banc sabadell

Banc Sabadell prioritzarà tenir la seu a la UE en cas d'independència

Josep Oliu adverteix que la decisió es pot prendre sense passar per la Junta d’Accionistes

Avança que l’entitat no aplicarà la reforma a les clàusules sòl a totes les hipoteques i defensa la transparència dels seus contractes

, Sabadell | 13/01/2017 a les 12:42h
Arxivat a: Economia, Banc Sabadell, procés català, banc, Unió Europea
Josep Oliu, aquest divendres a la Cambra de Sabadell | Albert Segura
Aquesta notícia es va publicar originalment el 13/01/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El president del Banc Sabadell, Josep Oliu, adverteix que l’entitat podria traslladar la seva seu social sempre que necessités buscar "aixopluc" de la Unió Europea (UE). Oliu ho ha dit a Sabadell, on ha participat aquest divendres en una conferència sobre les perspectives econòmiques per aquest 2017.
 
Si bé Oliu sempre s'havia volgut mantenir al marge del debat polític i fins i tot havia assegurat que no disposava de cap "pla B" per al banc perquè veia la independència de Catalunya molt poc provable, aquest divendres ha afirmat, sense citar el procés, que l'entitat podria canviar d'aires i traslladar el seu domicili social "en cas que hi hagués algun risc que ens pogués posar en necessitat de posar-nos sota l'aixopluc de la Unió Europea".

En aquest sentit, ha especificat que la direcció del banc té tota la potestat per poder prendre decisions d’aquests tipus. “No cal passar per la Junta d’Accionistes per moure la seu social, i això és un avantatge en cas que tinguem un risc i necessitéssim posar-nos a aixopluc de la UE”, ha assenyalat Oliu.
 
La segona força sindical, en contra

La segona força sindical a l'entitat, l'Intersindical CSC, ha fet un contundent tuit contestant les declaracions d'Oliu al voltant de traslladar-se en cas d'independència. "El sr. Oliu, Banc Sabadell, amenaça amb deixar-nos sense feina si aquest poble exerceix la democràcia?", es pregunten, abans de considerar-ho "absolutament inacceptable". A banda, demanen una rectificació.
Clàusules sòl
 
Oliu també ha assegurat que no retrauran les clàusules sòl als clients amb hipoteques si no es tracta d’un cas molt evident. Defensa que en els seus contractes és un aspecte que sempre s’ha mostrat de manera transparent, i que la decisió es prendrà client a client.
 
“Sempre hem defensat que nosaltres som transparents, hi figura a primera pàgina i als notaris els ho fem dir, i si ho diem a cal notari, després que no ens vinguin a reclamar”, ha assenyalat Oliu. Amb tot, avança que es revisarà cas per cas.
 
“Si es tracta d’un cas clar, es negociarà amb el client, i si ens convenç que amb el director de l’oficina no es van entendre ho canviarem, però si no, no”, ha advertit.
 
La perspectiva pel 2017
 
Oliu ha dibuixat la perspectiva econòmica per al 2017 amb aires d’esperança, assegurant que les previsions no són gens dolentes: “És el primer cop que us ho dic des de l’any 2007”, ha dit en to de broma als assistents de la conferència.
 
El president del Banc Sabadell ha apuntat que es preveu un increment del protagonisme dels esdeveniments polítics, amb elements que afecten l’economia global i l’activitat bancària com ho poden ser a Europa la gestió del Brèxit i a Estats Units la irrupció de les polítiques de Donald Trump. “La crisi ha fet un descontentament en alguns països, però això es creen populismes que enganyant emboliquen la troca amb coses difícils de fer-se”, ha apuntat.
 
El cas americà és el que més preocupa per l’afectació que pot tenir en l’economia mundial. “Trump va ser la sorpresa que més importància té en l’economia mundial, la irrupció d’un senyor amb aspecte de pel·lícula de l’oest i que ningú sap ben bé què farà”, ha assenyalat. En aquest sentit, les seves promeses de retallar impostos i l’augment de la despesa en infraestructures són, destaca, totalment contraries a la previsió d’actuació a casa nostra.
 
Pel que fa al sistema bancari, l’any 2016 es va registrar una gran desconfiança cap a ell, fet que va fer baixar les cotitzacions a tot Europea per falta de visibilitat sobre els rendiments dels bancs i pels dubtes sobre la seva solvència.
 
