| Actualitzat el 20/08/2009 a les 11:14h

Deumil.cat creu que manifestar-se per l'Estatut és entrar en una via morta

 
DEUMIL.CAT
TOTS ELS INDEPENDENTISTES HEM DE RESPONDRE AL TRIBUNAL CONSTITUCIONAL APLEGANT-NOS SOTA
EL LEMA “VOLEM L'ESTAT CATALÀ-WE WANT A CATALAN STATE”

Des de Deu Mil en Xarxa per l'Autodeterminació (Deumil.cat) estem convençuts que
davant les noves ingerències i retallades competencials de l'Estatut que el TC
espanyol es a punt d'emetre, cal una resposta àmplia i el més unitària possible del
poble català, denunciant a un organisme que no és imparcial i no pot mai suplantar ni
passar per damunt de la voluntat dels catalans.
 
Però a Deumil.cat ens preocupa
enormement que la crida feta per Òmnium Cultural i a la que s'estan sumant entitats
del nostre teixit social i polític, caigui en un parany, en un cul-de-sac i la protesta en
fer-se sota el paraigua de defensa del text estatutari, tot quedi en un no res. Des del
nostre punt de vista independentista, no ens servirà de res la convocatòria a la
ciutadania si es fa seguint les regles del joc, això és: demanar l’acompliment de
l’Estatut i posar el procés que s’ha seguit en contradicció.

La nostra tesi és que aquest és ja un tema mort i no cal defensar-lo de res.
Enric Canela, membre el Consell de Deumil.cat, en un article al Bloc Gran del
Sobiranisme, el passat 15 d'agost, remarca la necessitat de deixar-nos estar
“d’eufemismes” i comencem a dir d’una vegada “per tal que ho entengui tothom:
Autodeterminació i independència. El paraigua de l’ambigüitat no és bo”. No afavoreix
als interessos dels ciutadans i sí, en canvi, potser, a les cúpules dels partits polítics
que neden des de fa massa anys en la indeterminació i ambigüitat.

Si no hem tingut prou en els darrers temps, ara amb una nova retallada de l'estatut ,
queda ben provat que els catalans som ciutadans de segona dins l’Estat espanyol. Fa
ja molt que sabem que Catalunya no és viable nacionalment dins Espanya. “Ni aquest
Estatut, totalment castrat ja abans de la sentència, ni el que va sorgir del Parlament de
Catalunya, ens hagués permès assolir cap sobirania. És il·lusori creure-ho”, afirma
Enric Canela en l'article publicat al Bloc Gran del Sobiranisme.

Des de Deumil.cat ens reafirmem en les nostres posicions quan diem que acceptar
com a norma l’Estatut, aquest o qualsevol, és acceptar una vegada més la Constitució
Espanyola. Protestar contra la sentència o el procediment seguit és equivocar
l’objectiu, és implícitament fer-se còmplice de l’unionisme.

Com a mostra de l’esperit espanyol en l’acompliment de l’Estatut, Canela assenyala
“l’espectacle de l’inacabat model de finançament”. Alguns han dit que això era el
màxim que es podia aconseguir. “Efectivament, ho era. Tenen tota la raó”, afirma
Canela.

En aquestes circumstàncies cap independentista ha de sortir en defensa de
l’acompliment de l’Estatut ni ha de rebutjar res del que pugui dir el Tribunal
Constitucional. Simplement, no és el nostre tribunal perquè no és la nostra constitució.
A més, segons Canela, “defensar aquest Estatut és reconèixer que els partits polítics
espanyols poden fer el que vulguin amb el poble català”.

El que toca, ara, és aprofitar la circumstància de la sentència, que sens dubte tindrà
un efecte sobre l’opinió pública, per mostrar a tothom que no encaixem a l’Estat
espanyol i que el que volem és marxar. Tanmateix això no ens ho hem de demostrar
només a nosaltres, ho hem de manifestar al món i per això, recuperant l’esperit que el
7 de març ens va portar a Brussel·les, ens cal manifestar-nos que sota el lema: We
want a Catalan State-Volem l'Estat català mostri al món el nostre ferm desig
d’independència.

