Demanen que es retiri el nom de la ciutat als Castellers de Barcelona pel patrocini d'Airbnb

L'empresa apareix a les samarretes de la colla | Algunes plataformes l'acusen d'afavorir l'especulació i d'expulsar els veïns dels barris turístics | Una campanya a la xarxa vol que es retiri a la colla el nom i l'escut de la ciutat i se'ls declari colla non grata

NacióCastells
25 de setembre del 2016
Actualitzat a les 10:03h
Les noves samarretes dels Castellers de Barcelona, amb el logotip d'Airbnb
Les noves samarretes dels Castellers de Barcelona, amb el logotip d'Airbnb | Twitter @MJLecha
El nou patrocinador dels Castellers de Barcelona aixeca polèmica. La colla vermella ha començat a repartir aquest cap de setmana unes samarretes als membres nous de l'entitat i als membres d'altres colles que els volen ajudar, especialment en les diades d'aquests dies: La Mercè i el Concurs. Les samarretes incorporen el logotip de la controvertida empresa Airbnb, un portal que posa en contacte propietaris i llogaters de pisos turístics.

Algunes plataformes veïnals s'han mostrat en contra de les empreses com Airbnb. L'acusen de contribuir a l'augment dels lloguers dels pisos i d'expulsar els veïns de les zones més turístiques de la ciutat, així com de fomentar l'especulació immobiliària. També se l'ha multat més d'una vegada per anunciar pisos que no tenen llicència.

Segons apunta el diari El País, la colla assegura que la col·laboració es limita a les samarretes, tot i que el mateix rotatiu diu que l'empresa afirma que hi ha una col·laboració econòmica entre Airbnb i els Castellers de Barcelona, sense parlar de xifres concretes, i que es posarà en contacte la colla amb els usuaris de la plataforma.

El ressò de l'acord entre l'empresa i la colla castellera ha arribat al punt que s'ha obert una campanya a Internet que demana a l'Ajuntament de Barcelona que actuï contra els Castellers de Barcelona. Concretament, creu que s'hauria de retirar el nom de la ciutat a la colla, i retirar-ne l'escut de les seves camises. També demana que se'ls declari colla non grata per "la punyalada per l'esquena a tots els seus veïns". La campanya porta unes vuitanta signatures.

Els usuaris de les xarxes socials també hi han ficat cullerada. Alguns usuaris, com la cap de files de la CUP al consistori barceloní, María José Lecha, han criticat l'acord entre les dues parts perquè, com diu Lecha, són diners bruts que compren la cultura popular.
 
Arxivat a