dia de la hispanitat

L'unionisme no és capaç d'omplir la plaça Catalunya el 12-O

Centenars de persones participen a la manifestació espanyolista del Dia de la Hispanitat i unes 5.000, segons la Guàrdia Urbana, es concentren durant els parlaments

L'organització comptava amb entitats ultres com Somatemps i la presència de partits xenòfobs com PxC, i els parlaments han donat suport a les accions judicials per frenar el procés

Manifestació unionista del 12-O a Barcelona

MINUT a MINUT Així ha estat el 12-O a Barcelona i Badalona

, Barcelona | 12/10/2016 a les 13:30h
Especial: 12-O: Dia de la Hispanitat 2016
Arxivat a: Política, Hispanitat, 12-O
La manifestació espanyolista del 12-O, a plaça Catalunya | NacióDigital
Aquesta notícia es va publicar originalment el 12/10/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'unionisme ha punxat en una data assenyalada com el 12 d'Octubre. I és que la manifestació espanyolista d'aquest dimecres a Barcelona no ha aconseguit acabar d'omplir la plaça Catalunya, punt final d'una marxa que havia començat al passeig de Gràcia amb Provença. Com tampoc no ho va aconseguir l'any passat, el primer en què Societat Civil Catalana es va desmarcar de l'organització i va cedir la batuta a entitats més petites que conformen el "Comité Oficial de la Fiesta Nacional de España de Barcelona". Amb el lema "La hispanitat som tots, Cataluña somos todos", han organitzat la marxa unes 25 organitzacions, entre les quals Somatemps –amb vincles amb l'extrema dreta-, liderada per Josep Alsina, Espanya i Catalans i Regeneración Democrática, entitats presidides per Clemente Polo, Movimiento Cívico 12-O, Convivencia Cívica Catalana, España Generosa, Asociación por la Tolerancia o Resistencia Cívica Catalana, entre d'altres. De fet, fins i tot C's s'ha desmarcat de la convocatòria, on només hi han assistit dirigents del PP.

Segons la Guàrdia Urbana, la concentració final a plaça de Catalunya a les 12h ha reunit unes 5.000 persones, una xifra generosa, ja que les clapes sense gent eren evidents en aquest espai i els carrers adjacents estaven quasi buits. En tot cas, la quantitat és similar a la que el mateix cos va donar per al 12 d'octubre de 2015 (llavors, eren uns 4.500), i molt inferior a la del 2014 (38.000) o la del 2013 (30.000).
 

La manifestació espanyolista del 12-O, a plaça Catalunya. Foto: NacióDigital


Sigui com sigui, a la manifestació que iniciava abans el recorregut tan sols hi havia uns centenars de persones -com a màxim, unes 2.000-, les quals transportaven una immensa bandera mig espanyol mig catalana per omplir més espai, i estaven repartides en diferents blocs, amb una pancarta inicial amb el lema "España en el corazón, desde Cataluña. Des de Catalunya, Espanya al cor", i d'altres de pròpies de Somatemps o la xenòfoba Plataforma per Catalunya, la dels quals reclamava que "primer els de casa" entre banderes de Sant Jordi. Un lema que semblava no incomodar les desenes de bolivianes que, abillades amb vestits típics del seu país, ballaven danses folklòriques al final de la marxa. Fins i tot un home enfundat en una disfressa de Superman ha fet el recorregut prop de la capçalera.

Les banderes espanyoles eren clarament majoritàries, amb una proporció enorme en relació als manifestants, per bé que també n'hi havia de catalanes, algunes europees i fins i tot se'n podien trobar de franquistes. Al seu torn, els càntics clamaven a favor d'Espanya, la Constitució, la Legió, les Forces Armades, la Guàrdia Civil i, en ocasions, Catalunya, així com ha estat comú sentir els clàssics "Yo soy español, español ,español", "TV3 manipulación" o "A mi no me engañan, Cataluña es España", junt a d'altres més innovadors com "Gobierno español, aplica la Constitución", "Dimisión Puigdemont" o "Viva Badalona y el alcalde Albiol".