Creixement d’Espanya
 
Oliu preveu que l’estat espanyol serà el país que més creixerà d’Europa, juntament amb Irlanda. “No creixerà tant com l’any passat, perquè hi ha factors com el preu de la gasolina que influeixen”, apunta.
 
En aquest sentit, destaca que l’ajust del mercat immobiliari a l’Estat ja ha arribat al seu punt final, amb preus en el sector amb taxes per sobre del 3%. “El crèdit s’estabilitzarà aquest 2017, i és possible que creixi un 0,5%”, ha apuntat.
 
Les perspectives per al banc
 
Pel que fa al Banc Sabadell, Oliu es marxa com a reptes per al proper any l’increment de visibilitat a Europa, així com un creixement de la inversió creditícia i seguir amb la reducció d’actius improductius. En aquest mateix sentit, preveu treballar en la contenció de costos a l’entitat i la transformació comercial de l’entitat.
 
“En l’horitzó 2020, preveiem treballar en el negoci al Regne Unit, així com a Amèrica, on Mèxic i Sud Amèrica es pot créixer i als Estats Units, menys", ha apuntat.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Fent poreta al personal
Anònim, 13/01/2017 a les 13:03
Molt interessant
+126
-9
Fa bé de prioritzar-ho, no hi ha res a dir. Però llavors, quan després de la independència les aigües tornin al seu curs, que el Govern català també prioritzi amb qui treballa o a qui fomenta.
Mentida subliminal
Anònim, 13/01/2017 a les 13:20
Molt interessant
+125
-15
Dir aixó és dir, dissimuladament, el mateix que el discurs de la por: és intentar que ens creguem que la independència ens deixaria fora de la UE, però ja sabem que, a l'hora de la veritat, la pròpia UE (per molts farols que diguin ara) no voldria ni sentir parlar de quedar-se sense Catalunya.

Per descomptat, els que estan a dalt de tot del segment social, com aquest Josep Oliu, no volen ni sentir parlar de canvis que podrien propiciar que altres els hi passessin al davant. En una Catalunya independent, amb les possibilitats que oferiria i el creixement que experimentaria el pais, aquests "empresaris del pont aeri" es veurien superats per una nova generació de gent amb més empenta i iniciativa. Per a seguir ells amunt de tot de l'escala social necessiten que tot segueixi igual sense canvis.

Ho sento, Josep Oliu, però la teva mentida subliminal no ha colat.
M´agrada més la traducció:
Anònim, 13/01/2017 a les 13:22
+22
-106
Sabadell puede cambiar su sede sin pasar por junta ante riesgos como el soberanista:

El presidente de Banco Sabadell, Josep Oliu, ha advertido hoy de que la entidad podría trasladar su sede en caso de "necesidad" sin tener que someter esta decisión a la aprobación de la junta general de accionistas.

Visca el prucés al no res!!!
Una rere l'altra
Anònim, 13/01/2017 a les 14:00
+26
-114
I La Caixa farà el mateix. Els dos pilars econòmics catalans estan ja a punt per marxar de Catalunya si hi ha independència. Pero eh! això no es diu per part dels politics tan abrandats i valents que tenim, no sigui que més d'un s'espanti.
El mateix que passarà quan el Barça hagi d'abandonar la lliga espanyola i no es creï cap lliga europea perquè cap país assenyat d'Europa deixarà de jugar la seva pels desitjos d'una regió del sud perduda al mapa, això no interessa dir-ho tampoc... Millor ens ho trobem als morros quan siguem independents i ja ho gestionarem, oi que sí?
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 13/01/2017 a les 14:21
Interessant
+74
-15
Al de les 14:00. Tens tota la rao. I a qui posaran al lloc del Barcelona?. Esperem que no sigui l'Alcorcon...
Docs, apa!
Vicenç Ramoneda, 13/01/2017 a les 14:54
Interessant
+102
-14
Altres ja s'estan fregant les mans per ocupar aquest lloc! Poc estimes el banc amb aquestes declaracions com si et pensessis que fan por algú. Apa, doncs! Bon vent i barca nova!

Renunciar a assolir la llibertat? Mai//*//


Normal!
Anònim, 13/01/2017 a les 15:11
+21
-89
Doncs... totalment normal!!! que us pensàveu que farien arribat el cas????

Aquesta pantomima prusesista no s'aguanta per enlloc.
Allà ells
Anònim, 13/01/2017 a les 15:28
Interessant
+79
-7
Catalunya quedarà amb els seus mateixos milions d'habitants, amb la mateixa posició estratègica i la mateixa potencialitat econòmica, i amb molts bancs aspirant a ocupar el lloc que el Sabadell o la Caixa deixin vacants. Això si, sense la complicitat i tracte de favor per part del govern català cap d'aquestes dues entitats tindria la posició que té ara. A més queda la opció de la nacionalització dels actius si fan gaire el ruc.
Cap impediment senyor Oiu
Anònim, 13/01/2017 a les 15:34
Interessant
+78
-6
Ara i de cada dia mes, els vents bufen i bufaran de cara a les empreses que mirin mes per les persones, per facilitar les coses a la majoria de gent, segurament no necesitarem Bancs de Sabadell amb directius que enlloc de intentar prestar seveis i emetre informacio justa, -deficit fiscal desmesurat e intolerable- ens vinguin amb amenaçes barates. Facebook, que entrara a prestar seveis al sistema bancari es un exemple i tantes d'altres empreses multinacionals que saben que el futur va per aqui. Esta clar que a voste li quede poc tems de carrera, per sort del Sabadell
Fora de classe
Anònim, 13/01/2017 a les 15:58
Interessant
+59
-8
A veure, troll analfabet: els anys que fa que dura el PROCÉS i encara no has après a escriure-ho bé? No diu gaire de la teva capacitat intel·lectual. Mira noi, posa-hi tota la neurona: "pruses" no surt al diccionari. No cal fer més el ridícul.
Treure els dineros
Anònim, 13/01/2017 a les 16:15
Interessant
+55
-4
Treure els dineros dels bancs i ja esta.
Per qui vulgui entendre ...
Un que escolta i parlar poc, 13/01/2017 a les 16:18
+44
-6
A veure, aquets de SCC que us agrada espantar les iaies i d'altres que ho semblen per perucs. El Sr.Oliu ha parlat de moure la seu social fins que s'assegurin la cobertura del BCE, en cap moment ha dit que tancarà les oficines, ni de deixar de donar servei a la futura República Catalana.
Per cert espanyolistes us recordo que Luxemburg els valdria perfectament.
Perfecte: Tesla ve a Catalunya i els bancs foten el camp.
Anònim, 13/01/2017 a les 16:49
Interessant
+60
-6
Seran sota el paraigües de la UE, sí. Però que donin per perdudes totes les hipoteques i actius que tenen aquí.

En cas d'independència s'ha de prioritzar el benestar de la gent d'aquí per damunt de la seguretat jurídica d'un banc que esdevindrà una empresa estrangera.
@ Anònim, 13/01/2017 a les 13:20
Anònim, 13/01/2017 a les 16:51
+16
-61
Todavía no he visto a nadie explicar el porqué a la UE le interesaría tener dentro a una Cataluña fuera de España cuando ahora mismo es perceptora neta de fondos europeos.
Oferta i demanda
Anònim, 13/01/2017 a les 16:59
Interessant
+60
-5
fa bé de dir-ho, nosaltres ja buscarem un banc europeu que estara encantat de rebrens, que no passi pena!!
Jo Jo
Anònim, 13/01/2017 a les 17:22
+17
-59
A este paso no va a quedar en Cataluña ni el mosquito tigre. Seguid, seguid jugando con las cosas de comer, indepes.
Olius i quan Catalunya sigui més pròspera, tu seràs als Monegros?
Anònim, 13/01/2017 a les 17:25
Interessant
+64
-6
Tots a treure els diners del banc Sabadell. Viviu a la lluna. Quant cobra vostè, Sr. Olius? Sap quanta gent ha estat perjudicada pels bancs i pels mals banquers, des del Trinchet amb la seva por a la devaluació, fins al banc d'espanya fins a vostè mateix. Ha perdut vostè la casa? Sap, ha de ser un traume que ara s'engrandeix sentint-lo. En quant a Catalunya, per què no ajuda apostant per tal que la UE ho vegi clar... Així vol fer les maletes per marxar de la societat que li ha donat vida? penós
O sigui, sr. Olius que vostè vol que continuem sotmesos a aquesta Espanya que ens extorsiona, judicalitza i trepitja per tots cantons? Encara no li he sentit dir una paraula en defensa de les institucions catalanes. Qui calla otorga. O sigui que també signareu la sentència de Mas, el vostre president, de les regidores i de la presidenta del vostre país? Sabadell és una ciutat de Catalunya o de Castella?
2017
Anònim, 13/01/2017 a les 17:37
+18
-69
Cataluña, sin España, apenas representa un 1,40% del PIB europeo.

