PROCÉS CATALÀ

La CUP avisa que la detenció de Venturós «afectarà» les relacions amb el Govern

Benet Salellas, diputat dels anticapitalistes, assenyala que un executiu independentista "hauria d'actuar d'una altra manera"

"Si hem de tenir les competències d'Interior per detenir electes, val més no tenir-les", assegura en declaracions a RAC1

La consellera de la Presidència, Neus Munté, assegura que el cos de policia "només compleix amb les seves funcions"

Els Mossos detenen l'alcaldessa de Berga per desobeir dues citacions judicials

| 04/11/2016 a les 10:26h
Arxivat a: Política, Benet Salellas, CUP, Parlament, Govern, Jordi Jané, Interior, procés català
Benet Salellas al debat de política general | Adrià Costa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 04/11/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Benet Salellas, diputat de la CUP, ha alertat aquest divendres que la detenció de l'alcaldessa de Berga, Montserrat Venturós, per part dels Mossos d'Esquadra "afectarà" les relacions amb el Govern. Venturós ha estat detinguda per tal de dur-la davant del jutjat d'instrucció número u de la capital del Berguedà després que es negués a declarar dues vegades relacionades amb una estelada penjada a la façana de l'ajuntament.

"Un Govern independentista hauria d'actuar d'una altra manera", ha assenyalat Salellas en declaracions a RAC1 poc després de la detenció. El diputat s'ha referit directament a la posició del conseller d'Interior, Jordi Jané, de qui a dit que té "por" de perdre les competències del ram arran del xoc institucional amb l'Estat.

Obeir els mandats del Parlament

En aquest sentit, l'electe anticapitalista ha assegurat que "més val no tenir competències en Interior" si es fan servir per detenir càrrecs que "obeeixen els mandats dels ajuntaments". Salellas ha avançat que la CUP demanarà explicacions "al Parlament i al carrer" davant de la detenció de Venturós.

"Si la volien detenir, no calia que fos de matinada", ha apuntat el diputat anticapitalista en declaracions a TV3. Salellas ha destacat que Catalunya està en un procés de desconnexió i s'ha mostrat convençut que el jutge no té més opció que deixar Venturós en llibertat.

La resposta del Govern

La consellera de la Presidència, Neus Munté, ha apuntat que l'executiu no té "cap dilema", i ha defensat que no cal posar el focus en els Mossos. "Ells només compleixen les seves funcions", ha determinat Munté, que ha carregat contra la "persecució d'idees" que està duent a terme l'Estat a través del seu "dèficit democràtic".

Preguntada per la periodista Mònica Terribas als micròfons de Catalunya Ràdio, Munté ha volgut ressaltar que creu que l'actuació de la policia catalana ha estat "correcta".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

O sigui, que en Salellas prefereix la guàrdia civil! De pena!
Anònim, 04/11/2016 a les 09:44
+41
-19
L'enemic és l'estat espanyol-justícia espanyola, no els mossos. El moment de desobeir (en majúscules) per part de la Generalitat encara no ha arribat i ell ho sap!
Tot el meu suport a l'alcaldessa de Berga
Si el govern català...
Carles Viñals Casado, 04/11/2016 a les 09:54
+18
-29

...prefereix seguir fent el "Don Tancredo", allà ell. Si no sap fer amb els mossos altra cosa que enviar-los a detenir els representants electes leals al poble i a la (suposada) línia política del propi govern, allà ell. Si no sap o no gosa trobar el moment d'enfrontar-s'hi a la fatxenderia espanyola, que ens ho digui clarament, perquè si espera que sigui la gent qui torni a prendre (un cop més) la iniciativa de plantar cara a la tiranía... per a què volem un govern?

Preneu nota, Srs. del Govern: Montserrat venturós, detinguda pels Mossos d'Esquadra i arrossegada davant d'un jutge espanyol.

Espanya - Catalunya, 1 - 0.
vaya vaya
cupaire, 04/11/2016 a les 09:55
+15
-18
no se si es una decision unilateral de jane(por que todos los incompetentes acaban en interior?) o puigdemont lo avala pero si habia una forma de saltar por los aires las negociaciones por los presupuestos era esta.
És ruc qui no vegi
Anònim, 04/11/2016 a les 10:15
+34
-9
que això és una acció més per dividir l'independentisme: fer enfadar la CUP amb el el govern de la Generalitat! Just abans de la negociació dels pressupostos.Més clar, l'aigua!

m'agradaria escoltar l'opinió de l'alcaldessa de berga respecte la seva detenció i no els dirigents de la CUP que no estan a la seva pell!
O tots moros, o tots cristians.
Anònim, 04/11/2016 a les 10:16
+23
-6
Del govern català s'espera que doni tot el suport a una persona que ha fet el que estem desitjant fer tots, igual que dona tot el suport a na Carme Forcadell. O tots moros, o tots cristians. I hem de començar a moure la gent, ja.

De la CUP s'espera que no converteixi aquest cas en un altre ariet per desgastar el govern a la recerca d'una revolta "ravulucionària" en la que només creuen les seves assemblees.

A veure si podem actuar com una nació d'una punyetera vegada.
Cap suport als pressupostos
Anònim, 04/11/2016 a les 10:33
+19
-28
Havia votat Convergència, però en aquest cas crec que la CUP té tota la raó. Si els Mossos han de fer el paper de la Guàrdia Civil millor dissoldre el cos i la Conselleria d'Interior. I si la conselleria deté polítics independentistes quan representa que en un any tirem per la via unilateral és perque no hi ha cap intenció real d'independència. Demano a la CUP que bloquegin els pressupostos, i si hi ha d'haver eleccions que n'hi hagin. Que ja ens encarregarem els electors de posar els polítics al seu lloc.
O les dues coses
Anònim, 04/11/2016 a les 10:57
+24
-13
Aquest tio o és curt de gambals o està a sou del govern espanyol
Els mossos tenien que detenir alhora
Anònim, 04/11/2016 a les 10:57
+8
-2
Mas, Ortega, Rigaud, Homs,... Doncs. AHIR, 3/11, el TC va assumir fer executar les seves sentències???????
Els mossos tenien que detenir alhora
Anònim, 04/11/2016 a les 11:03
+8
-3
Mas, Ortega, Rigaud, Homs,... Doncs. AHIR, 3/11, el TC va assumir fer executar les seves sentències???????
Llavors PDECat demanarien solidaritat amb els detinguts!!
Caure de 4 potes a l'estratègia espanyola
Vigi, 04/11/2016 a les 11:07
+37
-14
Si la CUP no entén que l'estratègia espanyola és dividir-nos i fer-nos barallar entre nosaltres (com va dir Aznar) és que realment no estem preparats per la independència i que ens ho hem de fer mirar.
el que penso
Anonimjeronom, 04/11/2016 a les 11:13
+19
-22
que a hores d'ara el govern que tant diu que esta en fase de desconnexio i de no acatament no sigui capaç de prendre control de la seva propia policia nomes demostra que no son politics que sapiguen comportarse amb la valentia i determinacio que el moment historic exigeix. prefereixen seguir el processisme, victimisme i carregaderaonisme que mai en la historia han donat la llibertat a ningu. amb porucs aixi no anem enlloc i no som lliures perque simplement no volem ser-ho, ser un estat succeix quan actuem com un estat. amb tot lo bo i tot lo dolent
Rucs més que rucs!
Anònim, 04/11/2016 a les 11:19
+34
-15
Els Mossos fan el que han de fer, el moment de desobeir no és ara, és quan declarem la independència! Que el jutge, que és qui tria a quin cos policial encarrega una detenció, ha triat als Mossos per dividir als independentistes i vosaltres hi heu caigut de quatre grapes! Sembleu curts, collons!
Vigilem...
Orellut, 04/11/2016 a les 11:20
+22
-7
Al seu dia, José María Aznar va dir: "Antes de dividirse España, se dividirá Cataluña". Estiguem atents, si us plau. Als unionistes i als dependentistes el millor que els hi podria passar és que l'anomenat procés es morís tot sol. Això depèn només de nosaltres.

Salut i República catalana.
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 04/11/2016 a les 11:25
+22
-14
Aquest Salellas o es tonto o la mama de canto. O li paguen molt be...
Bluf independentista
Anònim, 04/11/2016 a les 11:29
+16
-24
Que els mossos i la conselleria facin la feina bruta del govern espanyol demostra que no hi ha cap intenció real d'independència, i que els polítics del govern es troben atrapats per la voluntat de la gent i proven d'anar-ho allargant a veure si la gent se'n cansa. A fer manifestacions inútils als carrer, carregar-se de raons i preparar estructures d'estat que mai estan enllestides. No em crec JxSi.
Qui fa el jo a l'estat
Anònim, 04/11/2016 a les 11:50
+13
-24
és PDECat i el seu conseller d'Interior!
Això ho sabem des que Mas va rebaixar l'estatut d'en Zapatero o de quan va anar a cercar un Pacte Fiscal en comptes d'un CONCERT com el BASC!!!!
Convergència/PDECat no volen la independencia o autodeterminacio. Volen el "dret a decidir"
Carotes fora!!
.......
Anònim, 04/11/2016 a les 13:26
+6
-17
Si fos de convergencia no la detindrien ......
....Convergencia fent el paper del ministeri del interior español....
Anònim, 04/11/2016 a les 13:32
+7
-20
....traïdors , botiflers ! , no voleu la independència .
No fer el joc de l'enemic
Joan Jaume, 04/11/2016 a les 14:00
+17
-5
Empitjorament de les relacions entre les dues forces independentistes al Parlament a causa de la detenció...si us plau no feu realitat el somni d'en Rajoy i de Santamaria !
El puto melic de la cup (els de la pólvora en salves) ...
Anònim, 04/11/2016 a les 14:53
+17
-2
Fent passar l'arada davant dels bous i després exigint i xantatgejant.
Fa molta i molta ràbia el tema de la Venturós, però no té entitat. No es pot convertir en catalitzador per trasbalsar-ho tot. No és el moment.
Les desobediencietes duen a aquestes punyetes.
A Cup li va bé per fer escallots. Ja ha demostrat força vegades que vol rebentar el procés.

No calen esgarrapadetes de rasclet.
Un bon cop de falç! I TOTHOM ALHORA.
Si els PDECat ho veuen així, doncs ho valoro positivament. Però actualment, que jo sàpiga, el govern és transversal i es diuen JXS.
Ja fa dies que ho diem....
Anònim, 04/11/2016 a les 15:50
+13
-1
DIVIDE I VENCERAS, es mes vell que ana a peu, tenim de dir també que les relacions entre CDC i la CUP no son gens bones pero gens, feina bruta... si pero també s´en beneficia ERC, de moment cap membre d´ERC ha sigut imputat, qui guanya es ERC es a dir els que volen marca perfil propi, i al final faran govern amb Catalunya si es Pot... ja veureu ja...
Potser que sapiguem de que parlem...