 

Manifestació unionista al centre de Barcelona. Foto: NacióDigital

 
Tot això fins que la marxa ha arribat a plaça de Catalunya, on els esperava un potent equip de so a ritme de reggaeton i alguns centenars de persones més, entre els quals el líder del PP a Catalunya, Xavier García Albiol, que quasi no podia avançar i s'havia d'aturar a fer-se fotografies amb tothom, com si d'un futbolista o estrella de cinema es tractés. "Este es bueno, este es campachano", deia un home mentre se li acostava, mentre un altre li cridava: "¡Tú sí que vales!". De fet, els populars han tingut el monopoli polític de l'esdeveniment, sense la competència de representants de C's o altres partits. A banda d'Albiol, hi havia altres dirigents com María José Cuevas, Fernando Sánchez o Alberto Fernández Díaz.

Estaven asseguts a primera fila, davant de diversos centenars de concentrats que no han acabar d'omplir la plaça, malgrat la gran quantitat de banderes espanyoles que han carregat. Atents, però, han escoltat com el presentador de l'acte citava el sempre estimat per l'unionisme Mario Vargas Llosa, autèntic assot de l'independentisme, moviment que ha estat titllat de "nacional-secessionisme". "No només han robat diners, han robat l'ànima als catalans!", ha clamat l'historiador Javier Barraycoa, que ha insistit que "els nacionalistes són els assassins de l'ànima de Catalunya". Així mateix, ha lloat la tasca conjunta dels històrics regnes de la península, entre les gestes dels quals hi hauria la conquesta d'Amèrica, un fet que no considera un genocidi: "Aquí l'únic genocidi és el que estan fent els nacionalistes amb nosaltres!".
 

Grup folklòric bolivià a la manifestació unionista del 12-O Foto: NacióDigital

 
Tot seguit, José Luis Rodríguez, del Grup d'Acció Balear, ha denunciat el que considera un atac del catalanisme cap a la identitat de les Illes Balears, un territori on afirma que no es parla català, sinó la "llengua balear", tot i que després també ha assegurat que s'hi parla el "mallorquí, menorquí, eivissenc i formenterer". Al seu torn, el president d'Espanya i Catalans, Manel Parra, ha llegit junt a una boliviana de nom Gloria el manifest de la jornada, que reclamava el dret a seguir sent espanyol i europeus en un estat descentralitzat, "massa descentralitzat en algunes coses", així com ha exigit als dirigents catalans "que respectin l'ordenament constitucional i compleixin les sentències judicials".

Així mateix, Josep Alsina (Somatemps) ha criticat que els sobiranistes són "els hereus del pujolisme", els quals, "mentre amb una mà ens roben la cartera, amb l'altra assenyalen enemics exteriors que no existeixen". Així mateix, ha avisat que no pagaran impostos a la Hisenda pròpia ni es farà a les lleis de desconnexió: "Si uns desobeeixen, nosaltres també!". Finalment, el secretari general d'Espanya i Catalans, Javier Megino, ha mostrat el "suport a les accions del govern d'Espanya, les Corts i els tribunals per impedir l'incompliment de lleis i sentències", així com ha cridat a respectar els "càstigs polítics i judicials" que se'n derivin.

L'acte ha culminat just quan començaven a caure les primeres gotes de pluja, mentre el conductor proclamava que "la fàbrica d'independentistes no és Mariano Rajoy, sinó els pressupostos de la Generalitat". Tot seguit un petit pilar casteller, l'himne espanyol i el pasodoble "Y viva España". Mentre, les bolivianes seguien ballant danses folklòriques en els carrers del voltant, fins i tot sota la incipient pluja.
 