No és una tasca fàcil, però si els independentistes comencem a tenir por i ens
aixopluguem sota la mateixa bandera que els autonomistes i els unionistes oblidemnos
ja de reivindicacions independentistes, assumim ja la derrota i no perdem més el
temps.

Manca escoltar altres veus independentistes. Per això des de fa dies diverses
plataformes i entitats sobiranistes estem mantenint contactes. Es en aquesta línia, per
anar concretant una estratègia i un únic discurs que emplacem a les diverses
plataformes a una trobada, no més tard de la setmana vinent.

Per altra banda, a partir d'ara, han de parlar més clarament tots aquells que aspiren a
presentar-se a les properes eleccions. Cadascú haurà de dir com pensa plantar cara a
l’Estat, perquè com ha dit el portaveu de Deumil.cat, Enric Canela, “ el que ara importa
no és una manifestació nombrosa i que tot quedi com està. El que realment importa és
la voluntat de l’endemà”. Per això hem d’aconseguir que el Parlament de Catalunya
sigui el lloc on es defensin els drets nacionals i els drets nacionals només es defensen
exigint el dret a què el poble català triï el seu destí sense ingerències externes.
Hem de ser realment capaços de plantejar una alternativa real a la via estatutària, que
no és altra cosa que l’acceptació submisa del domini espanyol sobre el poble català.
Finalment, esperem que tots els independentistes ens trobem darrere el lema i la
pancarta: We want a Catalan State- Volem l'Estat català.

http://deumil.cat

COMENTARIS

+0
-0
Senyor anònim del tàndem
llorenç, 25/08/2009 a les 20:43
Que el senyor Tremosa sigui de CiU a mí m'emociona tant com si fós de la Real Societat. Vull dir que tant em fot de quin partit sigui. Jo, que també viatjo bastant, tinc una percepció diferent de la seva al tornar a Catalunya, encara que estic d'acord en que , si no hi som, ben aviat anirem a la ruina, pero tots solets, sense necessitar que ningú ens empenti.
+0
-0
Més al tàndem
Anònim, 24/08/2009 a les 19:35
També volia fer palès que, malgrat el que vostés opinen, som molts els independentistes que viatgem pel món i no només de vacances, sinó per feina i estudis. Bastant sovint, en el meu cas.
La veritat és que, cada vegada torno tenint més clar que Catalunya necessita ser estat urgentment. Amb un estat en contra ens en anem a la ruïna.
+0
-0
Mare meva! Quin tàndem!
Anònim, 24/08/2009 a les 19:28
Sr Llorenç, sr Josep... els emplaço a llegir els blogs sobre economia del senyor Tremosa que, Oh! Meravella! És de CIU i és indepe en la intimitat. També els ajunto un ellaç bastant interessant sobre com funciona el món real, que explica el que passa amb les grans infraestructures quan un país no té estat.

