fan, com HTC amb les Vive o Samsung amb les Gear VR, fins a molts altres com els d’Intel o Ford, on s’utilitzen per fer demostracions als visitants.

Unes ulleres que, malgrat tot, encara semblen agradar més als que s’ho miren, divertits, des de fora, tot fent fotografies i somrient davant dels qui les proven, totalment aliens al què passa al seu voltant en la realitat “real” i immersos en un món que, només per curiositat, hom fa cua per provar.

Un món que, sovint, millora també gràcies a empreses catalanes com Vysion amb Teleport, que treballen per fer-la útil més enllà de l’entreteniment.
 

Assistents al MWC 2017. Foto: José Manuel Gutiérrez

Arxivat a