Banderes espanyoles i franquistes a la manifestació unionista del 12-O. Foto: NacióDigital

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Unionisme
Anònim, 12/10/2016 a les 13:54
Interessant
+93
-14
Pobrets!!!!
Los novios de la cabra
Antiga i barbuda, 12/10/2016 a les 14:04
Interessant
+91
-11
Quí dubta de la velada alusió al bestialisme per part de d'aquests caballeros legionarios amb el tema de la cabra, a la que, per dissimular li van posar per nom Pepe, quan es tractava d'una femella? Petit apunt d'anàlisi d'estil del caspossisme profund del nacionalisme espanyol.
El més trist, els bolivians
Garriguenc, 12/10/2016 a les 14:07
Interessant
+106
-12
Però què hi fan, aquests, amb els seus genocides?
Al zoològic oi?
Anònim, 12/10/2016 a les 14:10
Interessant
+85
-7
Suposo que en acabat l'acte amb el milió de persones que hi han anat els hauran portat cap al zoològic, oi? El que passa és que els micos, els elefants i altres espècies sembla que han amenaçat en declarar-se en vaga si els porten aquesta colla de primats.
Mensaje recibido
Anònim, 12/10/2016 a les 14:21
Interessant
+98
-12
el españolismo en Catalunya son pocos (nada de mayoria silenciosa) discurso generalmente facha, xenofobo, carca e incapaces de reunir a masas de gentes y por tanto de vertebrar a su entorno ningún proyecto ilusionante y de futuro.

Conclusión: pasando grandemente de estos payasos resentidos y seguimos adelante hacia la República Catalana. Visca Catalunya lliure!
Que casualidad.
Iván, 12/10/2016 a les 14:33
+27
-117
El unionismo, siempre hace lo mismo: no llena la plaza, pincha, no es capaz de nada.Eso sí el separatismo catalán, cada año moviliza media sociedad catalana. Alrededor de 3 millones.
Este pasado 11 de septiembre también ehhh????!!!! Aunque fue un fracaso sin precedentes, dijisteis que habíais hecho una gran movilización. Vuestra credibilidad es nula. Que se puede esperar de gente totalitaria?
'pais' decadente
Ex-colono, 12/10/2016 a les 14:44
Interessant
+72
-17
No extraña que vayan solo cuatro jubilados, si se obliga o mete en la carcel a los catalanes por no querer ser españoles. Absurdo, los paises no se pueden meter con calzador. Ese 'pais' ya no tiene ningun proyecto de futuro...
QUATRE…
Anònim, 12/10/2016 a les 15:02
Interessant
+63
-12
…PRINGATS EJPANOLES!!!!
mala educació i sense valors
Anònim, 12/10/2016 a les 15:02
+33
-94
No sé perquè els comentaristes nacionalistes han de insultar als manifestants. A mi també els del 11-S em semblen uns xais obedients dirigits pels seus pastors nacionalistes i no per això els hi dic primats o cualsevol bestiesa. A un poble ben educat i culte és molt difícil enganyar-lo. I pel que es veu, ara mateix Catalunya no sembla pas molt educada i culta
Uau quanta gentada....hahahaha
Anònim, 12/10/2016 a les 15:13
Interessant
+85
-13
i això sense comptar amb els vinguts amb autocars d'Espanya. Sense anar més lluny aquest migdia,res fa una estoneta, estavem uns quants amics prop d'Arc de Triomf fent unes consumisions en una terrassa d'un bar, quan al costat nostre s'asseuen un grupet d'unes 10 o 12 persones amb banderes espanyoles, bufandes amb l'estanquera, gorrets...vaja tota la parafernàlia que els delatava d'on venien. I un avisa a la colla, - a crits com un esquizo, com solen comportar-se-, vigilad la hora que nuestro autocar no espera a nadie pa la vuelta, que el trayecto es mu largo. Han demanat entrepans per endur-se'n i begudes. I cap a les espanyes de tornada, que per avui ja han fet prou de colons.
Barcelona
Conde Duque de Olivares , 12/10/2016 a les 15:51
+22
-44
Es la ciudad de España que más manifestantes ha reunido
Poca gent
Anònim, 12/10/2016 a les 15:58
Interessant
+57
-2
Només un comentari sense malicia.
Si realment hi han anat 4 gats, perquè no poseu fotos des de l'aire que segur que es pot objectivar molt millor?
La veritt es que amb les fotos que posu sembla que hi hagi molta gent.
Idiomes
Joanbq, 12/10/2016 a les 16:04
+46
-8
Mira per on ara de sobte parlem molts idiomes. Català, castellà i a mes a mes lapao, valencià, balear, mexicà, argentí, peruà, colombià, xilè, guatemaltec, dominicà, bolivià, etc etc etc. Em fa pensar a quan l'Aznar dir que els espanyols ern mes rics perquè el seu pis havia pujat de valor. Son una panda d'iluminats.
Que treuen ara, el Sagrat Cor de Maria
Anònim, 12/10/2016 a les 16:16
Interessant
+63
-7
Mara meva, com en el temps de Franco por la "gracia de Dios"
Es deuen pensar que estan encara a Andalusia o Extremadura.
Al timòcrata deles 15:02
Anònim, 12/10/2016 a les 16:26
+48
-7
Tens raó quan dius que no es pot insultar encara que t'equivoques perquè comparar els primats amb una gentalla que estan manifestant-se a favor d'un dels genocidis més grans de la història (el de la Corona de Castella a les Amèriques, parlem clar) és insultar...als pobres primats que no en tenen cap culpa.
un detallet
casanova, 12/10/2016 a les 16:29
+20
-69
Aviam, qui pensi que els espanyols som tant cutres com certs catalans va equivocat.
Mai celebraré el 12 0 a l'estil Nord Coreà.