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08/estrasburg_no_prioritzara_el_tren_de_la_ue_pel_mediterrani_69532.php
+0
-0
Tens raó
llorenç, 24/08/2009 a les 15:39
Josep-Empordà tens raó. Podriam resumir dient que l'ignorància (dels que es creuen independentistes) és molt atrevida. Afortunadament, com tu dius son quatre arreplegats que fan soroll i prou. La cara dura dels que mouen els fils per treuren a saber quins beneficis és un altra cosa.
+0
-0
Es molt senzill Llorenç
Josep-Empordá, 24/08/2009 a les 00:07
Llorenç, no et diràn res perquè ni ells saben perque son independentistes. A més, no veus que la majoria d'ells mai han sortit del seu poble? com poden fiar-nos-en? No té ni cap ni peus la independencia d'una cosa inventada per 4 arreplegats. Catalunya mai ha existit i si existeix es per aquesta gent.
Ves al carrer i veurás que l'espanyol es el idioma vehicular dels catalans i el català el parlen 2 o 3.
Un altre es que Espanya es el mercat de destí majoritari dels béns catalans.
I no ens enganyem: nomes un 16% son independentistes. El 84% no ho som i a les eleccions així va: ERC 21 i baixant jajajajajajajaja visca CiU i visca Espanya (mal pesi a alguns).
+0
-0
Volem treballar?
Anònim, 23/08/2009 a les 23:17
Mira Llorenç!. Hi han estudis fets sobre qui paga els jubilats a Espanya. Si fossim independents els nostres jubilats podrien cobrar mes. Tu pagues molt per la teva espanyolitat i pagaries menys si Catalunya fos independent. La despesa en espanyolitat (seleccio espanyola, ambaixades, exercit, funcionaris centrals, TVE, etc) que es paguen amb els nostres impostos es molt mes alta proporcionalment que la despesa en catalanitat incloses les famoses ambaixades d'en Carod que son quatre rals en comparacio a les fortunes que ens costa l'espanyolitat. Es molt car ser espanyol i no ho seria tant ser nomes catala. No sortirem d'aquesta crisi si no ens desempalleguem d'Espanya perque es molt mes facil posar a treballar i controlar que ho facin 7 milions que no pas 47, molts dels quals tampoc no en tenen gaires ganes. Es aixi de senzill. Tu creus que els espanyols tenen ganes de treballar? Com ens en sortirem de la crisi si no es treballant?
+0
-0
deumil.cat = deu.cat
Josep-Empordá, 23/08/2009 a les 22:23
Uns arreplegats sou tots plegats. 4 gats ni més ni menys. Visca CiU i mori el mal govern!
+0
-0
deu mil.cat
Anònim, 23/08/2009 a les 11:26
llorenç...pensa be el que dius, donç a la vida res es gratis ni segur i algun cop ens la hem de jugar per avençar com a persones i guardá la nostre dignitat...no siguis catastrofista i confia que les coses també poden ser millor.
+0
-0
Encara no hi ha respostes
llorenc, 23/08/2009 a les 10:55
Manel, et sumes als que marejen la perdiu i no contesten rés de rés. Només digues perquè hem de suposar que un estat català serà millor pel catalans que el que ara tenim. Penso que el tema és prou important per no anar tirant pilotes fora. Si encara no hi ha dades creibles i contrastables, aixó de l'independència és convidarnos a pujar a un cotxe sense frens i que sigui el que Déu vulgui.
+0
-0
deu mil.cat
manel, 23/08/2009 a les 09:22
llorenç, semble com si el estat espanyol et regales la alimentació que menjes i que amb un estat catalá poguessis morir de fam...que es el que tens al cap per raonar com raones?
+0
-0
No hi ha respostes?
llorenç, 23/08/2009 a les 05:42
Fins ara només m'han contestat amb pocasoltades força infantils. Sembla que de respostes clares a preguntes senzilles no n'hi han. Ho tornaré a preguntar: com i perquè ha de millorar l'independència la qualitat de vida del catalans (recursos, comerç, atenció social i hospitalària, qualitat de l'ensenyament, més treball, etc.)?. Ara vull respostes. O es més fàcil posar en dubte la meva catalanitat per fer preguntes "compromeses"?
+0
-0
lorenzo eres de los nuestros!...
Esperanza, 23/08/2009 a les 02:08
Amigo Lorenzo, tienes razón!...todos estos independentistas, lo unico que quieren es embaucar al pueblo, este pueblo, noble catalan y Español, haces bien en plantarles cara, porque a donde nos llevaria el malogrado Independentismo?...a la ruina total, sin España, no somos nada, hijo, nada!...