Cataluña tiene calificado su crédito de bono basura.

Cataluña está siendo rescatada por España. Pues no le deja dinero nadie.

Sin mercado español y europeo nos situaríamos, siendo generosos, a la altura de Rumania, República Checa, Kasajistán, Grecia, etc. Hasta Botsuana nos superaría.

Estos ingenuos creen que los inversores se partirían la cara por prestarnos dinero y no caen en la cuenta de el por qué una Cataluña tan rica -según el colorines- iba a necesitar inyecciones de dinero en su economía. Pues seriamos tan grandes en el mundo mundial que hasta los USA se preocuparían por el auge de una Cataluña independiente que podría sustituirla como primera potencia mundial.

En fin, para llorar. Que pena que dan estos indepes.


El mundo indepe es muy infantil y fantasioso. Los sueños, sueños son.
A Banco muerto, banco nuevo...
JoanB, 13/01/2017 a les 18:05
+52
-3
Yo ya estoy preparado a retirar mi dinero de Caixabank en el caso de cambio de sede.
Es lo que tenemos que hacer todos los independentistas si los bancos unionistas se van.
Por dignidad de pais debemos de castigar a estas entidades colaboracionistas con Escanya.
Viva Catalunya Lliure!!!
Bon vent i banca nova
Pep Guimerà, 13/01/2017 a les 18:20
+51
-4
Marxin, marxin que a la República Catalana necessitem una banca amb principis ètics.
Oliu..............................
Lavi emprenyat, 13/01/2017 a les 18:31
Interessant
+54
-3
Molt bé Oliu, cada vegada que parles el Sabadell perd clients. Fa un temps amb declaracions similars amics meus van deixar el banc, jo vaig donar una altra oportunitat. Ara has omplert el got, "fins aqui hem arribat"
Sempre podem portar els diners a un altre lloc.
Anònim, 13/01/2017 a les 19:00
+7
-19
A Caixa Laietana (perdó)
Millor a Caixa Penedès. (nooo)
o potser a Caixa Manresa
o Caixa Terrassa
sempre ens quedarà Caixa Manlleu...
millor dit Caixa Girona
la fantàstica Caixa Catalunya
...
i sino, portarem els diners a la cooperatives, tipus l´Aldea o Cambrils...
o com els Pujol a Crèdit Andorrà.
Mira si tenim llocs per portar els diners, en lloc d´aquest Banc!!!
"NO COLA"
Anònim, 13/01/2017 a les 19:38
+32
-4
I que fareu deixareu perdre el negoci a Catalunya?. Au va això no tu creus ni tú. No et facis el pinxo que no cola.
OLIU TIPUS POC VIU
Anònim, 13/01/2017 a les 19:39
+25
-4
Anonim, la unica virtud que sembles tenir es dominar la llengua del imperio. Catalunya no es subvencionada per la UE, mes aviat el contrari es contribuent net.
La nacionalitat dels bancs es poc rellevant, el seu valor afegit important però tampoc determinant. Si el Sr.Oliu se'n va de la boca el que cal anar pensant es en intervenir els òrgans del banc el mateix dia de la declaració d'independència, idem amb La Caixa i tant amples. Altres vindran que en lloc de posar el cul cap a Madrid, s'orientaran cap altres llocs. D'altra banda cal dubtar de la visió de futur del tal Oliu que a banda d'anar fluix de paraula a tingut l'enginy de comprar un banc al Regne Unit pocs mesos abans del BREXIT...ARTISTA.
Que se marchen
Inde, 13/01/2017 a les 20:10
+29
-4
Vendrán otros con una banca más ética y menos prepotente. Harán un gran favor al nuevo país,que sus ciudadanos lo tenemos más que merecido,después de las clausulas suelo,desahucios y rescate bancario, que pagamos todos.
Bon vent i banca nova
Anònim, 13/01/2017 a les 21:00
+6
-20
Eso mismo, que se vayan, las hipotecas y los préstamos si eso pues no los pagamos... que infantilismo, con razón el 9N se dejó votar a los menores.
Mercata
Siset, 13/01/2017 a les 21:09
+7
-2
... ¿Se sabe Mercadona tambien que va a hacer?
Que s'ho pensin amb calma
Anònim, 13/01/2017 a les 21:25
+29
-4
Aquests missatges de la por tenen una contrapartida.
Els diners dels catalans i el de les empreses que s'hi queden canviaran de banc (avis per La Caixa i el Sabadell).
El forat que deixin sera ocupat amb altres bancs que pot ser no seran caspanyols ni catalans... i què? des de quan els diners tenen patria. A mi què més en dona que el banc digui que és català si fa exactament la mateixa política que els bancs caspanyols o e els europeus.?
Final de la història. Que s'ho pensin bé perque perdran més ells que nosaltres per decisions que no són de banquer si no més bé de l'unionisme fètid.
Referendum
Xavier1, 13/01/2017 a les 22:07
+5
-1
I Catalunya no es UE. I serà...jo soc accionista per busca un altre excusa...
Sr. Oliu
Tonet del cul estret, 13/01/2017 a les 22:45
+31
-3
Per descomptat el Banc Sabadell pot fer el que li convingui pero tingueu en compte, que molts Independentistes, entre els quals em trobo tancarem els comptes i treurem els nostres diners d'aquesta entitat bancària, voste mateix
Sr. Oliu
Tonet del cul estret, 13/01/2017 a les 22:51
+20
-3
Per descomptat el Banc Sabadell pot fer el que li convingui pero tingueu en compte, que molts Independentistes, entre els quals em trobo tancarem els comptes i treurem els nostres diners d'aquesta entitat bancària, voste mateix
No ho enteneu
Jo mateix , 13/01/2017 a les 23:18
+18
-4
Això que diu el Pep Oliu es una constatació que amb la independència seguim a la Unió Europea i un avís a aquells que en volen sortir...
A més caspanya serà expulsada per impagament del deute, com voleu que vagi allà, no hi té futur...
Per aquesta gent els sentiments no content. Només els diners...
baixa del Sabadell
Anònim, 14/01/2017 a les 00:43
+3
-1
Jo ...ja fa uns messos que am baix dodar de baixa la nomina al Sabadell.. es el que tindria que fer tot.hom ......adeu Sr. Oliu
Proposta.
Català a bord., 14/01/2017 a les 08:22
+4
-1
Tinc comptes a Banc Sabadell i La Caixa. Crec que molts de vosaltres també, o a un dels dos. Proposo que ens unim i, en cas de fer efectiu l'amenaça, trèiem, tots a una, els diners d'aquestes Entitats. De Bancs ni ha molts!
Entesos
Anònim, 14/01/2017 a les 09:08
+3
-1
Rebut. Passo a l'acció. Dilluns tanco el compte que tenia amb vosaltres. Que tingueu sort malgrat l'Oliu, a mi ja m'heu vist prou.
Banc de Sabadell fundat el 1881
Anònim, 14/01/2017 a les 12:32
+1
-1
Del 1881 ençà han resistit dictadures, guerres i putades espanyoles.

Fot riure si amb el cop d'estat del 1936 i el feixisme el 1939, els bancs no van demanar l'aixopluc de la resta d'Europa o dels països democràtics d'aleshores, per quin set sous han d'intentar fer escarafalls d'un procés nostrat, democràtic i pacífic?

Fora botiflers!

Independència sí!
Apa! Bon vent!
Anònim, 14/01/2017 a les 12:40
+1
-1
Una vegada més l'estat propi i la república catalana, una eina i una ocasió, si fem les coses bé com cal, de fotre fora els bancs actuals tramposos i mafiosos i optar per una altre tipus de banca, més ètica i humana o tornar a l'origen de les caixes d'estalvis amb vesant humanitària i social.

Sí, per una banca transparent i democràtica que no inverteixi els nostres estalvis en armament ni en tràfic d'armes, ni contribueixi a les empreses energètiques ni a cap mena d'empresa a fer trampes, ni financi estats no democràtics, ni guerres, ni accepti les doctrines tipus "Botin" etc.