No ens cal sortir al carrer, ja tenim el que volem, una Catalunya bona, dins una Espanya plural.

Els fatxes n'hi ha a tots costats,
el que passa és que pel 12 0 es queden sols,
no rodejats, com el 11 S

Viva España, abajo el fascismo ( catalanista o espanyolista )
El independentismo pierde gas.
Anònim, 12/10/2016 a les 17:33
+16
-67
El independentismo pierde gas, por lo que la reacción también pierde gas.

Demostración: Cuando ETA era fuerte, las manifestaciones contra ETA eran fuertes. Al independentismo le pasa igual, pierde gas, y sus antagónicos igual.

El día que nadie se manifieste en Barcelona el 12O, querrá decir que el independentismo ha vuelto a ser marginal y estaremos como hace 10 años.
Dia festiu
JOAN-REUS, 12/10/2016 a les 17:34
+53
-11
No han pogut ser més perque els figurants no treballen avui dia 12 d'octubre
SOBRE LO D AVUI
fran-bcn, 12/10/2016 a les 18:07
+46
-8
Els parlaments patètics, en un to agressiu i amenaçant....l home d acció balear, patètic es prou,,hauria d anar a una universitat,,,doncs aquí devem parlar: gironí, barceloní, lleidatà, Ceretà, empordanès..etc etc...tot per no dir català....
Mal temps
Tamboriler, 12/10/2016 a les 18:49
+36
-5
Diuen que feia mal dia que sino hagues sortit tota la minoria silenciosa.
Referendum 2017
Anònim, 12/10/2016 a les 19:00
+46
-10
El cel ha parlat i us ha fotut el dia. Bona senyal.
Ja no caldra votar, la cosa a quedat clara.
Cartanya, 12/10/2016 a les 19:14
+49
-11
Seguin les tesis de la Arrimades i del Albiol, quan es va votar el dia del 9N, els votants a favor de la independencia van ser de 1.750.000 persones +/-, i ells es van apropia de la resta que no va votar. Ara per la mateixa formula, tenim que de 7.500.000 habitants, solament 5.000 estan en contra de la independencia, o sigui que les persones que si que la volen, si les matemàtica del C`s i del PPC, no fallan. son d`el ordre de 7.450.000. Ja no cal ni Dui ni Rui, 7.450.000 volen la independència, per tan ja no cal votar.
Pobrets!
Català a bord., 12/10/2016 a les 19:27
+33
-8
Nivell! Quines consignes! Quins parlaments més profunds! Quines cares! Tots amb la senyera, perquè son catalans , clar! O no era la senyera? O no son catalans? Com cada any han demostrat el que són i fan: amargats i fàstic!
@ Ja no caldrà votar, la cosa ha quedat clara
Anònim, 12/10/2016 a les 20:15
+32
-11
Ja sé que els catalans som generosos (ho hem sigut amb amb Extremadura i Andalusia durant 38 anys), però els vots no s'han de regalar.
En Margallo ja va impedir votar a 200.000 catalans que viuen fora de Catalunya.
Per això no vam arribar al 50%!! (per les trampes!!)

Per això, amic Cartanya hem de fer be els comptes:

7.500.000 menys 5.000 = 7.495.000 vots.

Tens tota la raó, segons les matemàtiques d'Albiol i l'Arrimades ja no cal ni DUI ni RUI.
@El independentismo pierde gas (17:33)
Anònim, 12/10/2016 a les 20:53
+41
-8
No cal que invoquis les teves fantasies d'un independentisme a la baixa per evidenciar la davallada de l'espanyolisme, que mai no ha estat consistent a Catalunya. Millor fes servir l'excusa de la pluja, que et creurà més gent.
FEM COMPTES:
JUDAS PRIEST, 12/10/2016 a les 21:38
+18
-9
7500000-5000=7495000 catalans independentistes. Faig com els unionistes, qui no va a la manifestació, és perquè pensa el contrari.
Il.lusions
Anònim, 12/10/2016 a les 22:23
+15
-28
Sabeu perfectament que a la immensa majoria dels que no som independentistes ens la bufa tant el 12O com el 11S. Però res, ànims amb aquests mesos que us queden de procés(só).
Hem posat la marxa directa, ens hem posat les piles , hem posat proa a la secessió de Catalunya
Blai, nacionalista català., 12/10/2016 a les 23:26
+14
-10
i no pararem fins a haver-la.

Els catalans no som espanyols, ni en volem ser.

Catalunya ha de ser tan independent com ho és Espanya i França.
Todos en una mano
Anònim, 12/10/2016 a les 23:33
+10
-18
Cuando señalas con un dedo de la mano, tienes otros 4 señalandote a tí mismo.
Al final españoles y catalanes (como si fueran unos los conquistadores y otros los conquistados o el gato y el ratón) son los dedos que están en la misma mano.
Afuera de España; catalanes, vascos, gallegos, madrileños etc son todos españoles en el mundo y cuando se conocen fuera de España saben qué sucede? COMPARTEN.
Jo soc mexicà i visc a Mèxic, la meva mare es catalana i el meu pare gallego i pot diure sense problema Arriba España aixì com Visca Catalunya ó Viva México porque uno no es mejor ni peor ni diferente que los demás.
Indepeeeeeesssss...
Anònim, 13/10/2016 a les 00:30
+10
-20
Si els que voleu canviar l'estat actual sou vosaltres i no nosaltres, per què hem de sortir al carrer a fer res?

Ben tranquil que he estat a casa sense mullar-me, veient la xarlotada de Badalona per la tv i amb la bandera espanyola al balcó. I com jo la majoria de gent no secessionista. O us penseu que els 5000 o els que fossin avui al carrer són els únics que no volen la secessió?? De veritat ho creieu?? :D

Les performances i xarlotades són vostres, a nosaltres no ens calen. Ni tampoc el victimisme perenne.

Anim, "que ho teniu a tocar"....
Ai, catalanets de pa sucat amb oli dolent!
Anònim, 13/10/2016 a les 09:39
+18
-15
Que sou de penosos.

En l'independentisme, com en el populisme, ja no hi cap un ximple més.

¿Dia del genocidi, dieu? El 12 d'octubre de 1492 va ser, és i serà una data memorable per a la humanitat. ¿Que els europeus, com els espanyols, van fer coses dolentes? Si. Els catalans que van colonitzar Cuba, entre altres països del Carib, van fer també la seva, esclavitzant a milers de natius. Visiteu els cementiris cubans i vegeu les tombes faraòniques que es construïen els catalans.

Ara bé, el fet que un grup d'espanyols, els catalans entre ells, facin coses dolentes, no vol dir que els catalans i la resta dels espanyols siguem tots dolents.

1492 va significar un gran avanç per a la humanitat i, especialment, per als nadius americans. Molts d'aquests pobles practicaven el sacrifici per aplacar la ira dels déus. ¿Víctimes? Dones i nens. ¿Això es el que voleu?.

La vostra actitud provinciana, casposa, feixista i el vostre adoctrinament carregat d'odi contra Espanya és i serà la vostra perdició.

Jo no he anat a la festa de la hispanitat. I com jo dos milions més que no votem a la vostra plataforma independentista a les passades autonòmiques.

Vosaltres, fruit de la propaganda absorbent dels mitjans subvencionats per la Generalitat, organització d'autobusos gairebé gratuïts, etc., i del vostre tarannà, com els coreans del Nord, si assistiu al que faci falta. De fet, les vostres manifestacions i les coreanes s'assemblen molt per aquesta gran disciplina borreguil i aquest icreible desplegament de draps de colors (banderes).

De veritat, quina pena que doneu.
@00:30 botifleeeeeersss..
Anònim, 13/10/2016 a les 10:16
+10
-6
Ja et pots autoenganyar tant com vulguis, l'evidencia es que en totes les manifestacions nacionalistes/unionistes heu punxat i de valent.

Es evident, que el vostre soufle unionista va cada cop més de baixa, ja saps, seguiu intentar-ho, com bé dius...."ho teniu a tocar" jo jo jo...
Coloms
Anònim, 13/10/2016 a les 11:52
+10
-6
Són 5000 assistents comptant només persones o també els coloms? ja ja ja...
LA MAYORIA MODERADA NO ACOSTUMBRA A MANIFESTARSE
Anònim, 13/10/2016 a les 14:31
+4
-4

Entre los contrarios a la independencia solo hay una minoría dispuesta a salir a la calle de manifestación , la inmensa mayoría se queda en casa sobre todo porque lo de acudir a manifestaciones políticas ( salvo excepciones ) no es lo suyo sino cosa de radicales .
A mi personalmente me disgustan los lemas y tópicos que debe compartir una masa de manifestantes escasamente critica y mas parecida a un rebaño que se divierte como si acudiera a un carnaval de banderas , disfraces , músicas y pancartas escasamente ingeniosas.
Por otra parte la manifestación de ayer, apenas anunciada previamente, no había sido convocada ni por el PP , Cs , SCC o PSC, y solo al parecer acudió Garcia Albiol pero nadie de los demás partidos.
Ai, catalanet de pa sucat amb oli del dolent!
Anònim, 13/10/2016 a les 16:11
+2
-2
Per a 00:30

L'insult, és l'únic recurs dels ignorants.

Ni PP, ni PSC, ni Ciutadans, entre d'altres han convocat cap manifestació per al 12 d'octubre. Epanya no te cap problema en quan a la seva unitat, llevat d'una petita part de la población catalana que es dedica sovint a expresar el seu dret de picar de peus

Els vostres líders independentistes ja estan preparant la diada de 2017, i no escatimen mitjans en això. Doncs els seus mitjans de comunicació i associacions subvencionats amb els nostres impostos estan en això, inflant de manera irracional les xifres d'assistència. Només els ximples poden creure en aquestes fantasies.
SIMPLEMENTE UN REFERENDUM
Anònim, 13/10/2016 a les 21:53
+1
-2
Votando en un referendum la mayoria decide democraticamente si se quedan en ESPAÑA o se VAN