Tu si que toca de pies en el suelo, eres un buen catalan, asi como nos gusta a nosotros, sumiso, y siempre hincando la lanza, alla donde más duele, al fin y al cabo, para que roben los tuyos, ya te robamos nosotros mismos que es menos traumatico, porque todos son iguales de ladrones, piena que todo lo que no se ha hecho hasta ahora, es culpa de los ladrones de gobernantes que teneis, que se "han embuchacado", todo el dinero que España, justa, les ha ido entregando.
Adelante!...por España!.
(Aquesta és la reposta que necessites sentir, "Lorenzo")
+0
-0
Collonades, sí. Ara contesta.
llorenç, 22/08/2009 a les 23:10
Vaja Zeleste, quina part de les meves preguntes no has entés?. No em vinguis amb xorrades de càncer o d'hepatitis B, i contesta el que pregunto. Qué passa? Que no en tens ni idea,oi?. Que també t'has cregut que un païs funciona a toc de flaviol. Posa els peus a terra aviat, o te la fotràs ben grossa.
+0
-0
Resposta a Llorenç
Zeleste, 22/08/2009 a les 21:52
Si per a tu la llengua i la cultura del nostre país són fum i collonades, la veritat és que no sé què respondre't.
Penso que enlloc d'Espanya trobariem un espanyol que opinés el mateix de la del seu país de llengua, la castellana.
Es ben bé que el càncer el tenim a dintre de Catalunya amb individus com tu que tenen aquest despreci per al seu propi país. Devem ser un cas únic al món. Fins i tot els pobles menys instruïts estimen la seva tribu. I ja no diguem els més avançats, com els nòrdics o els americans o els anglesos i alemanys, etc.
De quin cap poden sortir idees com aquesta?
Tu creus que els espanyols acceptarien ser francesos i parlar francès per motius econòmics??????
+0
-0
Vull saber
llorenç, 22/08/2009 a les 20:38
A veure si algú ens explica a tots plegats qué hi podem anar a guanyar de veritat amb l'independència. No vull saber rés de banderes, llengua ni d'altres històries identitàries. Amb aixó no pago al supermercat, ni l'hipoteca. Vull saber en termes de renta per càpita (en situació normal, no de crisi) quina seria la ventatja de ser independents. Vull saber a quí podem vendre el qué. I qui ens fiarà a l'hora d'importar. Vull saber perqué hem de suposar que els gestors de l'independència seran més eficaços i més honrats que els de la comunitat autònoma. En fí, vull saber cosetes práctiques i no fum i collonades. Es de suposar que tots els càlculs ja estan fets. O no?.
+0
-0
El dret que rebutgen.
Santi Vidal, 22/08/2009 a les 18:16
La proposta d'Òmnium defensa que la decisió d'un poble en referèndum, no pugui ser modificada ni retallada per ningú. Aquest és el moll de l'os de les democràcies i els estats més avançats, Dinamarca, Canadà,... l'han fet seu, el defensen i l'apliquen. I és precisament aquest dret el que qüestiona, amb molta duresa i poques raons, el nacionalisme espanyolista més ranci.
+0
-0
ARAN 4 EVER
Anònim, 21/08/2009 a les 12:21
Freedom for Aran! Now!
+0
-0
L'estatutet, és una via morta.
Marcel Esclasans , 21/08/2009 a les 12:14
Els catalans, com a tots els universos, ens cal la llibertat, la democràcia, que ben llegits els dos conceptes, diuen independència.
Si la manifestació ha d'ésser per entretenir-se en vies mortes, no si pot anar.
Si és per l'emancipació, llavors si!
+0
-0
LES COSES CLARES
atlasac, 21/08/2009 a les 10:51
En tots els DEBATS es diuen coses molt asenyades, però a l´hora de VOTAR continuarem VOTANT PARTITS en lloc d´INDEPENDENCIA?.--Com jo deia, tots els ciutadans deurien de saber, que si estan conformes en que ens fatgen desapareixer als catalans, ens humilien i ens roben VOTEN PARTITS, si vosté està conformes en que recuperem la catalanitat,i no ens deixem humiliar ni robar VOTE INDEPENDENCIA (majoria absoluta abolició del Decret de Nova Planta i per tant la LLIBERTAT).- tot el demés fum d´estampa!!!.
+0
-0
Però.....
Anònim, 21/08/2009 a les 10:27
Fer-ho per l´INDEPENDENCIA sempre serà POSSITIU crec.En tots els DEBATS es diuen coses molt asenyades, però a l´hora de VOTAR continuarem VOTANT PARTITS en lloc d´INDEPENDENCIA?
+0
-0
SI, nomès Estat Català
anton, 21/08/2009 a les 10:18
We want a Catalan State- Volem l'Estat català.Soc un dels 10 mil, nomès val L'INDEPENDENCIA de Catalunya, altre cosa no val.
VISCA CATALUNYA LLIURE

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: